Gå til innhold

Venninne-dilemma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg skal takle detta....

Ei jeg så på som ei venninne har gjort det slutt med typen sin (som er en god venn av meg, kjenner henne gjennom han)

Nå skjuler hun alt for meg på facebook, mens samboern min ikke er skjult.

Tok det opp med henne, å hun sa da at hun da hadde glemt å skjule samboern min, men hun gjor det fordi hun var inne i en sårbar periode å ille være mer privat, type i forhold til eksen å sånt... å hun skulle ikke skjule for meg for alltid, bare en periode.....? oO

Samboern min er fortsatt ikke skjult, å ikke eksen hennes heller, tydeligvis bare meg....

Er en fillesak kanskje, men lurer litt på hvordan jeg skal takle hele greia...har mest lyst å bare fjerne henne, for syns dette er veldig sårende, føler meg jo nesten mobba å utstøtt lissom....:P

Men har kjent henne i over 5 år, så syns kanskje det er litt drastisk?

Noen synspunkt, hva ville du gjort?

Anonym poster: 65232653457e8e70d715f7665c63f65b

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Dette er en privatsak. Du har ikke noe med hvem hun skjuler hvilke ting for, og jeg syns det er skikkelig invaderende at du driver og "sjekker" sånt på andres profiler!

Skrevet

Dette er en privatsak. Du har ikke noe med hvem hun skjuler hvilke ting for, og jeg syns det er skikkelig invaderende at du driver og "sjekker" sånt på andres profiler!

Er man seriøst nødt til å trolle hele tiden her inne eller???

Jeg spør hva du ville gjort om en du så på som en venninne fryser ut og skjuler KUN deg å ingen andre....... er det veldig vanskelig å svare konstruktivt på eller? oO

Mulig du syns det er helt normalt at folk gjør dette mot deg, om du har den attituden mot folk i livet ditt, men jeg har ikke gitt jenta noe ufin, åpenbar grunn til å skjule meg......

HI

Skrevet

Privatsak... Jeg synes det virker rart at hun bare skjuler for deg, og faktisk ikke xen, som liksom skal være den hun føler seg så sår over... Nei, pokker heller, slett henne, så kan hun gjenoppta når hun føler for det... De jeg har på fb, er mennesker jeg intreserer meg for, hvordan de har det, og livet deres... Så jeg slettet en som syntes jeg skrev så ofte på siden min... Spammet jo veggen hannes.... Fikk jeg høre fra noen andre... Så han hadde blokkert fra å se hva jeg skrev... Så jeg slettet han.... Jeg har ikke behov for å ha en million venner på fb...

Anonym poster: 712c026126e59b4ff1d5add6505902d3

Gjest Antarctica
Skrevet

Trolle? vet du hva det betyr?

Å trolle på et forum betyr "legge ut falske tråder med problemstillinger som andre debatterer, men som ikke har rot i en virkelig situasjon".

Jeg troller dermed IKKE, men lurer virkelig på om DU gjør det.

Forlanger du - på alvor - at det du skal ha noe å si omkring hvilke sikkerhetsinnstillinger eller hvilket innsyn andre har på sin FB-konto? Det er jo ikke så god nettikette, da.

Skrevet

Privatsak... Jeg synes det virker rart at hun bare skjuler for deg, og faktisk ikke xen, som liksom skal være den hun føler seg så sår over... Nei, pokker heller, slett henne, så kan hun gjenoppta når hun føler for det... De jeg har på fb, er mennesker jeg intreserer meg for, hvordan de har det, og livet deres... Så jeg slettet en som syntes jeg skrev så ofte på siden min... Spammet jo veggen hannes.... Fikk jeg høre fra noen andre... Så han hadde blokkert fra å se hva jeg skrev... Så jeg slettet han.... Jeg har ikke behov for å ha en million venner på fb...

Anonym poster: 712c026126e59b4ff1d5add6505902d3

*Over ser en usakelig Pashla som ikke holder seg til spørsmålet i tråden*

Å takk for normalt svar anonym, er sånne synspunkt jeg ser etter!:)

Ja jeg vurderer å slette, men er usikker på om det er drastisk...jeg er i allefall veldig såra over dette...:/

Skrevet

jeg hadde nok blitt fornærma om en venninne skjulte veggen for meg ja...

Gjest Antarctica
Skrevet

Åjo, jeg svarer på spørsmålet, men du får et svar du ikke liker... Jeg syns det er kleint å drive og sammenligne hvem som er skjult og ikke skjult, og har aldri til dags dato spurt noen av mine venner "hvorfor skjuler du meg" el lign. Der er svaret, men det likte du ikke, du bare vil ha sympati...

Skrevet

jeg hadde nok blitt fornærma om en venninne skjulte veggen for meg ja...

Hva ville du gjort da 'Den perfekte mor'?

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Kommer an på hvor nære venner vi var. Hadde hun ikke vært nær hadde jeg kanskje slettet henne, men hadde vi vært nære hadde jeg spurt hvorfor hun følte at det var riktig å skjule for meg.

Jeg har skjult min profil for hun som mannen min holdt på med (er altfor nysgjerrig til å slette henne), men ble sur når hun skjulte for meg. Da slettet jeg henne. Poenget med å fortsatt ha henne der var jo å ha en viss peiling på hva hun bedrev tiden med osv.

Skrevet

Jeg ville blitt fornerma om det var en god venninne, men det er vel å overreagere å slette henne. Man spør heller om man lurer på noe, man reagerer ikke på en så barnslig måte. Kan du ikke heller prøve å snakke med henne da om hva som plager henne, om du føler dere er venninner? Hvis ikke må hun vel få den tiden hun trenger til å "reparere" seg selv.

Skrevet

Skjønner ikke poenget med å holde ting skjult for DEG, med den begrunnelsen hun har gitt deg, for å holde alt åpent for eksen (?!?) og samboeren din! Hva er greia med det??

Har du spurt henne om det er noe spesielt som skyldes dette, utover den forklaringen du har fått...? For den "unskyldningen" hun kommer med henger jo ikke på greip..

Jeg ville nok ha spurt om hvorfor, og sagt at jeg synes det var rart at alt fortsatt er åpent for eksen og din samboer. Hvis det likevel forblir sånn, så ville jeg nok bare fjernet henne fra vennelista mi. Gidder ikke forholde meg til slike drama-queens :-P

Skrevet

Sansynlig vis hadde jeg ikke oppdaget det siden jeg sjelden er på FB og aldri bruker andres konto for å sjekke vennene mine, men om jeg nå skulle fått greie på noe sånt hadde jeg kansje blitt litt lei meg og tenkt at hun følte behov for å væreekstra "privat" akkurat nå.

Jeg går ut fra at hun er litt redd for at du skal dømme henne eller noe sånt pga ting hun skriver nå.

Anonym poster: c2fa284fc133c440a944cd7af9998e37

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Kommer an på hvor nære venner vi var. Hadde hun ikke vært nær hadde jeg kanskje slettet henne, men hadde vi vært nære hadde jeg spurt hvorfor hun følte at det var riktig å skjule for meg.

Jeg har skjult min profil for hun som mannen min holdt på med (er altfor nysgjerrig til å slette henne), men ble sur når hun skjulte for meg. Da slettet jeg henne. Poenget med å fortsatt ha henne der var jo å ha en viss peiling på hva hun bedrev tiden med osv.

Ja nær å nær, hun har jo vært sammen med bestekompisen min i mange år, så har jo hatt mye og hyppig kontakt med henne...

Har jo seff en teori om at hun kanskje aldri har likt meg så mye, men 'har vært nødt' siden jeg og nå eksen hennes er så gode venner, men har ingenting konkret å støtte den teorien med, så det blir bare spekulering.

Men spurte henne hvorfor hun ikke bare slettet meg i stede for å skjule meg, for det såret mer å bli skjult, var da hun sa at hun ikke kom til å skjule meg for alltid, men bare en liten periode, men da kan det jo hende hun ikke vil slette meg i en nysgjerrighet for å enda snoke på hva jeg tar meg til.

Men jeg er jo tydeligvis den eneste i vår felles omgangskrets som er skjult... kunne skjønt det og respektert det om hun faktisk hadde skjult eksen også, sånn at jeg ikke skulle ''rapportere til han'' eller noe sånt tull, men jeg syns det er snodig å skjule for meg, når hun vet at jeg uansett får vite hva hun skriver eller legger ut av han som sitter ved siden av meg her om jeg mot formodning skulle ha ett ønske om å snike på henne eller noe....

Skjønner bare ikke tankegangen.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt fornærmet. Men jeg hadde ikke tatt det opp med henne eller gjort noe som helst med saken.

Skrevet

Sansynlig vis hadde jeg ikke oppdaget det siden jeg sjelden er på FB og aldri bruker andres konto for å sjekke vennene mine, men om jeg nå skulle fått greie på noe sånt hadde jeg kansje blitt litt lei meg og tenkt at hun følte behov for å væreekstra "privat" akkurat nå.

Jeg går ut fra at hun er litt redd for at du skal dømme henne eller noe sånt pga ting hun skriver nå.

Anonym poster: c2fa284fc133c440a944cd7af9998e37

Tenker kanskje det samme som deg her anonym, derfor jeg lurer på om det er drastisk å slette henne.

Å bare for å ha det på det rene, så bruker jeg IKKE andre sine profiler for å sjekke opp folk, men min samboer er jo somsagt ikke skjult, så når han sier, ''så du det (navn) publiserte nå eller?'' så er det jo ganske åpenbart at jeg merker veldig godt at jeg er skjult er det ikke?

Skrevet

Det hele virker veldig veldig rart HI. Jeg tror du har noe i den teorien om hvorfor hun fortsatt vil ha deg som venn. Rett og slett fordi hun vil snoke ja.......

Hadde ikke giddet å fortsette vennskapet der, noe som sikkert ikke faller seg naturlig heller ettersom hun er eksen til bestekompisen din :-P

Skrevet

Det hele virker veldig veldig rart HI. Jeg tror du har noe i den teorien om hvorfor hun fortsatt vil ha deg som venn. Rett og slett fordi hun vil snoke ja.......

Hadde ikke giddet å fortsette vennskapet der, noe som sikkert ikke faller seg naturlig heller ettersom hun er eksen til bestekompisen din :-P

Sant nok Kari Mari!:)

Men har sunket til ''hennes nivå'' å skjult henne også, bare fordi ''øye for øye, tann for tann'' føltes riktig i første omgang her. Sad but true.

Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger, setter stor pris på sånt!:)

Skrevet

jeg hadde slettet deg hvis jeg var venninne min og jeg fikk vite du gikk og snoket på min side fra en annen sin facebook bare for å se om jeg skjuler noe for deg..

Anonym poster: 150b3e440b077109ae99fadc384ef7ac

Skrevet

jeg hadde slettet deg hvis jeg var venninne min og jeg fikk vite du gikk og snoket på min side fra en annen sin facebook bare for å se om jeg skjuler noe for deg..

Anonym poster: 150b3e440b077109ae99fadc384ef7ac

Skjønner jeg godt!;)

Men som sagt over her har jeg aldri snoket, jeg så det selv da samboern ba meg se en ting jeg da ikke fikk sett, siden jeg tydeligvis er skjult! Da trenger man ikke snike for å legge sammen to pluss to!;)

Skrevet

Jeg hadde ikke slettet henne, bare gjort det samme som hun gjorde. nemlig hindre at hun kan se din vegg og så hadde jeg glemt hele dama. Avskrevet henne som venninne, svart hyggelig om hun hadde tatt kontakt med meg men ikke giddet ellers.

At hun hindrer deg fra å se hva som hun skriver men ikke andre viser at hun ikke ser på deg som en god venninne, hun har antagelig ikke slettet deg fordi andre ville reagere på det og spørre om hvorfor eller fordi hun vil holde oppsyn med hva du foretar deg, muligens i håp om å bedre holde øye med hva exen hennes gjør.

Så da har du valget mellom å blokkere henne fra å se dine ting og glemme hele greiene.

Slette henne og om noen spør kan du jo si at du ikke ser noe poeng i å ha henne på facebook om hun ikke vil at du skal se hva hun skriver å gjør der inne.

Eller fortsette som nå å irritere deg over henne og bli til en creepy stalker rett og slett.

Du vinner lite på det siste.

Anonym poster: 159920f758bada5a40fb5309aab517a0

Skrevet

Jeg kjenner at jeg begynner å bli gammal når det dukker opp problemstillinger som dette...

Skrevet

Blokker henne tilbake. Det hadde jeg gjort fordi jeg hadde følt det veldig rart at hun skulle hatt muligheten til å følge med på meg ikke omvendt. Hadde syntes det var litt ekkelt om noen skal se meg som ikke jeg får se.

På den annen siden er det merkelig at ikke samboeren din får samme behandling. Min samboer og jeg har ikke mange hemmeligheter for hverandre vi altså... Så er det noe hun ikke vil at du skal følge med på er det merkelig at hun synes det er ok at han kan følge med.

Er ikke så veldig rar problemstilling, har havnet ufrivillig opp i noe liknende selv. Det er en slags ny type av mobbing som kan foregå på nett - også mellom voksne folk. Jeg bruker ikke fb spesielt mye og har kun folk jeg fint kan snakke med i det virkelige livet også.

Anonym poster: 875884568db9fd8da16f903b834185a2

Skrevet

Synes det er merkelig at hun skal ha behov for å skjule deg, men ikke eksen. Det som slår meg da er at hun er sjalu på deg fordi du og eksen hennes er så gode venner. Kanskje hun til og med tror det er ditt og hans gode forhold som har ødelagt for henne og ham. Bare en tanke som slo meg... trenger ikke ha noe med virkeligheten å gjøre.

Men, noen er bare rare og ikke mulig å forstå seg på...

Anonym poster: 94764caf596223d99f31c8ad933d2471

Skrevet

Jeg hadde ikke slettet henne, bare gjort det samme som hun gjorde. nemlig hindre at hun kan se din vegg og så hadde jeg glemt hele dama. Avskrevet henne som venninne, svart hyggelig om hun hadde tatt kontakt med meg men ikke giddet ellers.

At hun hindrer deg fra å se hva som hun skriver men ikke andre viser at hun ikke ser på deg som en god venninne, hun har antagelig ikke slettet deg fordi andre ville reagere på det og spørre om hvorfor eller fordi hun vil holde oppsyn med hva du foretar deg, muligens i håp om å bedre holde øye med hva exen hennes gjør.

Så da har du valget mellom å blokkere henne fra å se dine ting og glemme hele greiene.

Slette henne og om noen spør kan du jo si at du ikke ser noe poeng i å ha henne på facebook om hun ikke vil at du skal se hva hun skriver å gjør der inne.

Eller fortsette som nå å irritere deg over henne og bli til en creepy stalker rett og slett.

Du vinner lite på det siste.

Anonym poster: 159920f758bada5a40fb5309aab517a0

Hehehe, nei crazy stalker vil jeg unngå gitt!;)

Tusen takk for svar, tror jeg følger detta rådet!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...