Gå til innhold

Hvor blakke er dere når dere er blakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg FØLER meg blakk om jeg har mindre enn 20.000,- på konto. Ikke at jeg ER det, men det er slik jeg føler det..

Hvordan man ser på det, kommer vel an på hva man er vant med, rett og slett.

Jeg hadde en periode i livet hvor jeg måtte snu på hver krone. Da kunne jeg føle meg "rik" om jeg hadde 1000 kr på konto. Det er mange år siden, og nå er jeg godt vant.. Så alt er vel relativt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har under 500kr på brukskonto er jeg blakk.

Anonym poster: bc59e6cd15f429c74906d8f8e8a44e4e

Skrevet

Jeg har ikke vært blakk siden jeg ble konfirmert. Jeg er skikkelig forsiktig med penger - vet ikke hvorfor. Vi er i samme situasjon som deg nå, HI. Lever på mannens lønn mens jeg er hjemme med barna. Det går helt fint - betaler ned på boliglån og det vi ellers trenger. Har 70 000 kr på sparekonto - men de rører vi ikke til daglig. Bruker de på oppussing. Selv har jeg 3000 kr på min konto, og det har jeg hatt siden i fjor :P Blir uansett godt å komme ut i jobb igjen og få inn egne penger :) Vi sparte opp en god del penger til jeg skulle være i ulønnet permisjon - men har ikke fått bruk for de enda.

Lykke til HI! Ikke lenge igjen nå! :)

Anonym poster: 31eedfdef265ae84b56183d36661c1b6

Skrevet

Jeg får panikk når brukskontoen går under 1000,-

Har en sparekonto på 100.000 så viss det skulle bli krise kan jeg ta av de pengene. (men de er egentlig satt av til bryllup/bil) så tar så og si aldri av sparekonto.

Anonym poster: f78ebf922bc60ca6772317a6a82386ff

Skrevet

jeg er blakk når jeg kan kalle meg"blakk som ei kirkerotte" da har vel bare noen få 50 kr igjen eller no før neste lønning

Skrevet

Jeg er blakk nå. Har 0,88 kr på lønnskonto, 197 på sparekonto og skylder 8000 på kredittkortet.

Får penger i morgen da og blakket meg på mandag. Har bensin og mat til og med søndag.

Ble alene med hovedomsorgen for 2 barn for 4 mnd siden, og merker forskjellen fra to til en inntekt.

Planen er å betale ned kredittkortet på 4 mnd for så å spare 2000 hver mnd etter det. Innen utgangen av øret er planen å ha en liten buffer.

Anonym poster: 72c0badd468ac2bb8a2a412573918f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...