Gå til innhold

Hvor blakke er dere når dere er blakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er SÅ blakk!!

Nå har jeg vært hjemme i ulønnet permisjon siden oktober. Og mini skal (heldigvis ) begynne i barnehage i mars.

Vi hadde noe på sparekonto fra før og klarte å spare opp 30 000 kr før min ulønna permisjon begynte. Men nå er det tomt. Blakk. Blakk til gangs!!

Så jævla blakk at vi måtte pante flasker på mandag for å få handlet litt.

Har ikke kjøpt meg NOE siden i august, ikke frisør, ingen byturer, ikke julegaver til hverandre, nada-nothing. Har skikkelig levd på sparebluss siden august for å kunne være hjemme med barnet i disse mnd uten bhg plass.

Å nå er det fjære og sjø. Å leve på min manns inntekt har gått greit, men nå som sparekonto er tom er det ingenting igjen Gruer meg til februar mnd, må nok krype til korset å be mine foreldre om et lite lån...

Heldigvis kommer BT i morgen og barnet får begynne i bhg i mars, da kommer lønna som vanlig og ting blir normalt!

Anonym poster: fa8e78967eeeeb642f8bdd6b65fdfe1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt ulikt syn på blakk, ser jeg.. Jeg er blakk når jeg ikke har penger på brukskontoen. Selv om det er 10.000 på sparekonto, 50.00 på bufferkonto, så regner jeg meg som blakk når jeg har 800 kr på brukskontoen. Bruker aldri fra sparekontoen hvis ikke det er snakk om at regninger ikke kan betales. Bruker aldri sparepenger til frisør, bytur, klær osv..

Men det er ingen skam i å ha lite penger når dere har vært på sparebluss i flere mnd.. Be foreldrene dine om et lån, så faller alt tilbake til normalen i mars:) Lykke til. Det er litt godt å få et annet perspektiv på ting, så kan dere sette mer pris på normaløkonomien..

Anonym poster: b2bcfa8a1703bf5451b5626f91fcb52a

Skrevet

Vi er SÅ blakk!!

Nå har jeg vært hjemme i ulønnet permisjon siden oktober. Og mini skal (heldigvis ) begynne i barnehage i mars.

Vi hadde noe på sparekonto fra før og klarte å spare opp 30 000 kr før min ulønna permisjon begynte. Men nå er det tomt. Blakk. Blakk til gangs!!

Så jævla blakk at vi måtte pante flasker på mandag for å få handlet litt.

Har ikke kjøpt meg NOE siden i august, ikke frisør, ingen byturer, ikke julegaver til hverandre, nada-nothing. Har skikkelig levd på sparebluss siden august for å kunne være hjemme med barnet i disse mnd uten bhg plass.

Å nå er det fjære og sjø. Å leve på min manns inntekt har gått greit, men nå som sparekonto er tom er det ingenting igjen Gruer meg til februar mnd, må nok krype til korset å be mine foreldre om et lite lån...

Heldigvis kommer BT i morgen og barnet får begynne i bhg i mars, da kommer lønna som vanlig og ting blir normalt!

Anonym poster: fa8e78967eeeeb642f8bdd6b65fdfe1c

uff, kjipt å ha det sånn. Når jeg er blakk, da er jeg blakk. Jeg sier ikke jeg er blakk hvis jeg har 5000 på konto. For da er man jo ikke blakk:P

Skrevet

Jeg er blakk når jeg ikke har noe igjen på brukskontoen og matkontoen begynner å bli glissen...

Det betyr ikke at jeg ikke har penger på sparekonto og buffer. Hvis DE hadde blitt tømt, da hadde jeg følt meg veldig veldig blakk

Anonym poster: a14655d1ffe3d6d67e56fb96600f9f26

Skrevet

Hihi, jeg er blakk når det er fritt på min konto, kjærestens konto og fritt for flasker :P

Skrevet

Føler meg "blakk" når det er under 50.000,- på brukskontoen.

Anonym poster: c30932ca7f63d6919bde0efb41447c0e

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har 5000 på sparing, men har 0,67 øre på brukskonto. 1000- lapp på matkontoen, 500 på høyrente.. Høyrente setter jeg av til studielån. Mannen har alltids noe ekstra, tror han ser på seg som blakk når han har 5000,- igjen. Ser fram til btr denne mnd jeg også, skal bet et par purringer som er kun på meg.

Skal søke utsettelse på studielån til mai, for da skal vi til syden :P

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Spy....

Skrevet

Har man 0kr totalt er man BLAKK. Blir litt småforbanna på folk som klager på at de er blakke, men har mange hundretusen på sparekonto. Da har man INGENTING å klage over!

Anonym poster: d0ac32c8b53fbc5916e196ba873279e9

Skrevet

Hvordan kan du føle deg blakk når du har haugevis av penger?

Skrevet

Har 80 øre på konto, så jeg er ganske blakk.

Skrevet

Det er veldig enkelt å svare på, blakk er man når man ikke har noen penger igjen. Har man en sparekonto er man ikke blakk. Man kan ha lite disponibelt, men blakk er man ikke før det er faktisk tomt for penger.

Anonym poster: f6e30aebfc80ec92492be737f387a42f

Skrevet

Blakk er blakk.....man er ikke blakk når man har 50.000 på bufferkonto. Kjenner jeg må nesten le litt av sånne kommentarer.

"Å neii....har sååå lite penger for det er bare 50.000 på den ene kontoen og bare 10.000 på den andre....hvordan skal vi greie oss??????"

*dåner*

Skrevet

Når vi ikke har penger på brukskonto til noe mer enn mat før neste lønning føler jeg meg blakk. Så om det er to uker til lønning og jeg har 2000 kr på konto....... = BLAKK. Og vi bruker en del mer enn 1000 kr/uke på mat egentlig, så da er det handling på sparebluss.

Det skjedde mest da vi var studenter. Nå har vi litt ekstra på andre kontoer, så skrapa blir vi ikke. (BSU osv, så veldig stress å få ut penger fra)

Anonym poster: 60f8e77d75c7bcfdd0e362da295e0028

Skrevet

Jeg har ca. 25000 + - inn, når kontoen kun jeg disponerer er under 1000 kr, og det er noe dager igjen til den fylles, er jeg blakk. Da kan jeg kun kjøpe det mest nødvendige av mat. Men vi har alltid felles penger til regninger og andre utgifter. I nøden kan jeg overføre penger fra en annen konto, men da vet jeg at jeg har vært dårlig til å disponere pengene.

Da jeg var student var jeg blakk når jeg hadde overtrukket 10000, noe jeg gjorde fra januar til jeg fikk lønn fra sommerjobbene mine.

Skrevet

Har man 0kr totalt er man BLAKK. Blir litt småforbanna på folk som klager på at de er blakke, men har mange hundretusen på sparekonto. Da har man INGENTING å klage over!

Anonym poster: d0ac32c8b53fbc5916e196ba873279e9

Det er helt sant!! Men så klager jeg heller ikke. Det er bare det at sparekontoen min er ikke penger jeg regner med til daglig bruk. Dermed så har jeg ikke penger å bruke når brukskontoen er tom.

Da drar jeg ikke på cafe, til frisøren eller på kino før jeg får lønn.

Klager aldri over det, sier bare at jeg ikke har penger til det akkurat nå. Dermed får man litt mer på dparekontoen også...

Skrevet

Blakk er blakk.....man er ikke blakk når man har 50.000 på bufferkonto. Kjenner jeg må nesten le litt av sånne kommentarer.

"Å neii....har sååå lite penger for det er bare 50.000 på den ene kontoen og bare 10.000 på den andre....hvordan skal vi greie oss??????"

*dåner*

.

Ja vi er forskjellige, synes det er ubehagelig å ikke ha penger til evt uforutsette ting tilgjengelig. Og føler meg da blakk, selv om jeg ser at det er vanligere for endel å mene det når kontoen er helt tom. Evt sparekontoer synes jeg er helt naturlig å holde utenom

Skrevet

Jeg også er blakk når brukskontoen er tom, selv om jeg har en del oppspart, veldig surt å ta derfra. Skikkelig blakk har jeg vel ikke vært siden studietiden heldigvis. Ikke at jeg tjener så enormt bra, men passer på å ikke bruke mer enn jeg har stort sett :)

Anonym poster: b5173a6b85cfda8bf638f042ad882f2c

Skrevet

*dåner*

.

Ja vi er forskjellige, synes det er ubehagelig å ikke ha penger til evt uforutsette ting tilgjengelig. Og føler meg da blakk, selv om jeg ser at det er vanligere for endel å mene det når kontoen er helt tom. Evt sparekontoer synes jeg er helt naturlig å holde utenom

Helt enig, syns det er skikkelig ubehagelig og ikke ha noe buffer, og føler meg blakk så lenge brukskontoen er tom. Prioriterer å spare så godt jeg kan, man vet aldri hva som kan skje :)

Anonym poster: b5173a6b85cfda8bf638f042ad882f2c

Skrevet

Blakk er blakk. Det er når man ikke har noe av verdier igjen. Alt av tomflasker er pantet, huset og eeindelene er solgte. Kan se det slik også om man vil. Blakk syns jeg skal være opp til en og hver å definere.

Skrevet

Jeg tror faktisk at vi som ikke regner sparepengene som noe vi kan bruke, og setter ned forbruket når brukskontoen er tom, har et ganske fornuftig forhold til penger.

Jeg har aldri vært helt tom for penger.. Har hatt sommerjobb og jobbet ved siden av skolen siden jeg var 14 år. Så om jeg sier at jeg er blakk, så betyr det innstramminger, selv om jeg har sparepenger.

Skrevet

Herregud for noen udugelige mødre dere er!! Når man har barn må man søren meg klare å spare litt penger. Hva hvis barnet ditt ble syk og måtte ha medisin? Hva skal du gjøre da? Vente til du får lønn eller trygda di fra NAV som 70% av bøndene her inne får!

Har man ikke penger bør man ikke få barn!

Anonym poster: dd902b2a3dd146081efa8aac24e1602b

Skrevet

Blakk er blakk, og heldigvis er jeg aldri det. Jeg sier ikke det for å skryte. Jeg vet jeg er heldig som har det slik.

Da jeg vokste opp var vi nemlig alltid blakke. Vi hadde ikke mat i huset. Jeg hadde for små og hullete klær. Bodde i trygdebolig uten bad osv.

Derfor sørger jeg kanskje for nå at jeg aldri er blakk.

Anonym poster: 941e6dcea12ddd69c576611d56b70581

Skrevet

Er aldri helt blakk. Men det kan bli tomt på lønnskontoen. Allltid reserve på både bufferkonto, sparekonto, BSU-konto, og felleskonto. Overfører faste summer til alle de nevnte kontoene hver måned.

Anonym poster: 2e49d8845c549b66754aa9c50bdb92b9

Skrevet

Jeg er blakk når det er tomt for penger på lønnskontoen. Og jeg liker ikke å gå under 60 000 på min buffer.

Har i tillegg 180 000 på fond, men de skal ikke røres før om minimum 20 år. ( Så er vel egentlig aldri helt blakk )

Anonym poster: c90dc3320444cb43cb19e77183a7f20d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...