Gå til innhold

hvorfor har alle sånn imot "poppis" navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kall umgen det navnet du liker, uavhengig av hva andre måtte synes om drt. Det er min mening;)

Anonym poster: 551f9b3a9853a2d27c12136b64e6ec3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig :) Min sønn skal hete Emil Mathias,det er 2 populære navn,jeg bryr meg lite hva andre synes, fått gode tilbakemeldinger utenfor her, og noen her også,men uansett viktigste er jo at man er fornøyd med navnet sitt :).

Gjest Skofantomet
Skrevet

Alle? Jeg har ikke. Utenom Carrosander :P

Skrevet

Bl.a. fordi de er dønn

k j e d e l i g e.

Anonym poster: 9b944b460f14b9d465f7833752d93304

Skrevet

Helt enig

hehe, da jenta vår kom fulgte jeg faktisk ikke med på navn i heletatt, var ikke her inne heller ;)

Etter mye frem og tilbake ble vi enig om navn og sendte inn skjema

SÅ kom jeg over noe navnestatestikk og fant ut av det navnet lå langt oppe på topp 10 :P

Men jeg synes navnet er pent, så bryr meg ikke :)

Mulig jeg hadde kjempet for ett annet navn hadde jeg vært klar over det. jeg har selv vokst opp med topp 10 navn og 3 stk i klassen med samme navn. Ikke veldig morsomt...

Anonym poster: 8b92bd0d303d05e3c7e036fd4cfb9397

Skrevet

Enig! Gutten i magen skal hete Storm. Først tenkte vi veldig mye på sånt som: "enn hvis ikke andre liker det?" så vi la bort den tanken en stund. Vi begynte å snakke om andre navn, og havnet alltid tilbake på Storm. Så til slutt så ble det om til: "vi driter i hva andre mener, fordi VI liker navnet uansett!!" Det føles helt rett. :)

Skrevet

Alle har jo ikke sånn imot det, for da hadde det ikke vært poppisnavn;-)

Det er bare her på dib at man skal være så tøff og kul at man "hater" topplistenavn.

Jeg er glad for at jeg og min mann er såpass selvstendig at vi velger navn uavhengig av noen liste, men kun basert på hva vi liker.

Anonym poster: 5517760c6e68f1daf8da24345c4f333a

Skrevet

Alle er ikke i mot det, da hadde de ikke vært populære navn. Men enkelte dib'ere føler for å lire av seg det ene og det andre om navn. Vi har selv valgt navn til våre barn som jeg og mannen liker, uavhengig av listeplassering. Ett av barna våres har et topp ti navn, det andre har ikke det, kunne ikke brydd meg mindre.

Anonym poster: 7290de89ebf27e15d33bd28ba18d4dd8

Skrevet

Greia er vel at når disse navnene når opp på navnetoppen er man allerede blitt "lei" av de. F,eks Oliver syntes jeg var kjempefint for en del år siden men nå er det brukt i så mange fødselsannonser og hørt det så ofte, at jeg ikke kunne tenkt meg det selv. Det er helt normalt å bli lei av ting.

Bare på dib........ Her på dib kan man anonymt si den "HELE OG FULLE SANNHETEN" uten å bli baksnakket, hvorfor lyve??

Jeg hadde aldri tort å såre mine nærmeste ved å si at navnene de velger er regelrett stygge, kjedelige, fantasiløse, trauste, moderne osv. Selv om jeg ikke ønsker å såre, betyr det ikke at jeg ikke har tanker og meninger om det :)

Anonym poster: 544d989fcf3f84a9be67d943a51f285b

Skrevet

Alle har ikkje imot det, dei er jo poppis fordi mange likar dei.

Skrevet

Mange fine poppis navn. Men veldig kjedelig og upraktisk når mange heter det samme. Var f.eks 4 stk Camilla på mitt trinn den gang jeg gikk på ungdomsskolen.

Anonym poster: 8425ca892610a5f4a857c4d45d8b48f3

Skrevet

Dette er da ganske symptomatisk for tiden vi lever i, er det ikke? Min teori er som følger: :)

Det postmoderne samfunn er preget av kulturell frisetting - vi får større valgfrihet og tradisjoner spiller stadig mindre rolle. I tillegg betraktes individualitet som positivt. "Vi" ønsker å fremstå som unike! Dette påvirker oss også når vi velger navn til våre barn og derfor ønsker vi å styre unna topp-10navnene og oppkaller våre barn eksempelvis etter sjømonstre fra jødisk mytologi jfr,lørdagens tråd :D

Nå, mine damer ... hva tror dere?

Skrevet

Det er jo selvsagt et praktisk aspekt her også, men jeg synes at min teori er ganske gøyal :)

Skrevet

Heller ett poppisnavn enn Lava.. LAVA? Seriøst??

Anonym poster: 0a6317e88d86e4f4fb3d344c87d745fb

Skrevet

Nå blir jeg tøysete igjen, men det er jo sent på kveld ... Kanskje søsteren kunne hete Magma? :D

Skrevet

Kort sagt : gjeeeesp.

Anonym poster: 747b4bd138b6a887d9ba2818bc6bd3f9

Skrevet

Poppis navn er i alle fall mye bedre enn Leander,Nataniel,Chrisander,Liam,altfor lite brukte navn, norske kjedelige navn.

Anonym poster: b02ec32f3f393358cfe61ac9542a4311

Skrevet

Sikkert fordi det er kjedelig å hete navnet sitt pluss en bokstav halve livet... Jeg gikk f.eks. i klasse med Camilla R, Camilla H og Camilla I, Silje H og Silje L, og Marianne A og Marianne K.

Anonym poster: 7135c63f14d1f2f31900684e510ef904

Skrevet

Poppis navnene i fremtiden blir vel ingrefred. Kjellrau. Ranglerasp. Ulvehyl. Klabbmegbak. Steingrim og dajota vulva. Herrefred. Føler folk kaller barna de rareste ting nesten på trass. Skal for all del ikke være topp ti. Helst ikke topp 100 heller. Kall barna det du synes er fint uavhengig av plassering! ;)

Anonym poster: e9085b2ed8b634b1e909ddf81d3c5181

Skrevet

Opp

Skrevet

Synes for mange i små grupper heter det samme. Vi var 3 på skolen min med samme navn, selv om en veldig lik variant er mer poppis var det slitsomt å alltid ha en bokstav bak.

Jeg bryr meg faktisk ikke om hva andre mener om navn vi velger, men går etter hva vi liker og hva som klinger godt med etternavn og på engelsk.

Skrevet

Poppis navnene i fremtiden blir vel ingrefred. Kjellrau. Ranglerasp. Ulvehyl. Klabbmegbak. Steingrim og dajota vulva. Herrefred. Føler folk kaller barna de rareste ting nesten på trass. Skal for all del ikke være topp ti. Helst ikke topp 100 heller. Kall barna det du synes er fint uavhengig av plassering! ;)

Det må jo gå begge veier? Må være like greit p velge de navnene en synes er finest, selv om de er "rare" eller sjeldne, uten å skulle bli gjort narr av, bli anklaget for å "velge alt mulig rart" bare for å skille seg ut?

De aller fleste velger de navnene de synes er finest, ikke nødvendigvis for hverken å følge saueflokken eller for å distansere seg fra den. For noen lan det kanskje være en bonus st navnet er likt v mange, poppis, eller sjeldent, annerledes, men å tro at folk velger navn på trass blir for dumt.

Anonym poster: 590b9fb785e7d663f3257530f05dd889

Skrevet

Jeg mener at folk skal få kalle barna nesten hva de vil! Jeg mener at mange navn er til ulempe for barna. Men folk velger selv. Jeg valgte to av topp ti navnene til datteren min! Vi år masse skryt for navnet .

Anonym poster: 48b31c7c54a79e4da4e578dec7046daf

Skrevet

Barna mine har ganske vanlige navn, allikevel har de aldri havnet i samme klasse som noen andre med det navnet. Det de derimot har gjort, begge to, er å havne sammen med to med et "sjeldent" navn. Så samme hvor original man tror at man er, så er det ingen garanti for at man ikke blir hetende Lyder F. eller Chantal H. gjennom skoletida.

Det viktigste må vel være at man gir barna sine navn man synes er fine, som ikke er til belastning (tenker Philliph blir lei av å stave navnet sitt etterhvert og Chlôe forklare uttalen på sitt ), og som de kan gå gjennom livet med.

Skrevet

Helt enig!! er en grunn til at nettopp de navnene er populære.En masse tette mødre tror at barnet deres vil bli så spesielt og unikt med stygge gammeldagse eller hjemmelagde navn som ingen andre har.Helt latterlig.Barn med stygt navn som Agnes-Geraldine eller Gunnar blir bare ikke søte..

Anonym poster: b132fed0dc8bfab467ae098b59639fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...