Countess Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #26 Skrevet 28. januar 2013 Jeg var 25 da jeg var ferdig med " videregående" og var den YNGSTE i klassen! Men HI, går ikke særemnet på den muntlige karakteren? Vi leverte ikke inn noen ting, men hadde kun en muntlig presentasjon som vi ble vurdert etter. Oppgaven telte 1/3 av standpunkt. Men det er kanskje ikke likt over alt..? Nei, den er litt annerledes denne. Vi skal ikke skrive den som en oppgave heller, men levere den inn på nett med forskjellige sider, linker o.l Å det gjør det ikke noe bedre Nei, her teller 1/3 av oppgaven som muntlig del, og resten går på den skriftlige karakteren. Mulig at den karakteren igjen teller som en del av standpunkt. Jøss, det hørtes innviklet ut! Glad jeg er ferdig! Lykke til i allefall!! Et lite tips; heng deg opp i god problemløsning og god besvarelse på den, det teller MYE på karakteren! Takk for tips og alt Gleder meg til jeg også er ferdi.. Bare få mnd igjen
<3 2G <3 Skrevet 28. januar 2013 #27 Skrevet 28. januar 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1359383806' post='144990255] Hehe, særemne?? Husker ikke hva jeg skrev om en gang... Men enten er du 15 år og henger på BiM, eller så er du ei voksen dame som må ta opp igjen ungdomsskolen? It doesnt make any sense..? Anonym poster: d4e5181253019526f970f05f9c5901d7 Eller så er jeg voksen, og tar studiekompetansen? Noen ganger finnes flere alternativer enn kun de du vet om Jeg tok studiekompetanse for få år siden, i den nette alder av 28 Og jeg var ikke eldst på skolen som tok det. Ikke lett men vi fikk god støtte fra læreren om hvordan vi skulle bygge det opp. Jeg er 28 nå, og alle er jevngammel eller eldre.. så det er ikke unormalt det Problemet her er at vi ikke har læreren vår på samme plass. Hun er i en annen by, og alle forelesningene våre skjer på kveldstid og via videooverføring.. Hadde vært lettere om læreren var på samme plass Ah, det gjør det vanskelig ja. Ser ut som du har fått god hjelp fra andre her
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #28 Skrevet 28. januar 2013 Mitt tips: Ikke skriv deg bort. Forhold deg BARE til problemstillingen. Alt annet er irrelevant Anonym poster: 04aa4bf659b6bc9bc2f877ea650b9daf
Countess Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #29 Skrevet 28. januar 2013 Mitt tips: Ikke skriv deg bort. Forhold deg BARE til problemstillingen. Alt annet er irrelevant Anonym poster: 04aa4bf659b6bc9bc2f877ea650b9daf Enn virkemidler å slikt? Skrive kun om de virkemidlene som er brukt for å få frem problemstillingen min kanskje? Altfor mye å tenke på
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #30 Skrevet 28. januar 2013 Jepp. Det er i hvert fall det jeg måtte fokusere på. Veilederen min måtte kutte ut mye av teksten til min bacheloroppgave, da jeg hadde skrevet meg bort Det som ikke omhandler problemstillingen på en eller annet måte bør ikke være med. Begrunn alltid hvorfor du tar med noe, med utgangspunkt i problemstillingen. "Dette mener jeg er relevant til problemstillingen, da... blabla". Tenk alltid inni hodet ditt "Hvorfor er dette relevant`? Begrunn". Anonym poster: 04aa4bf659b6bc9bc2f877ea650b9daf
Dini Skrevet 28. januar 2013 #31 Skrevet 28. januar 2013 Et tips jeg har er å lese hva andre har skrevet som referat, for det er avogtil de har fått med gode poenger i bøkene som du kanskje har glemt..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #32 Skrevet 28. januar 2013 Så spennende. Jeg fikk lyst å skrive et særemne nå. Er så lenge siden jeg har skrevet om litteratur. Skal jeg skrive den for deg? Anonym poster: 2f03014ba94fe2017742d7832e461025
Magia Skrevet 28. januar 2013 #33 Skrevet 28. januar 2013 Ett lite tips: hold forfatteren utenfor. Tekstene snakker for seg selv, så ikke skriv "forfatteren bruker sånn-og-sånn for å få frem det-og-det", behandle heller teksten som en enhet uavhengig av forfatteren. Ellers godt tips å bare holde deg til problemstillingen. Ikke begynn å analyser i hytt og pine og lete etter virkemidler. Virkemidlene er ikke interessante i seg selv, kun hvis de forklarer hvordan personene er fremstilt. De blir på en måte en begrunnelse for hvorfor du mener de er slik eller sånn. Når jeg skriver oppgaver starter jeg med å lage en disposisjon i stikkordsform. Hvilke elementer har du lyst til å ta med? List opp! Etterhvert bygger du ut stikkordene til avsnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå