Gå til innhold

Hvilke gaver til barna synes du er mest irriterende/nytteløst å få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigers kjøpte en gang et svart og (i mine øyne) realistisk MASKINGEVÆR til min da 3 år gammle sønn.

Det tror jeg er den aller verste gaven han noen gang har fått.

 

Seriøst?

Våpen er et stort nei hos oss og jeg tror jeg har gitt klar beskjed til alle at våpen ikke er noe vi ønsker oss.

 

Ellers tar vi imot det meste med et smil!

 

Anonym poster: 8b439cc4bc8b5fffe7cf8ecc08e9d28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet så utakknemlig mange her fremstår. Hvorfor er det så galt at gavene er billig? En hel del her presiserer at de ikke ønsker billig gaver. Hva er problemet? Det er tanken som teller.

 

Om mine barn får noe de ikke liker eller som ikke passer til alderen deres, gir vi det videre i gave til noen vi tror det kan passe til.

 

At man syntes det er irriterende å få gaver fra H&M eller Cubus er for meg helt latterlig. Hva tror dere som mener dette, at dere egentlig er?

 

Vær litt mer takknemlig, og gi gavene dere ikke trenger, til noen som trenger det. Det er faktisk nok av de som ikke får noen ting.

 

Anonym poster: f7d5b69301dfb88059be75029e817567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva det gjør om man får gaver som ikke passer helt for alderen, så lenge det er fullt brukbart senere. Skjønner at BH til en 2 -åring blir i det særeste laget, men hva gjør det om klærne er to nr. for store eller at lekene ikke er interessante før om et par år. Syns nesten det et verre med klær som passer akkurat for da rekker man knapt å bruke det..

 

Anonym poster: fcf9208210f37c356458df9882929a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, blir vel ikke så irritert over d ungene får i gaver annet enn om de skulle få leker som er beregnet til noen som er yngre enn dem og klær som er alt for små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver til Jul og Bursdag er ikke noe jeg plages med. Syns det er mer irriterende når folk skal tømme hjemmet sittf or ræl de ikke trenger og gir det til barna mine, ofte uten å spørre meg.

 

>:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ettårsdagen fikk datteren min ull i str. 86, som vil passe til våren/sommeren.. Ull er fint, det, men vi bruker ikke så mye ull på sommeren :P Får spare det til nestemann!

 

Men ull tåler å være litt stort. Så dette kan du jo bruke nå. Kjøper alltid litt stort i ull vi. For ull er dyrt og barnet vokser fort.

 

Anonym poster: 4135281a368ac577cd827f3c9fe4a0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosebamser

Billige plastbiler

Klær fra HM/Cubus ( noe er pent men som oftest er det fælt og blir enda fælere etter vask)

GULLsmykker

Gaver som ikke passer alderen ( f.eks barnet fikk trehjulsykkel og snøbrett slik man ligger på til 1 års dagen. Jiiiz)

 

Ellers billig sjitt fra nille\europris

 

Anonym poster: 41b1f3e2aaa8fdcf78eac3e03fd5948c

 

Syntes trehjulsykkel til 1 åring passer ganske bra jeg. Selv om han ikke klarer å sykle på den akkurat da så vil han jo snart klare det.

 

Anonym poster: 4135281a368ac577cd827f3c9fe4a0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær som ikke passer, og er kjøpt på salg så de ikke kan byttes. Greit nok at mye som er for stort kan spares, men for små klær blir litt verre.

Har to januarbarn, og til begge har svigermor kommet med nydelige hjemmestrikkede tjukke ulldresser i str 6 mnd. Dvs de passer midt i juni! Da får jeg litt problemer med å holde igjen, altså... Ikke kan de brukes, og ikke kan de gis bort. Ligger pent i en eske og venter på at noen andre i familien skal klare å lage et sommerbarn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde barnet mitt fått lekegevær hadde avsender pent fått det i retur!! Vi er takknemlig for alt vi får, noe har vi byttet litt slik i det stille mens andre ting som ikke blir brukt eller sånn har vi satt bort i håp om at det vil falle i smak senere. Leker nå til dags er stort sett laget på et billig vis slik at det ramler fra hverandre etter en viss tid, og da blir det kastet.

Prøver å fortelle venner og slekt at vi helst ønsker oss klær, og gir da opp størrelsen som er den neste hun skal begynne på. Har heldigvis stort sett fungert fint. Har en kjempe stor slekt, så hun får mer enn nok leker likevel... Har sikkert 20 barbiedukker som hun har fått iløpet av en jul og en bursdag... Og vi har kjøpt en tror jeg.

 

Men tilbake til lekegeværet... Får hun eller neste barnet vårt noe sånn så vil det gå i retur til avsender med beskjed om at sånn tar vi ikke imot. Vi ønsker ikke til å oppfordre til lek med våpen. Lekegevær er nok den styggeste leke jeg kan tenke meg!! Skulle ikke vært lov å selge. De er jo så naturtro også nå... Disse softgun våpnene ser men jo nesten ikke at er "leke".... Nei fysj!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så utakknemlig mange her fremstår. Hvorfor er det så galt at gavene er billig? En hel del her presiserer at de ikke ønsker billig gaver. Hva er problemet? Det er tanken som teller.

 

Om mine barn får noe de ikke liker eller som ikke passer til alderen deres, gir vi det videre i gave til noen vi tror det kan passe til.

 

At man syntes det er irriterende å få gaver fra H&M eller Cubus er for meg helt latterlig. Hva tror dere som mener dette, at dere egentlig er?

 

Vær litt mer takknemlig, og gi gavene dere ikke trenger, til noen som trenger det. Det er faktisk nok av de som ikke får noen ting.

 

Anonym poster: f7d5b69301dfb88059be75029e817567

 

Endel billige plastleker går i stykker når du tar de ut av esken,eller inneholder for mange små deler som mistes.

Billigleker for meg likner ofte på de man får med i ett happy meal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da guttungen var 2 fikk han en pistol av svigerfar som så helt ekte ut. Da ble jeg dritforbanna og ba han ta den med seg igjen.

 

Ellers er det mye av det andre skriver. Billige plastleker som ikke tåler noen ting, og klær i str 2 år til babyen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppgitt når folk kjøper leker som ikke står på ønskelisten. Har et barn med autismespekterdiagnose og det lekes kun med tre typer leker. Andre typer leker røres ikke overhodet. Dette er gavegivere informert om og det er sagt at hvis de ikke ønsker å gi disse typene leker er det helt greit, barnet blir glad for bøker og klær også. Likevel ender vi opp med hauger av leker ungen ikke engang enser. Da er bytting tingen, men det er igrunnen bare stress. Jeg skulle ønske folk droppet gaver hvis de plent må gi ting de vet ikke blir tatt godt imot :(

 

Anonym poster: 46537a56b2257e7914dd8834fd5bf8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt nervøs for å gi gaver jeg, etter å ha lest her. Har aldri tenkt på at foreldre blir irritert av at barnet for eksempel får sett.med perler til å lage kjeder.

 

Anonym poster: f52451e800921a97d8a6b4f012ba16eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at mange virker veldig utakknemlige i denne tråden. Det som ikke passer byttes eller gis bort her. Null problem.

 

Anonym poster: a2df5383f7049e64ca9755bad1690b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg blir litt småergerlig over er noen familiemedlemmer som stadig kjøper sånne toalettmapper og håndklær med navn på. Håndklærne er greie, men seriøst, hvor mange toalettmapper med navnet sitt på trenger et barn eller en tenåring? Ikke er de spesielt fine eller praktiske heller!

 

Ellers så finnes ikke mine barn interessert i merkeklær. Allikevel har de noen slektninger som til jul og bursdager kommer med, sikkert svindyre, T-skjorter eller annet med et eller annet merke som de forteller at er "kjempekult og moderne". Mine unger bruker plagget om de synes det er fint, ikke fordi det er traktorer eller annet trykket på det. Allikevel må disse slektningene alltid fortelle meg hvor stas det må være for mine unger å ha noe som er så "in" og som andre synes er kult. De tror rett og slett ikke på at de ikke bryr seg om merker, og at de driter i hva andre går med. Og etter 10 år på dette viset begynner jeg å bli litt muggen i kantene når det for ørtende gang antydes at jeg ikke unner, eller nekter, barna mine merkeklær.

 

 

 

 

 

 

Det kom vel ikke så tydelig fram i det innlegget hva jeg synes om merkleklær, og hvor mine håpefulle har fått holdningene sine fra, gjorde det vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke glad for billig plastræl, da jeg synes samfunnet er materialistisk nok om ikke ungen skal få så mye leker at den ikke har kontroll på det og ikke blir særlig lei seg om noe rotes bort eller går i stykker. Er heller ikke så begeistret for barbie etc, synes det er mye verre etisk sett enn et maskingevær...

 

For gaver er jo ikke lett heller. Ser mange her blir direkte aggressive av å få lekevåpen. Det har ikke jeg det minste problem med, her sitter 2-åringen og pusser lekegeværet sitt sammen med pappa som pusser sine våpen - han er yrkesmilitær. Men vi har regler for bruk av våpen, ikke lov å peke på folk etc. Har jo antenner nok til å ikke kjøpe våpen til andres barn da jeg vet mange har et veldig anstrengt forhold til det, men synes det er veldig rart å reagere så på det altså.

 

Anonym poster: c9b13cceaab8197803a2dfc24a8a6d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste vi har fått i gave til guttungen er fake hundebæsj.. OMG! Som setter flekker på alt som den blir lagt på... Kjempe festlig! Derfor gav vi tilbake tre stykker ;) Og fikk klage på at det var heltpå trynet å gi slike ting som ødelegger møbler.. Vel det kan du si til vår lyse skinnsofa med fortsatt merke ifra den greia ;)

 

Ellers så lovpriser jeg folk som kjøper klær i stor størrelse! Fordi guttungen vokser som et skudd.. han er 6 år og bruker størrelse til 12/13 år pga høyden sin. Det er ikke noe verre enn for små klær som ikke kan byttes.

 

Anonym poster: 6306857ec8f5811747bba68937541355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fikk to mini-stressless stoler til barna sine. Da hadde jeg blitt rimelig skuffa! Stygge, tar mye plass og oppfordrer til tv-titting!

 

Anonym poster: a0ebdad84b1860516525b323020f4efc

 

Dette har jeg fått beskjed av svigermor at jeg kommer til å få til den lille på hans 1 års dag..... for hun syns de er sååååå tøffe! ehh, vår lille er ikke født engang.

Jeg sa at det var greit det, så lenge det var en grå eller hvit for da passer den inn fargemessig på barnerommet. "åååååååå, neeeeeiiiii!!! Dere får den i svart, og den skal stå foran tv'n i tv-stua!! Det er jo DER den hører hjemme!!!!"

huff... jeg gruer meg allerede til lillegulls ettårs dag... Vi har virkelig ikke plass til en sort ministressless i den stua... Ikke passer den inn heller....

 

 

Anonym poster: c0588678731ecda43048d5c7349a451d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fikk to mini-stressless stoler til barna sine. Da hadde jeg blitt rimelig skuffa! Stygge, tar mye plass og oppfordrer til tv-titting!

 

Anonym poster: a0ebdad84b1860516525b323020f4efc

 

Dette har jeg fått beskjed av svigermor at jeg kommer til å få til den lille på hans 1 års dag..... for hun syns de er sååååå tøffe! ehh, vår lille er ikke født engang.

Jeg sa at det var greit det, så lenge det var en grå eller hvit for da passer den inn fargemessig på barnerommet. "åååååååå, neeeeeiiiii!!! Dere får den i svart, og den skal stå foran tv'n i tv-stua!! Det er jo DER den hører hjemme!!!!"

huff... jeg gruer meg allerede til lillegulls ettårs dag... Vi har virkelig ikke plass til en sort ministressless i den stua... Ikke passer den inn heller....

 

 

Anonym poster: c0588678731ecda43048d5c7349a451d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner jeg gruer meg allerede til barna mine blir så store at vi "må" ha bursdagsselskap.... Vi er så heldige å kunne kjøpe det barna trenger av leker og klær, og syns allerede det er slitsomt til jul og bursdager når det kun er familie som kjøper gaver. Jeg har heldigvis klart å bli enig med alle mine venninner som har barn at vi ikke trenger å kjøpe noe til hverandres barn til jul og bursdag. Jeg er dog den eneste i vennegjengen som ikke får eller kjøper noe til noen, men til jul åpnet vi nærmere 30 gaver kun fra familie. Skjønner ikke hvilken ende dette skal ta.

 

Det finnes heldigvis mange organisasjoner som tar i mot leker til barnehjem i utlandet, og blir ekstra glade for leker og klær som er nye, men det er jo litt dumt å gi bort alt vi får av venner og familie? Det er jo ikke det dem har brukt penger på?

 

Jeg liker heller ikke plastleker, klær fra H&M/Cubus med trykk og kosebamser, og gruer meg til denne tiden kommer...

Jeg skjønner at det høres utakknemlig ut, men det er så mye man regelrett ikke har behov for og i tillegg ønsker jeg å lære barna mine å sette pris på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noen irriterte over gaver? Seriøst? Greit nok at noen bommer totalt, men å bli irriterte og forvente bedre? Vi er jaggu meg bra bortskjemte, ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en person i nærmeste familie som er alt for flink til å kjøpe utrolig stygge klær, som hun utrulig nok selv synes er kjempe fine... Utrulig irriterende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en person i nærmeste familie som er alt for flink til å kjøpe utrolig stygge klær, som hun utrulig nok selv synes er kjempe fine... Utrulig irriterende!!!

 

Hun kjøper dem jo fordi hun synes de er fine, alle har jo ikke samme smak.

Synes du er frekk

 

Anonym poster: 95353c9b64af7d885b8472c6b37fe9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosebamser

Billige plastbiler

Klær fra HM/Cubus ( noe er pent men som oftest er det fælt og blir enda fælere etter vask)

GULLsmykker

Gaver som ikke passer alderen ( f.eks barnet fikk trehjulsykkel og snøbrett slik man ligger på til 1 års dagen. Jiiiz)

 

Ellers billig sjitt fra nille\europris

 

Anonym poster: 41b1f3e2aaa8fdcf78eac3e03fd5948c

 

Hvorfor var det rart og få trehjulykkel til 1 årsdagen, barn utvikler seg jo enormt mye mellom 1 og 2 år. Jobber i barnehage, og der bruker 1 åringene og trehjulsykler.

 

Anonym poster: 95353c9b64af7d885b8472c6b37fe9d2

 

Ja fult klar over det. Trehjulsykkelen barnet mitt fikk rakk han ikke ned på trøene før han var godt 2 1/2 år. Var ikke de små plastikk sykkelene

 

Anonym poster: 41b1f3e2aaa8fdcf78eac3e03fd5948c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...