Gå til innhold

Hvilke gaver til barna synes du er mest irriterende/nytteløst å få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bamser er helt unødvendig å gi, de blir aldri lekt med. Svigermor har dessuten bare sønner, så det er tydelig at hun liker å kjøpe jenteklær, vi bugner over av kjoler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi bort det dere ikke trenger. Det er ikke verre enn det.

Vi har alle våre problemer!

 

Anonym poster: 4bb262538fd426fa6463bf10b87a1953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig. Lego. Fordi det er jeg som må sette det sammen og når det først er satt sammen er han livredd for at noe skal bli ødelagt. (Null interesse for å bygge lego etter tegninger selv) Selv om han egentlig har plass nok til lego som støver ned så gjør det faktisk det(støver ned) ..Og kan ikke akkurat si det er morsomt å tørke støv av nedstøvet lego. Og alle som har prøvd vet svært godt at man ikke støvsuger lego. Puh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekevåpen! ungene mine har aldri fått, og kommer aldri til å få lekevåpen.. synes ikke at våpen er noe som skal lages til leketøy! så mange barn som leker med far sitt våpen, og skyter seg selv, eller andre.. altfor mange som mister barna eller foreldrene sine pga våpen i verden.. kan ikke skjønne den første som mente at dette var noe å lage leker av... og i går fikk gutten min på 6 lekepistol i bursdagsgave, wtf.. er det ikke en uskreven regel at man ikke kjøper slikt til andres barn, når man ikke vet hvilke syn foreldre har om noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i Lekevåpen! Det eneste jeg så vidt kan gå med på er vannpistoler, om de ser ut som en vannpistoler.

 

Ellers elsker mine perler og playdoh, så det har jeg faktisk kjøpt til andre også.......synes alltid at det blir suksess om jeg tar frem det når vi har besøk jeg... Nesten uansett alder og kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamser. Jeg hater bamser! Ikke blir de brukt mer enn fem minutter etter at den er åpnet heller. Jeg kan ikke få uttrykt nok hvor mye jeg hater at barna mine får bamser!! Og jeg har en tante og en svigerstemor som BARE kjøper bamser! Tanta mi kommer med haugevis av stygge bamser hver gang vi ser henne.

 

Jeg må bare si det en gang til; jeg hater bamser!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 4 og har allerde fått 2 sminkesett. Det klarer jeg å styre min begeistring for. Hadde trodd at "gå ute med sminke diskusjonen" skulle drøye mange flere år enn 4.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite vi ikke er takknemlige for, får ikke så fryktelig mye gaver heller da. Men ja, er jo kjedelig å få ting som ikke passer barnets alder.

 

Anonym poster: ab3fb0af27cea0a6d1fcab4f2317c003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt irriterende med klær som er aaaaalt for store og som må lagres i flere år før de passer. Hva skjer? Jo de blir desverre avglemt... Svigermor ser ikke på størrelse. Hun bare ser på plagget og avgjør at det må være passelig. F.eks. vinterdress i størrelse 92 til ei som bruker 80, knebukse i størrelse 116 til en på 2 (trodde det var ei vanlig bukse til en toåring), en sommertopp i str 128 til en 6 mnd gammel baby (trodde det var en sommerkjole til baby)... and the list goes on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevner over her: BAMSER! Min sønn er ikke mer enn 5 mnd og jeg har ørten og tredve bamser til han?! Jeg vet iallefall hva jeg IKKE skal kjøpe til andre barn. Av klær så må det være slike stive finbukser og skjorter. Det er jo så upraktisk til små barn! Jeg er (desverre) slik at jeg ikke tør og bytte dem inn, da jeg er redd de som har kjøpt klærne blir fornærma eller lei seg om jeg bytter. Så alt er tatt vare på, og mye blir aldri brukt..Det er jo ikke noe bra det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker i smådeler av dårlig kvalitet som tilhører noen samling. F.eks billig plastikkbarbie med masse småtilbehør som ikke brukes, men bare skaper rot. Eller sett genrelt med alskens smådeler og duppeditter som ikke kan brukes til noe. Ihvertfall når de egentlig ikke kan leke ordentlig med det. Greit at en 7-åring får det, men unødvendig for en 2-åring. Da er duplo og togbane genialt;-)

 

Anonym poster: fcf9208210f37c356458df9882929a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har god erfaring med å få for store klær til barna, de vokser jo så fort. Jeg har en egen skuff med for store klær som jeg jevnlig titter i, da blir det ikke avglemt ;-)

 

Anonym poster: fcf9208210f37c356458df9882929a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst på lista mi må være PlayDoh og sånne pakker med titusenvis av små perler. Desverre er det disse tingene jenta vår oftest får til bursdag og jul. Ja, også slike ubrukelige klær som hettegenserbolero (!), når skal hun bruke det liksom..? Hva er den mest ubrukelige gava barnet ditt har fått?

 

Anonym poster: 22a83ba529ecd63dc6491cbde39a0e29

 

Vi får alltid mange drikkeflasker. Har sikkert 8 flasker nå, og barnet er 3 år ;) Skjønner jo at man trenger ca 2 stk, men sååå mange?? Jaja, det er jo ikke alltid så greit å vite hva man skal kjøpe - selv om jeg prøver å gi små hint :)

 

Anonym poster: 6f08380d2ee50a037167aed3f9a2ee86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ettårsdagen fikk datteren min ull i str. 86, som vil passe til våren/sommeren.. Ull er fint, det, men vi bruker ikke så mye ull på sommeren :P Får spare det til nestemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg pleier uansett å bli glad for gaver, ikke irritert. Men skal jeg si noe vi ikke har hatt så bruk for så må det være stive pynteklær til baby som ikke er anvendelige. Det fikk vi en del av til førstemann da hun var baby. Og upraktiske klær til barna som man kun kan bruke ved få anledninger. Svigermor kjøper nesten alltid for små klær hvis hun er ute og handler alene. Ble litt irritert for det før, men nå har det blitt en vane. Mannen min har sagt det mange ganger at hun må kjøpe større klær.

 

Leker som bråker blir jeg faktisk ikke sur for. Gir heller et instrument eller noe annet som bråker i retur neste gang giverens barn har bursdag :)

 

 

Anonym poster: f52451e800921a97d8a6b4f012ba16eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene klær som er akkurat passe og kan brukes i noen få uker...

 

Anonym poster: b8e3e42359a373df6d15b604eece8548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosebamser

Billige plastbiler

Klær fra HM/Cubus ( noe er pent men som oftest er det fælt og blir enda fælere etter vask)

GULLsmykker

Gaver som ikke passer alderen ( f.eks barnet fikk trehjulsykkel og snøbrett slik man ligger på til 1 års dagen. Jiiiz)

 

Ellers billig sjitt fra nille\europris

 

Anonym poster: 41b1f3e2aaa8fdcf78eac3e03fd5948c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ettårsdagen fikk datteren min ull i str. 86, som vil passe til våren/sommeren.. Ull er fint, det, men vi bruker ikke så mye ull på sommeren :P Får spare det til nestemann!

 

Minste her ble akkurat 1 år, og ho fikk ullklær i 86 i gave. Genial gave:)

 

Anonym poster: 613744dc0bd109a96ba5963517817028

 

Anonym poster: 613744dc0bd109a96ba5963517817028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på klesstørrelsene - vet dere at det mulig å begynne å bruke klær som er littegrann for store? Særlig for barn under 2 år som vokser ut av størreslene så raskt? F.eks. du som klager over ull. Det er ikke slik at str 86 har et lite vindu i sommer, bruk det heller nå, selv om hun kanskje er str 80? Det verste som kan skje er at du må brette opp ermene litt. Makan til luksusproblem!

 

Prøver å ikke irritere meg over gaver, og hvsi det kommer neo som er helt skivebom går det til fretex eller korpsets basar. Anbefales!

 

Anonym poster: cf4783b48a2f654c8e30d4d20f7717ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er 3 mnd og har allerede ørten ubrukelige bamser :-P Tante kjøper enten klær i str 1-2 år eller penklær som ikke passer for babyer, a la strykeskjorter o.l. Da hun ble født sent i høst fikk vi lassevis av SOMMERKLÆR str 0-6 mnd åpenbart kjøpt på salg. Totalt ubrukelig. Også fått endel vinterklær i str 6-9mnd (stønn!!!) og upraktiske kjoler. Også fått brukt tøy/arvetøy, presentert som nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg lest hele traaden og det viker som folk blir misfornoyd med det som ikke passer barnets interesser eller alder.

 

Jeg vil slaa et slag for bamser. Jeg talte gjennom bamsene vi hadde faatt da eldstemann var 1 aar og kom til 34! Jeg var skikkelig irritert og lurte paa hva i alle dager vi skulle med alle de bamsene, han lekte jo ikke med dem. Men, naar han ble litt storre ble han plutselig veldig interessert i bamser, han er naa snart 8 og fortsatt glad i bamsene sine. Ekstra goy er det at de er dyr fra hele verden sendt fra venner og familie.

 

Alle bilbanene og kjoretoyene derimot! Helt uinteressert og jeg syns bare det var husfyll. Hadde tenkt aa kaste alt sammen i bosset. Men, saa fikk vi sonn nr 2, som var en helt annet type. Han likte aa leke med alt storebroren ikke brydde seg om.

 

Jeg liker ikke aa faa daarlige plasleker som gaar i stykker med en gang, ting med spiderman/ben10-trykk eller billigklaer med elendig passform. Men perler og playdough er stas det her i huset.

 

Anonym poster: 05a362cecb16889a18283dcee89ccf20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosebamser

Billige plastbiler

Klær fra HM/Cubus ( noe er pent men som oftest er det fælt og blir enda fælere etter vask)

GULLsmykker

Gaver som ikke passer alderen ( f.eks barnet fikk trehjulsykkel og snøbrett slik man ligger på til 1 års dagen. Jiiiz)

 

Ellers billig sjitt fra nille\europris

 

Anonym poster: 41b1f3e2aaa8fdcf78eac3e03fd5948c

 

Hvorfor var det rart og få trehjulykkel til 1 årsdagen, barn utvikler seg jo enormt mye mellom 1 og 2 år. Jobber i barnehage, og der bruker 1 åringene og trehjulsykler.

 

Anonym poster: 95353c9b64af7d885b8472c6b37fe9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinterbrud

Hun får sjelden gaver som ikke faller i smak,men perler er ikke så populært her i huset.

Heller ikke puslespill.Men hun elsker dukker og bamser,så det liker hun godt å få.

Siste bursdagen hennes,fikk hun flere like Lego friends.Men ingen ble byttet,hun leker med de selv om hun har flere likedan.Men lekevåpen og leker med for mye lyd,er ikke så velkomment her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...