Gå til innhold

Huff, gjort noe moralsk forkastelig:((


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt dårlig økonomi for tiden og bestemor ba om hjelp til og handle noe i går, hun er litt dårlig til beins og liker ikke og handle når det er vinter. Jeg fikk pin koden til hennes visa kort og handlet det hun skulle ha, det hun ikke vet er at jeg også "lånte" 1500 kroner av pengene hennes etterpå da jeg tok ut pengene i en minibank etter jeg hadde handlet.

 

jeg har knapt sovet i natt og drømte at politiet kom og hentet meg:(Hun er litt glemsk så det er jo mulig hun ikke oppdager noe, men er det mulig og ringe banken hennes og få hennes kontonr så jeg kan sette tilbake pengene?

 

Anonym poster: e66a028483098065c1fd166b805c0518

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du stjal fra bestemor? Hva skjedde med å spørre om å låne? snakk om tillitsbrudd

Skrevet

Så slem du er. Du burde vel være voksen nok til å spørre henne om å låne isteden for å stjele

Gjest Skofantomet
Skrevet

Fra bestemor faktisk! Skam deg!!!

Skrevet

Fy faen! Hun stoler på deg også gjør du noe sånt. Jeg blir kvalm. Som du sier, helt forkastelig! Æsj!

 

Anonym poster: 8e3a03dc58ebedfae1b78ccab5cd525b

Skrevet

men herregud, dra til henne i morgen og spør om å få låne pengene, det får du jo sikkert hvis hun har råd til det. og synes du skal betale tilbake med renter. og skam deg! gjør nå ikke sånt igjen.

 

Anonym poster: d8360e69052eb8d86dcd5d85e09666b8

Skrevet

Hvis du handler for henne igjen skriver du bare ned kontonr hennes også overfører du bare. Skulle hun spørre, kan du si; " Nei- gjorde jeg? Jeg må ha byttet på mitt og ditt kort siden jeg var så stresset" F.eks.

Skrevet

Du dreit deg ut. Dette er ikke greit og det lureste du gjør er å gi tilbake pengene til henne med en gang! Tror ikke du kan synke lavere enn dette.

Skrevet

Uff... Det var ikke pent. Jeg tror jeg ville reddet meg inn på følgende måte. Ring bestemor og si at du har funnet ut at du hadde bommet da du gikk i minibanken etter at du hadde handlet for henne slik at du tok hennes kort istedet for ditt eget. Så ler du litt av hvor teit og surrete du har vært og ber om kontonummeret hennes.

 

Anonym poster: 277f5d3445acfa4f2add99b1d66641fe

Skrevet

Har litt dårlig økonomi for tiden og bestemor ba om hjelp til og handle noe i går, hun er litt dårlig til beins og liker ikke og handle når det er vinter. Jeg fikk pin koden til hennes visa kort og handlet det hun skulle ha, det hun ikke vet er at jeg også "lånte" 1500 kroner av pengene hennes etterpå da jeg tok ut pengene i en minibank etter jeg hadde handlet.

 

jeg har knapt sovet i natt og drømte at politiet kom og hentet meg:(Hun er litt glemsk så det er jo mulig hun ikke oppdager noe, men er det mulig og ringe banken hennes og få hennes kontonr så jeg kan sette tilbake pengene?

 

Anonym poster: e66a028483098065c1fd166b805c0518

Tuller du?? GJORDE du virkelig det mot bestemoren din? Da bør du sette dem inn på kontoen hennes ASAP (I morgen den dag) og så dra på besøk og fortelle hva du har gjort!

 

Anonym poster: 660962fc4cc9b345d947fa8d9c34a285

Skrevet

Den der var drøy! Det hadde aldri falt meg inn å stjele fra NOEN! og bestemora?! Den var DRØØY!

 

Anonym poster: 10f7e3b35e03288632c5be8cededc868

Skrevet

Gjort er gjort. Overfør pengene tilbake - alle kan ha svake øyeblikk og gjøre dumme ting, det viktigste er at du retter opp i det igjen. Du er uten tvil en samvittighetsfull person, som vanligvis ikke gjør sånne ting - rett opp i det, lær av det og lev videre :)

Skrevet

Du lånte 1500kr fra henne??? Du er vel klar over at veldig mange ikke bare kan låne bort en slik sum? Tenk om hun blir liggende etter med regninger pga deg?

 

Eller forresten, dette er ikke et lån, men tyveri!!! Du skulle vært anmeldt :-(

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Stjele av egen bestemor? Den er drøy..

Eneste rette her etter min mening, r å ringe henne i morgen tidelig, eller nå, fortell at du klarte å gjøre en stor brøler, ved å ta ut penger av hennes kort, i stedenfor ditt eget, og be om konto nret hennes, så du får overført det til henne fortløpende, er pengene brukt opp, og du blakk, så får du spørre noen andre om å låne de pengene, slik skulle ikke være mulig å gjøre mot sine egene :(

Skrevet

Hun er litt glemsk, men hun sjekker antagelig kontoutskriften sin, eller har noen andre som hjelper henne med økonomien. Det er til pass for deg at du ikke har sovet i natt. Ikke prøv å lyve og tulle det bort, men fortell henne rett ut hva du gjorde, og gi henne pengene tilbake. Å lappe på en gal handling med en løgn eller fortielse gjør det ikke bedre.

Skrevet

:o Oi! Du får si til henne at du handlet til deg selv også i går, og byttet på kortene sånn at du handlet med hennes og at du derfor må betale tilbake...

 

Anonym poster: 56ec66ed38428490fea42be16323159f

Skrevet

Du bagatelliserer det du har gjort. Det er ikke bare moralsk forkastelig, det er kriminelt. Du har stjålet penger, fra din egen bestemor. Får lyst til å filleriste deg! Håper du blir tatt og anmeldt!

 

Anonym poster: 797de68ba5b925b6daec42b7e263de07

Skrevet

Alle dere som kommer med forslag til hvordan HI skal lure seg unna denne "knipen" - synes dere det er greit? Er det virkelig det som er det viktigste? Hvordan HI skal redde skinnet sitt? Hun er kriminell og bør innrømme overfor familie og bestemor hva hun har gjort + gjøre opp for seg. Å snike seg unna er vel ingen god løsning?

 

Anonym poster: 797de68ba5b925b6daec42b7e263de07

Skrevet

Herregud da. HI vet at det hun har gjort var veldig galt og hun angrer - det beste er vel at hun lærer av det og ordner opp i det? ALLE kan gjøre dumme ting - la oss ha litt takhøyde. HI angrer og hun har mulighet til å ordne opp i det uten at noen tar skade av feilen hun har begått. Hun har ikke drept noen, ro dere ned.

Skrevet

Alle dere som kommer med forslag til hvordan HI skal lure seg unna denne "knipen" - synes dere det er greit? Er det virkelig det som er det viktigste? Hvordan HI skal redde skinnet sitt? Hun er kriminell og bør innrømme overfor familie og bestemor hva hun har gjort + gjøre opp for seg. Å snike seg unna er vel ingen god løsning?

 

Anonym poster: 797de68ba5b925b6daec42b7e263de07

 

jo, av hensyn til bestemoren synes jeg hun skal lyve seg ut av dette.. tenk så såret hun vil bli da:( stakkars

Skrevet

Alle dere som kommer med forslag til hvordan HI skal lure seg unna denne "knipen" - synes dere det er greit? Er det virkelig det som er det viktigste? Hvordan HI skal redde skinnet sitt? Hun er kriminell og bør innrømme overfor familie og bestemor hva hun har gjort + gjøre opp for seg. Å snike seg unna er vel ingen god løsning?

 

Anonym poster: 797de68ba5b925b6daec42b7e263de07

 

jo, av hensyn til bestemoren synes jeg hun skal lyve seg ut av dette.. tenk så såret hun vil bli da:( stakkars

Ser poenget ditt, men jeg er uenig. Sannheten har det med å komme frem uansett.

 

Anonym poster: 797de68ba5b925b6daec42b7e263de07

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hahaha, stjal du fra bestemora di?? Hvorfor skrev du ikke ned kontor. Hennes mens du var i gang? Du hadde jo kortet.. Jaja..

Skrevet

Fy søren så frekt gjort!

Man stjeler ikke!!

Skrevet

Bestemora er kanskje muligens glemsk, men vil tro at ikke engang hun går på den med "tok feil kort", om HI bestemmer seg for å bruke det som unnskyldning.

Sist jeg sjekket, må en fremdeles bruke rett pin-kode, selv om en tar feil kort. Det tror jeg til og med bestemora skjønner.

Skrevet

Herregud som dere hisser dere opp altså!

Støtter de som sier at du bør fortelle henne at du byttet om på kortene, det er virkelig ingen vits i å fortelle bestemoren din at du ville stjele fra henne.

 

Anonym poster: d7f3e2a7651249c92c57e895ca95f47d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...