BikkjeBisk Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #26 Skrevet 28. januar 2013 I flere uker har jentongen vår vært kjemperedd for å legge seg (2,5 år) siden hun mener hun har krokodille under senga. Hver kveld kjefter vi å smeller på denne krokodillen, truer med fengsel å hele pakka. Jeg vet ikke hvor mange ganger hun kommer opp iløpet av kvelden for jeg må jage vekk krokodilla. Spurte i barnehagen en dag om hun hadde snakket om en krokodille. Nei, men de brukte å synge masse på sangen "Dyrene i Afrika". I den sangen er det en krokodille som spiser en apekatt... Herrefred er det mulig I kveld sa hun; "Krokodille, ikke skjær "Petra" i halsen, krokodille vondt i magen" ???? Skjære over halsen, huffameien Hvor mange ganger hadde du gådd for å jage vekk krokodilla? Kan være 7-10 ganger hun kommer opp... Har litt lyst til og bare gå 2-3 ganger for å jage den vekk, for så og bare geleide henne stille å rolig i seng. Men husker selv når jeg var lita at det var helt grusomt å måtte gå tilbake i seng når man var redd Hva ville du gjort? Egentlig har du gjort feil fra starten. Når du går for å "jage" bort krokodilla forteller du jo barnet at det faktisk kan være krokodiller under senga. Du skulle sagt fra starten av at i Norge finnes det ikke krokodiller. Dette lærte jeg av en bekjent som er barnepsykolog, da vi hadde det samme problemet med troll og spøkelser. Man skal ikke underbygge barns frykt. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste;-) Forsåvitt rett, men en 2,5-åring forstår ikke at vi bor engang i et land som heter norge og har sverge som naboland.. Synes det blir litt feil og bare si; "Krokodiller finnes ikke her". Virker da som om at jeg ikke tar henne seriøst. En psykolog har nå sakt at jeg har gjort helt rett, jeg har tatt henne på alvor. Men synes bamse-ideen var superlur! Skal bruke den heller. Da skjønner hun at jeg tar henne seriøst og så får jeg snudd krokodillen til noe positivt. Tror det funker. Og dessuten finnes det krokodiller i Norge... Hva med å dra å se på en? Hehe, det er jo faktisk sant Vi bor så langt ut i gokk at det har vi ikke mulighet til nå. Kanskje om en stund, men da er kanskje skrekken forsvunnet
♥Nemi♥ Skrevet 28. januar 2013 #27 Skrevet 28. januar 2013 Synes heller ikke man skal undertrykke den, for det handler jo også om fantasien. Synes fantasi er en fin ting:-)
Cat.68 Skrevet 28. januar 2013 #28 Skrevet 28. januar 2013 Syns ide`en om bamsen var suuuper. Krokodillepulver var også smart.
Countess Skrevet 28. januar 2013 #29 Skrevet 28. januar 2013 Vi hadde dinosaurer på rommet. Så vi tok oppgjør en ettermiddag, lenge før leggetid. Da gikk vi inn til dinosaurene, snakka litt om dem og med dem, før hun bar dem med seg ut i gangen å kasta de ut på trappen. Så lukket hun døren etter dem. Har ikke vært noe snakk om dem i ettertid siden de dro. Men det skal sies at hun ikke var veldig redd dem, så jeg vet ikke hva som vil funke best for dere. Lykke til i alle fall
Odine! Skrevet 28. januar 2013 #30 Skrevet 28. januar 2013 Vi hadde et marihøne-problem for noen år siden. Vi skulle nok hatt en marihøne-bamse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå