Gå til innhold

Vil du beskrive din svigermor? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snill

Forsiktig

Flink med barn

Rolig

Naiv (tror godt om alle)

Kristen (leser i bibelen hver dag og deltar i bibelgrupper)

Sparsom med penger

Kler seg i jordfarger

Flink med håndarbeid

Bruker aldri sminke

Veldig forskjellig fra meg, men vi kommer godt overens:)

Anonym poster: 0d4246d69956eb7772976a860ee7ab6e

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Verdens snilleste

Kunne gå gjennom ild for sønn, barnebarn og meg. Sikkert også for mannen sin.

Arbeidsjern

Lite verdensbilde

Forsiktig og stille

Bare så trist at hun døde for ca tre år siden.

Skrevet

MEGET reservert. Ville helst bodd på en øde øy tror jeg.

Har til dags dato aldri kommet på besøk uten sirlig invitasjon (tror det er kun i fødselsdagene til barna og barselvisitt). Tendenser til alkoholiker. Jobber veldig mye.

Veldig snill og omtenksom om "sine egne" (inviterer ofte hele storfamilien til middag osv), liker å ha alle samlet hos seg.

Men har knapt holdt minstegutten mer enn 5 minutter siden han ble født (8 mnd)...

Har ikke et veldig nært forhold, for å si det slik...

Anonym poster: e04e15da058cfdd71c6a16c0621392e3

Gjest Antarctica
Skrevet

Mye kvikkere og ungdommeligere enn hennes 77 år skulle tilsi.

Morsom

Vennlig

Interessert i oss og i ungene mine (selv om de ikke er hennes barnebarn)

Litt hypokonder

Snakkesalig og lattermild

Aktiv

Påståelig og "fantasifull" omkring fakta (hennes sønn hevder i alle fall at en del av anekdotene er såpass vridd at de har mistet bakkekontakten, men er det ikke sant så er det i alle fall godt jugd... alt blir til en god historie når det kommer fra hennes munn.)

Skrevet

Elsker familien sin

Snill

Tålmodig

Litt gammeldags

Nyskjerrig

Utrolig flink i matlaging

Glad i musikk

Relgiøs

Snakksalig :)

Lever for familien sin, en utrolig grei svigermor :)

Skrevet

Omsorgsfull

Arbeidsjern

Snill

Hjelpsom

Ikke særlig smart

Skrevet

Snill

Generøs

Blir gjerne snurt om hun ikke er enig i avgjørelser

Pedagog, mye lilla skjerf

Endel mer opptatt av ett av barnebarna enn de andre

Humoristisk

Kreativ

Sporty

Anonym poster: a9359dbb88b5b32c8422219c17df5df2

Skrevet

Snill

overbeskyttende

stressende

omtenksom

hjelpsom

Anonym poster: 02d5a68aad37180bcc840b74002f75e7

Skrevet

Hun er selvutnevnt sjaman (driver med husrens og trommereising), allikevel er hun frykteliger trangsynt og har lite aksept for andres livssyn. Fasade er viktig for henne, men da kun i forhold til hvordan hun har det og hvordan forholdet hennes er til hennes nærmeste, huset er bomba og skittent - noe hun ikke er redd for å dele på facebook. Hun vil gjerne være arbeidssom, og har stadig nye ideer og planer - det meste ender opp halvgjort eller ugjort. Hun har ikke gitt jule- eller bursdagsgave til min kjære på de 2 årene vi har vært sammen, og det synes jeg er vanvittig dårlig, siden hun alltid sier hun har sendt/kjøpt skal sende/kjøpe. Kan man for helvete ikke bare være ærlig om at det ikke kommer til å skje, istedet for å gullforgylle alle de gode gjerningene hun aldri gjør?

Gud, det var godt å få ut. Jeg prøver hardt å like henne, og jeg er glad i henne - men det blir bare vanskeligere og vanskeligere, desto bedre kjent jeg blir med henne og ser hvor falsk hun er.

Skrevet

Morsom.

Kjapp i replikken.

Høy sosial intelligens.

Drikker for mye.

Shopper for mye.

Blander seg for mye i mitt kjærlighetsliv.

Elsker barnet mitt.

Blir fort sur.

Røyker.

Flink i jobben sin.

Er utrolig glad i familie samme hva som har skjedd før.

Kler seg fint for alderen.

Har en ekkel fyr hun ikke klarer å holde seg unna.

Anonym poster: 0ba534ab61caae61a26afa6dd83602b6

Skrevet

Dette var egentlig en fin øvelse for å tenke etter om hvilke sider jeg ser ved henne. I begynnelsen ville jeg bare skrive at hun er en hurpe og ei stor dritkjerring, men hun har mange gode sider ved seg som gjør at jeg aldri har problemer med å dra tilbake på besøk til henne. Hun bor langt unna.

Anonym poster: 0ba534ab61caae61a26afa6dd83602b6

Skrevet

Pratsom, snill og god, arbeidsjern, gavmild, bestemt, klok, sprek. Har ikke et vondt ord å si om henne:) eneste ulempen er at hun bor langt i fra oss så sees bare 4-5 ganger i året.

Anonym poster: 2bb4437329219b210fd1e2b34da8905a

Skrevet

Utrolig hjelpsom

snill

Lever for familien sin

Sjenert

Redd for å tråkke noen på tærne

Litt begrenset (men det handler om hvilke jobber hundar hatt og hvor lite hun har reist)

Flink til å lage tradisjonsmat og flink til å smake nye ting jeg lager

Positiv

Elsker elsker barnebarnet sitt!!!

Koselig

Litt repeterende mht samtaletema. Det diskuteres aldri annet enn hverdagslige ting

Gjestmild

Litt lat i forhold til egen helse men er veldig flink med hus og hjem

En super dame :) jeg er heldig

Skrevet

alternativ

arbeidsjern

rotete

vimsete

tankeløs

varm

godhjertet

direkte

Min svigermor er en kjempedame som er veldig flink til å behandle sin sønn som en voksenperson, Navlestrengen er så absolutt kuttet, og hun blander seg fint lite i vårt liv :)

Hun følger et behovsprinsipp som betyr at hun gir oppmerksomhet/gaver etter sine barns behov. Dette gjør at min mann blir kraftig forfordelt i forhold til sine søsken som konstant maser på moren etter penger og krever hennes tid.

Vi ser henne svært sjeldent, kanskje 3-4 ganger i året, og vi bor 10 minutters gangavstand fra hverandre i en by. Trist egentlig, kunne så absolutt tenke meg mer kontakt med henne, men hun har aldri tid til oss.....

Anonym poster: 65d1815acc23e1d262b4e3d0386c38c0

Skrevet

Omsorgsfull

Opptatt av familie

I overkant intens noen ganger

Inkluderende

Blid

Flink til å se ting fra flere sider

Direkte

Damen er egentlig helt super, og bryr seg masse om oss. Hun er såpass intens at jeg nesten gruer meg litt til å fortelle at hun skal bli bestemor for første gang.

Hun ønsker oss alt det beste, og er veldig omsorgsfull, men kommer til å bli helt tussete og ringe meg et par ganger i uken for å høre at alt er bra.

Jeg vet at det er godt ment, men jeg er en veldig privat person som ikke liker at det er fokus på meg, så jeg kommer til å bli stresset av dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...