Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #26 Skrevet 26. januar 2013 Må bare si at jeg er glad for at mine barn slipper å være 10 TIMER i bhg hver dag !!! Jeg hadde blitt gal om jeg skulle jobbe ti timer hver dag. Anonym poster: aad3eafd7c997134607f06ec914e7843
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #27 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #28 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #29 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ha ha!!! Du er morsom! Jeg bor i Oslo, men rekker likevel ikke jobbe fulle arbeidsdager hvis jeg både skal levere og hente i bhg. Det er nemlig ikke sånn i Oslo at du nødvendigvis får plass i den bhg som passer deg best. Vi kjører på kryss og tvers av Oslo hver dag fordi bhg vår ligger laaangt unna både hjem og våre jobber. Anonym poster: 42a2e91365e6179430073078a4e9c959
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #30 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #31 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #32 Skrevet 26. januar 2013 Jeg skulle ærlig talt gjerne jobber 70 % for å ha bedre tid til barna mine. Det hadde ikke gjort meg noen ting, hvis jeg hadde råd til det. Hvem skal betale mat, klær, husleie, strøm ++ hvis jeg ikke jobber??? Hva tror du hadde skjedd i Norge hvis alle oss som er avhengig av å jobbe fulltid hadde stoppet å produsere barn? Hva skjer når eldrebølgen kommer hvis vi ikke lager noen barn???? Anonym poster: 42a2e91365e6179430073078a4e9c959
Gjest Ingen skal få! Skrevet 26. januar 2013 #33 Skrevet 26. januar 2013 Velger å tenke at ti timer i bhger for å ta hensyn til barna. Så de har hus, mat og klær. Det virker som folk her inne tror man sender ungene i bhg for å være kjipe.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #34 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #35 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Så istedenfor å innse du er heldig ser du altså ned på andre som ikke er i samme situasjon. Stakkars dine barn som må vokse opp med ett slikt forbilde Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #36 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Så istedenfor å innse du er heldig ser du altså ned på andre som ikke er i samme situasjon. Stakkars dine barn som må vokse opp med ett slikt forbilde Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Klart man ser ned på voksne mennesker og foreldre som ikke klarer å sette barna først og som ikke evner å tilpasse seg de barna man frivillig har satt til verden! Mine barn vokser opp med en moral som sier at man tar vare på barn (og dyr) som kan frivillig skaffer seg. At man ikke skal overlate alt til staten. At man må tilpasse seg når situasjoner endres (som det å bli mamma og pappa), at man noen ganger må gjøre ting man kanskje ikke har mest lyst til (som å bytte jobb, flytte etc.) for å gjøre livet lettere for andre (les: barna). Er det å være et dårlig forbilde? Javel, da er jeg det da. Jeg har i det miste TID til barna mine. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. januar 2013 #37 Skrevet 26. januar 2013 Her er barnehagen åpen fra 7-17. Når jeg kjører til jobb leverer jeg de 7.40. Hvis jeg må ta bussen må jeg levere de kl 07.05. Må da enten gå i 20 minutter også ta buss, eller ta første buss 07.15 også neste buss 07.35. Er ferdig 15.30 og er i bhg 15.40 hvis jeg kjører eller 16.15 hvis jeg tar buss. Men heldigvis har jeg en familie som hjelper til og de dagene jeg tar buss( eier ikke bil, låner innimellom) så er henter en av mine foreldre i 14.30 tiden. Så slipper de så lange dager:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #38 Skrevet 26. januar 2013 Hvis du har 3 barn i barnehagealder som ikke er trillinger (?), kan jeg dessverre fortelle at det blir enda vanskeligere når 1 av de begynner på skolen og de 2 andre fortsatt går i barnehagen. SFO der vi bor (i Oslo) stenger nemlig 16.30. Det høres ut som du er alene med 3 barn siden du både følger og henter. Da ville jeg rett og slett flyttet ut av Oslo, fått meg jobb et sted med kortere reisevei og lavere boutgifter. Skjønner at det er vanskelig å redusere stillingen din hvis du er alene med 3 barn i barnehagealder. Anonym poster: 9b9b61cf1361be611962bd3c0ab45861
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #39 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Så istedenfor å innse du er heldig ser du altså ned på andre som ikke er i samme situasjon. Stakkars dine barn som må vokse opp med ett slikt forbilde Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Klart man ser ned på voksne mennesker og foreldre som ikke klarer å sette barna først og som ikke evner å tilpasse seg de barna man frivillig har satt til verden! Mine barn vokser opp med en moral som sier at man tar vare på barn (og dyr) som kan frivillig skaffer seg. At man ikke skal overlate alt til staten. At man må tilpasse seg når situasjoner endres (som det å bli mamma og pappa), at man noen ganger må gjøre ting man kanskje ikke har mest lyst til (som å bytte jobb, flytte etc.) for å gjøre livet lettere for andre (les: barna). Er det å være et dårlig forbilde? Javel, da er jeg det da. Jeg har i det miste TID til barna mine. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Men i svarte faen, er du gal på noen måte? Er det å ha barna lenge i bhg ensbetydende med at man ikke tar seg av de? At man kanskje ikke har fått seg ny jobb, eller av økonomiske eller andre hensyn ikke kan flytte? Du snakker jo som om folk burde vært fratatt ungene på denne bakgrunn. Tid eller ikke, noe godt forbilde er du ikke med slike meninger. Skulle like å se barnevernet bryte inn i en situasjon der mor gjør sitt beste, men må ha de noe lenge i bhg for å kunne få økonomi og dagen til å gå opp!!! Voksene mennesker er ikke så snevre som deg Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #40 Skrevet 26. januar 2013 Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Mener du det du sier, eller prøver du å provosere? Der er ikke alle som kan velge og vrake i jobber og arbeidstider. De fleste gjør vel det beste ut fra de mulighetene som finnes? Anonym poster: 42a2e91365e6179430073078a4e9c959 Anonym poster: 42a2e91365e6179430073078a4e9c959 Anonym poster: 42a2e91365e6179430073078a4e9c959
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #41 Skrevet 26. januar 2013 Jeg tolket det som om du er enke og alene med 3 barn i barnehagealder? All honnør til deg, det er sikkert veldig tøft. Kan du ikke da få noen stønader slik at du f.eks kan jobbe 90%? Overgangsstønad, bostøtte, støtte til barnehageutgifter? Flytte nærmere familie slik at de kan hjelpe til noen dager? Hadde dere ikke livsforsikring? Anonym poster: 9b9b61cf1361be611962bd3c0ab45861
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #42 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Så istedenfor å innse du er heldig ser du altså ned på andre som ikke er i samme situasjon. Stakkars dine barn som må vokse opp med ett slikt forbilde Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Klart man ser ned på voksne mennesker og foreldre som ikke klarer å sette barna først og som ikke evner å tilpasse seg de barna man frivillig har satt til verden! Mine barn vokser opp med en moral som sier at man tar vare på barn (og dyr) som kan frivillig skaffer seg. At man ikke skal overlate alt til staten. At man må tilpasse seg når situasjoner endres (som det å bli mamma og pappa), at man noen ganger må gjøre ting man kanskje ikke har mest lyst til (som å bytte jobb, flytte etc.) for å gjøre livet lettere for andre (les: barna). Er det å være et dårlig forbilde? Javel, da er jeg det da. Jeg har i det miste TID til barna mine. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Men i svarte faen, er du gal på noen måte? Er det å ha barna lenge i bhg ensbetydende med at man ikke tar seg av de? At man kanskje ikke har fått seg ny jobb, eller av økonomiske eller andre hensyn ikke kan flytte? Du snakker jo som om folk burde vært fratatt ungene på denne bakgrunn. Tid eller ikke, noe godt forbilde er du ikke med slike meninger. Skulle like å se barnevernet bryte inn i en situasjon der mor gjør sitt beste, men må ha de noe lenge i bhg for å kunne få økonomi og dagen til å gå opp!!! Voksene mennesker er ikke så snevre som deg Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Skjønner at du føler deg truffet og at det er samvittigheten som gnager. Det er ikke min feil så det hjelper ikke å kjefte på meg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #43 Skrevet 26. januar 2013 Jeg bor ikke i oslo. Virker som mange begynner på jobb 9 men slutter 16. Er aldri kø TIL jobb. Jeg bor i Rælingen firresten. Sfo her er oppe til 1715 forøvrig. Anonym poster: 287753773a5a445361b5ca85f649c3dd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #44 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Så istedenfor å innse du er heldig ser du altså ned på andre som ikke er i samme situasjon. Stakkars dine barn som må vokse opp med ett slikt forbilde Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Klart man ser ned på voksne mennesker og foreldre som ikke klarer å sette barna først og som ikke evner å tilpasse seg de barna man frivillig har satt til verden! Mine barn vokser opp med en moral som sier at man tar vare på barn (og dyr) som kan frivillig skaffer seg. At man ikke skal overlate alt til staten. At man må tilpasse seg når situasjoner endres (som det å bli mamma og pappa), at man noen ganger må gjøre ting man kanskje ikke har mest lyst til (som å bytte jobb, flytte etc.) for å gjøre livet lettere for andre (les: barna). Er det å være et dårlig forbilde? Javel, da er jeg det da. Jeg har i det miste TID til barna mine. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Men i svarte faen, er du gal på noen måte? Er det å ha barna lenge i bhg ensbetydende med at man ikke tar seg av de? At man kanskje ikke har fått seg ny jobb, eller av økonomiske eller andre hensyn ikke kan flytte? Du snakker jo som om folk burde vært fratatt ungene på denne bakgrunn. Tid eller ikke, noe godt forbilde er du ikke med slike meninger. Skulle like å se barnevernet bryte inn i en situasjon der mor gjør sitt beste, men må ha de noe lenge i bhg for å kunne få økonomi og dagen til å gå opp!!! Voksene mennesker er ikke så snevre som deg Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Skjønner at du føler deg truffet og at det er samvittigheten som gnager. Det er ikke min feil så det hjelper ikke å kjefte på meg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Artig hersketeknikker! Du gjør deg selv bare mer og mer uspiselig! Ikke leser du hva jeg skriver heller, så da er det i grunnen håpløst å diskutere med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #45 Skrevet 26. januar 2013 DU BYTTER BARNEHAGE TIL EN BARNEHAGE SOM LIGGER NÆRMERE JOBBEN DIN HI. PROBLEM LØST:) Anonym poster: 07d141cccdc396c019fe4e3d29a4e0a4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #46 Skrevet 26. januar 2013 Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få... Men jeg er altså enig med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn. Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg. Dine barm. DITT ansvar! Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Du ser virkelig ikke at dette handler om BARNA. Dine barn som du vil ha over 10 timer i barnehagen. DINE behov kommer altså foran barna sine behov. Jeg evner å tilpasse meg. Du gjør det ikke. Det anser jeg for ditt problem og ikke alle andre sitt problem, vel bortsett fra barna dine som er de som må betale for din manglende evne til å tilpasse deg det faktum at du er mamma og har ansvar for barna dine. Hørt om å bytte jobb, flytte, jobbe redusert, få barnevakt etc.? Her må du selv finne løsningene på ditt problem og ikke forvente at staten rydder opp når din logistikk ikke går opp. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Ro deg ned nå kvinnfolk! JEG har tilpassa meg jeg ved å jobbe halv tid, men jeg evner å se ikke alle kan være like heldiige som meg! Og dra ikke den hensynet til barna frasen!! Om de må være der 15 minutter lengre om dagen for at mor/far skal slippe å få hjerteinfarkt kan jeg ikke fatte at det skal være galt!!! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad 15 minutt lengre?? Jeg kaller en 10 timers dag for minst 2 timer for lenge. Men Gud forby at man skal ta hensyn til barna sine..... Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Om man jobber full tid rekker man ikke ha barna i bhg bare 8 timer! Om den ikke er god nok for 10 timer, er den heller ikke god nok for 8 timer! Slutt å gi aleneforsørgere etc dårlig samvittighet! De skal faen i meg ha dårlig samvittighet om de ikke forsørger seg selv OG om de bruker bhg for mye... Rett blir det aldri tydeligvis Hilsen godt gift med halvdagsstilling, barn i bhg i ca 5 timer hver dag, MEN med innlevelse nok til å forstå at vår hverdag blir jævlig annerledes om feks mannen skulle finne seg ei annen!!!! Håper det for all del aldri inntreffer deg noe spes i ditt liv, du ville blitt en naver og vi måttet betale! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Jeg ER aleneforsørger og evner fortsatt å ta vare på barnet mitt, tilpasse meg og la barnet mitt slippe å være 10 timer i barnehagen. Og nei, jeg er ikke en naver. Legger man velviljen til så klarer man det man vil. Men om man ikke vil så får man bare fortsette å sutre og skylde på samfunnet. Eventuelt la far ta vare på barna. Kanskje han klarer å tilpasse seg og å sette barnas behov først. Klart man ikke trenger å ha barna 10 timer i barnehagen om man ikke vil. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Så istedenfor å innse du er heldig ser du altså ned på andre som ikke er i samme situasjon. Stakkars dine barn som må vokse opp med ett slikt forbilde Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Klart man ser ned på voksne mennesker og foreldre som ikke klarer å sette barna først og som ikke evner å tilpasse seg de barna man frivillig har satt til verden! Mine barn vokser opp med en moral som sier at man tar vare på barn (og dyr) som kan frivillig skaffer seg. At man ikke skal overlate alt til staten. At man må tilpasse seg når situasjoner endres (som det å bli mamma og pappa), at man noen ganger må gjøre ting man kanskje ikke har mest lyst til (som å bytte jobb, flytte etc.) for å gjøre livet lettere for andre (les: barna). Er det å være et dårlig forbilde? Javel, da er jeg det da. Jeg har i det miste TID til barna mine. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Men i svarte faen, er du gal på noen måte? Er det å ha barna lenge i bhg ensbetydende med at man ikke tar seg av de? At man kanskje ikke har fått seg ny jobb, eller av økonomiske eller andre hensyn ikke kan flytte? Du snakker jo som om folk burde vært fratatt ungene på denne bakgrunn. Tid eller ikke, noe godt forbilde er du ikke med slike meninger. Skulle like å se barnevernet bryte inn i en situasjon der mor gjør sitt beste, men må ha de noe lenge i bhg for å kunne få økonomi og dagen til å gå opp!!! Voksene mennesker er ikke så snevre som deg Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Skjønner at du føler deg truffet og at det er samvittigheten som gnager. Det er ikke min feil så det hjelper ikke å kjefte på meg. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56 Artig hersketeknikker! Du gjør deg selv bare mer og mer uspiselig! Ikke leser du hva jeg skriver heller, så da er det i grunnen håpløst å diskutere med deg! Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad Les igjennom det du selv har skrevet og de personkarakteristikkene du har kommet med. Så kan vi snakke om hersketeknikker og hvem som er uspiselig. Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #47 Skrevet 26. januar 2013 Jeg skjønner godt at du ønsker deg bedre tid på ettermiddagene. Jeg er selv alene med barn, men er heldig å ha en jobb hvor jeg ofte kan ta jobb med hjem og jobbe etter barna har lagt seg, så de blir levert mellom 7 og 8.30 og hentet mellom 15 og 17, det varierer litt. En ting du kan gjøre er å prøve å ikke stresse selv om du ikke har god tid, hvis du kommer for seint én gang er det jo ikke så ille. Så når du rekker barnehagen til 16.55 så går det jo bra. Anonym poster: 5dc8507f4789ca1b38e467f83489013e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå