Gå til innhold

7-17?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner på jobb 8. Leverer mine barn 715. Er på jobb 7.15. Problemet mitt er at når jeg skal hjem klokka fire er jeg i bhg alt fra 1645-1655. Jeg syns det er helt JÆVLIG å være der så sent, og hele veien hjem sitter jeg og stresser fordi jeg er redd for å komme for sent. Når jeg kommer er det å stresse på tre unger klær, plutselig må en unge tisse etc. Ofte er vi ikke ute av bhg før 1705.. Da har jo de ansatte sluttet og får ikke overtid.

Har løst problemet med å få gå fra jobb 1545 for da er det ikke kø, men nå går ikke det lenger.

Jeg skulle ønske bhg var oppe til 1715. Ser flere foreldre sliter med det samme. Er dette noe man kan ta opp m kommunen?

Anonym poster: 287753773a5a445361b5ca85f649c3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På jobb745*

Skrevet

Her stenger de 16.30 men jeg sliter likevel med det samme. For å rekke jobb k 8 må jeg levere 7.15, skikkelig hastverk før jeg SPRINGER til bussen, og feridg på jobb 15.30. Men da går ikke bussen før 15.45 og kan være forsinket noen ganger, og det har også hendt at bussen ikke kommer og da går neste buss 16.15. Umulig å rekke bhg da :(

Hun er ofte først og blir ofte hentet sist..:(

Kan ikke gjøre så mye med det men utrolig irriterende at det må være så mye stress ved levering og henting.

Skrevet

Her stenger de 16.30 men jeg sliter likevel med det samme. For å rekke jobb k 8 må jeg levere 7.15, skikkelig hastverk før jeg SPRINGER til bussen, og feridg på jobb 15.30. Men da går ikke bussen før 15.45 og kan være forsinket noen ganger, og det har også hendt at bussen ikke kommer og da går neste buss 16.15. Umulig å rekke bhg da :(

Hun er ofte først og blir ofte hentet sist..:(

Kan ikke gjøre så mye med det men utrolig irriterende at det må være så mye stress ved levering og henting.

I vår bhg er det 160 barn og mine kommer først... Men er ikke alene om å hente sent.. 'Heldigvis'. Jeg kjører jo bil men det tar fortsatt tid. Jobbet 10-15 før og hadde ingen henteproblemet da. Skjønner jo nå at dette er sånn det er for de fleste..

Har du kommet for sent da? Er så redd for å komme sent

Skrevet

Vår barnehage er oppe fra 6.45-17.15, men det er ikke en kommunal barnehage

Anonym poster: 92e4ed5d4776223666b5c21d03e25370

Skrevet

Vår har åpent til 17:15 men er privat. Men når jeg henter 16:30 er vi "alltid" de siste. Mini leveres 9, så hun har inne så lang dag heldigvis. Du kan ikke søke om 80% stilling der du jobber?

Anonym poster: ba07d23f26802cb89a916b85249c775d

Skrevet

Vår barnehage er oppe fra 6.45-17.15, men det er ikke en kommunal barnehage

Anonym poster: 92e4ed5d4776223666b5c21d03e25370

Er det jeg 'drømmer' om. Ikke fordi jeg elsker lange dager, men fordi 15 min morgen og ettermiddag er alt som skal til

Skrevet

Vår har åpent til 17:15 men er privat. Men når jeg henter 16:30 er vi "alltid" de siste. Mini leveres 9, så hun har inne så lang dag heldigvis. Du kan ikke søke om 80% stilling der du jobber?

Anonym poster: ba07d23f26802cb89a916b85249c775d

Joda, ikk noe problem. Men har ikke råd til å jobbe mindre.

Skrevet

Vår barnehage har makstid. Barna kan være der Max 9 timer per dag. Så når både jeg og mannen bar 1 times reisevei til og fra jobb, så går det ikke.. Nå er jeg gravid og sykemeldt.. Så da fungerer der fint..

Men skal jeg tilbake i jobb etter permisjon så må jeg finne meg en jobb lokalt.. Og sikkert gå ned 30% i lønn... Kjedelig

Skrevet

Vår barnehage er åpen fra 8.-16.15 og stengt i alle skoleferier. Takker Gud for fleksitid.

Anonym poster: bdec41790d8d3bb68d0e25146c437ba5

Skrevet

Hun er ofte først og blir ofte hentet sist.. :(

I vår bhg er det 160 barn og mine kommer først... Men er ikke alene om å hente sent.. 'Heldigvis'. Jeg kjører jo bil men det tar fortsatt tid. Jobbet 10-15 før og hadde ingen henteproblemet da. Skjønner jo nå at dette er sånn det er for de fleste..

Har du kommet for sent da? Er så redd for å komme sent

Har komt for sent to ganger i løpet av 2,5 år, men de har vært veldig greie, smiler og sier det gjør ingenting:)

Skrevet

Her stenger barnehagen 16.15 så det nytter ikke å si at jeg ikke har råd til å jobbe redusert.

Må bare tilpasse livsstil, størrelse på boliglån og årsmodell på bil til den lønnen jeg får når jeg må gå for tidlig fra jobb hver dag. Sånn er det bare å ha barn når man bor på et sted i landet hvor det er få valgmuligheter og de barnehagene som er lengst oppe stenger 16.30.

Anonym poster: 0f790d5d508a38cda69c1b1777dc9794

Skrevet

Her jeg bor er alle kommunale bhg oppe fra 7-17. Jeg har en bil fra 2003 og en liten bolig. Vi har ikke mye luksus. Om vi skal leie vil det koste mer enn boligen vi eier. Går jeg ned til 80% taper jeg utrolig mye penger. Har allerede sluttet å jobbe kvelder. Er alene med barna så jeg må ha 8-16jobb. Jeg kan ikke planlegge å miste ektefellen min skjlnner du..

Jeg rekker det jo, men de aller fleste jobber faktisk 8-16. Derfor rart at bhg srenger 16, når vi er 40 foreldre som henter 1655. Det er et kvarters ekstra åpningstid. Når bhg er tom fra 7-715 syns jeg ikke det er urimelig å tenke at det kvarteret kunne tilfalt ettermiddagen

Skrevet

Ikke for å kverulere, men om du rekker å kjøre til jobb på en halvtime om morgenen og da er der 15 min før du starter, og så bruker du opptil 55 minutter på å komme deg tilbake igjen...er det ikke noe du kan få gjort slik at hjemturen ikke tar dobbelt så lang tid som turen til jobb?

Et annet alternativ enn å be barnehagen utvide åpningstiden, med alle de konsekvensene det har for de ansatte, budsjettene osv, er jo å ordne deg med en eller annen skoleungdom som kan hente ungene i barnehagen, følge dem hjem til deg og være barnevakt til du kommer hjem.

Jeg sier ikke at du ikke kan ønske deg utvidet åpningstid, men jeg syes jeg ser en trend i samfunnet der folk forventer, ønsker, krever at det offentlige skal innrette seg etter dem. Istedenfor at individet tilpasser seg så ropes det om at samfunnet må tilpasse seg enkeltindividet. Det henger ikke helt på greip for meg. Det er du som har et problem i forhold til henting. Om åpningstiden passer de fleste andre foreldrene, så er det jo logisk at du må finne en løsning for dere og ikke klage på barnehagen.

Anonym poster: fac9785ab575e1ca74348194773d8873

Skrevet

Ikke for å kverulere, men om du rekker å kjøre til jobb på en halvtime om morgenen og da er der 15 min før du starter, og så bruker du opptil 55 minutter på å komme deg tilbake igjen...er det ikke noe du kan få gjort slik at hjemturen ikke tar dobbelt så lang tid som turen til jobb?

Jeg bruker også nesten dobbelt så lang tid hjem fra jobb som til jobb, i Oslo-rushet. Kjører i rushtida begge veier, og ulike veier til og fra, for å kjøre raskeste vei begge veier. Men ettermiddagen tar alltid mye lenger tid... :(

Anonym poster: 77b56fa1dfa284a8508a664e7647dd31

Skrevet

Du kan selvsagt prøve å høre med kommunen, taper ikke noe på det.

Kan du høre med arbeidsplassen om du kan få fri uten lønn det siste kvarteret? Hvis det forenkler hverdagen din veldig, er det kanskje verdt det økonomisk?

Kanskje de ansatte kan begynne å kle barna dine før du kommer? Eller forberede dem på at de snart skal gå, avslutte lek med dem og følge dem til garderoben rett før du kommer?

Anonym poster: 77b56fa1dfa284a8508a664e7647dd31

Skrevet

10 timer i barnehagen hver dag er SYKT lenge!! I vår barnehage får vi ha ungene maks 9 timer hver dag og det er alt for lenge.

Stakkars unger :(

Anonym poster: ee0c683e9da08304d7b57d884c361a56

Skrevet

Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få...

Men jeg er altså enig med deg!

Anonym poster: eedafe3ebfe0e1713f596aef802855ad

Skrevet

Så det ER et problem for endel altså! Nuvel, forsøkte ta det opp i en annen tråd (barnehagens eksistensgrunnlag), men på bakgrunn av svar der har du altså nå ett innstillingsproblem! Slutt å vær så egoist og ta deg av ungene du har VALGT å få...

Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn.

Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg.

Dine barm. DITT ansvar!

Skrevet

Ja, vet du hva. Å skaffe seg barn for så å sutre over at staten ikke kan passe barnet 10 timer 5 dager i uka er ikke bare frekt, men en total ansvarsfraskrivelse for egne barn.

Får man barn må man som foreldre tilpasse se og kanskje gjøre noen endringer / justeringer. Man kan ikke bare klage på at andre ikke tilpasser seg.

Dine barm. DITT ansvar!

Om ingen jobbet ville det ikke vært noe velferdssamfunn i det hele tatt. Hva skulle alle hjemmegående mødre gjøre da, om de plutselig ikke hadde tid til å lakkere neglene sine i fred og ro?

Anonym poster: 0410c6d7896d291d24c65dd1c841636d

Skrevet

Dine barm. DITT ansvar!

Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord!

Skrevet

Dine barm. DITT ansvar!

Om ingen jobbet ville det ikke vært noe velferdssamfunn i det hele tatt. Hva skulle alle hjemmegående mødre gjøre da, om de plutselig ikke hadde tid til å lakkere neglene sine i fred og ro?

Anonym poster: 0410c6d7896d291d24c65dd1c841636d

Det er ikke snakk om enten eller, verden er ikke sort / hvitt, men man kan jobbe nærmere barnehagen, få barnehage nærmere jobben, ansette noen som kan hente barnet i barnehagen etc. Det fins mange løsninger som ikke innebærer å ha ungene 10 timer i barnehagen og så sutre over at det ikke er lenge nok. For et barn er 10 timer mer enn lenge nok!

Rart at mange foreldre er så uvillige til å tilpasse seg barna sine og livet som foreldre.....

Skrevet

Dine barm. DITT ansvar!

Og det gjør vi da vitterlig også, men kan samfunnet forvente seg at vi skal jobbe 100%, tjene våre egne penger OG IKKE gjøre det gjennomførbart i praksis? Eller mener du bare slike som dem selv kan få barn? Å bo midt i Oslo sentrum er ikke ett sted jeg ønsker å la mine barn vokse opp! Men klabert, da hadde jeg rekki både jobb og bhg uten problemer. La oss lage digre familieblokker på sentrale steder slik at alle kan rekke jobb og bhg, da slipper man ytterligere tilpasninger. Mangfold er tydelig fremmedord!

Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg.

Skrevet

Et annet alternativ enn å be barnehagen utvide åpningstiden, med alle de konsekvensene det har for de ansatte, budsjettene osv, er jo å ordne deg med en eller annen skoleungdom som kan hente ungene i barnehagen, følge dem hjem til deg og være barnevakt til du kommer hjem.

Jeg sier ikke at du ikke kan ønske deg utvidet åpningstid, men jeg syes jeg ser en trend i samfunnet der folk forventer, ønsker, krever at det offentlige skal innrette seg etter dem. Istedenfor at individet tilpasser seg så ropes det om at samfunnet må tilpasse seg enkeltindividet. Det henger ikke helt på greip for meg. Det er du som har et problem i forhold til henting. Om åpningstiden passer de fleste andre foreldrene, så er det jo logisk at du må finne en løsning for dere og ikke klage på barnehagen.

Helt alvorlig, tror du folk velger å bruke dobbelt så lang tid hjem som til jobb?

Det blir litt sånn som treåringen som sitter i baksetet og roper kjør da vel når vi står fast i kø.

Vi gjorde samme med eldste fra to til tre års alder.

Han var da i bhg fra syv til fem, noen ganger var vi forsinket også, men hadde heldigvis stort sett mulighet til hjelp hvis vi ble stående helt fast. Han sov da to til tre timer midt på dagen, så det ble ikke helt utmattende for han.

Når vi fikk nr to så jeg meg nødt til å gå ned til halv stilling for å få det til å gå opp. Skulle det skjære seg med meg og min mann så er det selvsagt mine pensjonspoeng det går utover, men sånn må det bare være.

Anonym poster: 693c87adfecff7102963a9206f1824a9

Skrevet

Dine barm. DITT ansvar!

Da får du stå for valgene dine og ikke forvente at alle andre skal tilpasse seg deg. Fungerer det ikke slik som du har valgt så bør du kanskje tenke på å velge noe annet. Ditt liv. Dine barn. Ditt valg.

Det er jo tydelig ikke bare meg det dreier seg om da, eller hva? Tror du JEG er den eneste i bhg som undrer seg over dette? Å ikke evne se andres situasjon er i grunnen lite voksent! Ikke alt du kan råde over heller vet du, tenk om du skulle miste jobben, mannen, ett barn eller selv bli syk? Neida, det skjer jo ikke deg! Ditt valg det så....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...