Gå til innhold

Gudfader, nå er jeg LEI...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så tuuuungt, vondt å gå, vondt å sitte, vondt å stå, vondt å ligge.

Og nå begynner det å ta skikkelig på at jeg sover max 4 timer ila et døgn.

Gaaaah, og jeg er "bare" 37 uker imorgen, jeg kommer til å rive av meg håret i frustrasjon og banke livskiten utav mannen fordi han våger å snorke seg gjennom mine våkenetter før dette er omme...

Jeg er jo ikke vant til dette, fødte i uke 35 sist, så jeg slapp unna de siste ukene.

Noen med tips for å få dette unnagjort- alternativt tips til hvordan jeg skal overleve uten å ta livet av noen til tassen er klar?

*sutresutresynesveldigsyndpåmegselv*

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Du har all min sympati!!!

Jeg hatet å gå gravid, og var i tillegg sengeliggende de to-tre siste mnd forrige gang. Søvn var et fremmedord!

Men må innrømme at jeg samtidig hadde lyst til å stappe ungen inn igen et par ganger etter at han kom ut. Bare sånn at det ble stille :)

Du får heller nyte tiden med eldste (selv om du ikke orker så mye), fordi man får lett litt dårlig samvittighet ovenfor han/hun når babyen kommer. Og når du våkner på natten, så får du tenke at du ihvertfall bare har deg selv å ta vare på.

Men det er lov til å sutre og synes synd på seg selv, fordi den siste tiden er ganske pyton.

Skrevet

Min tante kunne gjerne gått gravid for deg, ho kan ikke få barn.. Og kommer aldri til å bli mamma... Det er vondt det...

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Min tante kunne gjerne gått gravid for deg, ho kan ikke få barn.. Og kommer aldri til å bli mamma... Det er vondt det...

Hva er det for et svar?

Selv om andre dessverre ikke kan få barn, så må man få lov til å klage over sin egen situasjon. Det er jo bare håpløst å sammenligne dette.

Selvsagt er man kjempe glad for at man faktisk er gravid, men på den andre siden vet de fleste at det kan være tungt. Spesielt den siste tiden.

Skrevet

Ja det veit eg alt om.. Har gått tre ganger gravide født store barn uten smertelindring så ja veit alt om ubehag og smerter et svangerskap bærer med seg...

Skrevet

Jeg har mistet 3 ganger, mamma mistet broren min i dødfødsel i uke 23, og svigerinna mi kan ikke få barn, så du trenger ikke fortelle meg sånt.

Det må være lov til å blåse ut litt selv om andre har det verre.

Barna i Afrika sulter også, skal vi ikke få lov til å klage over noe noen av oss da?

Og når ble det min feil at andre ikke kan få barn? Hva hjelper det din tante om jeg går her og later som at jeg synes det er heeeeelt topp å ikke kunne gå, gjøre noenting eller sove?

Det der argumentet er faktisk noe av det teiteste jeg hører, sorry. Jada, andre har det verre enn meg. Det betyr ikke at jeg slutter å være lei og skulle ønske babyen min kunne komme snart.

Skrevet

Jeg kan kjenne stikk av sorg over at jeg ikke skal få flere barn, ikke gå gravid, ikke kjenne på bevegelsene, ikke føde og ikke bli kjent med et bittelite menneske. Men jeg savner ikke de siste ukene da alt er tungt og ingenting gir hvile!

Barna i Afrika, ufrivillig barnløse og folk som har mistet sine nærmeste, de får få trøst av noen andre enn deg akkurat nå.

Skrevet

Jeg kan kjenne stikk av sorg over at jeg ikke skal få flere barn, ikke gå gravid, ikke kjenne på bevegelsene, ikke føde og ikke bli kjent med et bittelite menneske. Men jeg savner ikke de siste ukene da alt er tungt og ingenting gir hvile!

Barna i Afrika, ufrivillig barnløse og folk som har mistet sine nærmeste, de får få trøst av noen andre enn deg akkurat nå.

Nei, det er nettopp de siste ukene som er ille. Alt annet er helt greit i graviditeten, og selvsagt er dte koselig. Etter å ha mistet flere ganger er jeg selvsagt også glad for at alt ser ut til å gå bra med den lille.

Men det ER slitsomt på slutten, vondt og plagsomt. Og jeg er overbevist om at de siste ukene er designet slik, nettopp for at vi skal bli klare til fødselen og tenke at NÅ vil vi ha ungen ut. For da virker ikke fødselen så skummel,likevel ;)

Skrevet

Ja det veit eg alt om.. Har gått tre ganger gravide født store barn uten smertelindring så ja veit alt om ubehag og smerter et svangerskap bærer med seg...

Da regner jeg med at du bare gliste deg igjennom både svangerskapene og fødslene med alle dine tre barn, ettersom tanten din ikke kan få barn?

Skrevet

Sender deg en styrkeklem! Jeg trivdes ikke som gravid og er så glad for at jeg er ferdig med sånt. Hormonene ödela fullstendig sövnen min fra sånn cirka den ene sedcellen klarte komme seg inn i egget :-/

Mitt beste tips er å kaste mannen ut! Ikke ut av huset, men ut av sengen. Da slipper du å irritere deg over hans sovelyder du kan inta akkurat den posisjonen du vil, du kan lese uten å vere redd du forstyrrer han......alene i sengen var det som hjalp meg mest de siste ukene.

Lykke til!!

Skrevet

Sender deg en styrkeklem! Jeg trivdes ikke som gravid og er så glad for at jeg er ferdig med sånt. Hormonene ödela fullstendig sövnen min fra sånn cirka den ene sedcellen klarte komme seg inn i egget :-/

Mitt beste tips er å kaste mannen ut! Ikke ut av huset, men ut av sengen. Da slipper du å irritere deg over hans sovelyder du kan inta akkurat den posisjonen du vil, du kan lese uten å vere redd du forstyrrer han......alene i sengen var det som hjalp meg mest de siste ukene.

Lykke til!!

Hehe, ja, det har hendt mannen har tatt hintet selv og gått og lagt seg på rommet til ungen! :P

Skrevet

Kom igjen, ta deg sammen. Du har maks 4 uker igjen! Kvinner har gått gravid i flere 1000 år!!

Hehe neida;) all sympati til deg. Prøv å tenk at det er snart over, vet det er lettere sagt enn gjort..

Jeg er veldig glad for at mine svangerskap ikke varte i 1000år :D

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Uh til neste unge må vi altså ha et gjesterom med godseng noterer dette.

Krysser fingrene for at du slipper å gå lenge du er trossalt innenfor normalområdet nå.

Også må du huske har du lyst ar du lov når det gjelder godis akkurat disse siste ukene når d bare hviler hvileløst på alt som ser behagelig ut.

Skrevet

Sympati x 1000.

Jeg hatet å gå gravid. Taklet ikke forandringene i kroppen. Og det ble ikke noe bedre av å henge over dasskåla 10-12 ganger om dagen.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Med den holdningen regner jeg med at du aldri klager når du opplever noe tungt, vondt eller sårt siden det alltid er noe som har det verre.

Eller er du hyklerisk og mener at andres smerte bare er målestokk hvis du har de nært?

Skrevet

Det er jo fullmåne i helgen krysser fingrene for at baby kommer, de siste ukene er pyton, med min nr 1 gikk jeg 11 dager over, var så lei på slutten at jeg begynte med omvendt psykologi type "du får ikke lov og komme ut, bare bli der inne" da kom hun plutselig :) og nr 2 kom "heldigvis" 11 dager før term, det var deilig det, hadde da sett for med vertfall 22dager til med gravidmage!!! Sender masse fødestøv din vei sammen med kraften av fullmånen og hiv mannen "ut" :)

Skrevet

Ahhh disse herlige siste ukene, hvor man skal sove, slappe av og lade opp til fødselen. HA-HA-HA! Du har min fulle sympati. Ingen tips, desverre.

Skrevet

Hurra for kun 9 mnd svangerskap, og ikke 4 år, slik som blånissene i Blåfjell! Og du har bare noen dager igjen! Lykke til. :)

(Gud fader, jeg er glad jeg ikke skal gjennom det der igjen...)

Skrevet

Fikk et tips om å gå tur der der var fortau, med det ene benet opp på kanten og det andre nede på veien. Vet ikke om det vil funke, men Sug Lut mente det ville få meg til å se ut som Mummimamma på speed. Eller var det fylla?

Heia heia heia! Den siste biten er tung. Innen noen uker blir det fødsel. :)

Gjest sug lut
Skrevet

Fikk et tips om å gå tur der der var fortau, med det ene benet opp på kanten og det andre nede på veien. Vet ikke om det vil funke, men Sug Lut mente det ville få meg til å se ut som Mummimamma på speed.

Haha, se det for deg, da!

Neste gang skal jeg forresten råde alle høygravide til å gå i passgang. Ikke fordi det fremskynder fødsel men fordi det må være ustyrtelig morsomt å se på passgang-flodhester.

Skrevet

Det er jo det jeg gjør, og det er like gøy nå som da!

Hahaha, stakkars.

Skrevet

Husker den siste tiden veldig godt, selv om det er 6 mnd siden. All sympati til deg! Si ifra når du ønsker fødestøv i posten :-)

Skrevet

Ahhh disse herlige siste ukene, hvor man skal sove, slappe av og lade opp til fødselen. HA-HA-HA! Du har min fulle sympati. Ingen tips, desverre.

Sier det samme. HAHAHAHAHA! :S

Nå har jeg sovet i snitt 3-4 timer de siste nettene, avbrutt av tusen ganger opp for å tisse/ta gaviscon/knaske paracet/slippe ut bikkja/sparke til mannen/hjelpe fireåringen på do.

Og nå begynner det faktisk å ta på kroppen, jeg går rundt halvkvalm og svimmel, og det verker overalt.

Sitter nå her og drikker lakrisrot-te mens jeg knasker blåbær med kesam og masse kanel (skal liksom hjelpe). Fullmånen gjorde dessverre ikke susen..

Skrevet

Fikk et tips om å gå tur der der var fortau, med det ene benet opp på kanten og det andre nede på veien. Vet ikke om det vil funke, men Sug Lut mente det ville få meg til å se ut som Mummimamma på speed.

Haha, se det for deg, da!

Neste gang skal jeg forresten råde alle høygravide til å gå i passgang. Ikke fordi det fremskynder fødsel men fordi det må være ustyrtelig morsomt å se på passgang-flodhester.

Hihihi, ser det for meg..

Men nå er bekkenet mitt så kranglete at jeg uansett er ganske vindskeiv når jeg går, så jeg trenger ikke fortauskanter for å halte og vralte rundt som en tulling. ;)

Gikk på tur med hunden isted, og jeg hadde sikkert gått "rettere" om jeg faktisk gikk på hver side av fortauskanten. :P

Skrevet

Husker den siste tiden veldig godt, selv om det er 6 mnd siden. All sympati til deg! Si ifra når du ønsker fødestøv i posten :-)

Tar gjerne imot et halvt tonn akkurat nuh, jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...