Gå til innhold

Hannah og Cecilya... Spoiler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I episode 1, sessong 16 av unge mødre dk handler hele episoden om Hannah og hennes datter. Tenkte jeg kunne dele det her, siden folk ofte spør hvordan det har gått med de.

Skive kommune bestemmer allerede halvveis i graviditeten og følge Hannah. De mener bla at hun ikke kan styre sine følelser. Etter at de kommer hjem fra sykehuset har hun besøk av pedagog og "sundhetspleijerske" fire timer hver dag.

Etter tre uker sluttet datteren og puste i 20 sekunder, mens kommunen var der. De ble sendt på sykehus og blir der i tre uker. Sykehuspersonalet skal holde et øye med dem for kommunen. De mener at hun ikke kan se datterens behov og må på mødrehjem.

Rett etter utskrivelsen reiser de på mødrehjem og blir der i fem måneder før de mener hun kan flytte for seg selv. Etterhvert møter hun Maks og han flytter inn. De har et turbulent forhold. Kommunen er på besøk 3-4 ganger i uka. De går inn for en tvangsfjernelse, men Hannah vinner saken.

Ting går veldig bra med Cecilya og får ros av kommunen. Hun blir gravid med Maks, begge er glad for det. To uker etter at testen viser positiv går Maks fra henne. Både Maks og kommunen mener hun bør ta en abort. Kommunen sier at de vil fjerne Cecilya og det nye barnet om hun ikke tar abort fordi hun ikke vil greie å være tobarnsmor alene. Så hun tar abort.

Hannah spør kommunen om å få psykolog for å bearbeide aborten og bruddet med Maks. Det får hun ikke, og hun har ikke råd til å betale det selv. Hun ber da om å få mer avlastning enn annenhver helg som hun har hatt siden hun flyttet ut fra mødrehjemmet. Det vil ikke kommunen gi henne.

Kommunen går inn for ny tvangsfjernelse pga ustabile forhold rundt Cecilya. Denne gangen taper hun saken. Hun anker og taper igjen. Hun anker enda en gang og taper da også. Hun anker igjen og denne gangen skal saken opp i retten. Og domstolen gir Hannah medhold og hun kan få sin datter hjem igjen. Men kommunen nekter å utlevere Cecilya selv om hun har vunnet i retten. Hannah kontakter politiet som ikke forstår hvorfor de gjør dette.

Hannah velger å hente ut Cecilya av pleiefamilien uansett. Hannah og Maks bor nå sammen med Cecilya og kommunen er så og si ute av bildet. De skal se på saken etter 6 måneder. Cecilya bærer preg av å ha vært en kasteball i systemet.

Anonym poster: 03fd0621aa74213fa46f04a5293b5f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kan man se både tidligere episoder/sesonger, og så langt som du har sett?:)

Skrevet

Kan se alle sessonger og ekstra materiale på nutv.dk. Koster 99dk i mnd også må man ha dansk ip adresse. Det kan du få ved å laste ned overplay. Det koster litt det også, husker ikke helt.

Skrevet

Mener å ha lest at Maks mishandler/banker Hannah opp også.

Anonym poster: cd9ef6f61b9b3aef5e5aa1fc432c724c

Skrevet

Det kan hende det vet jeg ikke, det ble ikke nevnt i episoden.

Skrevet

Leste det også på en link i den andre tråden om henne, men det er noe som skjedde nå i Desember så det kommer nok ikke med før om lenge.

Etter å ha lest det du skrev så er jeg sjokert over hvor uproffesjonelle komunen er. Tvinge til abort, nekte psykolog, så å ta datteren for så å nekte å levere henne tilbake igjen når de tapte saken.

Hva sa politiet da? Hvorfor nektet de når Hannah bare kunne hente henne fra fosterhjemmet? Hvor lenge hadde hun vært der da? Stakkars jente.

Skrevet

Slik jeg forstod det gjorde ikke politiet noe, men de mente hun hadde retten på sin side. Tror hun var borte fra moren i fire måneder. De danske unge mødre er raske med å sende ferskt materiale i forhold til de norske. Venter spent på episode 2. Dk har mye mer action enn de norske.

Jeg har inntrykk av at de danske kommunene er raske med å undersøke unge mødre. Det kan man se på Natasha Nikita feks. Hos Hannah hadde de masse tiltak, men hos NN var det ingenting før de fjernet barnet. Nanna og Ditlev blir undersøket. Michela og typen hennes ble det. Amanda Sisse ble tett fulgt opp. Det er de jeg kommer på i farta. Og det paret som hadde de så skittent. Men det var bra de ikke fikk med barnet hjem, et under at ingen av de hadde strøket med av et magevirus eller noe annet farlig slik de bodde.

Skrevet

Juni 2012 er det siste av Hannah filmet som ligger ute nå.

Skrevet

Slik jeg forstod det gjorde ikke politiet noe, men de mente hun hadde retten på sin side. Tror hun var borte fra moren i fire måneder. De danske unge mødre er raske med å sende ferskt materiale i forhold til de norske. Venter spent på episode 2. Dk har mye mer action enn de norske.

Jeg har inntrykk av at de danske kommunene er raske med å undersøke unge mødre. Det kan man se på Natasha Nikita feks. Hos Hannah hadde de masse tiltak, men hos NN var det ingenting før de fjernet barnet. Nanna og Ditlev blir undersøket. Michela og typen hennes ble det. Amanda Sisse ble tett fulgt opp. Det er de jeg kommer på i farta. Og det paret som hadde de så skittent. Men det var bra de ikke fikk med barnet hjem, et under at ingen av de hadde strøket med av et magevirus eller noe annet farlig slik de bodde.

Er du noget hekta på disse menneskene? Betaler ekstra for å se og laster ned dansk ip adresse og greier?

Hva med ditt eget liv?

Anonym poster: 01e318605a5a7652a819dd5a1134ec4a

Skrevet

Er du noget hekta på disse menneskene? Betaler ekstra for å se og laster ned dansk ip adresse og greier?

Hva med ditt eget liv?

Helledussan da..

Anonym poster: 43aac6122cf4ae3888c653dc9d6f62ac

Skrevet

Hva med ditt eget liv?

Vel, alle har sine lyster. Jeg har ræva full av penger så hva jeg velger å bruke de på er vel ikke så nøye :) Kan nevne at jeg aldri ser på tv bortsett fra på fredager. Så jeg ser litt på nettet når jeg har tid. Er hjemme i permisjon for tide så hender jeg ser en episode eller to når mini sover. Begynte å se på det da jeg var sykemeldt og sengeliggende i svangerskapet. Ble ikke hekta, men syns det er spennende.

Skrevet

Så NN mister Remy ? Skikkelig skitten og fæl jente... Bokstavlig .. Men er hun virkelig ikke skikket som mor!?

Skrevet

Så NN mister Remy ? Skikkelig skitten og fæl jente... Bokstavlig .. Men er hun virkelig ikke skikket som mor!?

Ja, hun mister han. Og har samvær under tilsyn en gang i uka. Hun sier selv at hun ser nå at det er hennes egen feil, men at kommunen ikke satte i gang noen tiltak slik de burde isteden for at han skulle fjernes med en gang. Politiet kom på døra om jeg ikke husker feil. Litt etter toårsdagen til Remy søker hun om å få han tilbake, men får avslag. Det er det siste de sendte om henne hittils.

Jeg er forsåvidt enig at hun er fæl. Jeg syns egentlig hun virker veldig ustabil og uttilregnelig. Fyrer av med en gang. Men nå er det mye rart i den danske serien som jeg syns er forferdelig. Men de har tydeligvis en helt annen kultur der borte med bilsikring, røyk, alkohol, banning og alder for barnehageoppstart.

Skrevet

Ja, hun mister han. Og har samvær under tilsyn en gang i uka. Hun sier selv at hun ser nå at det er hennes egen feil, men at kommunen ikke satte i gang noen tiltak slik de burde isteden for at han skulle fjernes med en gang. Politiet kom på døra om jeg ikke husker feil. Litt etter toårsdagen til Remy søker hun om å få han tilbake, men får avslag. Det er det siste de sendte om henne hittils.

Jeg er forsåvidt enig at hun er fæl. Jeg syns egentlig hun virker veldig ustabil og uttilregnelig. Fyrer av med en gang. Men nå er det mye rart i den danske serien som jeg syns er forferdelig. Men de har tydeligvis en helt annen kultur der borte med bilsikring, røyk, alkohol, banning og alder for barnehageoppstart.

ja når jeg så henne første gang men røyken i kjeften fikk jeg sjokk. Godt kommunen følger så bra opp.. Skremmende at de selv melder seg på programmet, de kan jo ikke ha mye i topplokket :/
Skrevet

ja når jeg så henne første gang men røyken i kjeften fikk jeg sjokk. Godt kommunen følger så bra opp.. Skremmende at de selv melder seg på programmet, de kan jo ikke ha mye i topplokket :/

Godt med gjennomtrekk hos mange av de, ja. Men i Danmark er unge mødre veldig stort. Man er kjendis om man er med der. Sånn har jeg forstatt det. De har lagd snart 400(!) episoder og har store fester/samlinger ved runde tall osv. Men det er ikke bare NN som har røyken i kjeften der, kan telle på en hånd hvor mange som faktisk ikke røyker.

Skrevet

Hvor er faren til barnet? Er han helt ute av bildet?

Skrevet

Han heter Lasse, er en del eldre enn henne. Men han ville ikke ha noe med barnet å gjøre. Han har aldri vært mer i serien, kun nevnt en eller to ganger.

Skrevet

Det er en ganske gyldig grunn til at de tar fra Hannah barnet, hun vil ikke ha hjelp, hun har STORE humørsvigninger og er ekstremt selvopptatt. Hvis du ser på episode 3 i sesong 12, når hun gjør det slutt med Maks, så er noen av grunnene at Maks ikke står opp om morgenen, ikke forsørger henne, hun vil ikke ta kontakt med hans familie, men mener hun trenger en svigerfamilie osv osv.

Hannah må lære å ta vare på seg selv, før hun tar vare på et barn. De fleste mødre vokser med rollen som mor og tar ansvar, men det gjør kke Hannah. Men hun klarer ikke se det selv.

Jeg syns kommunen har gjort rett i å ta fra Hannah barnet. Hun fikk flere sjanser til å skjerpe seg, hun fikk opplæring og hjelp, men det var ikke nok. Kommunen har nok gjort ting feil i hvordan de har behandlet saken, men syns fortsatt det er helt rett at Cecilya skal bo hos sin fosterfamilien.

Anonym poster: c555719080c2f6c48fd8b5a80c0346c3

Skrevet

Fikk ikke det paret som hadde det så skittent med seg ungen hjem? Bra i så fall, der var det jaggu ikke mye barnevennlig. Ekkelt med alle fluer og all dyreavføring.... Usj!

Skrevet

Det er en ganske gyldig grunn til at de tar fra Hannah barnet, hun vil ikke ha hjelp, hun har STORE humørsvigninger og er ekstremt selvopptatt. Hvis du ser på episode 3 i sesong 12, når hun gjør det slutt med Maks, så er noen av grunnene at Maks ikke står opp om morgenen, ikke forsørger henne, hun vil ikke ta kontakt med hans familie, men mener hun trenger en svigerfamilie osv osv.

Hannah må lære å ta vare på seg selv, før hun tar vare på et barn. De fleste mødre vokser med rollen som mor og tar ansvar, men det gjør kke Hannah. Men hun klarer ikke se det selv.

Jeg syns kommunen har gjort rett i å ta fra Hannah barnet. Hun fikk flere sjanser til å skjerpe seg, hun fikk opplæring og hjelp, men det var ikke nok. Kommunen har nok gjort ting feil i hvordan de har behandlet saken, men syns fortsatt det er helt rett at Cecilya skal bo hos sin fosterfamilien.

Anonym poster: c555719080c2f6c48fd8b5a80c0346c3

Jeg er helt enig, har sett episoden du refererer til. Hun er ustabil og hun har fått veldig mye hjelp av kommunen. Hannah har hatt en vanskelig oppvekst. Ble selv tvangsfjernet fra sin mor og mishandlet av pleiefamilien osv. Og det et jo ikke en unnskyldning for at hun skal beholde Cecilya, men hun er tydelig preget av sin oppvekst.

Jeg er heller ikke uenig i at NN blir fratatt barnet på bakgrunn av det vi får se. Men i begge sakene er det gjort saksbehandlingsfeil og det er veldig synd for barna sin del også.

Skrevet

Fikk ikke det paret som hadde det så skittent med seg ungen hjem? Bra i så fall, der var det jaggu ikke mye barnevennlig. Ekkelt med alle fluer og all dyreavføring.... Usj!

Nei, det ble bestemt før fødsel. De jobbet jo for at leiligheten skulle bli bra og den blei jo grei. Men de fikk ikke en sjangse og måtte reise fra sykehuset uten barnet. Jeg syns veldig synd på de, fikk ikke en gang prøve. Men man kan ikke ta er barn inn i et sånt hus. Jeg hadde ikke satt mine ben i den leiligheten en gang. Lurer på hva utleieren tenkte om han så episoden. Jeg hadde vrengt meg hadde jeg eid den leiligheten og sett hvordan det så ut.

Skrevet

Nei, det ble bestemt før fødsel. De jobbet jo for at leiligheten skulle bli bra og den blei jo grei. Men de fikk ikke en sjangse og måtte reise fra sykehuset uten barnet. Jeg syns veldig synd på de, fikk ikke en gang prøve. Men man kan ikke ta er barn inn i et sånt hus. Jeg hadde ikke satt mine ben i den leiligheten en gang. Lurer på hva utleieren tenkte om han så episoden. Jeg hadde vrengt meg hadde jeg eid den leiligheten og sett hvordan det så ut.

Enig med deg! Kjedelug at dem ikke fikk noen sjanse, men dem må da ha skjønt greia selv litt tidligere?!

Satt også ogjen med tanken om utleieren etter å ha sett leiligheta... Tror nok jeg hadde tenkt meg om ett par ganger til på en evt forlenging av kontrakt...

Skrevet

Deltakerne som er med i unge mødre dk blir jo bare verre og verre for hver sesong, synes det ert ganske trist å se på egentlig. Tydelig ustabile og umodne unge jenter som aldri burde vært med på dette tv-programmet, slik som Hannah, Dea Louise, Natasha Nikita.. Flere av dem har vært fosterbarn selv og sliter med diverse ting.

Bare se på Hannah med Cecilya, hun har bodd i fosterhjem selv, moren hennes er alvorlig syk (har en dødelig sykdom), hun sliter med store humørsvingninger.. virker som hun har psykiske problemer. Ble gravid som 16-åring med denne bakgrunnen som utgangspunkt, er ikke sammen med barnefaren, har et ustabilt forhold til sin nye kjæreste..osv. Hun burde aldri vært med på dette programmet men heller gått hjelp på andre måter!

Anonym poster: b3e214f43d06d51069512994266c8314

Skrevet

Men tror dere ikke Dea-Louise har en eller annen form for psykisk utviklingshemning? En mild form.. Kan ikke forstå at det går an å oppføre seg sånn / forstå så lite og i tillegg vise det fram på tv. Det er virkelig tragisk at de velger å vise noen som henne og Hannah på tv... Men det er vel de som virkelig trekker seere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...