Gjest Helle_Høygir Skrevet 24. januar 2013 #26 Skrevet 24. januar 2013 Hehe det virker som det var enkelte ting jeg glemte å sjekke - jeg husker jeg tok hamburgerrygg fordi den var så mager. Uff kavliost i den pannekaka -jeg skjønner høgg for å si det sånn! Og ja de blir veldig porøse; jeg gav opp å få den stekt i hel tilstand til slutt jeg. Du kan bruke reker på boks også, kan jo ikke reise land og strand rundt bare for å ordne seg mat.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. januar 2013 #27 Skrevet 24. januar 2013 Takk! Jeg lagde lappene med mager kesam i dag. I oppskriften sto det mager kremost, men mager philadelphia hadde likevel høy fettprosent, så jeg endte opp med mager kavliost, og den smakte høgg. Huff. Holder meg til kesam i lappene fra nå av, eneste dumme er at de blir så porøse at de detter litt fra hverandre i panna. Mmmm ferske reker hadde vært snask, jeg får bare tak i sånne på lake, men det sto at jeg kunne spise det også (mener jeg??), så tenkte jeg skulle diske opp med litt godt i helgen Hamburgerrygg er vel svin, så jeg må holde meg unna det noen dager til. Men jeg skal huske på det til fase 2! Hiv oppi noe fiberhusk så detter de nok ikke fra hverandre. Tror det skulle være greit om du fikk pusla i deg litteranne av det altså. Med tanke på dietten.
ms.Pond Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #28 Skrevet 24. januar 2013 Takk! Jeg lagde lappene med mager kesam i dag. I oppskriften sto det mager kremost, men mager philadelphia hadde likevel høy fettprosent, så jeg endte opp med mager kavliost, og den smakte høgg. Huff. Holder meg til kesam i lappene fra nå av, eneste dumme er at de blir så porøse at de detter litt fra hverandre i panna. Mmmm ferske reker hadde vært snask, jeg får bare tak i sånne på lake, men det sto at jeg kunne spise det også (mener jeg??), så tenkte jeg skulle diske opp med litt godt i helgen Hamburgerrygg er vel svin, så jeg må holde meg unna det noen dager til. Men jeg skal huske på det til fase 2! Hiv oppi noe fiberhusk så detter de nok ikke fra hverandre. Tror det skulle være greit om du fikk pusla i deg litteranne av det altså. Med tanke på dietten. Skal se på det Takk for tips!
pusekvinne Skrevet 24. januar 2013 #29 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har gått/ går på dukan dietten med suksess! På 2,5 mnd har jeg gått ned 14 kg. Jeg veier nå 64 kg (174 høy) og trenger ikke ned mer, bare få strammet opp litt:)Til jul kjøpte jeg en mexx- kjole i str 38, og det var jeg stolt av da mexx er små i str! Det lønner seg å holde seg til dietten og ikke slenge oppi andre ting. Hva er din oppskrift på lappene da?
pusekvinne Skrevet 24. januar 2013 #30 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har også andre tips om du vil ha:)
ms.Pond Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #31 Skrevet 24. januar 2013 I utgangspunktet er jeg skeptisk til kuren og hvorvidt den holder det den lover. Jeg prøver det som et eksperiment, men tenker som så at dersom jeg går ned 10-15 kg så er det en god bonus ettersom det trengs Er i fase 1 til lørdag. I lappene bruker jeg 1,5 ss havrekli, 1,5 ss mager kesam og 1 egg. I dag brukte jeg et par dråper stevia i for søtning (stevia er kalorifritt), ellers bruker jeg litt urter eller bitelitt seltin. Synes de smaker helt greit uten noe i også. Prøver å holde meg til det som står, det eneste er at det ikke selges mager cottage cheese her jeg bor, da må jeg kjøre i en time for å komme til en annen butikk, og det er bare ikke aktuelt. Og så spiste jeg kanskje litt mye til middag i dag, for jeg var skrubbsulten da jeg kom hjem. Ellers har jeg vært flink pike, og synes ikke det er vanskelig å holde meg til det jeg skal. Har tvert imot fått mer energi og mye bedre humør de siste dagene, noe som overrasker meg litt Hvor mange ganger har du tatt de forskjellige fasene? Vet du kanskje også hvorfor man ikke skal spise svinekjøtt? Har holdt på i to dager (tredje i dag) og har gått ned over 2 kg allerede, så er motvillig imponert over effektiviteten så langt. Blir spennende å se om det fortsetter som det har begynt
Gjest sug lut Skrevet 24. januar 2013 #32 Skrevet 24. januar 2013 Kritikk av Dukan går blant annet på at det raske vekttapet kan føre til gallesten, og at du mister muskelmasse, ikke bare væske og fett. Vil du det, da?
pusekvinne Skrevet 24. januar 2013 #33 Skrevet 24. januar 2013 Ok, i lappene kan du tilføye en halv ts natron, 1 ss skummet melk og litt hvetekli som er tollerantvare. La dette stå litt før du steker i panne sprayet med formfett. Jeg bruker ikke søtningsmiddel i de, heller ørlite grann salt og spiser de med splendasukker, kalkunpålegg eller gulost i fase tre. Jeg lager større oppskrift og har til flere måltider. Kan også fryse de. Du trenger ikke spise lite middag, det er det fine med dietten at du kan spise så mye du vil av det som er lov i den fasen du er i. Jeg har bare gått gjennom fasene en gang. Ja, en føler seg veldig ovenpå når en spiser etter dietten:) har du boka eller meldt deg inn?
pusekvinne Skrevet 24. januar 2013 #34 Skrevet 24. januar 2013 Og sug lut: om en gjør de øvelsene som hører til så mistes ikke muskelmasse og gallesten har jeg ikke fått så det vet jeg ingenting om. Men, alle dietter er vel ikke for alle.
ms.Pond Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #35 Skrevet 25. januar 2013 Kritikk av Dukan går blant annet på at det raske vekttapet kan føre til gallesten, og at du mister muskelmasse, ikke bare væske og fett. Vil du det, da? Nei, det vil jeg ikke, men nå har jeg nå engang begynt dette som et eksperiment - nettopp fordi jeg var kritisk til dietten i utgangspunktet. Så da vil jeg fullføre (med mindre det skjer noe som tilsier at jeg ikke burde). Og så ser jeg for meg at to uker uten karbohydrater og fett ikke gjør permanent skade. Resten av kuren dreier seg om å innføre disse igjen, gradvis, og da blir kostholdet tilnærmet normalt igjen. Dessuten trener jeg mer nå enn jeg gjorde for bare noen måneder siden. Men jeg skal være på vakt og høre på kroppen underveis, det er en av kriteriene for at jeg skal gjøre dette. For hvis kroppen sier det er feil, så vil jeg ikke presse den for enhver pris.
ms.Pond Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #36 Skrevet 25. januar 2013 Ok, i lappene kan du tilføye en halv ts natron, 1 ss skummet melk og litt hvetekli som er tollerantvare. La dette stå litt før du steker i panne sprayet med formfett. Jeg bruker ikke søtningsmiddel i de, heller ørlite grann salt og spiser de med splendasukker, kalkunpålegg eller gulost i fase tre. Jeg lager større oppskrift og har til flere måltider. Kan også fryse de. Du trenger ikke spise lite middag, det er det fine med dietten at du kan spise så mye du vil av det som er lov i den fasen du er i. Jeg har bare gått gjennom fasene en gang. Ja, en føler seg veldig ovenpå når en spiser etter dietten:) har du boka eller meldt deg inn? Skal prøve det Har ikke meldt meg inn noe sted nei, men har fått låne boka. Merker jeg er litt skeptisk til den raske vektnedgagnen, men jeg ser jo logikken i det å ikke tilføre kroppen noe lett omsettelig energi og dermed tvinge den til å bruke av sien egne reserver. Sunnheten i akkurat det derimot er jeg skeptisk til, men jeg skal fortsette og se hvordan det går, så lenge jeg og kroppen spiller på lag Godt åhøre at du er fornøyd med både dietten og resultatet, holder vekten seg stabil også?
pusekvinne Skrevet 25. januar 2013 #37 Skrevet 25. januar 2013 Ja vekten holder seg stabil, men etter litt vel laaang jul er ikke magen like flat og håndtakene er tilbake. Men jeg kommer aldri mer til å uroe meg for vekta for nå vet jeg hvordan jeg skal fikse det! Ett par dager med pp og ett par uker med alternerende pp og pv så er mye gjort:) hva veier du idag? Gøy å ha kontakt med andre " dukanere"
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 25. januar 2013 #38 Skrevet 25. januar 2013 Jeg begynner på dukandietten på mandag:) gleder meg til å sprade snerten rundt i en liten bikini i sommer, Hihi;)
ms.Pond Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #39 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Huff må jeg ut med vekta mi også? Veide 81,8 ved start. Nå ligger jeg på 78,9, så det går veien her også. Og raskt! Har gått på kuren i fem dager og tatt av nesten tre kilo (vel jeg veide meg ettere fire fulle dager, så forhåpetnligvis har jeg tatt av litt til nå). Fortsetter det sånn forsvinner jeg før påske Vet ikke om dette er så sunt for kroppen, men siden det er en stabiliseringsfase så håper jeg ting skal gå seg til der for den sjokkerte skrotten. Har lest endel i boka til Dukan i dag, og selv om jeg er uenig i noen ting han skriver, så skriver han også mye som er veldig riktig og aktuelt. Men er mest av alt spent på konsolideringsfasen kjenner jeg. Og at jeg etter nok en sen kveld på jobb uten noe ordentlig måltid har spist alt for mye middag etterpå. Sukk. Skal begynne på fase 2 i morgen, og gleder meg til en skikkelig salat til middag Tror jammen meg jeg skal lage salat med reker til lunsj på jobben, og urtedressing med kesam. Men, under over alle under, jeg kjenner jeg er mer positiv til hele dietten, og i motsetning til hva mange andre skriver så blir jeg ikke lei proteinkostholdet og synes ikke det er ensformig. Det er kun en mental omstilling som kreves, og når det nå skal innføres grønnsaker så trenger jeg egetnlig ikke mer Ja det er greit å ha taket på en sånn hurtigslankings når et er behov, så jeg angrer egentlig ikke på at jeg begynte. Hmm, det hadde jeg ikke trodd jeg kom til å si Meeeeen, jeg er jo langt i fra ferdig enda, og det er fortsatt rom for mye frustrasjon. Kanskje Endret 25. januar 2013 av mama foodie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå