ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Det var som et eksperiment med meg selv som prøvekanin, og full av skepsis, by the way, at jeg i går morges entret Dukandietten. Den o store nye slankesuksessen brukt av alle kjendisene fra Beyoncé til hertuginne Kate, i følge Se og Hør. Smått provosert og fnysende etter å ha lest deres "ned i vekt garanti" begynte hjulene i hodet og gå og jeg tenkte at jeg skulle hive meg på dette eksperimentet, som jeg kaller det, som en særdeles motvillig og lite positivt innstilt elev. Likevel skal jeg følge det helhjertet og ordentlig, uten juks, og med en vilje til å fullføre. Men jeg ser ikke for meg at dette er verken sunt eller slankende på sikt. Fører dagbok, for ordens skyld, og for å se hvor mye jeg spiser hver dag og hva jeg evt går ned. Og så er det sikkert moro å se tilbake på når jeg har lagt på meg evt vekttap pluss noen ekstra kilo om noen måneder. Haha. Likevel, jeg må jo si at når jeg går på vekta i dag tidlig og ser at den viser 1,5 kg mindre enn i går på samme tid, så begynner det å surre litt i skallen. Er det virkelig mulig å gå ned så mye på et døgn (fullstendig klar over at det i så fall er 99.9% vann, men likevel en god mental boost til videre diettering)? Kan dette faktisk ha noe for seg? Er jeg på vei mot en smashing bikinikropp? Eller er det bare vekta og kroppen som er full av f**n og nå humrer godt fordi jeg håper på å gå ned noen kilo til?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Hmmm, hvilken diett er dette egentlig? Hvis det er den med cajennepepper, potetmel og kaviar... eller var det cajennepepper, vann og honning? Jah, du skjønner hva jeg mener hvis det er den du går på så har jeg ikke hørt annet enn at folk raaaaser ned i vekt jeg heller. Har en venninne som har gjort dette noen ganger og skryter uhemmet av resultatene, men legger jo til at hun de første dagene var veldig sulten. Jeg hadde nok begått opp til flere lovbrudd hvis jeg skulle ha gjort noe sånt, men hey jeg går jo ikke på den og da vil heller ikke statistikken for antall straffesaker gå opp så det er en vinn-vinn situasjon for alle Du kommer sikker til å gå ned noen kilo til tenker jeg
ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2013 Cayennepepper, potetmel og kaviar?? Cayennepepper, vann og honning? Oj, jeg henger etter i diettverdenen skjønner jeg. Dukandiett er en proteindiett, hvor man basically kutter ut karbohydrater og fett, og spiser rent kjøtt, magre meieriprodukter og sånne ting. Catchfrasen er "spis så mye du vil og ras ned i vekt!" Og jeg kjente bare at det bygde seg opp inni meg og fanden ville løs. Så nå tar jeg de på ordet og skal se hva som skjer
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Hahaha, da har ho Bijånse gått på flere dietter skjønner jeg. Jeg har gått på noe lignende i et par uker og har vel blitt 2,5 kg lettere. Litt egenkomponert lavkarbovariant. Funker for meg. Funka etter første fødsel (og holdt vekta etterpå, utrulig nok) og havna vel akkurat der du er nå med fanden og alt etter jul. Nok var nok gitt og nå er jeg igang igjen og gadd dæmm det føles bedre allerede. Motivasjonen er fortsatt like høy og nå bare skal jeg ha det sånn en stund framover, og det er bra! Mye må du ha vekk for å finne bikiniformen?
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Jeg skal veie meg i morra. Veide meg i forgårs, dvs max pms, og skrek høyt. Fordelen er at jeg antakelig har gått ned to kg i morra.
ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Ja du vet det er viktig for kjendisene å følge riktig diett, ikke bare ha rett antrekk, ogtrenden der skifter jo like ofte som .... *insert example* 10kg skal av for å bli 'godtatt' av meg selv, 15 for å bli smashing. Så jeg går for det siste - har jeg først klart 10 så er jo 5 bare en fis i frysern. Pms er en genial tid for første veiing, da får man alltid et kick når man går på vekta igjen og ser at den er lavere uten å ha gjort en dritt for det. I alle fall var det sånn for meg. Og det var grunn til å feire med en kake eller noe lignende. Juhuu! Endret 23. januar 2013 av mama foodie
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Med fare for å ta fra deg all glede. Vann og karbohydrater. Karbohydratlagret i kroppen din er vel ca en kilo? Men alltid gøy å starte en slankekur. Selv har jeg sluttet. Fet men frisk.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 23. januar 2013 #8 Skrevet 23. januar 2013 -10 kg her også, eller 7,5 igjen nå da. Bikinisesongen er langt nok unna så målet kan definitivt nås. Jeg fiser fryseren full og satser på "en prikkig badräkt der midjan är bar" innen juni!!!
ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2013 Med fare for å ta fra deg all glede. Vann og karbohydrater. Karbohydratlagret i kroppen din er vel ca en kilo? Men alltid gøy å starte en slankekur. Selv har jeg sluttet. Fet men frisk. Ja det er nok noe sånt. Men hvis det fortsetter i samme stilen skal jeg ikke klage! Hvis ikke, vel, da har jeg bevist at Dukan er en løgner
Popelko Skrevet 23. januar 2013 #10 Skrevet 23. januar 2013 Av en eller annen grunn, prøvde vi den sykehusdietten med grønnsakssuppe for noen år siden. Holdt på i 3-4 dager, og da var vi så tappa for energi at det var helt jævlig, slappe og fæle. Men da gikk jeg faktisk ned 4 kg. Jeg er jo egentlig tynn i utgangspunktet, så det var jo en tåpelig ting å prøve, og det kan jo hende at det var det som gjorde at jeg ble så skrall. Ikke vet jeg. Her ble det mye uinteressant info Ha en fin kveld
Gjest Nerdens'mus Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 -10 kg her også, eller 7,5 igjen nå da. Bikinisesongen er langt nok unna så målet kan definitivt nås. Jeg fiser fryseren full og satser på "en prikkig badräkt der midjan är bar" innen juni!!! Fiser du i fryseren? Husker ikke det innlegget i tråden folk som fes på butikken, men jaja hver sin lyst
Gjest Nerdens'mus Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 Av en eller annen grunn, prøvde vi den sykehusdietten med grønnsakssuppe for noen år siden. Holdt på i 3-4 dager, og da var vi så tappa for energi at det var helt jævlig, slappe og fæle. Men da gikk jeg faktisk ned 4 kg. Jeg er jo egentlig tynn i utgangspunktet, så det var jo en tåpelig ting å prøve, og det kan jo hende at det var det som gjorde at jeg ble så skrall. Ikke vet jeg. Her ble det mye uinteressant info Ha en fin kveld Uh den prøvde jeg og husker jeg ble grusomme kvalm av den. Kuren sluttet brått når jeg brakk meg av suppen.
ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2013 Av en eller annen grunn, prøvde vi den sykehusdietten med grønnsakssuppe for noen år siden. Holdt på i 3-4 dager, og da var vi så tappa for energi at det var helt jævlig, slappe og fæle. Men da gikk jeg faktisk ned 4 kg. Jeg er jo egentlig tynn i utgangspunktet, så det var jo en tåpelig ting å prøve, og det kan jo hende at det var det som gjorde at jeg ble så skrall. Ikke vet jeg. Her ble det mye uinteressant info Ha en fin kveld Huff, vi hadde en barnematdiett. Ett glass hver dag skulle visstnok gi en alt en trengte. Altså en sultekur. Og ikke en veldig smart en, for å si det sånn. Godt man blir eldre og klokere, eller i mitt tilfelle i det minste vet at det ikke er sunt
Popelko Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Huff ja, med alder kommer visdom Jeg er ung og dum enda, godt å kunne skylde på det
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 24. januar 2013 #15 Skrevet 24. januar 2013 Jeg hadde ei venninne som "slanket" seg med å spise babygrøt til alle måltider, og samme porsjon som en baby skulle ha. Hun er ikke omkommet av dietten altså, vi bare vokste fra hverandre. Kunne ikke holde meg på babystadiet, ha ha;)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. januar 2013 #16 Skrevet 24. januar 2013 -10 kg her også, eller 7,5 igjen nå da. Bikinisesongen er langt nok unna så målet kan definitivt nås. Jeg fiser fryseren full og satser på "en prikkig badräkt der midjan är bar" innen juni!!! Fiser du i fryseren? Husker ikke det innlegget i tråden folk som fes på butikken, men jaja hver sin lyst Hahahah... mama foodie hevder lenger oppe i tråden at hvis du først har greid å gå ned 10 kg er 5 kg til bare som en fis i fryseren å regne.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. januar 2013 #17 Skrevet 24. januar 2013 Av en eller annen grunn, prøvde vi den sykehusdietten med grønnsakssuppe for noen år siden. Holdt på i 3-4 dager, og da var vi så tappa for energi at det var helt jævlig, slappe og fæle. Men da gikk jeg faktisk ned 4 kg. Jeg er jo egentlig tynn i utgangspunktet, så det var jo en tåpelig ting å prøve, og det kan jo hende at det var det som gjorde at jeg ble så skrall. Ikke vet jeg. Her ble det mye uinteressant info Ha en fin kveld Ovennevnte diett er også forsøkt. Har rett og slett aldri hatt slike magesmerter før og sluttet etter 3 dager.
Gjest sug lut Skrevet 24. januar 2013 #18 Skrevet 24. januar 2013 Jeg testa "rikshospitalets diett" for noen år siden. Særeste og jævligste i verden. Dagen med tørt brød og usøta te var ufyselig. Dagen med selleri ga meg mareritt (ingen krydder, ingen smak). Kongen av bisarre dager var da jeg gikk rundt i Paris og spiste på et halvkilos biffstykke, stekt, uten noe annet, det måtte vare hele dagen og jeg er glad jeg ikke ble arrestert med kjøttklumpen i lomma.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. januar 2013 #19 Skrevet 24. januar 2013 Jeg testa "rikshospitalets diett" for noen år siden. Særeste og jævligste i verden. Dagen med tørt brød og usøta te var ufyselig. Dagen med selleri ga meg mareritt (ingen krydder, ingen smak). Kongen av bisarre dager var da jeg gikk rundt i Paris og spiste på et halvkilos biffstykke, stekt, uten noe annet, det måtte vare hele dagen og jeg er glad jeg ikke ble arrestert med kjøttklumpen i lomma. Den var festlig den dietten der husker jeg. Rå blomkål og en kopp kaffe takk! På diettsiden føler jeg at mitt motto har vært nærliggende "la intet være uprøvd", men innser jo i ettertid at noe kunne vært akkurat det.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 24. januar 2013 #20 Skrevet 24. januar 2013 Både mann og jeg har testet Dukan (eller du kan! om man er i det entusiastiske hjørnet) og for han funket det som en drøm. Han er muligens faktisk litt for tynn nå.. Først syns jeg havreklipannekaken smakte papp, men med nok natrensukker på så ble den ikke så ille! For meg så ble det blitt mye i og med hormonene spilte meg et par hundre puss om dagen når jeg stod der med 5 positive tester. Da fikk kvalmen styre hva jeg orket å spise og ikke. Dog effektiv slanking det også for godis kan jeg bare glemme for tiden..
ms.Pond Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #21 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Hm,jeg har visst rotet bort 700 gram til i løpet av gårsdagen, så nå begynner det faktisk å merkes litt på bukselinningen at det er godt og vel to kilo borte. Havrelappene ble veldig gode med litt stevia i, skal prøve å lage med llitt urter også, for å variere smaken. Godt å høre at det funker for noen! Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk, og er fortsatt ikke sikker på om jeg synes dette er noen sunn slankekur, men jeg trotler videre, for jeg skal fullføre dette. Og så skal det ikke stikkes under en stol at det er moro å se nåla gå nedover (eller tallene da, på digitalvekta) trass i at jeg spiser meg mett og spiser mye god mat For tynn har jeg enda til gode å klare og bli, så jeg er ikke bekymret for det Endret 24. januar 2013 av mama foodie
Gjest Helle_Høygir Skrevet 24. januar 2013 #22 Skrevet 24. januar 2013 joplait blåbær dobbel null banker skyr ned i støvleskaftene - det ble for trått for meg altså. kan anbefale mager bacon, stekt eggehvitte (steker kun det og hiver plomma) og et par skiver sylteagurk! Litt salt og pepar så har du et måltid!
ms.Pond Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #23 Skrevet 24. januar 2013 Yoplait dobbel 0% spiser jeg kun om jeg blir veldig snopsjuk. Det inneholder både aspartam og acesulfam og det er stoffer jeg liker å holde meg unna sånn generelt. Men smaken er absolutt god! Liker skyr også jeg da Mager bacon har jeg ikke funnet her hvor jeg bor, men jeg tenkte å steke litt skinke etterhvert, når jeg får lov til å spise svinekjøtt. Men inntil videre går det i mye laks og kylling, og masse cottage cheese. Sukk. Hva slags magerkremost brukte du forresten, i havrelappene?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 24. januar 2013 #24 Skrevet 24. januar 2013 Du kan bruke hamburgerrygg sammen med stekt eggehvitte også; det er ikke så gærnt det. Det finnes også en mager salami variant. Hm i de lappene var det vel egg, mager kesam og havkrekli? Tror ikke vi brukte kremost av noe slag til det. Lagde også rømmedressing med kesam, krydder og gressløk. Husker jeg kjøpte ferske reker, hadde sitron og masse dill til - det manglet jo litt, men samtidig funket det. Når du kommer over til at frukt er lov, så er jo fruktsalat med mager vaniljekesam ikke så dumt.
ms.Pond Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #25 Skrevet 24. januar 2013 Takk! Jeg lagde lappene med mager kesam i dag. I oppskriften sto det mager kremost, men mager philadelphia hadde likevel høy fettprosent, så jeg endte opp med mager kavliost, og den smakte høgg. Huff. Holder meg til kesam i lappene fra nå av, eneste dumme er at de blir så porøse at de detter litt fra hverandre i panna. Mmmm ferske reker hadde vært snask, jeg får bare tak i sånne på lake, men det sto at jeg kunne spise det også (mener jeg??), så tenkte jeg skulle diske opp med litt godt i helgen Hamburgerrygg er vel svin, så jeg må holde meg unna det noen dager til. Men jeg skal huske på det til fase 2!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå