Gå til innhold

Mette-Marit og luksusliv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns du om at Mette-Marit ikler seg kjoler og vesker til flere hundre tusen kroner samtidig som hun kjemper for syke og sultne barn i Afrika.

Hyklersk, eller må man finne seg i det i et europeisk kongehus?

Jeg syns definitivt det første.

 

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Om Mette-Marit hadde egen inntekt til å erverve seg disse tingene: så helt ok. Men faktum er at hun ikke har det.

En viss stand skal kongehuset ha, er fullt og helt klar over det. Men Mette-Marits bruk kjenner jo ingen grenser. Så ekstremt at det blir latterlig.

 

Anonym poster: 9c227475ff082474ccfbc24ad8a4cba9

Skrevet

Syns vi skal være forsiktige med å tro at vi vanlige dødelige er så mye mer moralske enn kongelige.

Skal vi som har to sos-faddere bo i leirhytter fordi fadderbarna gjør det?

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

Skrevet

For øvrig så er jeg villig til å vedde mye på at hun får det aller meste i gaver fra designerne, og dermed ikke bruker så mye mer på klær enn hva du og jeg gjør...

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

Gjest Antarctica
Skrevet

Som troende republikaner syns jeg hele kongehuset er et sløseri med ressurser, og at de kan finne seg en jobb alle sammen. Hva de deretter svir av penger på er meg likegyldig.

 

MEN: i forhold til de sultne barna i Biafra er vi alle sammen idiotisk rike og bortskjemte og lever i en vansinnig overflod. Gi sjøl, du HI, og forlang et spartansk liv av Mette-Marit først når du greier å leve like spartansk...

Skrevet

Syns vi skal være forsiktige med å tro at vi vanlige dødelige er så mye mer moralske enn kongelige.

Skal vi som har to sos-faddere bo i leirhytter fordi fadderbarna gjør det?

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

 

Ikke sammenlignbart.

Her er det snakk om en liksom-Diana som bruker flere millioner årlig på klær som VI betaler.

Kunne gått til mat, opplæring i amming og vaksinasjon.

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

Skrevet

Synes uansett det er tåpeilg å skulle bruke 50 til 100 tusen på en veske for eksempel....

 

Greit nok at klær er dyrt når man skal på ball, kongelige bryllupper osv.... men når hun skal på på almindeige ting er det kvalmt med sko til ti tuenvis av kroner, biler ti langt over milionen, skjerf til flere titals tusen, og øredobber til 60 000 kroner, og ja.......ÆSJ.

 

 

 

Anonym poster: 5db0cd271013b60b19c8122641486f48

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns vi skal være forsiktige med å tro at vi vanlige dødelige er så mye mer moralske enn kongelige.

Skal vi som har to sos-faddere bo i leirhytter fordi fadderbarna gjør det?

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

 

Ikke sammenlignbart.

Her er det snakk om en liksom-Diana som bruker flere millioner årlig på klær som VI betaler.

Kunne gått til mat, opplæring i amming og vaksinasjon.

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

 

Men da er det ikke Mette-Marit som er problemet, men den norske stats priorteringer. Syns du skal se deg om etter et parti som ikke syns kongehuset bør stå på toppen av lista, og som i tillegg vil satse på bistand. Stem på det partiet. Det er neppe verken Frp eller H.

Skrevet

Synes det er helt greit at mm ikke representerer Norge i klær kjøpt på Cubus... Du som mente hun bruker millioner av kroner på klær hvert år - hvor har du det fra?

 

Anonym poster: 272bb7c2b9f3570a8d81bc53109612b7

Skrevet

Syns vi skal være forsiktige med å tro at vi vanlige dødelige er så mye mer moralske enn kongelige.

Skal vi som har to sos-faddere bo i leirhytter fordi fadderbarna gjør det?

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

 

Ikke sammenlignbart.

Her er det snakk om en liksom-Diana som bruker flere millioner årlig på klær som VI betaler.

Kunne gått til mat, opplæring i amming og vaksinasjon.

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

 

Ok, men skjønner dere virkelig ikke at mesteparten av hennes garderobe inngår i designernes markedsføringsbudsjett?

 

Men la oss si at hun har betalt alt selv (selv om jeg vet at hun ikke har det)

De gjør en jobb som de får betalt for. Hvordan de velger å disponere pengene sine å de selvsagt selv få bestemme.

Jeg som skattebetaler betaler også lønna til lærere og sykepleiere feks. Har jeg da rett til å fortelle dem hva de skal bruke pengene sine på.

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

Skrevet

Syns vi skal være forsiktige med å tro at vi vanlige dødelige er så mye mer moralske enn kongelige.

Skal vi som har to sos-faddere bo i leirhytter fordi fadderbarna gjør det?

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

 

Ikke sammenlignbart.

Her er det snakk om en liksom-Diana som bruker flere millioner årlig på klær som VI betaler.

Kunne gått til mat, opplæring i amming og vaksinasjon.

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

 

Men da er det ikke Mette-Marit som er problemet, men den norske stats priorteringer. Syns du skal se deg om etter et parti som ikke syns kongehuset bør stå på toppen av lista, og som i tillegg vil satse på bistand. Stem på det partiet. Det er neppe verken Frp eller H.

 

Det er da ingen som tvinger henne til å ikle seg disse Valentino-kreasjonene.

Jeg sier at jeg syns det er selvmotsigende å fronte en sak som berører så mange og er kilde til så mye lidelse, når man selv ikler seg Pucchi, Versace og jeg vet ikke hva.

 

Blir litt som at jeg er medlem av De Grønne, men kaster plast i søpla.

 

Jeg stemmer forøvrig ikke. Det sluttet jeg med for mange år siden.

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

Skrevet

Jeg er motstander av at vi skal ha et kongehus.

 

Men når det er sagt; dette evinnelige, smålige maset om de kongeliges påståtte luksusliv er bare trøttende.

 

Selvfølgelig har de fancy klær og noen ansatte og reiser ikke nødvendigvis med rutebussen. De er også 24/7-representanter for staten Norge, og det er visstnok et ønske at de skal fortsette som det.

 

Anonym poster: 93d3e21f86e72bcbe97516d11f8c14a0

Skrevet

Bort med det jævla kongehuset, de gjør ikke noe. Klarer oss fint uten.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Må si jeg har sansen for amerikas første familie de kler seg pent innennfor fornuftens grenser av pris.

Skrevet

Stakkars Mette Marit, UANSETT hva hun gjør så blir hun kritisert.

 

Anonym poster: dd525b24de32d9ba1c9f908b407b439b

Skrevet

Gremmes av at skattepengene mine går til bling til MM ....

 

Anonym poster: 8e6d0ad785e3eb5af619ed8fab97b29d

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Enig med deg. Om Mette-Marit hadde egen inntekt til å erverve seg disse tingene: så helt ok. Men faktum er at hun ikke har det.

En viss stand skal kongehuset ha, er fullt og helt klar over det. Men Mette-Marits bruk kjenner jo ingen grenser. Så ekstremt at det blir latterlig.

 

Anonym poster: 9c227475ff082474ccfbc24ad8a4cba9

 

Hun gjør en jobb som hun får betalt for. Lønn heter det visst.

 

Hun er i en stilling hvor det er viktig å ta seg bra ut, og det koster.

 

Jeg skjønner ikke denne frustrasjonen over andres mennesker gjøren og laden. Hva med å fokusere litt på egen innsats for de vanskeligstilte?

Skrevet

Stakkars Mette Marit, UANSETT hva hun gjør så blir hun kritisert.

 

Anonym poster: dd525b24de32d9ba1c9f908b407b439b

Pffffffff...

 

Anonym poster: 8e6d0ad785e3eb5af619ed8fab97b29d

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Syns vi skal være forsiktige med å tro at vi vanlige dødelige er så mye mer moralske enn kongelige.

Skal vi som har to sos-faddere bo i leirhytter fordi fadderbarna gjør det?

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

 

Ikke sammenlignbart.

Her er det snakk om en liksom-Diana som bruker flere millioner årlig på klær som VI betaler.

Kunne gått til mat, opplæring i amming og vaksinasjon.

 

Anonym poster: 29ee73d8c03b980291463242ceba2335

 

Hvordan kan du påstå at VI betaler for hennes utgifter? Hvis du tenker på skattepengene du betaler, så dekker de knapt skolegangen din.

Skrevet

Stakkars Mette Marit, UANSETT hva hun gjør så blir hun kritisert.

 

Anonym poster: dd525b24de32d9ba1c9f908b407b439b

Ja, stakkars jente som har flere tjenere, stylister, kan kjøpe nesten akkurat hva hun vil og som ikke trenger å gjøre husarbeid, mens hun får gratise ferier og flyreiser.. Stakkars hun altså!
Skrevet

Gremmes av at skattepengene mine går til bling til MM ....

 

Anonym poster: 8e6d0ad785e3eb5af619ed8fab97b29d

 

Javel, men som jeg skriver over her. Er det ok at en sykepleier eller lege bruker penger på bling?

(og igjen, hun FÅR mesteparten)

 

 

 

Anonym poster: 712281a3fde3204f3a6effeb7657c556

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Gremmes av at skattepengene mine går til bling til MM ....

 

Anonym poster: 8e6d0ad785e3eb5af619ed8fab97b29d

 

Skattepengene dine dekker ikke engang ditt eget forbruk, så det trenger du ikke bekymre deg over ;)

Skrevet

Når man ikke vet hva hun betaler og om hun i det hele tatt betaler noe for det hun går med av dyrere klær, så er det nytteløst å ha en slik diskusjon.

Det som kommer frem i søpleavisene er hva ting koster i butikk, men hun betaler garantert ikke den prisen uansett.

 

Som f.eks til de store prisutdelingene i USA så har designerne showroom hvor stylistene kan låne kjoler og tilbehør - for alt vi vet så kan det skje i hennes tilfelle også.

 

 

Anonym poster: d7fb15b1277640e04a343ae4bd309107

Skrevet

Gremmes av at skattepengene mine går til bling til MM ....

 

Anonym poster: 8e6d0ad785e3eb5af619ed8fab97b29d

 

Skattepengene dine dekker ikke engang ditt eget forbruk, så det trenger du ikke bekymre deg over ;)

 

Det vet ikke du noenting om. For hva du vet kan det være mange milliardærer her inne. og det ble pratet om VÅRE skattepenger, ikke en enkelt person!

 

Anonym poster: 9c227475ff082474ccfbc24ad8a4cba9

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)

Gremmes av at skattepengene mine går til bling til MM ....

 

Anonym poster: 8e6d0ad785e3eb5af619ed8fab97b29d

 

Skattepengene dine dekker ikke engang ditt eget forbruk, så det trenger du ikke bekymre deg over ;)

 

Det vet ikke du noenting om. For hva du vet kan det være mange milliardærer her inne. og det ble pratet om VÅRE skattepenger, ikke en enkelt person!

 

Anonym poster: 9c227475ff082474ccfbc24ad8a4cba9

 

Tviler egentlig på det, altså. Det med milliardærene altså. Men om du er det, så skal du få lov å klage :D

 

Men VÅRE skattepenger dekker heller ikke særlig mye av kongehusets utgifter, vi må nok grave litt i oljepengene for å ha råd til det :)

 

Forresten snakket du om DINE skattepenger - det var noen andre som sa "våres".

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...