Gå til innhold

Frekke damemenneske på bussen !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien tok buss fra Kongsberg til Oslo, og på denne var det smekkfullt. Jeg gikk inn sammen med det ene barnet mitt, og holdt av plasser til mitt andre barn og mannen. Plutselig kommer ei dame brøytende og tar plassen før jeg får sukk for meg. Jeg sier at det er opptatt, og hun gjør som hun ikke skjønner (utlending). Svarer noe på dårlig engelsk. Så kommer mannen hennes også, og det hele er komplett. Det ble heldigvis plass til mine også, til slutt...... Var SÅ nær på å kommentere hvor flott det var med våre nye, koselige landsmenn, men lot heldigvis være....... Frekke var de iallefall - og det til tusen.

Kom til å tenke på det, da jeg leste om hun negerdamen med tvillingvogna litt lenger oppe....

Hva faen? når de kommer før deg så har de rett på plassene, sånn fungerer det i en buss. Og hvis en norsk familie hadde gjort det samme hadde du sikkert ikke blitt like sint engang.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn jeg gjerne ser fjortiser gjør det, holder av seter til vennegjengen som kommer langt bak.

Anonym poster: 5b4a30df9815da73b6f294c977296e0a

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at man holder av plass til resten av familien på bussen!

Hva om en betaler mens den andre går å finner plass, er ikke det akseptert?

Og slik som lenger opp når det var buss for tog, da har mange bagasje, så da er det vel ikke unaturlig at noen legger bagasjen i lasterommet, mens noen går å ordner plasser? Man vil vel gjerne ta samme buss hele familien, og det på samme buss som man har bagasjen på?

Anonym poster: 2464b2ffbf6559c9db7a3b3b38518f89

Skrevet

Selvfølgelig må det komme inn en som referer til mørkhudede som "neger" og som irriterer seg over "våre nye landsmenn". Hva har nasjonaliteten med deres handlinger å gjøre? Dessuten er det minst like frekt å holde av plasser. Det er førstemann til mølla-prinsippet på bussen, og da kan ikke en person løpe for å holde av halve bussen.

Anonym poster: ffe307871bb23dfc543f3bbf731c6a8a

Enig i at hudfarge ikke har noe med oppførsel å gjøre, men skjønner jo at en familie vil sitte samlet på bussen. Klarer ikke se at det er så frekt

Poenget er ikke akkurat at vi ville sitte sammen, men at jeg fikk akkurat fire plasser. Og de plassene tok noen andre. Ergo måttet egentlig mannen min og datteren vår enten tatt en annen buss, eller så måtte vi gått av alle sammen. Heldigvis var det en veldig grei bussjåfør som tok et par ekstra. For det paret som tok våre plasser, ville under ingen omstendigheter gå av.

Jeg sier ikke at det kun er utlendinger som er slik, men merkelig nok er det de som er mest frampå i slike sammenhenger som jeg har opplevd.....

Og selvfølgelig er det en som må komme inn og hevde at slike uttalelser er fryktelig rasistiske :-D

Da klarer jeg i allefall ikke se noe frekt eller irriterende med å holde av plasser ;)

Må innrømme at jeg også lett irriterer meg over de som skal holde av plasser til flere - særlig om det er nokså fullt. Hvis dere skal sitte sammen så får dere pinadø meg gå på bussen samlet også, ikke sende en setespeider inn først for å okkupere en masse seter som ser ledige ut for alle andre.

Anonym poster: 26199a094fe9a0361765dcd25883caa0

Skrevet

Synes heller "utlendinger" er mer oppmerksomme på bussen. De reiser seg for gamle og gravide. Opplevde ofte at etnisk norske bare så en annen vei når jeg måtte stå på bussen..

Samme erfaring fra kollektivtransport i Oslo som høygravid. Særlig unge gutter med innvandrerbakgrunn var gjennomgående høflige og hjelpsomme og tilbød meg alltid et sete.

Anonym poster: 26199a094fe9a0361765dcd25883caa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...