Gå til innhold

Frekke damemenneske på bussen !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enig med Ymsa, viss man har et barn på fanget i en bråstopp vil vekten din mangedobbles. Dere vil bli slengt fram i setet forann og du vil skvise barnet ditt med en vekt på flere hundre kilo pga energien i en bråstopp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med Ymsa, viss man har et barn på fanget i en bråstopp vil vekten din mangedobbles. Dere vil bli slengt fram i setet forann og du vil skvise barnet ditt med en vekt på flere hundre kilo pga energien i en bråstopp!

Akkurat.

Fatter ikke at det fremdeles kjører busser rundt som ikke har belter. Alle bussene her oppe har det, til og med de eldre bussene.

Skrevet

Selvfølgelig må det komme inn en som referer til mørkhudede som "neger" og som irriterer seg over "våre nye landsmenn". Hva har nasjonaliteten med deres handlinger å gjøre? Dessuten er det minst like frekt å holde av plasser. Det er førstemann til mølla-prinsippet på bussen, og da kan ikke en person løpe for å holde av halve bussen.

Anonym poster: ffe307871bb23dfc543f3bbf731c6a8a

Enig i at hudfarge ikke har noe med oppførsel å gjøre, men skjønner jo at en familie vil sitte samlet på bussen. Klarer ikke se at det er så frekt

Poenget er ikke akkurat at vi ville sitte sammen, men at jeg fikk akkurat fire plasser. Og de plassene tok noen andre. Ergo måttet egentlig mannen min og datteren vår enten tatt en annen buss, eller så måtte vi gått av alle sammen. Heldigvis var det en veldig grei bussjåfør som tok et par ekstra. For det paret som tok våre plasser, ville under ingen omstendigheter gå av.

Jeg sier ikke at det kun er utlendinger som er slik, men merkelig nok er det de som er mest frampå i slike sammenhenger som jeg har opplevd.....

Og selvfølgelig er det en som må komme inn og hevde at slike uttalelser er fryktelig rasistiske :-D

Men hvorfor skulle de gå av, hadde jo betalt og kommet inn på bussen de og.

Anonym poster: 82f97e03f5fe133861e29b0c91c24a13

Skrevet

Selvfølgelig må det komme inn en som referer til mørkhudede som "neger" og som irriterer seg over "våre nye landsmenn". Hva har nasjonaliteten med deres handlinger å gjøre? Dessuten er det minst like frekt å holde av plasser. Det er førstemann til mølla-prinsippet på bussen, og da kan ikke en person løpe for å holde av halve bussen.

Enig i at hudfarge ikke har noe med oppførsel å gjøre, men skjønner jo at en familie vil sitte samlet på bussen. Klarer ikke se at det er så frekt

Poenget er ikke akkurat at vi ville sitte sammen, men at jeg fikk akkurat fire plasser. Og de plassene tok noen andre. Ergo måttet egentlig mannen min og datteren vår enten tatt en annen buss, eller så måtte vi gått av alle sammen. Heldigvis var det en veldig grei bussjåfør som tok et par ekstra. For det paret som tok våre plasser, ville under ingen omstendigheter gå av.

Jeg sier ikke at det kun er utlendinger som er slik, men merkelig nok er det de som er mest frampå i slike sammenhenger som jeg har opplevd.....

Og selvfølgelig er det en som må komme inn og hevde at slike uttalelser er fryktelig rasistiske :-D

Da klarer jeg i allefall ikke se noe frekt eller irriterende med å holde av plasser ;)

Skjønner ikke dette helt....Hvordan kan de ha seg at du "fikk" 4 plasser. e som satt seg ned der må jo ha kommet på før mann og barn siden det hadde mulighet til ås ette seg der. Hvis de kom på før din mann og barn så avr det vel streng tatt ikke dine plasser?

Anonym poster: 37ef53c771b2e9c8804631de934e430f

Uff uff......:-D La meg ta det fra starten av : Vi tar toget til Kongsberg, men må gå av der fordi toget ikke kan kjøre helt inn til Oslo S. Derfor setter de opp buss fra tog til Oslo, slik at passasjerene kommer seg videre. Her blir det bare å komme seg inn på en buss. Jeg og det ene barnet står langt framme i køen, mens mannen og det andre barnet er et lite stykke bak. Med så langt?

Så når jeg går inn på bussen, ser jeg fire plasser i nærheten av hverandre. Jeg og barnet setter oss på to, og holder av de to andre med jakker og diverse. Vi sier også til folk at mann og barn kommer snart. INGEN andre plasser er ledige, og plutselig sneier det inn ei dame på de to plassene vi har holdt av.

Hun forstår ikke og vil ikke svare noe videre.

Nå blir spørsmålet da om vi må gå av fordi vi som familie vil ta samme bussen.

See??

Selvfølgelig hadde vi kunnet ha barn på fanget, men ikke en 12 åring og en 9- åing.....................:-P

Jeg hadde blitt sur hvis jeg hadde betalt og kommet inn på bussen, og det ikke var noen ledige seter fordi en dame holdt av flere og i tillegg mente at jeg måtte gå av fordi det var fullt. Da hadde jeg og latt som om jeg ikke hadde forstått

Skrevet

Når det er buss for tog er det ingen som betaler for å gå på bussen, da har man billetten fra toget og bruker den. Systemet når man skal bytte fra tog til buss er håpløst. Jeg skjønner veldig godt at en familie ønsker å ta samme buss og det er dårlig gjort å ta seter som noen i en familie har holdt av til de andre.

Anonym poster: 028f92956f5dd76a7afacccca890709c

Skrevet

Kom til å tenke på det, da jeg leste om hun negerdamen med tvillingvogna litt lenger oppe....

Sorry, men når voksene refererer til andre som 'negerdamen' så mister jeg all respekt. Beklager.

Uansett, jeg tar mye kollektivt i Oslo og har derfor mange historier om 'utlendinger' og vaskeekte ' nordmenn' som har oppført seg svært lite sjarmerende på offentlig transport. Imidlertid har jeg, i likhet med flere her, påfallende ofte opplevd at det er 'utlendinger' som reiser seg for gravide. Vet ikke hvorfor, men dette er min erfaring fra da jeg var gravid:)

Skrevet

Ignorerer innleggene mellom her og gir en kommentar kun til hovedinnlegget.

Enig i at damen var frekk og er dårlig gjort å lyve. MEN... synes likevel at bussjåføren kunne vært litt mer smidig. Han er i et serviceyrke og selv om feilen var hennes så skulle hun hatt tilbake halve billettprisen!

Han kunne f.eks sagt følgende:

Oi.. beklager det fikk jeg ikke med meg. Se her skal du få igjen. Ha en fin dag :)

Damen ville med dette blitt fornøyd, og ville heelt sikkert huske å si honnør neste gang ;)

Koster lite med service, selv til sure kunder/passasjerer!

Gjest Anybody
Skrevet

En jeg kjenner tok bussen en gang hvor det var to gutter i 10-12årsalderen som var på bussen med sykler, noe som selvfølgelig er lov. Så stoppet bussen på en holdeplass hvor det sto en dame med vogn og hun kommanderte de to guttene til å gå av bussen, for hun skulle på med barnevogna si og hadde allerede mistet en buss fordi den allerede hadde to barnevogner på og de kunne jo sykle.

Dette var midt i Oslo og de to guttene var forholdsvis unge, så det kan jo være så enkelt at de skulle ha med seg syklene fra et sted til et annet hvor veien var så trafikert at de ikke fikk lov å sykle. De hadde hvertfall stilt seg på bussholdeplassen da bussen kjørte for å vente på neste buss...

Venninnen min angret på etterpå at hun ikke hadde gitt damen med barnevogn beskjed om at hun måtte nok vente på en buss til fordi denne også var full, men der og da satt hun bare og var sjokkert over hvor frekk damen med barnevogn var.

Hun hadde rett da først:

Rullestol

Vogn

Sykler/kjæledyr

Bedt folk flytte seg flere ganger selv. Og jeg er ikke ufin. Reiser med ellers alltid for eldre og syke folk. Kanskje hun med barnevognen hadde dårlig tid hun også!

Skrevet

Jeg får fnatt av busser, så det er ikke ofte jeg tar dem. Hver gang jeg tar en buss derimot, da skjer det ting.

I går tok jeg bussen til byen, og en temmelig stor dame i hijab satt og nikjeftet på mannen sin, som brø-ø-ølte tilbake. Bussjåføren prøvde å be dem dempe seg, men de bare ignorerte han.

Det ble faktisk så ille at noen bestemte seg for å vente på neste buss :D

Anonym poster: 4deb234ce2f54a3d8f54c8ec37713eef

Skrevet

De kan lære seg norsk før de kommer!

Anonym poster: 1405796d2bfafdec85daebb161438406

Skrevet

Da klarer jeg i allefall ikke se noe frekt eller irriterende med å holde av plasser ;)

Skjønner ikke dette helt....Hvordan kan de ha seg at du "fikk" 4 plasser. e som satt seg ned der må jo ha kommet på før mann og barn siden det hadde mulighet til ås ette seg der. Hvis de kom på før din mann og barn så avr det vel streng tatt ikke dine plasser?

Uff uff......:-D La meg ta det fra starten av : Vi tar toget til Kongsberg, men må gå av der fordi toget ikke kan kjøre helt inn til Oslo S. Derfor setter de opp buss fra tog til Oslo, slik at passasjerene kommer seg videre. Her blir det bare å komme seg inn på en buss. Jeg og det ene barnet står langt framme i køen, mens mannen og det andre barnet er et lite stykke bak. Med så langt?

Så når jeg går inn på bussen, ser jeg fire plasser i nærheten av hverandre. Jeg og barnet setter oss på to, og holder av de to andre med jakker og diverse. Vi sier også til folk at mann og barn kommer snart. INGEN andre plasser er ledige, og plutselig sneier det inn ei dame på de to plassene vi har holdt av.

See??

Selvfølgelig hadde vi kunnet ha barn på fanget, men ikke en 12 åring og en 9- åing.....................:-P

Selvfølgelig er det dere som skulle gått av! På bussen er de førstemann til mølla, mener du at noen andre skulle gått av bussen da? Hvorfor er det viktigere at dere kommer dere fort frem enn noen andre? Hadde det bare vært to ledige seter igjen og noen hadde holdt av de så hadde jeg gjort det samme som negerdama.

Anonym poster: 5b4a30df9815da73b6f294c977296e0a

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjenner mange som snakker perfekt norsk, men likevel aldri reiser seg for en gravid dame eller en skrøpelig pensjonist... Hva slags kurs trenger de, da, tro?

Skrevet

Å herrefred damer!!! Hvorfor er det så greit å slenge dritt om nordmenn? Det er da akkurat like ille å slenge dritt om våre egne på den måten, enn om innvandrere! Skjerpings!

Anonym poster: 4deb234ce2f54a3d8f54c8ec37713eef

Gjest Antarctica
Skrevet

Forskjellen er vel at hvis vi slenger dritt om nordmenn, begrunner vi ikke deres fadeser med at "de er jo norske og kan ikke oppføre seg".

Fra en debatt om kotyme på bussen er dette, igjen, blitt en debatt om rase. Er ganske kjedelig i lengden. Det neste blir vel at innvandrerne står i veien for oss i lysløypa også!

Skrevet

En jeg kjenner tok bussen en gang hvor det var to gutter i 10-12årsalderen som var på bussen med sykler, noe som selvfølgelig er lov. Så stoppet bussen på en holdeplass hvor det sto en dame med vogn og hun kommanderte de to guttene til å gå av bussen, for hun skulle på med barnevogna si og hadde allerede mistet en buss fordi den allerede hadde to barnevogner på og de kunne jo sykle.

Dette var midt i Oslo og de to guttene var forholdsvis unge, så det kan jo være så enkelt at de skulle ha med seg syklene fra et sted til et annet hvor veien var så trafikert at de ikke fikk lov å sykle. De hadde hvertfall stilt seg på bussholdeplassen da bussen kjørte for å vente på neste buss...

Venninnen min angret på etterpå at hun ikke hadde gitt damen med barnevogn beskjed om at hun måtte nok vente på en buss til fordi denne også var full, men der og da satt hun bare og var sjokkert over hvor frekk damen med barnevogn var.

Hun hadde rett da først:

Rullestol

Vogn

Sykler/kjæledyr

Bedt folk flytte seg flere ganger selv. Og jeg er ikke ufin. Reiser med ellers alltid for eldre og syke folk. Kanskje hun med barnevognen hadde dårlig tid hun også!

Man har vel ikke rett til å be andre som allerede sitter på bussen om å gå av, bare fordi man har med seg en barnevogn! Det hadde aldri fallt meg inn å vurdere å gjøre det selv. Og det er helt greit å be folk flytte seg, men her kjeftet hun på to gutter som allerede var på bussen og ba de gå av så hun fikk plass, det er ufint. (Jeg skrev vel ikke i det første innlegget at hun kjeftet, men uansett syns jeg det var ufint.)

Skrevet

Når det er buss for tog er det ingen som betaler for å gå på bussen, da har man billetten fra toget og bruker den. Systemet når man skal bytte fra tog til buss er håpløst. Jeg skjønner veldig godt at en familie ønsker å ta samme buss og det er dårlig gjort å ta seter som noen i en familie har holdt av til de andre.

Da klarer jeg i allefall ikke se noe frekt eller irriterende med å holde av plasser wink.png

See??

Selvfølgelig er det dere som skulle gått av! På bussen er de førstemann til mølla, mener du at noen andre skulle gått av bussen da? Hvorfor er det viktigere at dere kommer dere fort frem enn noen andre? Hadde det bare vært to ledige seter igjen og noen hadde holdt av de så hadde jeg gjort det samme som negerdama.

Anonym poster: 5b4a30df9815da73b6f294c977296e0a

Vel, da er du frekkere enn meg. Jeg ville aldri i verden ha kapret to plasser dersom en mor og et barn holdt av sete til sitt andre barn og mann som kom litt lengre bak i midtgangen på bussen. Jeg hadde følt meg skikkelig dum når de kom fram, og damen hadde fortalt meg opptil flere ganger at plassen jeg og typen min tok, var opptatt.

Men det er nå meg.

Skrevet

Men hvorfor skulle de gå av, hadde jo betalt og kommet inn på bussen de og.

Ingen som betaler på slike buss-ordninger.

Skrevet

Har sett en mann tisse på enbussjåfør engang :-) han ble kastet av på en fjellovergang. Må legge til at bussjåføren kontaktet politiet for å hente han. - Bussjåføren gav han til og med en refleksvest :D

Gjest Antarctica
Skrevet

Høres dessverre ut som en full nordmann... jeg gremmes!

Skrevet

Ja, det var en full nordmann ja :D

Skrevet

Det verste jeg ser på bussen, er de som forlater barnevognen alene og går og setter seg med ungen i.....

Skrevet

Da skulle du og ungen din ha satt dere på hver deres bussrad da, KariMari. Du kan ikke legge masse klær og okkupere. Førstemann til mølla, de kom før mannen din og barnet ditt.

Skrevet

Nå ble jeg nesten provosert her, det er sjelden... Vet du noe om bakgrunnen til disse folkene?

Kan du det lokale språket overalt hvor du reiser? Du vet at folk fra andre land også ferierer?

Det finnes heller ikke norskkurs i alle verdens avkroker, vi er nemlig et bittelute niokså insignifikant land i verdenssammenheng. Det er heller ikke alltid folk som kommer som asylsøkere eller flyktninger har hatt tid til å ta norskkurs før de måtte rømme.

Anonym poster: 3dadd41e1dc39f63f3a2c4bdd5b844ef

Skrevet

Morsom du! Ikke bare, bare og lære seg norsk FØR man kommer til Norge vet du ;)

Skrevet

På buss og tog er det selvsagt førstemann til mølla som gjelder. Hvorfor skal de som kommer sist på få plassen til de som kommer først på og finner ledig sete?

Hadde jeg ikke funnet meg i.

Anonym poster: db9a092250ab152acb79d03dd78a0443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...