Gå til innhold

Hvordan står det til med husflidgenet da?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pfffft. Det er da nettopp dette mødre og svigermødre er til for! ;) Jeg kan strikke (hullete) grytelapper og skjerf. Thats's it.

Problemet er jo at vi nå selv er mødre, og forhåpentligvis svigermødre også etterhvert.

Da sender vi det til skredder- eller kjøper nytt! :P

Ellers er jeg som Yzma, myyye flinkere til å skru opp skap, montere tekniske saker og skifte dekk. Så jeg gjør heller det.

Uten mannen da, for som hun sier, skrur man skap sammen, blir det lett skilsmisse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pfffft. Det er da nettopp dette mødre og svigermødre er til for! wink.png Jeg kan strikke (hullete) grytelapper og skjerf. Thats's it.
Problemet er jo at vi nå selv er mødre, og forhåpentligvis svigermødre også etterhvert.
Poenget er at vi (forhåpentligvis) er noe eldre når vi blir svigermødre. For å bli svigermor så må en jo opparbeide seg litt erfaring på flere områder biggrin.png Blant annet strikking osv tongue.png

Så du mener dette er noe vi må lære før vi blir svigermødre. Det frister ikke så veldig. Men kanskje jeg skal begynne den dagen jeg bikker 40, det er lenge til, men allikevel ikke en evighet.

Jeg tolket det dithen at det var det du mente; at vi en dag blir svigermødre så da burde vi kunne det ;)

Selv har jeg ikke interesse for strikking, annet enn å strikke et skjerf i løpet av en kveld i ny og ne. Så evt barnebarn får lite med sokker, votter, bukser og gensere fra meg :P

Skrevet
Pfffft. Det er da nettopp dette mødre og svigermødre er til for! wink.png Jeg kan strikke (hullete) grytelapper og skjerf. Thats's it.
Poenget er at vi (forhåpentligvis) er noe eldre når vi blir svigermødre. For å bli svigermor så må en jo opparbeide seg litt erfaring på flere områder biggrin.png Blant annet strikking osv tongue.png

Så du mener dette er noe vi må lære før vi blir svigermødre. Det frister ikke så veldig. Men kanskje jeg skal begynne den dagen jeg bikker 40, det er lenge til, men allikevel ikke en evighet.

Jeg tolket det dithen at det var det du mente; at vi en dag blir svigermødre så da burde vi kunne det ;)

Selv har jeg ikke interesse for strikking, annet enn å strikke et skjerf i løpet av en kveld i ny og ne. Så evt barnebarn får lite med sokker, votter, bukser og gensere fra meg :P

Det er en grunn til at jeg sparer på alt jeg har kjøpt fra Nøstebarn, for å si det sånn! ;)

Skrevet

Nei, det genet har jeg ikke. Kan strikke og hekle litt, men synes det er grusomt kjedelig. Jeg kan sy igjen hull på klær med symaskin og sy i knapper. Men jeg er praktisk, jeg gjør alt av typiske manneting:).

Anonym poster: 28eb6cfedf21c3a73d63fba63f0e8ebe

Skrevet

Jeg får vel bare sette i gang jeg da. Melde meg inn i santitetsforeningen og få hjelp av de 70-80 år gamle damene der til å få dette i fingrene. Jeg kan ikke skilte med å ha interesse for praktiske manneoppgaver, har hverken har lyst eller slipper til.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Husflidgen finnes ikke her, dessverre.

Jeg KAN sy litt om det kniper, jeg KAN strikke rett og vrang og felle av......hmmm, det stopper visst der :(

Håndarbeid har aldri interessert meg og jeg har derfor lite å lære bort til kommende slekter.

Ikke er jeg handy med motorer og sånn heller, det eneste jeg er noenlunde brukende til er å bake. Det kan jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...