Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #26 Skrevet 23. januar 2013 Er det noen flere som har slitt med dette og greid å få til en god søvnrutine for barnet? Har som sagt bare lagt henne til sengs igjen hver gang hun står opp. Men hun gir seg ikke. Til slutt synes hun det er morsomt, selv om jeg ikke sier noe til henne. Hun lister og sniker og er ganske så stille av seg også så hun klarer fint å stå opp etter at jeg har sovnet uten at jeg merker det før jeg står opp og ser alt rotet Anonym poster: 7dfde7fae330e93c29c2dee84a5557ee
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #27 Skrevet 23. januar 2013 Hei! Jeg svarte litt lenger oppe. Jenta vår har altså slitt med søvnproblemer i flere år, men det gav seg like brått som det startet. Jeg vil heller gi litt motsatt råd enn det jeg ser andre gi deg. Vi prøvde alle slike råd (sette hardt mot hardt, ikke gi seg, ikke snakke med henne, ikke trøste, ikke gi kos osv, og vi har prøvd den der metoden som de bruker i nanny 911 +++). Vi prøvde virkelig alt, og det over flere år. Hun fyller fire år om to måneder og for en stund siden begynte hun å legge seg fint om kvelden, og sover nå hele natta. Det eneste vi ikke hadde prøvd, var å IKKE være for streng med henne. Vi har kuttet ut lesing og sang på sengekanten, for nå er senga kun til å sove i. Noen ganger kan jeg ligge litt i senga med henne, men da er vi stille. Om hun våkner om natta, får hun komme i min seng og sove og kose. Blir det for trangt om plassen pga flere barn i senga, går vi over i hennes seng og sover videre. Tror bare hun måtte venne seg til å sove hele netter, for nå sovner hun stort sett i sin seng og sover hele natta i sin seng, men hun er hjertelig velkommen inn til meg om hun vil. Ved legging pleier jeg å følge henne til senga, ligger der 2-5 minutter, før jeg gir henne en klem og sier hvor jeg går, og at jeg hører henne og passer på henne. Står hun opp, følger jeg henne tilbake til senga og sier igjen at jeg passer på henne, og at hvis hun ikke får sove, kan hun lese så mange bøker hun vil alene. Enkelte ganger må jeg følge henne tilbake mange ganger, men hun er for det meste i senga si og legger seg til å sove. Hun har vært mye mer medgjørlig etter at hun begynte å sove mer. Men jeg tror hun var usikker og kanskje litt redd under legging før, så ikke rart hun ikke klarte å sovne. Merker at det er bedre for henne når jeg er mer avslappet også. Anonym poster: 6bd06f0fd572a25b64a6b59ae9ea1304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå