Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2013 #26 Skrevet 22. januar 2013 røykere er i det minste ikke til en hver til blottlagt for det de er. Anonym poster: 6ac198d49d3bd59091690553a329666e Og da er det mer greit å mobbe dem? Anonym poster: 60179c4dc564a4c6604f09c581fa491f Tror hun mener at de ikke bærer stigmaet rundt med seg til beskuelse for alle. Man kan ikke være "skap-tjukk".
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #27 Skrevet 22. januar 2013 røykere er i det minste ikke til en hver til blottlagt for det de er. Anonym poster: 6ac198d49d3bd59091690553a329666e Og da er det mer greit å mobbe dem? Anonym poster: 60179c4dc564a4c6604f09c581fa491f Tror hun mener at de ikke bærer stigmaet rundt med seg til beskuelse for alle. Man kan ikke være "skap-tjukk". Hjelpe og trøste.. Ja, jeg mente det Pashla sier. MÅ dere tolke ALT i verste mening? Alltid? Anonym poster: 6ac198d49d3bd59091690553a329666e
Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2013 #28 Skrevet 22. januar 2013 Noen er skap-paranoide, og kommer ut av skapet nå og da...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #29 Skrevet 22. januar 2013 Noen er skap-paranoide, og kommer ut av skapet nå og da... Neida, er ikke skap-paranoid. (Var vi ikke enige om at det er en uting å mobbe?). Poenget mitt var bare å påpeke at det finnes andre grupper enn de overvektige som mobbes også, og at alle kanskje kan gå litt i seg selv hva dette angår. Selv røyket jeg før, og opplevde at en av mine beste venninner satt og fortalte meg at jeg var svak, ekkel og viljesvak. For å på neste utpust klage over hvordan overvektige som henne selv ble stigmatisert og mobbet. Og jeg ser ikke hvorfor det at røykere kan skjule uvanen sin har noe med dette å gjøre, eller er formildende på noe som helst plan. Her snakker vi om mobbing, og enten så mobbes man eller så mobbes man ikke. Er man skap-røyker så mobbes man åpenbart ikke (men skjuler seg for å unngå mobbing...), og utgår dermed av denne diskusjonen. Derav mitt spørsmål. Som altså ikke hadde noe med paranoia å gjøre. Anonym poster: 60179c4dc564a4c6604f09c581fa491f
Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2013 #30 Skrevet 22. januar 2013 Din personlige opplevelse forteller ikke noe om hva som er den generelle samfunnsånden omkring stigma. Paranoia: nevnt fordi det straks kom til aggressivt munnhuggeri da en påpekte at det ikker er synlig om folk røyker. Men de overvektige kan alle se. Det var en overreaksjon som jeg syns var altfor hårsår, ettersom den ikke retta seg mot noen, verken røykere eller andre...
humlesurr Skrevet 22. januar 2013 #31 Skrevet 22. januar 2013 Wtf? er du helt retard? Som i? Beklager, jeg trenger jo ikke å spørre deg om det da det vises ganske godt på oppførselen din at du er det. Voldsomt til beklagelser fra deg. Trekk pusten!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #32 Skrevet 22. januar 2013 Min personlige opplevelse er like gyldig som en overvektig sin personlige opplevelse. Den generelle samfunnsånden omkring stigma kjenner jeg ikke inngående, men jeg vet at jeg ikke er den eneste (eks) røyker som har opplevd mobbing. Jeg opplever at det egentlig er galt og politisk ukorrekt å mobbe overvektige (i hvert fall når man er edru og/eller anonym...), men det er fritt frem å fortelle røykere hvor dumme de er. Hvem som blir mest mobbet av røykere og overvektige et uansett ikke det viktigste her. Mobbing er en uting uansett hvem som er offeret i min mening. Grunnen til at jeg skrev det første innlegget mitt er ordi jeg blir provosert når jeg ser at den samme som har skrevet mye ufint om andre grupper, i denne tråden hevder sin renhet og er så imot mobbing. Og denne dobbeltmoralen ser jeg mye av. Anonym poster: 60179c4dc564a4c6604f09c581fa491f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #33 Skrevet 22. januar 2013 En digresjon..... HUMLESURR! Jeg smiler hver gang jeg ser "portrettet" ditt Anonym poster: 32321943cabb20d71a6ddaad3f224b7a
humlesurr Skrevet 22. januar 2013 #34 Skrevet 22. januar 2013 En digresjon..... HUMLESURR! Jeg smiler hver gang jeg ser "portrettet" ditt Anonym poster: 32321943cabb20d71a6ddaad3f224b7a Skjønner jeg godt! <3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #35 Skrevet 22. januar 2013 Likevel kan man ikke stikke under en stol at man faktisk kan se hva de tykke kjøper! De som sitter i kassa, og kunder - som meg. Jeg legger ekstra merke til hva de tykke kjøper, og det gjør det ikke lettere å akseptere at alle har en sykdom bak.. JA mange sliter med å gå ned pga kroppen/sykdom, men mange har helt og holdent skyld for det selv også. Dette må da NOEN av dere klare å innrømme? Anonym poster: 8724e1c052975744078f809aa969d675
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #36 Skrevet 22. januar 2013 Likevel kan man ikke stikke under en stol at man faktisk kan se hva de tykke kjøper! De som sitter i kassa, og kunder - som meg. Jeg legger ekstra merke til hva de tykke kjøper, og det gjør det ikke lettere å akseptere at alle har en sykdom bak.. JA mange sliter med å gå ned pga kroppen/sykdom, men mange har helt og holdent skyld for det selv også. Dette må da NOEN av dere klare å innrømme? Anonym poster: 8724e1c052975744078f809aa969d675 Jeg kan si at jeg kjøper mye jeg ikke burde ja trøstespiser det jeg kan. Har dårlig samvittighet for å kjøpe det og tenker hva andre må tenke om meg osv Men helt siden jeg var 12 år har jeg spist for å beskytte meg selv. Holder på å gå ned i vekt nå men det er så skummelt. Min beskyttelse forsvinner. Familien min sier til meg at jeg kommer til å bli ett mye bedre menneske hvis jeg er tynn. Syns jeg er snill og grei må men men tydeligvis ikke. Tårene kan begynnne å trille bare jeg snakker om det. Det er akkurat som det er en tvangslidelse å ha det sånn. Spiset veldig mye sunt og men er så matlei trøtt og sliten og mentalt sliten at det er så mye lettere å ty til lette løsninger Anonym poster: df601c1e98ee00e94c239c222e50b828
Gjest -Truseløs- Skrevet 22. januar 2013 #37 Skrevet 22. januar 2013 Wtf? er du helt retard? Som i? Beklager, jeg trenger jo ikke å spørre deg om det da det vises ganske godt på oppførselen din at du er det. Du høres ganske barnslig ut, Societysucks!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #38 Skrevet 22. januar 2013 Likevel kan man ikke stikke under en stol at man faktisk kan se hva de tykke kjøper! De som sitter i kassa, og kunder - som meg. Jeg legger ekstra merke til hva de tykke kjøper, og det gjør det ikke lettere å akseptere at alle har en sykdom bak.. JA mange sliter med å gå ned pga kroppen/sykdom, men mange har helt og holdent skyld for det selv også. Dette må da NOEN av dere klare å innrømme? Anonym poster: 8724e1c052975744078f809aa969d675 Har ingen problem med å innrømme at det er min egen skyld at jeg er feit. Og siden det er ens egen skyld er det lov å mobbe? Tror ikke handlevogna min er spesielt uvanlig, kan fint bli feit på bra/sunn mat og litt sjokkis ;-) Jeg skammer meg ihvertfall ikke når jeg handler. DU derimot bør skamme deg for å være dømmende. Anonym poster: 94ff57b38b463f09e7bba1a2488b2dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå