Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Jeg har verdens beste samboer, men han vil ikke gifte seg. Enda.. En dag vil han gifte seg, men ikke enda. Jeg har spurt han flere ganger siste årene, men han vil ikke ha snakk om det en gang. Har vært lei meg i korte perioder etter de gangene det har vært på snakk. Det har vært veldig sårende egentlig å høre at han ikke vil gifte seg med meg. Vi har kjøpt hus og fått to barn sammen, men gifte seg vil han ikke. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil gifte meg, aldri. Jeg er lei av å gå å vente på noe som aldri kommer, og her en dag spurte svigerfar om vi ikke skulle gifte oss snart (han har spurt flere ganger..) og da sa jeg i alles påsyn hva jeg mente om situasjonen, og samboer ble litt smårar. Så nå tror jeg nesten han kommer til å fri til meg snart, er bare en rar feeling jeg har. Håper virkelig han ikke gjør deg, for jeg kommer til å si nei.. Synes han kan få kjenne litt på hvordan det er å få et nei på et sånt viktig spørsmål han også, la han få kjenne hvor grusomt sårende det er. Synes dere jeg er barnslig? Anonym poster: b3601a38780b1867c62cb18460e9ce8d
Ikkenonick Skrevet 21. januar 2013 #3 Skrevet 21. januar 2013 Både ja og nei. Kanskje han har planlagt noe storslått og fantastisk, kanskje lenge, kanskje til og med før han traff deg? En måte han ønsker å fri på osv? Jeg mener, damer planlegger og drømmer jo, og tar med seg dette inn i forholdene de går inn i, og bryllupet de tilslutt ender opp med. Hvorfor skal menn tilskrives noe annet?! Eller kanskje han rett og slett ikke har vært klar? !
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Ja, beklager å si det, men jeg syns dette er en barnslig reaksjon.
Iiiiik Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Hvis du egentlig vil gifte deg, er dette i hvert fall en ganske tåpelig reaksjon. Hva oppnår du ved å straffe ham på denne måten? At dere aldri blir gift? At dere er skuls? Legger det grobunn for et lykkelig samliv fremover?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #7 Skrevet 21. januar 2013 Kjære vene, det finnes da viktigere ting enn å være gift. Det er mangle enslige som drømmer om kjæreste og barn. Hva med å være lykkelig for det du har. Blir helt matt Anonym poster: 2d5d4d5c378c3686fa5d599d56cc2170
Hannepålandet Skrevet 21. januar 2013 #8 Skrevet 21. januar 2013 Han er villig til å få barn med deg, men ikke gifte seg? Giftinga kan man faktisk gjøre om, barn har man sammen live ut. Menn har en merkelig holdning til slikt. Jeg var klinkende klar ovenfor min mann at dersom vi skulle gifte oss, så skulle vi gjøre det før vi fikk barn. Etterpå kunne han bare glemme det. For meg var det rett å gjøre det i den rekkefølgen. Mann min var enig med meg. Så nå ervi gift og venter små. Viktigeste er vel å snakke sammen om hva som er viktig og hva som er skummelt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #9 Skrevet 21. januar 2013 Men slutt og vær så barnslig da! Har du virkelig tenkt å være så teit at du sier nei om han frir da fortjener du jaggumeg ikke det giftermålet i det heletatt! Voks opp kjærring! Anonym poster: df21dc89877e2305cf4c4e3b9130f54c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Okay, jeg er tydeligvis veldig spesiell. Nei, jeg kan garantere dere at han ikke planlegger noe som helst. Hadde det vært opp til han så hadde han aldri giftet seg. Jeg hadde et stort ønske om å gifte meg før vi fikk barn, men det var selvfølgelig helt uaktuelt for han. Så barn ble det, jeg hadde ikke gått med på å være barnløs enda liksom.. Jeg tipper de fleste ville valgt barn fremfor å bli gift;) men ja, menn har en merkelig holdning til dette. Det er mye mer bindende med barn. Lurer egentlig på hvorfor han forlovet seg med meg for 5 år siden, føler ikke ringen betyr så mye lenger.. Burde vel kanskje bryte forlovelsen, synes det er tåpelig å gå med ringer når vi ikke har fremtidsplaner for dem. Er man forlovet skal man jo liksom gifte seg:/ Anonym poster: b3601a38780b1867c62cb18460e9ce8d
Februargullet2013 Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Mange som er forlovet hele livet da:) blant annet tante og onkel min er det og de er over 60 år idag
Tigerpote Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Herregud, si ja da jente, hvis han frir.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Ehh, hvorfor skal han fri hvis dere allerede er forlovet???? Merkelig opplegg. Anonym poster: 2d5d4d5c378c3686fa5d599d56cc2170
Gjest Antarctica Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Jeg forstår deg faktisk godt, og jeg syns det var HELT ok at du slapp katta ut av sekken med svigerfar til stede. Så får samboeren høre hvordan hans evinnelige tvil høres ut når det sies høyt. Å ikke bli gift eller være gift er helt greit, det. Men å stadig få vite at man ikke vil giftes med nettopp DEG, etter to barn (!?!?), det er sårende. Det er å indirekte fortelle at man vil ha en bakdør åpen, og det føles som en avvisning. Endret 21. januar 2013 av Pashla
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 Okay, jeg er tydeligvis veldig spesiell. Nei, jeg kan garantere dere at han ikke planlegger noe som helst. Hadde det vært opp til han så hadde han aldri giftet seg. Jeg hadde et stort ønske om å gifte meg før vi fikk barn, men det var selvfølgelig helt uaktuelt for han. Så barn ble det, jeg hadde ikke gått med på å være barnløs enda liksom.. Jeg tipper de fleste ville valgt barn fremfor å bli gift;) men ja, menn har en merkelig holdning til dette. Det er mye mer bindende med barn. Lurer egentlig på hvorfor han forlovet seg med meg for 5 år siden, føler ikke ringen betyr så mye lenger.. Burde vel kanskje bryte forlovelsen, synes det er tåpelig å gå med ringer når vi ikke har fremtidsplaner for dem. Er man forlovet skal man jo liksom gifte seg:/ Anonym poster: b3601a38780b1867c62cb18460e9ce8d Hallo? Dere er forlovet? Ja, men da har jo en av dere fridd og fått ja, da! Eller dere har blitt enige om å gifte dere. Niks mer frieri, det er bare å planlegge bryllupet. En forlovelse er jo pr. definisjon et løfte om giftermål. Visste du ikke det?
☆☆☆ Skrevet 21. januar 2013 #16 Skrevet 21. januar 2013 Om de er forlova har de jo ein avtale om å gifte dykk?
Gjest Antarctica Skrevet 21. januar 2013 #17 Skrevet 21. januar 2013 ...da er det jo ENDA mer fornærmende om han fortsetter å trenere!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. januar 2013 #18 Skrevet 21. januar 2013 ...da er det jo ENDA mer fornærmende om han fortsetter å trenere! Enig. Bryt forlovelsen og referer til det han sa om at han ikke ønsker å gifte seg. Fortell ham at du ønsker at han heller frir til deg når han virkelig mener at han ønsker å gifte seg. Ellers lurer man jo bare seg selv ved å gå rundt med en ring som ikke betyr noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2013 #19 Skrevet 21. januar 2013 Å bli forlovet var noe jeg etter mye mas fikk han med på da jeg ble gravid med nr 1. Helt utrolig egentlig.. Trodde det betydde at det var håp, men han gjorde det tydeligvis kun for husfredens skyld, ser jeg nå i ettertid. Jeg tenker nok som deg Pashla, at han vil ha en bakdør åpen. Det gjør det egentlig bare værre. De sier jo at alle menn vil gifte seg, når de finner den rette.. Kanskje han er usikker da, på at jeg er den rette.. Huff da håper jeg han sier det snart! Anonym poster: b3601a38780b1867c62cb18460e9ce8d
Gjest Antarctica Skrevet 21. januar 2013 #20 Skrevet 21. januar 2013 Syns i alle fall han skulle vite hva slags signaler han sender deg: at han innerst inne ser for seg et annet liv, en annen gang. At han ikke helt tror på forholdet. Og hva det gjør med deg. Hvis man føler seg avvist tilstrekkelig lenge, mister man troen på sitt eget forhold. Og DA er det kroken på døra.... et samliv er alltid et trosprosjekt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #21 Skrevet 22. januar 2013 Her har det også vært slik. Jeg vil gifte meg, samboer synes ikke det er så farlig. Har også noen ganger blitt snurt og tenkt at det får bare være. Jeg vet at samboer ikke gjør det for å holde mulighetene åpne, han mener bare at vi ikke trenger et papir på at det er oss to. Som han sier, jeg hadde ikke fått to barn med deg om det ikke var deg jeg ville dele livet mitt med. Nå har vi snakket om å gjøre det til neste år faktisk, så her har det vært ti år med "venting". Han synes fremdeles ikke det er noe vits, men gjør det for jeg ønsker at vi alle får samme etternavn. Anonym poster: 497253dec0fce8ea80528093907571a2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #22 Skrevet 22. januar 2013 Her har det også vært slik. Jeg vil gifte meg, samboer synes ikke det er så farlig. Har også noen ganger blitt snurt og tenkt at det får bare være. Jeg vet at samboer ikke gjør det for å holde mulighetene åpne, han mener bare at vi ikke trenger et papir på at det er oss to. Som han sier, jeg hadde ikke fått to barn med deg om det ikke var deg jeg ville dele livet mitt med. Nå har vi snakket om å gjøre det til neste år faktisk, så her har det vært ti år med "venting". Han synes fremdeles ikke det er noe vits, men gjør det for jeg ønsker at vi alle får samme etternavn. Anonym poster: 497253dec0fce8ea80528093907571a2 men dere er da ikke forlovet? HI ER forlovet, mens mannen ikke vil gifte seg. Hvorfor lurte han henne i utgangspunktet? Anonym poster: 0dd59b301b42ca43c0b303875832d2de
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2013 #23 Skrevet 22. januar 2013 Hvis jeg hadde vært mann og dama mi gnøla om forlovelse og giftemål nesten hele tiden så hadde jeg fridd for å få husfred jeg også. Ta deg nå sammen kvinne. Dere har et liv sammen, hva skal dere med et papir når dere har barn som binder dere sammen? Anonym poster: 180667c21de6ea232047fce144b36554
Gjest Yzma Skrevet 22. januar 2013 #24 Skrevet 22. januar 2013 Herlighet, da han fridde, spurte han "vil du gifte deg med meg", eller "vil du forlove deg med meg?". Er enig med Pashla.
SmellyCat Skrevet 22. januar 2013 #25 Skrevet 22. januar 2013 Ja, skikkelig barneskolementalitet. Han var slem med deg så nå skal han få igjen...?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå