Gå til innhold

Dere som bruker sminke


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker 35 min på dusjen (er min lille meditasjonsstund), ca 10 0min på å tørke meg, føne hår, kle på meg og pusse tenner, og 3 min på sminke (mascara, øyenbrynsblyant og litt pudder på nese og panne... Rouge og øyenskygge hvis jeg skal flotte meg litt)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ser det faktisk ut til at jeg ikke ligger så værst an tidsmessig egentlig.

 

Vanlige dager; ca 3 min.

Dager jeg skal noe spesielt (dagtid, jobbrelatert) ca10

Kveldssminke; alt fra 10 min til en time.

 

Jeg er en kveldsdusjer, så det blir liksom ikke med i regnestykket uansett... (dere morgendusjere fremstår innmari freshe, men det er innmari godt å sovne nydusja og ha den ekstra tiden å sove på om morgenen for oss b-mennesker :P)

 

Helt enig, å legge seg nydusjet er himmelsk, spesielt om sengetøyet er byttet på den dagen også.

Jeg dusjet alt for ofte to ganger om dagen, så jeg får gleden av begge deler.

 

 

Herlighet, så trege dere er. Står opp 06.45 er ute av døra 7.15. Da har jeg dusja, kledd på meg, sminka meg, laga matpakke og kledd en unge eller to ;)

 

Altså, den ga med blodsmak i munnen!

Men på en forsovesegdag så kan jeg rekke det utroligste på kort tid. Hvorvidt noen andre synes vi har en koselig morgen her hjemme skal være usagt. Småhysterisk-monster-stress-kaos-mamma...

 

To minutter på å sminke meg. Par-tre drag på hvert øye med maskaraen, og voilà! Jeg ser menneskelig ut.

 

Med fire vipper på hver øye så er det også maks av akseptabel tid :P

 

Skrevet

3-5 min på sminken som er mineralpudder og mascara.

Er også kveldsdusjer og legger frem tøyet på kvelden:) Bruker vel 10-15 min fra klokka ringer til jeg er klar for å sminke meg.

 

Anonym poster: 83ea0f3f27415129875711f29f6e5391

Skrevet

Bruker fint 45 min hvis jeg dusjer, sminker meg og steller håret, men da er et også inkludert å vekke, stelle og kle på ungen. ;)

 

Selve sminken bruker jeg kanskje 10 min på?

Skrevet
To minutter på å sminke meg. Par-tre drag på hvert øye med maskaraen, og voilà! Jeg ser menneskelig ut.

 

Men da er du virkelig treg om du bruker 2 min. på 4-6 drag med mascaraen. 30 sek. burde du klare det på.

 

Okei, okei :P Må rote øverst i skapet etter sminken først, siden eldstejenta synes det er utroooolig morsomt å leke med sminken min. Så den må gjemmes ;)

Skrevet

Går i dusjen kl 06.45, går ut døra hjemme kl 07.20. Da har jeg dusjet, sminket meg, smurt meg inn med div. på både kropp og ansikt, muligens fønt håret, men sannsynligvis bare latt det lufttørke. Og kledd på meg selvfølgelig. :P

Skrevet

Kun sminke: 5 minutter

Dusj, hårføning: 15-20 minutt

Så må jeg pusse tenna, kle på meg, gå på do... Går fort en halvtime minst hvis jeg skal dusje om morgenen.

 

Nå (i permsjon) pleier jeg å levere eldste i bhg som et fugleskremsel, og så går jeg hjem og dusjer og sminker meg etterpå. De ansatte i bhg må jo tro jeg er en skikkelig slask! ;)

Skrevet

30 minutter sminke+hår. Dusjer kvelden før.

Skrevet

Jeg har klart å dusje, kle på meg, sminke, fikse håret, smøre matpakker, kle på ungen og sette ungen og meg i bilen på 30 minutter... Sto opp kl. 7, om jeg skal ha en sjanse til å komme tidsnok på jobb må vi dra hjemmefra senest 7.35.

 

Vanligvis bruker jeg 5-10 minutter på sminke og påkledning.

Skrevet

Jeg dusjer før jobb om morgenen og legger full naturlig sminke på en halvtime tilsammen. Jeg er MUA da så er godt rutinert :)

 

Anonym poster: 0ca803abfa3219f0a48dedd2ad583718

Skrevet

Hvis jeg dusjer, føner håret og sminker meg bruker jeg vel ca 30 min. Bare sminke bruker jeg 5-10 minutter. Bruker ikke så mye sminke da:p

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Dusjer på kvelden jeg også :)

 

På vanlige dager bruker jeg ca 20 min på badet for å stelle (inkl sminke) og kle på meg og sønnen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg dusjer før jobb om morgenen og legger full naturlig sminke på en halvtime tilsammen. Jeg er MUA da så er godt rutinert :)

 

Anonym poster: 0ca803abfa3219f0a48dedd2ad583718

 

MUA?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kun sminke: 5 minutter

Dusj, hårføning: 15-20 minutt

Så må jeg pusse tenna, kle på meg, gå på do... Går fort en halvtime minst hvis jeg skal dusje om morgenen.

 

Nå (i permsjon) pleier jeg å levere eldste i bhg som et fugleskremsel, og så går jeg hjem og dusjer og sminker meg etterpå. De ansatte i bhg må jo tro jeg er en skikkelig slask! ;)

 

Jeg er sykemeldt for tiden, og gjør samme som deg, jeg skjemmes litt noen ganger hvis jeg møter andre foreldre hehe...

Skrevet

Kun sminke: 5 minutter

Dusj, hårføning: 15-20 minutt

Så må jeg pusse tenna, kle på meg, gå på do... Går fort en halvtime minst hvis jeg skal dusje om morgenen.

 

Nå (i permsjon) pleier jeg å levere eldste i bhg som et fugleskremsel, og så går jeg hjem og dusjer og sminker meg etterpå. De ansatte i bhg må jo tro jeg er en skikkelig slask! ;)

 

Jeg er sykemeldt for tiden, og gjør samme som deg, jeg skjemmes litt noen ganger hvis jeg møter andre foreldre hehe...

 

Men det gjør jeg også nå som jeg er hjemme i foreldrepermisjon... står rett opp og justerer litt på trynet, før jeg hopper i slitne joggis og åpne sko og ukammet hår hehe...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kun sminke: 5 minutter

Dusj, hårføning: 15-20 minutt

Så må jeg pusse tenna, kle på meg, gå på do... Går fort en halvtime minst hvis jeg skal dusje om morgenen.

 

Nå (i permsjon) pleier jeg å levere eldste i bhg som et fugleskremsel, og så går jeg hjem og dusjer og sminker meg etterpå. De ansatte i bhg må jo tro jeg er en skikkelig slask! ;)

 

Jeg er sykemeldt for tiden, og gjør samme som deg, jeg skjemmes litt noen ganger hvis jeg møter andre foreldre hehe...

 

Men det gjør jeg også nå som jeg er hjemme i foreldrepermisjon... står rett opp og justerer litt på trynet, før jeg hopper i slitne joggis og åpne sko og ukammet hår hehe...

 

De siste dagene har jeg vært forkjølet i tillegg, så fugleskremselsfaktoren har økt betraktelig hihi :P

Skrevet

På en vanlig arbeidsdag bruker jeg 30min inkl dusj, men da kan jeg ikke stå å lure på hva jeg skal ha på meg.

 

Tar jeg meg en helaften på badet med hårfjerning,hårkur osv så bruker jeg lett 2timer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...