Gå til innhold

Dere som bruker sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker dere på badet om morgenen?

Vanligvis så springer jeg litt til og fra, noe som kanskje forklarer enkelte tilfeller av mascara kun på ene øyet, og har vært av den formening at jeg ikke bruker særlig lang tid.

I dag tok jeg tiden fra jeg gikk i dusjen til jeg var ferdig stelt. Uten noe avbrudd kom tiden på ca 45min. Jeg er egentlig litt overrasket, for jeg hadde garantert løyet på meg en rundetid på 20-25min om noen hadde spurt meg før i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg dusjer så bruker jeg ca 45 minutter, slik som deg. Men jeg dusjer ikke hver dag, og de dagene bruker jeg en 25 minutter.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis jeg må: rekord på åtte min inkludert hårvask, sminke og påkledning.

Hvis jeg kan: en time, fort. Det har vel kun skjedd en eneste gang siste år.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Tja, det kommer jo helt ann på. Bare sminke? El dusj, rens av hud, tørking av hud, føning av hår sammenlagt? :P

Om jeg regner kun sminke, så varierer det litt fra gode og dårlige dager, men på en god dag, der mascaraen er sammarbeidsvillig så ca.20 min tilsammen (må ta det litt i rykk og napp med to små) :)

Skrevet

Jeg bruker nok 1 time om jeg vasker hår og barberer i dusjen. Da blir det føning og gjerne strekking med glattetang etterpå. Er det bare dusjing av kroppen og sminke så tar det ca. 30 min. 10 min. går til sminken, maks. Kan fint gjøre det på 5 min.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Det avhenger totalt av hva jeg skal, for å si det sånn, men normalen er tretti minutter, inkludert dusjing.

Skrevet

Er jeg treg og vasker håret er jeg vel opp i 20 med sminke og påkledning. Bruker ikke mye sminke og kan ikke å være treg. Tar jeg en runde med barbering klarer jeg sikkert å slenge på 5-10 min til.

Skrevet

20 min med dusj, 15 min uten. Står opp 35 minutter før vi må løpe til bussen, nekter å stå opp tidligere. På den tiden skal både voksne og barn ha stelt og kledd seg, så her er ingen rom for sniling på badet!

Skrevet

20 min, 25 hvis jeg vasker håret (dusjer hver dag). Starter på jobb kl 7 for å hente tidlig i barnehagen, så beregner minst mulig tid og klarer det stort sett akkurat ;-)

Anonym poster: ad66b00d0e1e3ee5d9fee62dd0af9072

Skrevet

Bruker ca 40 min på badet om morgen, men bruker kun 5-10 min på sminken.

Skrevet

Om jeg dusjer først, så er det 15 min i dusjen, 10 min på å føne håret og ca 15 min på å sminke meg.

Skrevet

Jeg bruker vel kanskje 1-2 minutter (ikke inklusive dusj). Da bruker jeg kun litt mascare og en tynn kajalstrek nede på våtlinjen ;-) Har tykke lange øyevipper så føler jeg ser helt oversminket ut med bare det.

Sminker meg kanskje 1 gang i uken da.

Skrevet

Kun tannpuss, vanlig stell og sminke = 10 minutter.

Dusj i tillegg = 20 minutter.

Dusjer sjelden om morgenen, dusjer heller etter jobb eller før jeg hopper til køys.

Skrevet

Hvis jeg skal gjøre veldig mye ekstra som å klippe tånegler, nappe bryn, barbere osv kan det ta 1,5 timer sikkert! Men vanlig dusj, føn, kremer her og der og sminke, ca 45-60 minutt. Har jeg en utålmodig baby i vippestolen som hyler og skriker så klarer jeg det vel på rundt 20-25 min.

Skrevet

Jeg dusjer ikke om morgenen, men om kvelden!

Sminke tar ca 10-15 min. Skal jeg plusse på dusjen for å få riktig tid i forhold til dere så bruker jeg 45 min. Langt hår så må føne litt også :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Herlighet, så trege dere er. Står opp 06.45 er ute av døra 7.15. Da har jeg dusja, kledd på meg, sminka meg, laga matpakke og kledd en unge eller to ;)

Skrevet

Vanlige dager; ca 3 min.

Dager jeg skal noe spesielt (dagtid, jobbrelatert) ca10

Kveldssminke; alt fra 10 min til en time.

Jeg er en kveldsdusjer, så det blir liksom ikke med i regnestykket uansett... (dere morgendusjere fremstår innmari freshe, men det er innmari godt å sovne nydusja og ha den ekstra tiden å sove på om morgenen for oss b-mennesker :P)

Skrevet

Jeg bruker 20 til 30 min på badet med å vaske, stelle og kle på to bleiebarn og meg selv. Hvordan tiden er fordelt mellom oss er jeg litt usikker på... Dette er ikke inkludert dusjing da jeg ikke orker å dusje med to barn hamrende på dusjkabinettet hvorav den ene synes det er supergøy å åpne opp døren og krabbe inn i dusjen, og jeg er for lat til å dusje/bade med to barn før kl 07 på morningen.

Skrevet

To minutter på å sminke meg. Par-tre drag på hvert øye med maskaraen, og voilà! Jeg ser menneskelig ut.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Dusj, tørk, hårstasj, påkledning og tannpuss, ca 25 min hvis jeg må, 35 min er god tid. Ser ikke poenget med sminke, de som ikke tåler et naturlig fjes får se en annen vei.

Skrevet

Dusjer aldri om mårran jeg... Er skrekkelig b-menneske, draaaaar ut hvert minutt jeg kan i senga. Så jeg bruker ca 5-10 mInutter på hele morgenstellet mitt!:) bruker 5 min på guttungen... Etter ca 20-30 minutter fra vi står opp er vi ute av døra. Stressende morgener ja!

Jeg vet at livet ville vært lettere og koseligere om jeg hadde lagt meg i rett tid, hadde fårt nok søvn og om vi hadde hatt goood tid på morgenen, men jeg klarer det bare ikke!!! Er klin umulig for meg..

Anonym poster: 998b0e19a50d710019108f1f172d4766

Skrevet
To minutter på å sminke meg. Par-tre drag på hvert øye med maskaraen, og voilà! Jeg ser menneskelig ut.

Men da er du virkelig treg om du bruker 2 min. på 4-6 drag med mascaraen. 30 sek. burde du klare det på.

Skrevet

Jeg bruker 15-20 minutter på å sminke meg. Bruker bare mascara, men jeg har en litt merkelig måte å gjøre det på, så det tar sin tid.

Gjest Anybody
Skrevet

30 min inkludert dusj, hårføning, sminke og barbering.

Skrevet

Bruker ikke så mye sminke sånn til hverdags, men litt på øynene blir det. Bruker ca 10 - 15 min på badet. Da dusjer jeg stort sett om kvelden. Da gjenstår påkledning, ordning av hår og sminke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...