Popelko Skrevet 21. januar 2013 #1 Skrevet 21. januar 2013 Siden første januar har jeg trappet ned til 1-2 røyk om dagen(fra 10), men har nå vært røykfri nesten 2 døgn! har trua nå! Flere? Gøy hvis vi kan motivere hverandre!
Patetica fåkksi Skrevet 21. januar 2013 #2 Skrevet 21. januar 2013 Ikke jeg, jeg startet aldri med å røyke, men jeg "driver med å prøve å krympe" - du gjør en knalljobb allerede med bare 2 om dagen; lykke til videre!!
Popelko Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2013 Da kan du trenge litt motivasjon du også hva er målet ditt? Tusen takk
Gjest amandine Skrevet 21. januar 2013 #4 Skrevet 21. januar 2013 Jeg sluttet å røyke for drøyt ti år siden, hadde en sprekk for 6 år siden da jeg fant ut at jeg kunne festrøyke som de andre jentene gjorde.. Konklusjonen er at det kan jeg altså ikke, bordet fanger for min del,og jeg måtte slutte en gang til, helt fra scratch. Men når den jobben først var gjort, og min nyvunne lærdom om at jeg ALDRI mer må ta meg en røyk hadde nådd inn, ja da var det ikke så vanskelig i det hele tatt. Nå tenker jeg ikke på det lenger, ikke engang med venninner og vin utendørs om sommeren(noen av festrøykerne er fortsatt festrøykere, noen smugrøyker og et par røyker faktisk hver dag..) Jeg er også i gang med prosjekt krymp, og satser på varm sommer med kropp som trives i lette små klær! Lykke til! Du, forresten,jeg tror egentlig at den verste delen av jobben er gjort når du faktisk har bestemt deg for å slutte. Jeg røykte ca 20 om dagen i iallefall 10 år før jeg sluttet første gangen..Det er jo riktignok såpass lenge siden at det nesten var kult å røyke(Marlboro Lights som Kate Moss og Linda Evangelista),men jammen er det deilig å ha sluttet! Gled deg og lykke til!
Popelko Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2013 Takk for at du delte. Jeg kan nok heller ikke holde på med festrøyking, da blir det for lett å begynne på igjen. Jeg er veldig motivert denne gangen. Jeg har sluttet de to gangene jeg har vært gravid, men vært så dum å begynt igjen. Nå er det stopp! Lykke til med krympingen, det klarer du! Sett deg delmål og nå dem! Da beviser du for deg at du kan, og resten vil da gå lekende lett
Mamma_til_2 Skrevet 21. januar 2013 #6 Skrevet 21. januar 2013 Mannen min sluttet og røyke så var han røykfri i ett år før han fant ut han kunne ta en røyk på fest, han hadde kontroll ( hanns ord) nå røyker han mer enn han gjorde før! så om du klarer og slutte BRA FOR DEG og ikke prøv og festrøyke lykke til
Popelko Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2013 Ja, man tror jo gjerne at man har kontroll, og dermed kan ta seg en på fest. Det er nok det som blir vanskeligst for min del, spesielt til sommeren, men da får jeg heller tygge på en gulrot skal ikke røyke mer! Nå har jeg vært røykfri i snart 3 døgn, og det føles veldig bra
Gjest sug lut Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Legg tilsvarende penger som du ellers ville røyka opp på sparebøsse hver uke, med stort rituale (gjerne i kronestykker ) og se det vokser dødsfort, det er supermotiverende.
Popelko Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2013 Ja, detcer faktisk planen har til og med laget sparebøsse i dag, høhø
Lille- MO Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 nei, sånt driver jeg ikke med. men kanskje til neste år, eller året etter. lykke til i hvertfall du har jo kommet langt allerede
Popelko Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2013 Tusen takk Ja, jeg er på nippet til å være litt stolt av meg selv nå! i dag har jeg til og med vært med røykere ut for å holde de med selskap, UTEN å røyke selv! Det fristet faktisk ikke heller
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 Flinke, flinke Knertemor/Papir Her er det ikke røykingen som kuttes enda, her er det vekta først
Popelko Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2013 Tusen takk hottentott! hvor mye vil/skal du ned? Heier på deg
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har beslaglagt en pakke Camel fra ungen (innkjøpt etter en krangel med sin mor... pur trass) som ligger i en skuff under treningstøyet. Jeg er max fornøyd med at jeg ikke på noe tidspunkt har hatt lyst til å røyke den, så derfor får den ligge bare for å minne meg på hvor flink jeg er.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 Tusen takk hottentott! hvor mye vil/skal du ned? Heier på deg 7 down, 18 to go Takk for det
Popelko Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2013 Da har du kommet langt! Klapp på skuldra
Popelko Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 23. januar 2013 Godt gjort, sug lut Da beviser du hvor flink du er, absolutt! Hvor lenge har du vært røykfri?
Gjest sug lut Skrevet 23. januar 2013 #18 Skrevet 23. januar 2013 Godt gjort, sug lut Da beviser du hvor flink du er, absolutt! Hvor lenge har du vært røykfri? Å, evigheter - men røyka mye i tjueåra (som altså er evigheter siden )
Popelko Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #19 Skrevet 23. januar 2013 Da er det kjempebra at du fortsatt holder deg unna. Åå, du er da ikke eldre enn du føler deg, er det ikke så?
ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 #20 Skrevet 23. januar 2013 Så flinke dere er! Jeg føler meg som en sopp fordi jeg faktisk har en tipakning i veska. Det var et forferdelig impulskjøp for noen dager siden, og jeg tok én og angret meg etter første trekket. Har vært røykfri (minus et par festrøyk) siden 2005, så hvorfor kommer suget NÅ? Uansett, den blir liggende der den er som en påminnelse om hvor spontant uintelligent jeg kan være. Røyke den skal jeg ikke, det var vondt og luktet fælt! Når det kommer til slanking er jeg såvidt underveis i et eksperiment på meg selv som jeg er særdeles skeptisk til. Men så langt viser det resultater over all forventning, så vi får se. Venter på en smell.
Popelko Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #21 Skrevet 23. januar 2013 Så flinke dere er! Jeg føler meg som en sopp fordi jeg faktisk har en tipakning i veska. Det var et forferdelig impulskjøp for noen dager siden, og jeg tok én og angret meg etter første trekket. Har vært røykfri (minus et par festrøyk) siden 2005, så hvorfor kommer suget NÅ? Uansett, den blir liggende der den er som en påminnelse om hvor spontant uintelligent jeg kan være. Røyke den skal jeg ikke, det var vondt og luktet fælt! Når det kommer til slanking er jeg såvidt underveis i et eksperiment på meg selv som jeg er særdeles skeptisk til. Men så langt viser det resultater over all forventning, så vi får se. Venter på en smell. Åh, jeg tipper den røyken smakte dritt! Ugh. Rart at suget kommer nå, skulle tro du hadde kommet over den perioden. Hva slags type slanking driver du med? Blir nysgjerrig siden du sier du er skeptisk Jeg venter også på en smell egentlig, mtp røyking. Jeg har ikke hatt lyst på røyk mer enn en gang siden jeg tok den siste, og det er jo også litt rart
ms.Pond Skrevet 23. januar 2013 #22 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Så flinke dere er! Jeg føler meg som en sopp fordi jeg faktisk har en tipakning i veska. Det var et forferdelig impulskjøp for noen dager siden, og jeg tok én og angret meg etter første trekket. Har vært røykfri (minus et par festrøyk) siden 2005, så hvorfor kommer suget NÅ? Uansett, den blir liggende der den er som en påminnelse om hvor spontant uintelligent jeg kan være. Røyke den skal jeg ikke, det var vondt og luktet fælt! Når det kommer til slanking er jeg såvidt underveis i et eksperiment på meg selv som jeg er særdeles skeptisk til. Men så langt viser det resultater over all forventning, så vi får se. Venter på en smell. Åh, jeg tipper den røyken smakte dritt! Ugh. Rart at suget kommer nå, skulle tro du hadde kommet over den perioden. Hva slags type slanking driver du med? Blir nysgjerrig siden du sier du er skeptisk Jeg venter også på en smell egentlig, mtp røyking. Jeg har ikke hatt lyst på røyk mer enn en gang siden jeg tok den siste, og det er jo også litt rart Har slengt meg på Dukandietten, egentlig kun fordi jeg mener den er tullete. Litt bakvendt jeg, så tenkte jeg skulle prøve for å enten motbevise Dukan, eller motbevise meg selv. Tanken er at har jeg rett så vinner jeg, og tar jeg feil, så blir jeg slank og lækker. Vinn-vinn! Hehe Når det kommer til røyken er det slettes ikke sikekrt du får noen smell. Jeg røyka i fire-fem år, og sluttet på dagen uten anger eller røyksug. Det har liksom vært et par ganger de siste årene at jeg har fått akutt lyst på røyk, uten at jeg vet hvorfor. Endret 23. januar 2013 av mama foodie
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2013 #23 Skrevet 23. januar 2013 Om du bare røkyer to kan du slutte. Selv røyker jeg ikke.
Popelko Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #24 Skrevet 23. januar 2013 Om du bare røkyer to kan du slutte. Selv røyker jeg ikke. Leste du ikke hi? Jeg har lagt røyken fra meg, men jeg begynte med å trappe ned. nå har jeg vært helt røykfri i 4-5 dager
MammaTilNick Skrevet 24. januar 2013 #25 Skrevet 24. januar 2013 Har vært røykfri i snart 16 uker. Huden er glattere, håret er mer glansfult, pusten er bedre, slipper å stå ut å fryse og jeg har fått myyye bedre luktesans! Og den største bonusen er at barna slipper å kjenne at det lukter 10 år gammelt askebeger av mor håper dette kan bedre motivasjonen! Tenk hvor godt forbilde du vil være for barna! Det lukter så sykt ekkelt av folk som kommer inn etter å ha røkt, jeg skjemmes av å ha vært røyker!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå