Maibaby:) Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Ville dere kjøpt eget sete, eller bare hatt ham på fanget? Han er stor for alderen, og ganske aktiv. Men det koster 3700kr for eget sete så er jo mye for en "unødvendig" kostnad.... Noen som har erfaringer eller råd å komme med? Takk
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Hvem flyver du med? Vanligvis får du et ledig sete ved siden av deg når du flyver med små barn. Har i hvert fall aldri opplevd annet ring og spør flyselskapet i hvert fall. Anonym poster: 007f32b131e9eb2be22257f5eb4f1e20
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Ville nok spart pengene og hatt ham på fanget. Anonym poster: c821ad0c4744fdb2c78bc821fe8449c9
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Jeg ville gjort det... Er ikke lett for verken mamma eller barn, er ikke mye plass mellom setene, og er flyet fult, har du ikke sjangs å spise, eller bevege deg... Du kommer til å få en myyyye behageligere tur med eget sete... Er mange timer å sitte i et fly...
Light of my life Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Fløy nettopp ca like langt med ei på 15 mnd. Aldri igjen: kjøp eget sete!!
Light of my life Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Fløy nettopp ca like langt med ei på 15 mnd. Aldri igjen: kjøp eget sete!! Altså, vi hadde ikke kjøpt sete, og angret bittert.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Jeg ville gjort det... Er ikke lett for verken mamma eller barn, er ikke mye plass mellom setene, og er flyet fult, har du ikke sjangs å spise, eller bevege deg... Du kommer til å få en myyyye behageligere tur med eget sete... Er mange timer å sitte i et fly... Enig! Flytiden er vel omkring 6 timer, så det er lenge å ha en som snart er 2 år på fanget. Jeg ville nok brukt litt ekstra penger på eget sete. Regner også med at dere flyr charterfly, og da er det svært sjelden ledige seter.
1+1=4 <3 Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Ville dere kjøpt eget sete, eller bare hatt ham på fanget? Han er stor for alderen, og ganske aktiv. Men det koster 3700kr for eget sete så er jo mye for en "unødvendig" kostnad.... Noen som har erfaringer eller råd å komme med? Takk Vi bestilte eget når vi dro til gran canaria i januar, vi betalte 1500 kr! Hun måtte ringe inn for å få det billigere.. Det var utrolig deilig med eget sete og absolut verdt det.. Men 3700 var ganske dyrt!
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Hvem flyver du med? Vanligvis får du et ledig sete ved siden av deg når du flyver med små barn. Har i hvert fall aldri opplevd annet ring og spør flyselskapet i hvert fall. Anonym poster: 007f32b131e9eb2be22257f5eb4f1e20 Jeg hadde aldri noe ledig sete ved siden av.. har reist med en på fanget, en ved siden, og en dame innerst... Så er ingen selfølge.. er flyet fult, er det fult... :/
M og gutta Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 Dro med guttungen både ved 3 uker og 1 år på fly fram og tilbake til USA. Ingen problemer å haa han på fanget. Selvfølgelig var det trangere ved ett år. Men bare ha med litt leker og sånn. Husker personeb foran meg satte flysetet ganske langt tilbake på turen hjem. Hun visste at jeg satt med en unge på fanget. Han satt og sparka i setet foran. Kunne egentlifg ikke bry meg mindre. Flyvertinna måtte snakke til henne når vi skulle spise. Ha med litt leker og en kopp til han som du kan fylle drikke uten søl Gå et par turer i midtgangen, så blir det sikkert bra. Det er jo ikke den aller lengste turen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Det er en ganske dyr pris for litt ekstra komfort, så jeg ville bitt tenna sammen og overlevd flyturen med ungen på fanget. Vi reiste på en likende tur med et liknende barn både i alder, størrelse og aktivitetsnivå. JA det var slitsomt! Og charter, så sinnsykt trangt, og absolutt ikke noen ledige seter ved siden av, flyet var stappfullt. Selv om det hadde vært komfortabelt å ha sete til ungen utenom, så hadde det uansett blitt skriking, skråling og en mark som hadde prøvd å komme seg ut av setet, så det hadde uansett vært slitsomt. Så for bare litt mindre slitsomt, så hadde ikke jeg vært villig til å betale nesten fire tusen ekstra... Anonym poster: 5cab58ccdb8ff1383416705e1cca5c05
*piami* Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Ville ha kjøpt eget sete ja.. Gikk bra med baby på 9 mnd i fanget. Ikke fullt så bra med jente på 20 mnd, året etter. Dette var også til canariøyene, altså 5-6 timer med fly:S..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Har kjøpt eget sete flere ganger til barn under 2 år og har absolutt vært verd pengene i forhold til komfort. Ikke kjekt med sprellende unge ved siden av fremmede. Anonym poster: dac2d466808073cc42a9f12b9291f4da
Vogndilla Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Kjøp sete, tro meg -been there done that... Og det med at det ofte er ledig sete stemmer ikke i min verden, vi har aldri opplevd det og jeg har flydd en del med små barn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #15 Skrevet 20. januar 2013 man får tak i en slit "stol" man kan henge på setet foran seg. Maxvekten på den er 11,4 kg. Kan brukes til ca. 1,5 år men kan brukes på større barn dersom selene passer. Man kan leie eller kjøpe disse og andre kjekke produkter på flere flyplasser. Dette er ikke godkjent barnesikring, bare ment som en trygg avlastning under flytur. Den har også andre bruksområder som f.eks som spisestol. Barn som flyr uten sete må fremdeles bruke beltene som blir utlevert under avgang og landing selv om de har en slik en. Den heter flybaby og du finner mer info om dette her: http://barnombord.no/nettbutikk/index.html#!/~/category/id=1998501&offset=0&sort=normal Og her kan du se mammawesterheim bruke denne på sin yngste sønn under en flytur. Han er ganske stor men det ser ut til at han sitter helt fint. http://mammawesterheim.blogg.no/1351891097_konkurranse.html Anonym poster: 1290e02aa248965c986e2cb24be474e7
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #16 Skrevet 20. januar 2013 stakkars liten,som blir dratt til syden. Anonym poster: deeb4209fed246f6563805fdfacb4cf9
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #17 Skrevet 20. januar 2013 stakkars liten,som blir dratt til syden. Anonym poster: deeb4209fed246f6563805fdfacb4cf9 du er nok bare misunnelig fordi ingen dro deg til syden da du var baby. Hvem sier at små barn ikke har utbytte av ferieturer til utlandet? De storkoser seg på turer! Det er spennende med miljøforandring og det er spennende med opplevelser enten man er 2 eller 90. Anonym poster: 1290e02aa248965c986e2cb24be474e7
Maibaby:) Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 20. januar 2013 Vi reiser med familie så er heldigvis flere som kan bytte på og ha ham på fanget. Tror vi avventer litt ennå, hun jeg snakket med på star tour sa at prisene på fly varierte så det kunne for eksempel være billigere neste onsdag. Er norwegian vi flyr med. Takk for mange svar iallefall!!! til deg som synes synd på gutten vår, du kan bare slappe av, han elsker å bade, og kommer til å kose seg med å ha hele familien rundt seg en hel uke!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #19 Skrevet 20. januar 2013 Vi har ikke hatt eget sete til våre når vi har reist med dem, men vi har betalt for å få ekstra beinplass og det har det vært verdt. Det koster litt det også, men ikke 3700 kr. Sist vi reiste hadde vi så god beinplass at et av barna kunne ligge på gulvet og sove, det var genialt på 10 timers reise om natta... Hvis dere er mange som reiser sammen er det ikke noe problem å få spist, da er det bare å spise på omgang. Anonym poster: 7dd2afa53f220de41334eda344b59d6a
nagini Skrevet 20. januar 2013 #20 Skrevet 20. januar 2013 Dro med guttungen både ved 3 uker og 1 år på fly fram og tilbake til USA. Ingen problemer å haa han på fanget. Selvfølgelig var det trangere ved ett år. Men bare ha med litt leker og sånn. Husker personeb foran meg satte flysetet ganske langt tilbake på turen hjem. Hun visste at jeg satt med en unge på fanget. Han satt og sparka i setet foran. Kunne egentlifg ikke bry meg mindre. Flyvertinna måtte snakke til henne når vi skulle spise. Ha med litt leker og en kopp til han som du kan fylle drikke uten søl Gå et par turer i midtgangen, så blir det sikkert bra. Det er jo ikke den aller lengste turen. Unnskyld meg, men mener du virkelig at damen som er så uheldig å ha sete foran deg ikke skal ha lov å legge bak setet sitt som alle andre, på en så lang flight, bare fordi du er for gjerrig til å betale for et sete til ditt eget barn? Og så lar du ungen sitte og sparke? Hurper som deg som gir alle småbarnsmødre så dårlig rykte
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #21 Skrevet 20. januar 2013 Dro med guttungen både ved 3 uker og 1 år på fly fram og tilbake til USA. Ingen problemer å haa han på fanget. Selvfølgelig var det trangere ved ett år. Men bare ha med litt leker og sånn. Husker personeb foran meg satte flysetet ganske langt tilbake på turen hjem. Hun visste at jeg satt med en unge på fanget. Han satt og sparka i setet foran. Kunne egentlifg ikke bry meg mindre. Flyvertinna måtte snakke til henne når vi skulle spise. Ha med litt leker og en kopp til han som du kan fylle drikke uten søl Gå et par turer i midtgangen, så blir det sikkert bra. Det er jo ikke den aller lengste turen. Unnskyld meg, men mener du virkelig at damen som er så uheldig å ha sete foran deg ikke skal ha lov å legge bak setet sitt som alle andre, på en så lang flight, bare fordi du er for gjerrig til å betale for et sete til ditt eget barn? Og så lar du ungen sitte og sparke? Hurper som deg som gir alle småbarnsmødre så dårlig rykte Nå tok faktisk den damen plass som ikke var hennes. Skal man legge ned sete må man se an omgivelsene! Anonym poster: 04368aef01ea0bdb0f6549a6693e75a8
Tigerpote Skrevet 20. januar 2013 #22 Skrevet 20. januar 2013 stakkars liten,som blir dratt til syden. Anonym poster: deeb4209fed246f6563805fdfacb4cf9 Haha! Hvorfor i alle dager sier du det? Hvilken ferie er bra iflg deg da?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #23 Skrevet 20. januar 2013 Dro med guttungen både ved 3 uker og 1 år på fly fram og tilbake til USA. Ingen problemer å haa han på fanget. Selvfølgelig var det trangere ved ett år. Men bare ha med litt leker og sånn. Husker personeb foran meg satte flysetet ganske langt tilbake på turen hjem. Hun visste at jeg satt med en unge på fanget. Han satt og sparka i setet foran. Kunne egentlifg ikke bry meg mindre. Flyvertinna måtte snakke til henne når vi skulle spise. Ha med litt leker og en kopp til han som du kan fylle drikke uten søl Gå et par turer i midtgangen, så blir det sikkert bra. Det er jo ikke den aller lengste turen. Unnskyld meg, men mener du virkelig at damen som er så uheldig å ha sete foran deg ikke skal ha lov å legge bak setet sitt som alle andre, på en så lang flight, bare fordi du er for gjerrig til å betale for et sete til ditt eget barn? Og så lar du ungen sitte og sparke? Hurper som deg som gir alle småbarnsmødre så dårlig rykte Nå tok faktisk den damen plass som ikke var hennes. Skal man legge ned sete må man se an omgivelsene! Anonym poster: 04368aef01ea0bdb0f6549a6693e75a8 Hvor får du det fra? Hvis det var sånn at det ikke var "hennes plass", så ville det ikke vært mulig å legge ned seteryggene. Det er helt normalt å gjøre det på så lange turer, og helt borti natta og ikke sørge for ekstra sete til barnet sitt på en så lang tur. Anonym poster: 55a8f35e106e5942e99f3cc93fcace52
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #24 Skrevet 20. januar 2013 Seteryggen skal ikke legges ned hvis det er til sjenanse for de som sitter bak. Når det sitter to personer i ett sete så sier det seg selv om man er i besittelse av normal høflighet, Anonym poster: 04368aef01ea0bdb0f6549a6693e75a8
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #25 Skrevet 20. januar 2013 Dro med guttungen både ved 3 uker og 1 år på fly fram og tilbake til USA. Ingen problemer å haa han på fanget. Selvfølgelig var det trangere ved ett år. Men bare ha med litt leker og sånn. Husker personeb foran meg satte flysetet ganske langt tilbake på turen hjem. Hun visste at jeg satt med en unge på fanget. Han satt og sparka i setet foran. Kunne egentlifg ikke bry meg mindre. Flyvertinna måtte snakke til henne når vi skulle spise. Ha med litt leker og en kopp til han som du kan fylle drikke uten søl Gå et par turer i midtgangen, så blir det sikkert bra. Det er jo ikke den aller lengste turen. Unnskyld meg, men mener du virkelig at damen som er så uheldig å ha sete foran deg ikke skal ha lov å legge bak setet sitt som alle andre, på en så lang flight, bare fordi du er for gjerrig til å betale for et sete til ditt eget barn? Og så lar du ungen sitte og sparke? Hurper som deg som gir alle småbarnsmødre så dårlig rykte Nå tok faktisk den damen plass som ikke var hennes. Skal man legge ned sete må man se an omgivelsene! Anonym poster: 04368aef01ea0bdb0f6549a6693e75a8 Hvor får du det fra? Hvis det var sånn at det ikke var "hennes plass", så ville det ikke vært mulig å legge ned seteryggene. Det er helt normalt å gjøre det på så lange turer, og helt borti natta og ikke sørge for ekstra sete til barnet sitt på en så lang tur. Anonym poster: 55a8f35e106e5942e99f3cc93fcace52 Enig. Ja, man ser jo så klart an situasjonen bak seg før man legger ned setet, men seriøst - 10 timer lang flytur, og så skal man ikke kunne legge ned setet på grunn av at en mor er for gjerrig til å ta hensyn til andre på flyet? Og, til trådstarter: Sist gang jeg flydde charter til Syden, var det _trangt_. Jeg er 159 høy, og holdt på å få krampe i beina. Kan ikke se for meg hvor grusomt det blir med et knøtt på fanget! Og, tenk litt på medpassasjerene. Det kan godt være at du synes det er greit, men det er ikke alle som synes det er like hyggelig med en aktiv og vilter krabat på en lang flytur under trange forhold.... Anonym poster: d577d7c2cac63170729f6346cb04b4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå