Gå til innhold

2 dager til Trillingene skal ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg sliter veldig med tanken, på keisersnittet!

Noen gode råd?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :) Håper alt går bra:). De kan ikke være så store:). vet like om KS så kan ikke si så mye,ville bare ønske deg lykke til :)

Skrevet

Planlagt ks er bedre enn haste. Kommer deg raskere;)

Hadde heller tenkt mer på det som skjer ETTER ks;)

Wow 3 stk til, samtidig.. Tipper det blir.. ALT!;)

Lykke til!!;)

Skrevet

Oj så spennende :) jeg har ikke hatt ks før, men vil tro diverse trygge hender og blir tatt godt vare på :) Hvor mange uker er du?

Skrevet

Er 32+4 i dag, så 32+6 skal dem ut ( fikk lungemodning tirsdag og onsdag denne uken)

Skrevet

Så bra du har klart å bære de så lenge da :) Har du ikke fått masse info fra der du skal føde om hva som kommer til å skje? Kan jeg spørre om hvor du skal føde?

Skrevet

Så bra du har klart å bære de så lenge da :) Har du ikke fått masse info fra der du skal føde om hva som kommer til å skje? Kan jeg spørre om hvor du skal føde?

får info mandag, og tirsdag skal dem ut. Synest de er veldig kort, for er masse å lure på. Jentene mine er 1300-1400 og 1800 gram så er jo mye uvisse faktorer. Skal føde på kk Haukeland.

Er jo ennå hjemme, så prøver unngå tenke for mye på det :-) ikke lett når man gruer seg såpass.

Skrevet

Huff.. Sikkert ikke lett og grue seg så masse til ks, når du antagelig også gleder deg til og møte jentene! Har desverre ikke noen tips og komme med ang ks, men vil ønske dere masse lykke til med både ks og tiden etterpå! :) flott jobba og ha greid og bært trillinger så lenge! :)

Skrevet

Jeg har ikke tatt keisersnitt, men vet om endel som har. Mange ønsker jo keisersnitt selv! Det er en rutine-operasjon legene er trygge på. Du kommer nok til å få oppfølgig av ekstra mange siden det er 3babyer.

Kjenner ei som har trillinger, fantastisk fin søskenflokk :) de har kjempe mye glede av hverandre!

Lykke til :)

Skrevet

Takk alle sammen, håper jeg blir beroliget i morgen. Utrolig frustrerende og grue seg, for har masse og se frem til etterpå :-) så bare jeg kommer gjennom snittet og dagene etter, blir alt mye lysere :-)

Skrevet

Ønsker deg alt lykke til. Jeg har to i magen min, og merker at det i seg selv er tungt, kan ikke forestille meg en til inni der.

Men så utrolig mye kos du kommer til å få. Trippelglede og tre søte smil som møter deg hver dag :)

Håper du fortsetter å skrive her inne om hvordan det går fremover når jentene dine er kommet trygt hjem . Gleder meg til å lese( og kansje stjele noen tips)

Lykke til.

Skrevet

får info mandag, og tirsdag skal dem ut. Synest de er veldig kort, for er masse å lure på. Jentene mine er 1300-1400 og 1800 gram så er jo mye uvisse faktorer. Skal føde på kk Haukeland.

Er jo ennå hjemme, så prøver unngå tenke for mye på det :-) ikke lett når man gruer seg såpass.

Jeg kan fortelle deg at den infoen du får om keisersnittet i morgen er veldig god. Jeg har hatt den samtalen en gang før før et planlagt ks, og det er veldig betryggende. Da vet du hva du går til.

Dette går nok bra skal du se :)

Skrevet

Takk! Veldig godt å høre, jeg er utrolig spent. Håper det blir mindre skummelt enn jeg tror i mitt hode :-)

Jeg skriver om graviditeten på frumamma.blogg.no :-) så kommer nok litt om Trillingene våre der etterhvert :-)

Skrevet

Takk! Veldig godt å høre, jeg er utrolig spent. Håper det blir mindre skummelt enn jeg tror i mitt hode :-)

Jeg skriver om graviditeten på frumamma.blogg.no :-) så kommer nok litt om Trillingene våre der etterhvert :-)

Og du kommer til å ha et fantastisk team rundt deg :)

Det blir veldig mye mindre skummelt enn man ser for seg. Du blir veldig godt tatt vare på, og får godt med smertestillende i dagene etter ks :)

Skrevet

Takk :-)

Skrevet

Er en diskusjon inne på 3. trimester om keisersnitt nå om du ikke har sett den :)

Uansett masse lykke til :)

Skrevet

Planlagt keisersnitt er en rolig og fin opplevelse, var iallefall det for meg. Ble trillet ned fra rommet mitt fem på ni på morgenen, og fødselstidspunktet for jenta vår en 9.04. Så gikk fort, men alt var rolig og fint. De fortalte hele tiden hva som skjedde, at de var igjennom, at nå tok de vannet og at om litt nå så var hun ute, og plutselig fylte den nydeligste stemme jeg har hørt rommet. En pleier kom med jenta mi opp til ansiktet mitt slik at jeg skulle få se og lokte litt på henne før de bar henne ut til pappaen som ikke vikle være med på selve operasjonen. Hun ble stelt og veid og så kom pappa/ mannen inn igjen med henne. En flott og fin opplevelse. :-) så akkurat det er ingenting å grue seg til. :-)

Jenta vår satt i seteleie så derfor ks, håper på vanlig fødsel denne gang for å få prøvd det også.

Uten at jeg har vært borti prematur annet enn som tante til ei lita jente på 1150 gr så tror jeg også den tiden er fin, har noen rundt dere som hjelper og støtter hele tiden.

Lykke til med trillinger. :-)

Skrevet

Det kommer antakelig til å stå klar et team av jordmor, barnesykepleier og barnelege per barn. Barnelege og -sykepleier står utenfor selve operasjonrommet, og tar i mot barna som kommer med jordmor ut til seg. Der sjekkes de mtp pust, om de trenger pustestøtte, og så blir de båret til nyfødt intensiv hvor de veies og måles. Eventuelle andre tiltak, som å legge pustemaske eller kateter i navlen gjøres dersom det er behov. Du kan be om, dersom barna er spreke (gråter og rører fint på seg), at du får se de og klemme litt på de før de går ut til barnelege/barnesykepleier med de. Pappa får antakelig følge med barna ut til mottaket, og kan ta bilder slik at du får se mens du fortsatt er på operasjonsbordet. Spør om det er noen i teamet som kan ta bilder for dere hvis trillingene kommer tett og det er vanskelig for far å ta bilder! Ofte er det en eller annen som kan :) Du blir liggende på operasjonsbordet til de har fått løs morkaken, sjekket at det ikke er rester av den igjen i livmoren og kontrollert at den trekker seg sammen godt. Så syr de igjen, og det tar litt tid. Det er da det er hyggelig om far kan komme inn og vise litt bilder! Hvis dere får det til. Med en gang du er i form til det får du komme til nyfødt intensiv og hilse på barna dine. Det er litt forskjellig om de vil at du skal amme eller ikke, det kan du spørre konkret om. Det er en slitsom jobb å amme tre barn, men får du til å la alle tre få die litt de første dagene så får de i alle fall i seg den gode råmelken, og du får en kosestund med den enkelte mens andre passer på de andre barna.

Det kan godt avvike noe fra dette opplegget, jeg kjenner ikke til forholdene på Haukeland, men i grove trekk er det slik de vil gjøre det. Forhåpentligvis oppstår ingen komplikasjoner, og dere får barna med dere hjem etter noen få uker, når de har lært å spise.

Skrevet

Litt forskjellig om de vil du skal amme med en gang skulle det stå. De vil lek helst at du skal amme tenker jeg, men kanskje det er for travelt med de akkurat når du kommer til de første gang :)

Skrevet

Takk, jeg er svært takknemlig for alle flotte svarene :-)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min fødsel som endte i ks. Var en fin opplevelse, og jeg kom meg raskt i tiden etterpå. Varpå trilletur 2 dager etter fødsel. Du har ingenting å bekymre deg for, det kommer til å gå kjemprfint :)

Skrevet

Godt å høre det kan gå så bra, og komme seg så fort :-)

Skrevet

Det var en dame i første sesong av jordmødrene på NRK som fikk trillinger, tror det var den siste episoden :)

Skrevet

Ja vurderte se den, men ombestemte meg ;-) tror jeg skal nøye meg med å se det selv på tirsdag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...