Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #51 Skrevet 20. januar 2013 Huskyer, 4 hanner, 2 tisper. De er skapt for en ting og så lenge de blir brukt er de verdens fineste hunder på alle måter! Anonym poster: 4524eb20fa7ef0a3a46026e1bc27882a Hva mener du de er skapt for egentlig ? Mannen min har å utrolig lyst på en, men da blir huskyen først og fremst "vanlig" familie hund. med det så mener hun at de er generelt avlet for å trekke, de havner i kategorien polarhunder Ja, det vet jeg da Men om hun har mye erfaring med huskyer hadde det vært fint med et lite tips eller råd. Mannen har som sagt slått seg fast på husky, mens jeg er mer skeptisk pga jeg lurer på om de vil ha det like bra om de ikke blir brukt som typiske trekkhunder. Pass VELDIG godt på hvor du evt skaffer husky fra.. Ikke gå på finn og finn en der... søker du "billig til høy pris" på finn under hunder, kommer det opp tonnevis av huskyer på rundt1-2 år... Folk kaster de vekk når de blir for mye å håndtere... Og du vet aldri hva du får.. jeg gikk på en direkte smell.. Kjøpte hund av en dame som hadde hatt hunden siden valp, bodde på gård, var å besøkte osv. Veldig fornøyd så jeg bestemte meg for å ta den. Gutten var nesten 2 år.. (alaska malamute og sibirsk huskey 50/50) Det var et HELVETE. For det første, krever de MYE. Jeg tror jeg fikk 5 min i sofaen på en dag.. Måtte ut og jogge (holder ikke å gå et par turer om dagen) hver halvtime.. Fikk aldri tid til noe som helst... leiligheten var rasert en dag jeg kom fra jobb, sofa spist opp, osv.. Det var konstant bjeffing, piping (fikk ikke lov å dusje engang) så måtte desverre gi han vekk igjen da jeg ikke bodde alene og hadde tette naboer osv. Da jeg la han ut på finn igjen, ble jeg kontakten av 4 (4!!!!) tidligere eiere av denne hunden... Der en av dem påstod å ha gitt han vekk fordi han bet moren hennes.. Endte opp med fodgården.. prøvd å holde kontakt med de slutta å svare meg.. Ble lang historie det her nå, som egentlig ikke spurte om å høre, men shit au:P Men ja, råd: SKal du skaffe husky, ha eget hus, med stooor hage. VELDIG mye tid til hunden, evt bruke den som arbeidshund, og kjøp fra en seriøs opdretter! Takk for godt svar Mye av det du sier er det jeg tenker mest på. For mannen kunne tenkt seg "billig finn" hund ... For meg er ikke det snakk om !! Hvertfall ikke når det er slik type hund. Vi bor rett ved skogen nå med stooor tomt, og mannen liker å være mye ute, men nok .. vet jeg jo ikke. Vi har en en gammel cavalier nå som ikke er spesielt interessert i å gå turer, og for min del passer det fint med en som ikke er avhengig av flere timer med turer daglig pluss annen aktivisering. Kjenner jeg er veldig fascinert av huskyen som type jeg og, og at den er litt "vill", men er usikker på om vi kan gi den det livet den trenger, uansett hvor mye mannen vil ha "ulven" Har også sett hvor mange ung huskyer som gis bort eller selges billig på finn. På fod gården har de jo flest husky blandinger .. Det er det siste jeg vil ... Og e3n annen ting å huske på... slipper man en husky løs, er det absolutt ikke sikkert den kommer tilbake Det er ikke en rase man kan slippe fri i skogen på tur. for de stikker av. Helt sant!! Jeg hadde ikke villet kjøpe husky for og ha den som kjælehund. Den rasen er meget krevende og blir fort frustrert dersom trimmen ikke er bra nok/uteblir..Altså rive sund stua frustrert. Det finnes mange andre fine raser som kan passe bedre:-) Anonym poster: 9fb2c40eb7cdccd321b1db403471debc Ja, prøver å fortelle at det ikke er en god idé til mannen ... Han er heeeeelt unge på julaften når det gjelder huskyer .. Men vi har en gammel hund, pluss 4 katter, og de går først !!! Stoler ikke på huskyer når det gjelder katter .... Søsteren min har en husky og jeg hadde en katt, huskyen tok katten rett fra hennene mine. ( det gikk bra ) men det er to dyr som ikke går overens. Så bra du ikke stoler på akkuratt det. Anonym poster: 4d73f977f2527d5bed0e6f75891a4190
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2013 #52 Skrevet 20. januar 2013 En boerboel. Aktiv, leken, barnslig, sta, snill og god. Cairn terrier. Aktiv, utroooolig snill med barn. Bjeffer litt, leken. Lydig. Anonym poster: 7e9e4c789aa65470e74439486dd87c04 Ååå <3 Cairn Terrier <3 Jeg hadde en før, ho var mitt livs store kjærlighet. Døde desverre tre mnd før sønnen min ble født, og jeg var knust. Gleda meg sånn til at ho skulle få " sitt eget barn", siden ho elska barn :-) Så ho en barnevogn eller hørte barn som lekte ble ho helt vill :-) Nå har jeg to blandingshunder, blanding av cairn og kinesisk nakenhund. En hannhund på tre år, og ei tispe på snart ett år :-) Verdens snilleste begge to! Litt mye energi på den minste, men satser på det hjelper etterhvert :-) Ho og sønnen min på 11 mnd er ett skikkelig radarpar :-) Jeg er overbevist om at cairn terrier er en av de rasene som går best overens med barn. Vår er også sånn, blir helt overglad når hun ser/hører barn. Sover i legohaugen mens barna bygger rundt henne. Hun følger etter de overalt. Overlykkelig når de kommer hjem fra bhg, osv. Hun elsker barn mer enn noe annet :-) Anonym poster: 7e9e4c789aa65470e74439486dd87c04
Catlady Skrevet 20. januar 2013 #53 Skrevet 20. januar 2013 Huskyer, 4 hanner, 2 tisper. De er skapt for en ting og så lenge de blir brukt er de verdens fineste hunder på alle måter! Anonym poster: 4524eb20fa7ef0a3a46026e1bc27882a Hva mener du de er skapt for egentlig ? Mannen min har å utrolig lyst på en, men da blir huskyen først og fremst "vanlig" familie hund. med det så mener hun at de er generelt avlet for å trekke, de havner i kategorien polarhunder Ja, det vet jeg da Men om hun har mye erfaring med huskyer hadde det vært fint med et lite tips eller råd. Mannen har som sagt slått seg fast på husky, mens jeg er mer skeptisk pga jeg lurer på om de vil ha det like bra om de ikke blir brukt som typiske trekkhunder. Pass VELDIG godt på hvor du evt skaffer husky fra.. Ikke gå på finn og finn en der... søker du "billig til høy pris" på finn under hunder, kommer det opp tonnevis av huskyer på rundt1-2 år... Folk kaster de vekk når de blir for mye å håndtere... Og du vet aldri hva du får.. jeg gikk på en direkte smell.. Kjøpte hund av en dame som hadde hatt hunden siden valp, bodde på gård, var å besøkte osv. Veldig fornøyd så jeg bestemte meg for å ta den. Gutten var nesten 2 år.. (alaska malamute og sibirsk huskey 50/50) Det var et HELVETE. For det første, krever de MYE. Jeg tror jeg fikk 5 min i sofaen på en dag.. Måtte ut og jogge (holder ikke å gå et par turer om dagen) hver halvtime.. Fikk aldri tid til noe som helst... leiligheten var rasert en dag jeg kom fra jobb, sofa spist opp, osv.. Det var konstant bjeffing, piping (fikk ikke lov å dusje engang) så måtte desverre gi han vekk igjen da jeg ikke bodde alene og hadde tette naboer osv. Da jeg la han ut på finn igjen, ble jeg kontakten av 4 (4!!!!) tidligere eiere av denne hunden... Der en av dem påstod å ha gitt han vekk fordi han bet moren hennes.. Endte opp med fodgården.. prøvd å holde kontakt med de slutta å svare meg.. Ble lang historie det her nå, som egentlig ikke spurte om å høre, men shit au:P Men ja, råd: SKal du skaffe husky, ha eget hus, med stooor hage. VELDIG mye tid til hunden, evt bruke den som arbeidshund, og kjøp fra en seriøs opdretter! Takk for godt svar Mye av det du sier er det jeg tenker mest på. For mannen kunne tenkt seg "billig finn" hund ... For meg er ikke det snakk om !! Hvertfall ikke når det er slik type hund. Vi bor rett ved skogen nå med stooor tomt, og mannen liker å være mye ute, men nok .. vet jeg jo ikke. Vi har en en gammel cavalier nå som ikke er spesielt interessert i å gå turer, og for min del passer det fint med en som ikke er avhengig av flere timer med turer daglig pluss annen aktivisering. Kjenner jeg er veldig fascinert av huskyen som type jeg og, og at den er litt "vill", men er usikker på om vi kan gi den det livet den trenger, uansett hvor mye mannen vil ha "ulven" Har også sett hvor mange ung huskyer som gis bort eller selges billig på finn. På fod gården har de jo flest husky blandinger .. Det er det siste jeg vil ... Og e3n annen ting å huske på... slipper man en husky løs, er det absolutt ikke sikkert den kommer tilbake Det er ikke en rase man kan slippe fri i skogen på tur. for de stikker av. Helt sant!! Jeg hadde ikke villet kjøpe husky for og ha den som kjælehund. Den rasen er meget krevende og blir fort frustrert dersom trimmen ikke er bra nok/uteblir..Altså rive sund stua frustrert. Det finnes mange andre fine raser som kan passe bedre:-) Anonym poster: 9fb2c40eb7cdccd321b1db403471debc Ja, prøver å fortelle at det ikke er en god idé til mannen ... Han er heeeeelt unge på julaften når det gjelder huskyer .. Men vi har en gammel hund, pluss 4 katter, og de går først !!! Stoler ikke på huskyer når det gjelder katter .... Søsteren min har en husky og jeg hadde en katt, huskyen tok katten rett fra hennene mine. ( det gikk bra ) men det er to dyr som ikke går overens. Så bra du ikke stoler på akkuratt det. Anonym poster: 4d73f977f2527d5bed0e6f75891a4190 Herregud !!! Ja, det er akkurat sånne episoder jeg er redd for !!
MammanTilBenjamin Skrevet 20. januar 2013 #54 Skrevet 20. januar 2013 Schapendoes. Hanne på snaaart 2 år. Energisk og alltid glad, glad i alt og alle på både to- og fire bein, familien lille klovn.
DramaMama Skrevet 20. januar 2013 #56 Skrevet 20. januar 2013 Italiensk mynde, hannhund, 7 år. Stor hund i liten kropp! Synes selv han er verdens dyktigste vakthund (kan godt finne på å bjeffe på en lyd fra oppvaskmaskina), og er dessuten et ordentlig fangbarn som helst skal klenge og kose hele tiden... En herlig hund, som jeg er utrolig glad i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå