Gå til innhold

Er dere virkelig så perfekte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det perfekt, perfekt for oss! Hva andre mener om det får være deres sak.

Ullundertøy finnes ikke i huset her til ungene. Ungene har atopisk eksem, så det er fy fy. Fryser gjør de ikke, selv ikke med dyre merkedresser. Har hatt, men de har ikke klart å holde ungene varme uten at de må ha lag på lag, på lag og det gjør eksem deres værre igjen. Så her er det bomull og en dress som holder de varm. Om den koster 99kr eller 2000kr bryr jeg meg ikke om, for dressen skal holde de varm. Merket bryr jeg meg ikke om, har ingen behov for å betale for at t skal stå ett merke på det.

Jeg vil helst kjøpe saft med sukker, for jeg vil heller vite hva jeg gir ungene enn å gi de saft som jeg egentlig ikke vet hva inneholder. Så mye kunstige søtstoffer det finnes i light produkter er jeg ikke glad i. Hvilken ettervirkninger dette kan gi er det jo ingen som har ett godt svar på. Så jeg vil heller gi ungene ting med sukker i, mengden begrenser vi jo til det vi mener er greit. Vi drikker også brus og ser ingen betenkeligheter med det. Det er jo mengden det er snakk om. Vi har ikke unger som hiver seg over brus og godteri, så vi trenger ikke å sette begrensninger. Godte krukka vi kjøpte til jul er enda ikke tom, så det sier vel sitt.

Om vi koser oss en onsdag eller lørdag bryr vi oss heller ikke om. Det er jo akkurat det samme hvem dag det er, så lenge ikke det blir kosedager for ofte.

Trener gjør jeg ikke, eller jeg får rørt mye på kroppen min på jobb og hjemme, men å dra på ett treningssenter for å trene gjør jeg ikke.

Sexlivet er labert fortiden. Ikke så fristende å rulle under dyna når det er tennåringer i huset som ikke er interesserte i å legge seg. Og de tar heller ikke hintet når døra er lukket, det er bare å buse inn uten å banke på. Det var mye enklere når alle var mindre for da sovnet alle før oss hvertfall og hørte de når de våknet om natta.

Huset er ikke støvfritt, ryddig og strøkent. Vi har ett hus med mennesker og dyr som lever og koser oss. Det er reint her, men strøkent er det aldri. For oss blir det ikke vårt hus om det er strøkent her, for her er det unger som leker både her og både der. En katt som breier seg ut i vinduskarmen og river ned det den føler for. Om det kommer gjester på døra gjør ikke det noe, det er ryddig nok til å få besøk men de får overleve at vi har ett levende hus.

Fukt og grønt har vi masse av, jeg kutter opp masse fat med frukt gjennom uka. Ungene syns dette er veldig godt og veldig deilig mens de gjør lekser eller har besøk. Jeg har blitt kjent som dama med fruktfata blandt vennene til ungene. Siden det er så mange unger på besøk her støtt og stadig syns jeg ikke at jeg kan gi alle mat, for det blir for dyrt i lengden. Så fat med frukt og grønt setter jeg frem til de.

Mat lager vi fra bunn og ikke fra bunn. Alt etter hva vi liker og a vi har tid til. Idag blir det pizza fra bunnen av. Igår var det pølsegryte fra bunnen av, hadde jeg funnet den i halvfabrikata hadde jeg heller valgt den for ungene vil helst ha den hver dag og jeg syns det er så kjedelig å lage. Men det er jo enoppskrift vi har laget selv så da må vi lage den fra bunnen av. Noen syns kanskje pølser er skikkelig usunt også, men jeg bryr meg ikke. Vi koser oss med pølser når vi vil ha det. Ungene er ikke så glade i pølser uten om pølsegryta, så er ikke noe som er ofte her i huset. Og jeg syns kokte pølser er bensinstasjonsmat, er vi på tur kan vi kose oss med slik mat. Noe ungene er helt enige i.

Men nå får jeg lage pizza, deigen er fedig hevet.

Og ettpå skal vi bake masse kaker. En fra bunnen av og en fra Toro. Toro sin sokoladekake er veldig god med litt ekstra i, mens glasuren må lages fra bunnen av. Slettes ingen dårlig samvittighet for å bruke toro, hadde kjøpt ferdige om jeg hadde likt de også. Ungene får bestemme selv hvordan kaker de vil ha i bursdagene sine. Eneste er en kake jeg må bake for de med gluten, melk og nøtteallergi. Den ene jeg kan lage som alle vennene til ungene med forskjellige allergier kan spise, og alle liker den.

Anonym poster: 0bb16d40d215004b64a4f04fca7d2be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det perfekt, perfekt for oss! Hva andre mener om det får være deres sak.

Ullundertøy finnes ikke i huset her til ungene. Ungene har atopisk eksem, så det er fy fy. Fryser gjør de ikke, selv ikke med dyre merkedresser. Har hatt, men de har ikke klart å holde ungene varme uten at de må ha lag på lag, på lag og det gjør eksem deres værre igjen. Så her er det bomull og en dress som holder de varm. Om den koster 99kr eller 2000kr bryr jeg meg ikke om, for dressen skal holde de varm. Merket bryr jeg meg ikke om, har ingen behov for å betale for at t skal stå ett merke på det.

Jeg vil helst kjøpe saft med sukker, for jeg vil heller vite hva jeg gir ungene enn å gi de saft som jeg egentlig ikke vet hva inneholder. Så mye kunstige søtstoffer det finnes i light produkter er jeg ikke glad i. Hvilken ettervirkninger dette kan gi er det jo ingen som har ett godt svar på. Så jeg vil heller gi ungene ting med sukker i, mengden begrenser vi jo til det vi mener er greit. Vi drikker også brus og ser ingen betenkeligheter med det. Det er jo mengden det er snakk om. Vi har ikke unger som hiver seg over brus og godteri, så vi trenger ikke å sette begrensninger. Godte krukka vi kjøpte til jul er enda ikke tom, så det sier vel sitt.

Om vi koser oss en onsdag eller lørdag bryr vi oss heller ikke om. Det er jo akkurat det samme hvem dag det er, så lenge ikke det blir kosedager for ofte.

Trener gjør jeg ikke, eller jeg får rørt mye på kroppen min på jobb og hjemme, men å dra på ett treningssenter for å trene gjør jeg ikke.

Sexlivet er labert fortiden. Ikke så fristende å rulle under dyna når det er tennåringer i huset som ikke er interesserte i å legge seg. Og de tar heller ikke hintet når døra er lukket, det er bare å buse inn uten å banke på. Det var mye enklere når alle var mindre for da sovnet alle før oss hvertfall og hørte de når de våknet om natta.

Huset er ikke støvfritt, ryddig og strøkent. Vi har ett hus med mennesker og dyr som lever og koser oss. Det er reint her, men strøkent er det aldri. For oss blir det ikke vårt hus om det er strøkent her, for her er det unger som leker både her og både der. En katt som breier seg ut i vinduskarmen og river ned det den føler for. Om det kommer gjester på døra gjør ikke det noe, det er ryddig nok til å få besøk men de får overleve at vi har ett levende hus.

Fukt og grønt har vi masse av, jeg kutter opp masse fat med frukt gjennom uka. Ungene syns dette er veldig godt og veldig deilig mens de gjør lekser eller har besøk. Jeg har blitt kjent som dama med fruktfata blandt vennene til ungene. Siden det er så mange unger på besøk her støtt og stadig syns jeg ikke at jeg kan gi alle mat, for det blir for dyrt i lengden. Så fat med frukt og grønt setter jeg frem til de.

Mat lager vi fra bunn og ikke fra bunn. Alt etter hva vi liker og a vi har tid til. Idag blir det pizza fra bunnen av. Igår var det pølsegryte fra bunnen av, hadde jeg funnet den i halvfabrikata hadde jeg heller valgt den for ungene vil helst ha den hver dag og jeg syns det er så kjedelig å lage. Men det er jo enoppskrift vi har laget selv så da må vi lage den fra bunnen av. Noen syns kanskje pølser er skikkelig usunt også, men jeg bryr meg ikke. Vi koser oss med pølser når vi vil ha det. Ungene er ikke så glade i pølser uten om pølsegryta, så er ikke noe som er ofte her i huset. Og jeg syns kokte pølser er bensinstasjonsmat, er vi på tur kan vi kose oss med slik mat. Noe ungene er helt enige i.

Men nå får jeg lage pizza, deigen er fedig hevet.

Og ettpå skal vi bake masse kaker. En fra bunnen av og en fra Toro. Toro sin sokoladekake er veldig god med litt ekstra i, mens glasuren må lages fra bunnen av. Slettes ingen dårlig samvittighet for å bruke toro, hadde kjøpt ferdige om jeg hadde likt de også. Ungene får bestemme selv hvordan kaker de vil ha i bursdagene sine. Eneste er en kake jeg må bake for de med gluten, melk og nøtteallergi. Den ene jeg kan lage som alle vennene til ungene med forskjellige allergier kan spise, og alle liker den.

Anonym poster: 0bb16d40d215004b64a4f04fca7d2be2

Skrevet

Har alltid ullunderskjorte, ullongs og ullsokker på ungen. Dette fordi han fort blir forkjølet uten. Har kanskje 5-6 stk slik at jeg rekker å alltid ha noe rent. Ellers prøver vi å begrense godteri til lørdager fordi jeg synes det er en bra ting og er redd for tennene hans. Han får derimot et glass juice til frokost ofte, av og til saft til middagen og en sjelden gang brus på lørdager. Bruker å prioritere ungen min, vil at han skal ha bra utstyr. Ser på oss selv som vanlige folk som veksler mellom sunn mat og halvfabrikat. Kan godt bli fri for skifteklær i bhg, men passer på at ungen min er godt utstyrt med gode ytterklær :)

Skrevet

Eg har ikkje kjøpt nugatti, fordi det fins så mykje anna bra og sunt pålegg, men ho får det med far og besteforeldre. Syltetøy har vi, derimot.

Ellers er eg ikkje så striks (eller perfekt).

Skrevet

Jeg er ganske lik det du beskriver som "perfekt". Bortsett fra den biten hvor jeg mener de som har stram økonomi bare kan ta seg en utdannelse. Barna mine er det viktigste, jeg strekker meg langt for å gjøre det jeg selv mener er rett. Og det gjør ingenting, jeg synes det er fint å tenke at de har varme klær, god sunn mat og fornøyde foreldre som har det bra. Dette er mitt valg, siden jeg selv vokste opp i en dysfunksjonell familie har mitt eneste mål vært å gjøre ting annerledes når jeg selv ble mor. Dømmer ingen som tar andre valg en meg selv, alle må gjøre det som er best for dem.

Anonym poster: e5b2aafa6562fd64b61efdbd4e1396c7

Skrevet

Hvis det du beskriver der HI er å være perfekt,så er jeg visst det..ser meg overhodet ikke sånn selv,i min verden er det normalt og kle barna i ullnår det e kaldt, nugatti og godteri er det SAMME! å nei vi har ikke godteri på brødskiva. Å jafser ikke i meg søtsaker og usunn mat selv til vanlig heller,så hvorfor skal mine barn gjør det? Å 2 yoghurter gir vell ikke særlig my næring til an aktiv dag i barnehage? Mest sukker tenker jeg. ang økonomi så kan jeg kjenne meg igjen det du skriver,vi har også tranger måneder og lever ikke ett luksus liv! Handler ull på tilbud å sånn:-) vi har jo "kun" yrkesutdanning, å DET derimot blir veldig sett ned på her på bim ser jeg..skjønner ikke hvorfor,vi har iallefall utdanning,fast jobb og null studielån:) men mye bedre å være vikar sikkert,er jo tross alt høyt utdannet;-)

Anonym poster: c7d0fa42e5da4fdff4e9095d13a24cb5

Skrevet

Bortsett fra at jeg ikke trener, ikke har sex (men det er egentlig ganske bra da siden jeg er singel ;) ) og ikke alltid lager mat fra bunnen så er jeg så "perfekt", vel, bortsett fra at i min verden er det å være ganske så vanlig og normal

Samme her. Trener ikke (men er slank) og sexen er litt laber (selv om jeg har mann). Så jeg er visst perfekt jeg også, jeg bare visste det ikke. I min omgangskrets er det nemlig normalt.

Anonym poster: 06e78aa935cd5a1a67be762c9a744d19

Skrevet

Da kan jeg forteller deg at jeg er langt i fra så perfekt som du beskriver ihvertfall!

Jeg er 32 år, men har ofte en følelse av at jeg leker voksen :D

Skrevet

Det er greit at man det ikke er ok å være ekstremt perfekt, men hvorfor skal det være helt greit å være det motsatte?

Hvorfor skal man gi nugatti?

Hvorfor skal man gi godteri på en tirsdag?

Hvorfor la barna se masse tv som en slags barnevakt?

Hvorfor la barna være i barnehagen 10 timer?

Jeg synes ikke det er ok at mange foreldre synes det er ok å gjøre dette fordi det finnes andre foreldre som gjør dette? Er det dermed ok å være lat, ikke gidde å ta kampene med barna sine slik at de ikke får i seg masse sukker osv. osv?

Anonym poster: 9314a9c80bbcc9f69b7d95a0beddd283

Skrevet

Jeg er tilogmed så gal at jeg sender han i bhg, med vanlige klær, og ulltøyet er rent.. :P

Ull er ikke alltid gull.

Anonym poster: 843856ab812eb3e869a2290986dbf12f

Skrevet

Jeg er langt i fra perfekt, men som mang er det kanskje noen ting som jeg setter høyere en andre.

Jeg er kjempe flink til å gi barna mine varierte opplevelser, skøyter, ski, pilking, fisking,slalom båtturer, baking, maling og brettspill osv...

Men jeg er helt håpløs på kjøkkenet, og vi har ofte brødmat i stede for middag (Gjerne en gang i uka da vi begge jobber sent og barna egentlig er veldig glad i brød mat.)

Sånn tror jeg det er med mange. Lett å roppe høyt om det man er god på. Men jeg er sjelden inne på tråder hvor det spørres om tips om mat.

Skrevet

Når det er kaldt ute så har de alltid ull på seg, to lag. De har gode vinterklær og sko. De får snop på lørdagene, men noen ganger får de i ukedagene. Vi drikker brus og saft når det passer oss.

Lager mye av maten fra bunnen av, en grunn fordi det er sunt, men også fordi det er billigere enn å kjøpe halv eller hel fabrikat.

Har ikke trent på leeenge..

Drikker sjeldent alkohol fordi jeg er alenemor og har sjeldent barnevakt. Sex hva er det?

Har nok penger til at vi klarer oss, men er ikke rik. Har utdannelse, men ikke fast jobb, kun vikariat.

Jeg er ikke perfekt, men elsker livet mitt. Selvfølgelig er det ting jeg skulle ønske jeg hadde, som fast jobb og bedre økonomi. Men det kommer nok etterhvert:)

Skrevet

Er det så mange som egentlig vil være perfekt som du kaller det?

Her går ungen i ull hver dag. Vi synes ull er gull og både voksne og barn synes det er godt å bruke. Har ikke dyreste ulla men vanlig devold, Janus og Pierre Robert, gjerne kjøpt på salg. Er mye ute så da synes vi ull er best.

Det er jo opptil hver enkelt.

Prioriterer gode og varme klær til småen, går ikke etter merke.

Nugatti blir sjelden brukt, men spiser syltetøy og får saft med sukker og yoghurt når det passer seg. Kan få snop en vanlig dag før middag tilogned... Skyt meg :)

Nå er Bølla her veldig glad i frukt så det er vel også feil :)

Ingen trening på mor foreløpig på grunn av en prolaps, men har et mål om å komme igang snart.

Vi har ganske normale lønninger, men har jobber vi trives i, og det er jo det som teller.

Alkoholforbruket er minimalt. Jeg kan ta et halvt glass vin et par ganger i året.

Mannen går på byen et par ganger i året.

Maten er en god blanding av hjemmelaget, et par posesupper og en tenårings kokekunster :)

Tar diskusjonene etter barna er lagt.

Sexlivet går jo opp og ned som alt annet. Men får når jeg vil :)

Skrevet

Hihi, måtte knise litt og tenkte at det er morsomt dersom noen anser oss som perfekt fordi mange av punktene stemmer for oss! Alltid ull, fordi jeg selv er frostpist, aldri hatt nugatti i hus, fordi jeg selv ikke liker og de aldri har etterspurt. Saft aldri i hus fordi vi voksne ikke drikker det, og heller ikke det har blitt etterspurt. Pepsi drikker mor altfor mye, men frøkena er ikke glad i kullsyre, så ikke drikker hun der heller. Snop tilhører lørdagen fordi vi ikke orker en daglig kamp på det, og frukt er vi glad i! Jeg elsker å lage mat, så mye mat lages fra bunnen av rett og slett fordi det gir meg glede! Eldste ofte hjemme fra barnehagen fordi jeg synes det er mer stress å vekke henne (hun er syvsover) og dra med minste dit om morgenen, enn å ha begge hjemme! Trener når jeg har tid og ork, gjerne et par ganger i uken. Alkohol blir det lite av, nå fordi yngste vil ha pupp, og BARE pupp, vanligvis fordi jeg blir forbanna fylkesyk!

Så av ulike grunner er vi da på visse punkter "perfekt" i dine øyne, uten at jeg føler det er et mål vi har jobbet mot:p MEN, jepp, vi kan krangle! Det har også skjedd forann ungene, noe vi selvsagt prøver å unngå, men som ikke alltid er like lett. Sexlivet blomstrer vel ikke akkurat med to små som gjør sitt for å stykke opp nattesøvnen frister søvn mer for mor enn sex:) ellers kan jeg nevne 1000 andre ting som gjør oss helt normale fremfor perfekt, b.l.a. ; kan bruke ipad/tv til "barnevakt", eldste får være lenge oppe i helgene, spiser youghurt til det tyter ut av ørene og jeg NYTER aleinetur uten ungene iblandt! ;)

Skrevet

Jeg er faen meg hur perfekt som helst!

Anonym poster: 96b1a945981e49e41b18c12a9b14797f

Skrevet

Ikke perfekte her heller. Alt med måte! Om vi er borte på besøk og ungene blir tilbydt en sjokolade, så sier jegbikke nei. Samme med kjeks. Saft drikker de, brus av og til. Maten er variert, men ikke alltid laget fra bunnen av. De får til og med spise brødskive foran tv'n!

Skrevet

Jeg må heller si jeg blir sjokkert over hvor mange dysfunksjonelle familier det er der ute, når jeg leser her inne.

Anonym poster: d7e7522be8950f72c4590addcb0c3a95

Enig.. Jeg tenker det samme.

HI: Skjønner ikke hvorfor du prøver å rakke ned på dem som faktisk legger ned litt innsats i livet sitt. Det er faktisk helt normalt å ta en utdannelse, ha en god jobb, lage sunn mat og kjøpe varme klær til barna sine (og seg selv..) og finne en god og omsorgsfull partner. Det handler ikke om å være perfekt, men mye om prioriteringer og innsats.

Jeg for min del har problemer med at barn skal læres opp til å soise så store mengder med sukker og salt når man vet at det er skadelig. Det er de voksne som har ansvar for å lære barna om et sunt kosthold, og det er faktisk en viktig oppgave.

Anonym poster: 0c2a94a0c15d21f03ed8c712e78b78b3

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

HI: Jeg har mange ganger lurt på det samme selv :P Var innom en tråd her i høst hvor det var ei som fikk pepper fordi hun brukte posesaus fra Toro :) Det var visst en verdenssynd.. Haha :P

Jeg tror vi alle gjør det beste ut av enhver situasjon jeg. Og ingen er bedre enn andre. Men folk liker å trekke posetive ting ut av livene sine og skrive om dem her. Akkurat som på facebook det.

Hvor ofte er det du kommer over en status som lyder: "Nyydelig fint vær i dag! Godt å ligge på sofaen å se på TV.."?

Man ønsker kun å legge ut konstruktive ting om seg selv, og det er somregel er dette et ganske snevert bilde av sannheten.

Har nok skjedd selv den perfekte mammaen her inne at hun har gitt brus til barnet sitt. Men det er selvsagt ikke noe hun skrive rom her :) Det hun derimot velger å skrive om er alle gangene hun har vært ute å fisket selvfisket fisk og laget ett perfekt og sundt måltid ut av det til familien sin.

Vi har alle flere sider ved oss selv enn det som kommer frem, det skal jeg vedde på ;)

Skrevet

Det er greit at man det ikke er ok å være ekstremt perfekt, men hvorfor skal det være helt greit å være det motsatte?

Hvorfor skal man gi nugatti?

Hvorfor skal man gi godteri på en tirsdag?

Hvorfor la barna se masse tv som en slags barnevakt?

Hvorfor la barna være i barnehagen 10 timer?

Jeg synes ikke det er ok at mange foreldre synes det er ok å gjøre dette fordi det finnes andre foreldre som gjør dette? Er det dermed ok å være lat, ikke gidde å ta kampene med barna sine slik at de ikke får i seg masse sukker osv. osv?

Anonym poster: 9314a9c80bbcc9f69b7d95a0beddd283

Hvis barnet er finspist og tynn, og man som forelder vurderer det som fornuftig med en brødskive med nugatti eller ingen mat, ser jeg ingen grunn til å ikke gi nugatti på brødskiva. (Forøvrig har jeg en frisk gutt selv, som ikke foretrekker nugatti)

Fordi at det nettopp noen ganger smaker godt med godterier på en tirsdag, bør barnet få kose seg, akkurat som andre. Med litt fornuft innabords, at familien har spist mat først. Det er ofte vi sitter på en heeelt vanlig hverdag etter middagen, og nyter livets goder, i form av kake til kaffen eller f.eks. sjokolade. Mmmmm :P Kan også nevnes at her i huset, er det forbudt med lightbrus for lillegutt. Det er fordi jeg er usikker på ymse kunstige stoffer i brusen, og hvordan det kan påvirke barn. Der er jeg mer trygg på sukker, faktisk. Vi har forøvrig en slank, aktiv og frisk gutt, som også trenger alle de kaloriene han kan få. Hva aktivitet angår også, har vi dessuten aldri observert noen endring i hans aktivitet når han har spist sukker.

Hvorfor tv? Som barnevakt? Det er uvisst for meg hvor mye tv'n kan være barnevakt... Det eneste jeg vet, er at man på fritiden til stadighet, benytter muligheten til å "gnukke baken" godt ned i soafan og kose oss med tv, alle tre :D Nå snakker jeg for meg selv og min familie iallefall. Det skal også nevnes at det står mange andre aktiviteter på planen, og vi ser på tv med god samvittighet, også lillegutt :)

Vi er så heldige, at vi ikke trenger å bruke 10 timers barnehage per dag. Tror det er svært få andre som gjør det også. Det har sannsynligvis med mye jobbing å gjøre. Noen som kanskje ikke klarer å prioritere riktig, eller sette grenser for sjefen sin ift. overtidsjobbibing etc. Uavhengig av tidsaspektet i barnehagen, er jeg overbevist om at de fleste barn har godt av å være i barnehagen, enten foreldrene jobber eller ikke. Dette bl.a. for å lære seg å samspille sosialt med andre barn.

Skrevet

HI: Jeg har mange ganger lurt på det samme selv tongue.png Var innom en tråd her i høst hvor det var ei som fikk pepper fordi hun brukte posesaus fra Toro smile.png Det var visst en verdenssynd.. Haha tongue.png

Jeg tror vi alle gjør det beste ut av enhver situasjon jeg. Og ingen er bedre enn andre. Men folk liker å trekke posetive ting ut av livene sine og skrive om dem her. Akkurat som på facebook det.

Hvor ofte er det du kommer over en status som lyder: "Nyydelig fint vær i dag! Godt å ligge på sofaen å se på TV.."?

Man ønsker kun å legge ut konstruktive ting om seg selv, og det er somregel er dette et ganske snevert bilde av sannheten.

Har nok skjedd selv den perfekte mammaen her inne at hun har gitt brus til barnet sitt. Men det er selvsagt ikke noe hun skrive rom her smile.png Det hun derimot velger å skrive om er alle gangene hun har vært ute å fisket selvfisket fisk og laget ett perfekt og sundt måltid ut av det til familien sin.

Vi har alle flere sider ved oss selv enn det som kommer frem, det skal jeg vedde på wink.png

Fikk jeg lyst til å sette en skikkelig "uperfekt" og lite politisk korrekt status på fb-statusen, hehe ;)

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

HI: Jeg har mange ganger lurt på det samme selv tongue.png Var innom en tråd her i høst hvor det var ei som fikk pepper fordi hun brukte posesaus fra Toro smile.png Det var visst en verdenssynd.. Haha tongue.png

Har nok skjedd selv den perfekte mammaen her inne at hun har gitt brus til barnet sitt. Men det er selvsagt ikke noe hun skrive rom her smile.png Det hun derimot velger å skrive om er alle gangene hun har vært ute å fisket selvfisket fisk og laget ett perfekt og sundt måltid ut av det til familien sin.

Vi har alle flere sider ved oss selv enn det som kommer frem, det skal jeg vedde på wink.png

Fikk jeg lyst til å sette en skikkelig "uperfekt" og lite politisk korrekt status på fb-statusen, hehe ;)

Jeg utfordrer deg... ;) hehehe :P

Skrevet

Ja, hehe...har tenkt på det flere ganger vedr fb statuser...hehehehe...

Hi

Anonym poster: 03bb80d80801e8f530ddc59525a1306a

Skrevet

Jeg er ikke perfekt og familien min er ikke perfekt (hvem vil vel ha det slik?) men jeg prøver å gjøre det beste for barna mine.

De har ull hver dag fordi det er kaldt og de trenger det.

De spiser godteri bare på lørdager fordi jeg synes det er unødvendig med godteri midt i uka (men de får en liten bit mørk sjokolade etter middag hver dag)

De får så og si aldri nugatti (da spiser de kun det og da spiser JEG opp boksen alene, på en kveld..!)

Middag blir så godt vi klarer laget fra bunnen av,men hva betyr det da? Saus fra bunnen er ikke vanskelig å lage, noen supper er megaenkelt å lage fra bunnen, kjøttdeig ER fra bunnen vil jeg påstå og laks er også fra bunnen av,det er også ren kyllingfilet. Det spørs liksom hvordan man definerer det...

Vi krangler veldig sjelden jeg og mannen min, men det er fordi vi er ganske rolige sjeler begge to(eller, HAN er iallefall det!) men kranger vi/er uenige,så ser jeg ingen grunn til å gjemme det bort fra barna,det er bare sunt for de å se at vi voksne også kan krangle MEN at vi også blir venner igjen etterpå

Dårlig økonomi har vi heldigvis ikke. Vi er ikke rike heller, men sånn midt på treet og det er jeg glad for.Samt at vi ikke bruker over evne.

Så vi er absolutt ikke perfekte men vi er midt på treet her også,sånn som de fleste kanskje? Som vil det beste for barna men som også ikke blir hysterisk om det er en hybelkanin i hjørnet som begynner å vokse seg faretruende stor...

Anonym poster: 1445f578d77ea5abdd1e6620e6d739d5

Skrevet

HI: Jeg har mange ganger lurt på det samme selv :P Var innom en tråd her i høst hvor det var ei som fikk pepper fordi hun brukte posesaus fra Toro :) Det var visst en verdenssynd.. Haha :P

Har nok skjedd selv den perfekte mammaen her inne at hun har gitt brus til barnet sitt. Men det er selvsagt ikke noe hun skrive rom her :) Det hun derimot velger å skrive om er alle gangene hun har vært ute å fisket selvfisket fisk og laget ett perfekt og sundt måltid ut av det til familien sin.

Vi har alle flere sider ved oss selv enn det som kommer frem, det skal jeg vedde på ;)

Fikk jeg lyst til å sette en skikkelig "uperfekt" og lite politisk korrekt status på fb-statusen, hehe wink.png

Jeg utfordrer deg... wink.png hehehe tongue.png

Har stått i hele dag, og fått en del "likes" :D

Skrevet

Man er da vel ikke perfekt selv om man ikke vil at barna skal fryse og passer på at de spiser ordentlig mat. Er ikke det bare en selvfølge da.

Anonym poster: 0f6d9d2dc766635d18d92961af4847a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...