Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Er stadig innom å kikker på trådene her inne, og det som slår meg er at de fleste av dere må jammen meg være perfekte og i tillegg leve et perfekt liv ! Unger som alltid er kledd i ull fra innerst til ytterst, unger som hverken får saft med og uten sukker, får aldri eller sjelden brus. Nugatti og sjojoladepålegg er fy fy, samme med syltetøy. Godteri kun på lørdager, ellers så bugner hverdagen med både frukt, grønt og hjemmelaga middager fra bunnen av hver dag. Mødre som får trene når de vil, har et perfekt kosthold, for må jo passe på vekta. Alkohol tilhører sjeldenhetene. For ikke snakke om de som alltid har barna hjemme eller holder de hjemme fra barnehagen for enhver pris. Sexlivet blomstrer og alt er på stell. Krangler gjør man aldri og det er på grensa til omsorgssvikt om ungene får høre at foreldrene er uenige. Har noen dårlig økonomi, så et det "bare" å skaffe seg en utdannelse. Men, er det noen som meg her? Som av og til må sende ungen i barnehagen med bomull for at de andre ullsettene er møkkete og ligger på vask? Som gir ungen 2 youghert til frokost, og kanskje både litt saft og brus på en dag ? Diskuterer med partneren min innimellom slik at ungene hører på ? Kanskje mine barn får et kinderegg tirsdagskvelden og søndagskvelden istedenfor ett lørdag til barne-tv? Sender barnet sitt i barnehagen mens en selv har fri for å slappe av noen timer før "Mamma A/S" skal serve unger, hus og hjem 24/7?Som av og til har en trang måned fordi vaskemaskinen og en rep på bilen ikke kom akkurat som bestilt?Med utdannelse med en helt grei, gjennomsnittlig lønn? Og et sexliv som ikke har vært aktivt på et halvt pr pga prioritering av søvn med to urolige barn om natten? Hvor en ikke får trent systematisk uka igjennom pga mangel på barnevakt, syke barn eller en mann som jobber "ute" ? I mitt nabolag finnes flere som "slurver" som meg, men det virker ikke som de finnes her inne Eller tar jeg feil ? Anonym poster: 03bb80d80801e8f530ddc59525a1306a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Jeg må heller si jeg blir sjokkert over hvor mange dysfunksjonelle familier det er der ute, når jeg leser her inne. Anonym poster: d7e7522be8950f72c4590addcb0c3a95
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Bortsett fra at jeg ikke trener, ikke har sex (men det er egentlig ganske bra da siden jeg er singel ) og ikke alltid lager mat fra bunnen så er jeg så "perfekt", vel, bortsett fra at i min verden er det å være ganske så vanlig og normal
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Mine har alltid ull når det er kaldt. Alltid! Men de får nugatti på skiva hver dag, de drikker saft og brus, de får se tv når jeg er sliten, de tåler å høre oss ha en diskusjon og vi har stadig trang økonomi. Sex har vi når vi husker på det, og trent har jeg ikke gjort på mange år. Så ja, vi finnes!
♥Madam Mim♥ Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er på ingen måte perfekt!! Synder nok både her og der! Av og til innrømmer jeg mine feil her inne også, men da som anonym. Her har det seg slik at du fort blir hakkekylling dersom du avslører svakheter og med nick da så kan det for bli ekkelt. Lettere å se jeg blir hakket på som anonym, enn madam_mim er en idiot bla bla bla....
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Haha kjenner meg igjen i mye her. Er nok litt strengere enn deg på sukker, men resten stemmer ganske bra. Anonym poster: ea78863d9f3b64a7614253017de2741c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Hvorfor er du så opptatt av det? Anonym poster: 366d6efbc35fd9ca1a1f85b76f9829a9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Godt å høre dere finnes At å ikke være ekstrem er normalt Hi Anonym poster: 03bb80d80801e8f530ddc59525a1306a
Gjest Yzma Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Hah, jeg er ikke akkurat definisjonen på perfekt Ungene har ullklær, ja, men det er pga at vi vet hvor vi bor. Mat fra bunnen av? Tja, av og til. Trener? Mnjoa, jeg rir aktivt og styrer mye i stall. Grei trening det. Alkohol? De gangene jeg blir invitert ut, så hiver jeg meg med. Ungene skal i barnehagen så lenge den er åpen. Sexlivet har, til min store frustrasjon, dalt noe de siste ukene. Vi har våre diskusjoner, noe ungene våre har sett. Har ikke utdannelse fra høgskole eller lignende, men har en jobb jeg stortrives i ...ser jo nå at livet mitt er kanskje ikke så langt fra perfekt likevel
Vogndilla Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Ja jeg har motsatt oppfattning, leser jo så mye dritt her inne som jeg ikke trodde fantes. Men ja, det oppfattes kanskje som perfekt dette du skriver HI, men husk bare det at alle har noe de sliter med uansett hvor perfekt det virker utad. Jeg følger opp heimen AS med stålkontroll og har omtrent alt ajour, men har samtidig et adhd barn som krever utrolig mye av oss. Så som sagt, vi har alle våre ting...
Gjest Skofantomet Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Er stadig innom å kikker på trådene her inne, og det som slår meg er at de fleste av dere må jammen meg være perfekte og i tillegg leve et perfekt liv ! Unger som alltid er kledd i ull fra innerst til ytterst, unger som hverken får saft med og uten sukker, får aldri eller sjelden brus. Nugatti og sjojoladepålegg er fy fy, samme med syltetøy. Godteri kun på lørdager, ellers så bugner hverdagen med både frukt, grønt og hjemmelaga middager fra bunnen av hver dag. Mødre som får trene når de vil, har et perfekt kosthold, for må jo passe på vekta. Alkohol tilhører sjeldenhetene. For ikke snakke om de som alltid har barna hjemme eller holder de hjemme fra barnehagen for enhver pris. Sexlivet blomstrer og alt er på stell. Krangler gjør man aldri og det er på grensa til omsorgssvikt om ungene får høre at foreldrene er uenige. Har noen dårlig økonomi, så et det "bare" å skaffe seg en utdannelse. Men, er det noen som meg her? Som av og til må sende ungen i barnehagen med bomull for at de andre ullsettene er møkkete og ligger på vask? Som gir ungen 2 youghert til frokost, og kanskje både litt saft og brus på en dag ? Diskuterer med partneren min innimellom slik at ungene hører på ? Kanskje mine barn får et kinderegg tirsdagskvelden og søndagskvelden istedenfor ett lørdag til barne-tv? Sender barnet sitt i barnehagen mens en selv har fri for å slappe av noen timer før "Mamma A/S" skal serve unger, hus og hjem 24/7?Som av og til har en trang måned fordi vaskemaskinen og en rep på bilen ikke kom akkurat som bestilt?Med utdannelse med en helt grei, gjennomsnittlig lønn? Og et sexliv som ikke har vært aktivt på et halvt pr pga prioritering av søvn med to urolige barn om natten? Hvor en ikke får trent systematisk uka igjennom pga mangel på barnevakt, syke barn eller en mann som jobber "ute" ? I mitt nabolag finnes flere som "slurver" som meg, men det virker ikke som de finnes her inne Eller tar jeg feil ? Anonym poster: 03bb80d80801e8f530ddc59525a1306a Man er ikke perfekt om man gir frukt må vite, det er det jo sukker i Endret 19. januar 2013 av Skofantomet
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 19. januar 2013 #12 Skrevet 19. januar 2013 Vi er såklart helt perfekt MEN her får jenta yoghurt til kvelds.. Sender henne i barnehagen for å hvile bekkenet, låner henne gladelig bort til besteforeldre ofte uten dårlig samvittighet, sender henne ofte i barnehgen med bomull, har til og med bannet så hun hørte det (ring barnevernet!).. Vi kan til og med finne på å kose oss med noe godt selv om det ikke er lørdag (!!!) Vi spiser også "usunn" mat som pølser, karbonader, fiskeboller ofte..
GlemMegEi Skrevet 19. januar 2013 #13 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er absolutt ikke perfekt.ja,ungene har ull og gode vinterklær,men de får innimellom sjokoladepålegg,de får saft og brus og kan få en sjokolade på torsdag.vi lager ikke all mat fra bunnen av heller.trene gjør jeg to dager i uka,da har jeg egotid:-)i perioder har vi ikke sex.
Magia Skrevet 19. januar 2013 #14 Skrevet 19. januar 2013 Det jeg tror, er at alle velger seg noen få ting de synes er viktig, også snakker de om de tingene. Til sammen synes forskjellige mennesker her inne alle de tingene du listet opp er viktige, og de snakker dermed om det. For eksempel er noe veldig opptatt av å ikke gi sukker, men det er ikke sikkert ungene er kledd i ull til enhver tid. I stedet for å snakke om at de ikke bruker ull til ungene, snakker de høyt om hvor farlig sukker er og hvor lett det er å ikke gi det til ungene. Jeg/vi er langt fra perfekte, men vi har det fint for det. Stolt av det vi får til, og der vi ikke er helt i mål får enten være eller vi jobber mot det allerede.
May the force be with you Skrevet 19. januar 2013 #15 Skrevet 19. januar 2013 Er stadig innom å kikker på trådene her inne, og det som slår meg er at de fleste av dere må jammen meg være perfekte og i tillegg leve et perfekt liv ! Unger som alltid er kledd i ull fra innerst til ytterst, unger som hverken får saft med og uten sukker, får aldri eller sjelden brus. Nugatti og sjojoladepålegg er fy fy, samme med syltetøy. Godteri kun på lørdager, ellers så bugner hverdagen med både frukt, grønt og hjemmelaga middager fra bunnen av hver dag. Mødre som får trene når de vil, har et perfekt kosthold, for må jo passe på vekta. Alkohol tilhører sjeldenhetene. For ikke snakke om de som alltid har barna hjemme eller holder de hjemme fra barnehagen for enhver pris. Sexlivet blomstrer og alt er på stell. Krangler gjør man aldri og det er på grensa til omsorgssvikt om ungene får høre at foreldrene er uenige. Har noen dårlig økonomi, så et det "bare" å skaffe seg en utdannelse. Men, er det noen som meg her? Som av og til må sende ungen i barnehagen med bomull for at de andre ullsettene er møkkete og ligger på vask? Som gir ungen 2 youghert til frokost, og kanskje både litt saft og brus på en dag ? Diskuterer med partneren min innimellom slik at ungene hører på ? Kanskje mine barn får et kinderegg tirsdagskvelden og søndagskvelden istedenfor ett lørdag til barne-tv? Sender barnet sitt i barnehagen mens en selv har fri for å slappe av noen timer før "Mamma A/S" skal serve unger, hus og hjem 24/7?Som av og til har en trang måned fordi vaskemaskinen og en rep på bilen ikke kom akkurat som bestilt?Med utdannelse med en helt grei, gjennomsnittlig lønn? Og et sexliv som ikke har vært aktivt på et halvt pr pga prioritering av søvn med to urolige barn om natten? Hvor en ikke får trent systematisk uka igjennom pga mangel på barnevakt, syke barn eller en mann som jobber "ute" ? I mitt nabolag finnes flere som "slurver" som meg, men det virker ikke som de finnes her inne Eller tar jeg feil ? Anonym poster: 03bb80d80801e8f530ddc59525a1306a Her vi ikke perfekte:) Ja, vi bruker ull på barnet vårt, så mye som mulig:) men det er pga. At han er veldig kald av seg, og det ser ut til at ull er det eneste som funker! (pluss at vi har fått myyyyye nye, fantastiske ullklær fra fam. Hele tiden). Jeg jobber redusert, og har sønnen min hjemme enda.. Har som mål å ha barna hjemme til de er 3 år. Men når det kommer til resten.. Her får sønnen vår saft til f.eks.grøten med sukker på (t.o.m. På en vanlig hverdag!), og vi ender ofte opp med et par yoghurter istedefor noe grovt brød og fornuftig mat (matlei sønn).. Og som den hormonelle og gravide mora jeg er, så synes jeg det er lettere å la sønnen vår få vilja si, enn å nekte han ting (litt trassalder her).. Er også god venn med fjordland og toro, selv om jeg egentlig er glad i og har tid til, å lage mat fra bunnen av:) Trene er nederst på "burde" lista.., har en hund som vi går turer med.. Men er veldig glad de dagene hun skal i hundebarnehagen:-p
Lilja77 Skrevet 19. januar 2013 #16 Skrevet 19. januar 2013 Alt er relativt, også hva som er "perfekt" for den enkelte familie Her kan jeg dra fram et par av tingene du skriver om. F.eks. at sønnen vår faktisk har lange underbukser/stilongser uten ben i bomull til stadighet under bomullsjoggedressen og ytterdressen i kulda, og det fungerer helt fint. I tillegg er han av typen barn, som ikke kaster seg overivrig over kake og godtebord, siden han vet at han til stadighet kan få. Akkurat som foreldrene, får også han lov til å kose seg midt i uka. Han får sin egen lørdagsgodtepose, som han setter pris på likvel, men han er ingen desperat godtmums, siden vi bevisst er slappe på det Intet sukkerhysteri her altså. Kan nevne at guttungen velger heller leverpostei enn sjokoladepålegg på brødskiva, men han får faktisk velge. Han er en høy, slank og mer enn gjennomsnittet aktiv og muskuløs gutt på 4 år
Foccacia Skrevet 19. januar 2013 #17 Skrevet 19. januar 2013 Såklart det finnes flere, kjenner meg godt igjen i å ikke være "perfekt". Men jeg liker det
MammantilNurket Skrevet 19. januar 2013 #18 Skrevet 19. januar 2013 Oj! Det var da voldsomt. Synes de fleste her inne virker relativt normale. Jeg opplever at en del strever med umulige og i overkant sære menn, bare På den annen side er det vel litt heftig å skrive "mannen min de dødskjekk med fet jobb og masse ambisjoner. Han er et råskinn i sengehalmen og vi krangler aldri" - ville sikkert skapt noen reaksjoner
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 19. januar 2013 #19 Skrevet 19. januar 2013 Ungen spiser ikke nugatti, liker ikke syltetøy, og jentungen liker ikke annet å drikke enn vann og melk... Og hær i finnmark må ungene gå i ull. Så de ikke fryser i hjel.. men ellers er jeg like perfekt/uperfekt som deg Hi, og det er nok mange av oss
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #20 Skrevet 19. januar 2013 Den eneste grunnen til at ungene mine ikke får Nugatti er at de ikke liker det. Anonym poster: 76d1faad3a107a803eb94774f714cfab
Gjest sussie77 Skrevet 19. januar 2013 #21 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Er slett ikke perfekt. Men lager det meste av mat fra bunnen av og ungene har alltid ull på vinteren. Har også gått hjemme med barna mine.Og er nøye på hva barna mine spiser. Men der stopper det vel også.. De går i barnehage nå og sender de dit selv om jeg har fri med god samvittighet tilogmed.. og selv om man er nøye på sukkeret så hender de får nugatti på brøskiva i helgene liksom. Man skal jo kose seg også. og ikke trener jeg heller. Tror ikke så mange er perfekte. Endret 19. januar 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #22 Skrevet 19. januar 2013 Hva har disse tingene med å være perfekt å gjøre? Vi har et godt forhold, vi er opptatt av trening og sunn mat, barnet har klær i ull, silkeull og bambus (hvorfor skal barnet ha dårligere klær enn meg?), vi har aldri saft, syltetøy, nugattislim eller slikt i hus (fordi det aldri ville falle meg inn, mer enn å gi folk bensin eller hudkrem å spise...). Det skjer at vi krangler, men det er ikke ofte. Alle kan vel krangle når man er slitne, det er stort sett bare filleting. Men vi kaller hverandre ikke stygge ting, eller tar krangelen foran ungen. Barnet får vanlig lørdagsgodteri som de fleste, det skjer også at det har på seg noe av bomull om det har går i gave, er vel ikke så farlig på sommertid eller innendørs. At det er feil for mor og far å trene og spise sunt må kun være her inne i bitterhetens forgård. Jeg synes ikke det virker som her er så mange perfekte mennesker, tvert i mot må dette være den største søppelfylling av dysfunksjonelle familier jeg har vært borti. Utroskap, late fæle menn, dørmatter av noen koner, som aldri trener (hakke tid må vite), spiser fjordland og pølser og nugatti og drikker saft og brus (de burde jo VIRKELIG trene), halve gjengen ser ut til å konstant ha "1000 kroner å leve for hele måneden", utrolig mange barnevernsaker og sosialklienter - hvor finner du alle de perfekte, HI? Det meste av det du ramser opp anser jeg som normalt, bortsett fra at de fleste har en liten glipp i ny og ne, og ikke alle Hardanger hjertesaker. Jeg lar heller ungen gå i en bomullsbukse enn å spise en pølse, og heller få en skål is enn en skive nugatti. Anonym poster: 251d0be82f91af3859af8ce13a74cdbf
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #23 Skrevet 19. januar 2013 Er ikkje perfekt!! Men prøver å gjere forholda for barna mine best mogleg. Det er ikkje alltid eg lukkast med det, dessverre. Slik er vel dei aller fleste, også du HI? Anonym poster: d7dc2f29eb5dd0efb408db92ebfc3077
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2013 #24 Skrevet 19. januar 2013 Ungene har nok ull til at vi rekker å vaske før de trenger dem neste gang (masse arveklær) De spiser kun mat laget fra bunnen (allergi i familien så det må vi, i tillegg til at jeg er sparsommelig, og det er billigere å lage maten selv og ofte like enkelt) Ikke nugatti- tåler ikke Ikke syltetøy- kjøper ikke. Overhører ikke kranglig (vi krangler sjelden, dersom vi er uenige, venter vi til vi kan diskutere det fornuftig) Godteri kun på lørdager (de fleste ukene i året, noe annet er en dårlig uvane synes jeg) Trener (har en ryggskade, så trener jeg ikke får jeg smerter) Sexlivet blomstrer (vi har sex når det passer og vi har lyst.) Men perfekt?? Langt ifra.. Vi har våre problemer vi som alle andre. Anonym poster: d78750a5d794758bb6c621ceaeddd628
Tauriel Skrevet 19. januar 2013 #25 Skrevet 19. januar 2013 Er nok ikke perfekt heller Singel alenemor, ungen er ikke begynt i barnehage, men er hos dagmamma. Bruker kun ullsokker på jentungen, leger nesten all mat fra bunnen av (pga melkallergi, ellers hadde jeg gitt f*** og brukt mer halvfabrikat). Trening? hvem har tid til det? Sex har jeg ikke hatt på over et år *savnes* Godterier er stadig vekk og finne innimellom men også fast på lørdagene (ikke så mye til jentungen da). Utdanning har jeg lite av og, men får se om det blir mer av, en gang Er perfekt etter vår mål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå