Gå til innhold

Elsker livet- driver dere med fysisk avstraffelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Synes det er tøft gjort av deg å være så åpen om dette! :) Som du ser, så er det ikke alle som skjønner at slik vil dere ha det, og dere trives med det. Jeg liker å bli tatt litt hardt i på soverommet, men kunne aldri tenkt meg å få klaps på rompa om jeg f.eks. satt litt for lenge på dataen (da ville rompa mi vært bra rød...). Skjønner at dere (og andre) liker det slik :)

Jeg føler ikke noe behov for å bli herset med på soverommet. Men jeg liker at vi har denne rangen hele tiden. Det er noe sensuelt over det og det sender litt vibrasjoner mellom oss hele tiden. Bevarer litt spenningen på en måte, uten at det er direkte seksuelt. Jeg er kvinne, han er mann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor mange barn har dere? og hvor gamle er de? Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

4 barn, 7 til 1.5 år.

Skrevet
Hvor mange barn har dere? og hvor gamle er de? Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

4 barn, 7 til 1.5 år.

Ok.

Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

Skrevet

Må være bedre å ha en mann som elsker livet sin enn han som ser ut til å vare gjengangeren her inne. Han som driter i ansvar, krever kvalitetstid foran PC-en i åtte timer og som har leppestiftmerker på skjortekragen.

Elsker Livet sin BRYR seg i allefall om henne!

Anonym poster: c3928c9cb3c075102ebec1c76dc24e8a

Skrevet (endret)
Hender det aldri at han trår feil og straffer deg på et grunnlag du syns er feil? Har han alltid rett? Anonym poster: 1a38d7006034411c0f5e2ecd67a78a07
Jo, det har skjedd det. Da snakker vi om det, og han ber om unnskyldning og er nok veldig lei seg. Selvtilliten hans har nok fått seg en knekk etter en slik episode. Det er han som må ta støyten med dårlig samvittighet da og kjenne på sin umoral.
Men hva om han ikke innser at han har tatt feil da? Anonym poster: 8e53221506fd99afa252a0f1d020217b
Da søker jeg hjelp av en utenforstående person som kan være nøytral og hjelpe oss med å håndtere konflikten. I verste fall får vi skille oss. Det har aldri vært i nærheten av å gå så langt de årene vi har vært gift, så tror ikke det er et problem som dukker opp.

Jeg kan også nekte å ta staffen, da ville han godtatt det. Hadde jeg syns det var et problem for meg hadde vi klart oss uten at han var fysisk.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Må være bedre å ha en mann som elsker livet sin enn han som ser ut til å vare gjengangeren her inne. Han som driter i ansvar, krever kvalitetstid foran PC-en i åtte timer og som har leppestiftmerker på skjortekragen.

Elsker Livet sin BRYR seg i allefall om henne!

Anonym poster: c3928c9cb3c075102ebec1c76dc24e8a

Jeg foretrekker å ha en som verken er voldelig eller er som gjengangeren du beskriver her.

Skrevet

Jeg synes egentlig dette er svært fasinerende. Etter den forige tråden snakket faktisk jeg og sambo om dette, jeg ble rett og slett veldig nyskjerrig på om hva han mente. Til min store forbauselse hadde han "tuktet" meg hele tiden uten at jeg visste det. Han har rettledet og bestemt hva som skal gjøres. Vi har det slik at han er overhode, men når han er det følger det et stort ansvar. Men når det gjelder fysisk disiplin har vi aldri hatt det, og ingen av oss ønsker det. For meg holder det alltid med at han sier ifra for jeg og både han er lydige mot hverandre. Eneste han mente når det gjelder fysisk avstraffelse er at han ville følt det som om at jeg var et barn, han har ikke et barn som partner, han har en voksen kvinne. Og slik ville jeg også følt det.

Men det rare er at hadde han ønsket og hatt det slik hadde jeg gått med på det. Ikke for at jeg liker det på noen måte, men av at jeg stoler på at han ønsker det beste for meg og gjør det beste for meg. Men hadde vi hatt det slik hadde jeg sjeldent fått straff, jeg hører på min mann. Og det gjør han også. Vi er ikke kristne.

Anonym poster: 82a7ca89da30e16aaa88775b6cec5f4c

Skrevet

Aaah!! Hvor mange tråder må det være nødvendig å lage om elsker livet og om mannen tukter henne eller ikke, om det er seksuelt motivert eller ei ? Er dere virkelig så himla nysgjerrige er det da fullt mulig å sende privat melding. Hun har da også svart av beste evne ganske så mange ganger på akkurat det samme spørsmålet !! Og gjentar igjen og igjen at det er privat ..

La da henne være !!

Hun virker mer oppegående og sikker på seg selv enn de fleste her, så hun hadde vel mest sannsynligvis dratt fra mannen om hun ikke var fornøyd.

Jeg er her ikke så mye og har ikke sett at det har vært tråder om det samme tidligere. Men mener at dersom man er åpen om hvordan man lever så må man også tåle at andre stiller spørsmål og at ens levesett blir gjenstand for debatt.

Det blir jo ikke noe annerledes enn om jeg skulle si at jeg gir barna nugatti og brus hver dag. Eller hadde dem i fremovervendt barnesete fra fødsel. Regner med det hadde blitt debatt her inne da.

Anonym poster: 41fb79de997d652d42ccf5ab2677c561

Det har vært maaaaange og laaaange !!! Og hun har fått mye dritt for sitt levesett .. og hun ble grovt mobbet her en stund !!

Om hennes levesett skulle gått utover noen er det da kun henne selv, så det kan vel ikke sammenlignes med det du nevner.

Er det ett krav for å skrive her inne at man er her inn hele tiden å får med seg alle tråder? Det skrives flere hundre tråder her inne hver dag, det er ikke alle som får med seg alt.

Anonym poster: 647ab6e1b38ebd487c1711f39f350e76

Skrevet

Aaah!! Hvor mange tråder må det være nødvendig å lage om elsker livet og om mannen tukter henne eller ikke, om det er seksuelt motivert eller ei ? Er dere virkelig så himla nysgjerrige er det da fullt mulig å sende privat melding. Hun har da også svart av beste evne ganske så mange ganger på akkurat det samme spørsmålet !! Og gjentar igjen og igjen at det er privat ..

La da henne være !!

Hun virker mer oppegående og sikker på seg selv enn de fleste her, så hun hadde vel mest sannsynligvis dratt fra mannen om hun ikke var fornøyd.

Jeg er her ikke så mye og har ikke sett at det har vært tråder om det samme tidligere. Men mener at dersom man er åpen om hvordan man lever så må man også tåle at andre stiller spørsmål og at ens levesett blir gjenstand for debatt.

Det blir jo ikke noe annerledes enn om jeg skulle si at jeg gir barna nugatti og brus hver dag. Eller hadde dem i fremovervendt barnesete fra fødsel. Regner med det hadde blitt debatt her inne da.

Det har vært maaaaange og laaaange !!! Og hun har fått mye dritt for sitt levesett .. og hun ble grovt mobbet her en stund !!

Om hennes levesett skulle gått utover noen er det da kun henne selv, så det kan vel ikke sammenlignes med det du nevner.

Er det ett krav for å skrive her inne at man er her inn hele tiden å får med seg alle tråder? Det skrives flere hundre tråder her inne hver dag, det er ikke alle som får med seg alt.

Er det uansett så himla interresant hva folk driver med på privaten ?

Er det ikke nok realityshow på tv som tilfredsstiller kikkerlysten til folk undrer jeg på ...

Skrevet
Jeg synes egentlig dette er svært fasinerende. Etter den forige tråden snakket faktisk jeg og sambo om dette, jeg ble rett og slett veldig nyskjerrig på om hva han mente. Til min store forbauselse hadde han "tuktet" meg hele tiden uten at jeg visste det. Han har rettledet og bestemt hva som skal gjøres. Vi har det slik at han er overhode, men når han er det følger det et stort ansvar. Men når det gjelder fysisk disiplin har vi aldri hatt det, og ingen av oss ønsker det. For meg holder det alltid med at han sier ifra for jeg og både han er lydige mot hverandre. Eneste han mente når det gjelder fysisk avstraffelse er at han ville følt det som om at jeg var et barn, han har ikke et barn som partner, han har en voksen kvinne. Og slik ville jeg også følt det. Men det rare er at hadde han ønsket og hatt det slik hadde jeg gått med på det. Ikke for at jeg liker det på noen måte, men av at jeg stoler på at han ønsker det beste for meg og gjør det beste for meg. Men hadde vi hatt det slik hadde jeg sjeldent fått straff, jeg hører på min mann. Og det gjør han også. Vi er ikke kristne. Anonym poster: 82a7ca89da30e16aaa88775b6cec5f4c

Så flott for dere :) Det er omtrent slik vi tenker også, bortsett fra at fysisk tukting ikke er noe vi forbinder med noe barn-voksen forhold.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan en mann eller en kvinne kan bestemme at en annen har gjort noe feil som skal straffes? Et slikt forhold kunne ikke jeg levd i.

Jeg er ikke den perfekte kvinne, ei heller er min mann den perfekte mann. Likevel ingen av oss i løpet av de 15 årene vi har vært sammen har gjort noe som fortjener korrigering eller straff!

Samtidig er det innen rimelighetens grenser opp til hver enkelt hvordan en vil leve. Så om dette er noe Elsker livet trives med og barna ikke er invovert, så er det vel heller ikke noe problem.

Skrevet

La da henne være !!

Er det uansett så himla interresant hva folk driver med på privaten ?

Er det ikke nok realityshow på tv som tilfredsstiller kikkerlysten til folk undrer jeg på ...

Selvfølgelig vekker det undring og nysgjerrighet når noen forteller åpent på ett forum at mannen slår henne når hun ikke hører på mannen.

Skrevet
Næh, Elsker Livet drar jo tråden videre, så jeg tror nok hun liker å diskutere det. Ellers så er vel både hun og mannen voksne mennesker og velger selv hvilket liv de vil leve ;)

Ja, jeg liker å diskutere det med tanke på at det kanskje kan få endre tankesettet til enkelt som har så kraftige fordommer mot dette. Det blir hele tiden trekt slutninger som ikke har rot i virkeligheten. Det er ikke slik at jeg er undertrykt, svakelig, hjernevasket eller har en egoistisk voldelig mann som ikke kan kontrollere seg selv. Det er tvert i mot.

Det er helt greit at andre ikke ønsker å leve slik, men jeg vil gjerne få bort mest mulig holdninger til at dette er destruktiv eller viser mangel på respekt for hverandre.

Skrevet
Skjønner ikke hvordan en mann eller en kvinne kan bestemme at en annen har gjort noe feil som skal straffes? Et slikt forhold kunne ikke jeg levd i. Jeg er ikke den perfekte kvinne, ei heller er min mann den perfekte mann. Likevel ingen av oss i løpet av de 15 årene vi har vært sammen har gjort noe som fortjener korrigering eller straff! Samtidig er det innen rimelighetens grenser opp til hver enkelt hvordan en vil leve. Så om dette er noe Elsker livet trives med og barna ikke er invovert, så er det vel heller ikke noe problem.

Det er ikke han alene som bestemmer hvilke føringer og regler vi har. De har vi satt sammen.

Skrevet

Nei heldigvis er min mann og jeg likestilte. Hadde han slått meg kan jeg love at han hadde fått igjen. Har ikke noe til overs for patetiske menn som trenger å bruke vold for å få fram meningene sine. Kunne aldri hatt respekt for en slik mann. Hadde sett på han som latterlig. Man bruker ikke vold mot noen og spesielt ikke mot noen man faktisk elsker. Stakkar mann, han trenger jo hjelp for å få kontroll over seg selv. Hadde aldri kunne levd med noen som prøver å undertrykke meg og som mener han et bedre enn meg bare fordi han er født som mann....

Anonym poster: c9f73e3b8c2af6257919ecbf9cd0aa6d

Skrevet

Nei heldigvis er min mann og jeg likestilte. Hadde han slått meg kan jeg love at han hadde fått igjen. Har ikke noe til overs for patetiske menn som trenger å bruke vold for å få fram meningene sine. Kunne aldri hatt respekt for en slik mann. Hadde sett på han som latterlig. Man bruker ikke vold mot noen og spesielt ikke mot noen man faktisk elsker. Stakkar mann, han trenger jo hjelp for å få kontroll over seg selv. Hadde aldri kunne levd med noen som prøver å undertrykke meg og som mener han et bedre enn meg bare fordi han er født som mann....

Du vil misforstå? (nå blir jeg vel tatt for en rompeslikker, men uansett).

Hun har jo skrevet flere ganger at han IKKE mister kontrollen, dette er noe de er enige om. Noe hun selv ønsker, selv før hun møtte ham. Og han har kontroll. Hun sier om han mister den, så må han få hjelp. Og hittil har han ikke mistet kontrollen over seg selv.

Herlighet, er det mulig...

Skrevet

Hvis du leser hva Elsker livet skriver så har mannen full kontroll og dette er noe de har kommet frem til sammen. Har også vanskelig for å forstå hvordan man lever sånn. Men det er deres liv så skal stå respekt av hun er så åpen som hun er her inne :)

Skrevet

Er du gift med Farmen-Andreas? ;)

Anonym poster: 5b4045178df99d06820bb09e36d81408

Skrevet

jøss, dette var spesiell lesning.. jeg har ikke lest om deg før så kjenner ikke tidligere diskusjoner, men dukker opp endel spørsmål merker jeg. lurer jo på om du har vært selvstendig, eller flyttet du rett fra pappa til denne mannen? og har du jobb og utdannelse... dette høres ut som hverdagen til ei muslimsk dame i en fattig del av verden.

Anonym poster: b2fdbe79a6a48bc8f332f864994b61b6

Skrevet

Men blir du seksuelt tent når han dasker deg på rumpa? Eller blir han? Mer konkret; ender en straff ofte i sex? :)

Anonym poster: 847579158ee2d1e444f7be640b84f08a

Skrevet

Ganske naivt å tro at barna kan velge de verdiene de vil ha i livet. Dere setter grunnlaget for verdier og når dere lærer barna at det er mannen som et sjefen hvordan vil det gå når de blir voksne.

Det virker som det er totalt ansvarsfraskrivelse fra deres side om hvilke verdier deres barn får.

Og barn vet mer enn dere tror

Anonym poster: ab09c939240aa9c81df33cdc453df4d0

Skrevet
jøss, dette var spesiell lesning.. jeg har ikke lest om deg før så kjenner ikke tidligere diskusjoner, men dukker opp endel spørsmål merker jeg. lurer jo på om du har vært selvstendig, eller flyttet du rett fra pappa til denne mannen? og har du jobb og utdannelse... dette høres ut som hverdagen til ei muslimsk dame i en fattig del av verden. Anonym poster: b2fdbe79a6a48bc8f332f864994b61b6

Jeg flyttet rett til mannen min fra mitt barndomshjem. Jeg var student da jeg først traff han og det var naturlig at jeg bodde hjemme til vi giftet oss. Jeg har utdannelse, er sykepleier og jobbet før vi fikk barn. Nå er jeg hjemmeværende.

Skrevet
Ganske naivt å tro at barna kan velge de verdiene de vil ha i livet. Dere setter grunnlaget for verdier og når dere lærer barna at det er mannen som et sjefen hvordan vil det gå når de blir voksne. Det virker som det er totalt ansvarsfraskrivelse fra deres side om hvilke verdier deres barn får. Og barn vet mer enn dere tror Anonym poster: ab09c939240aa9c81df33cdc453df4d0

Mannen er sjefen i vårt forhold. Hvordan de vil gjøre det når de blir voksne er opp til dem. Sannsynligvis vil de ikke treffe en partner som har samme livssyn og verdier som oss. Så har liten tro på at noen av dem kommer til å leve på samme måte som osss. Vi oppdrar dem i den kristne tro, i den forstand at vi sier det er dette vi tror på. Andre tror ikke eller har en annen tro enn oss.

Våre verdier er i stor grad preget av toleranse, respekt og ytringsfrihet. Vi fraskriver oss selvsagt ikke ansvaret for hvilke verdier vi lærer våre barn. Jeg tror nok vi er mer tolerante enn folk flest. Men har strenge regler for oss selv, jeg og min mann.

Skrevet
Er du gift med Farmen-Andreas? ;)Anonym poster: 5b4045178df99d06820bb09e36d81408

Nei. Har du ikke fått med deg at han er singel? Vil du leve på en gammeldags bondegård uten strøm og andre moderne fasiliteter, samt som en underdanig kristen kvinne må du smi før det er for sent. Hører det er lang kø utenfor huset hans.

Skrevet

Altså, jeg kunne aldri hatt det slik, hverken det at mannen var "sjef" i huset eller tuktet meg på noe vis. Her bestemmer vi sammen, og har satt grenser og retningslinjer sammen, og begge får konsekvenser om man tråkker over dem- dog aldri fysiske.

MEN, samtidig skjønner jeg ikke at folk blir så i harnisk over dette så lenge dette er noe Elsker Livet SELV har bestemt, hun vil selv ha det slik- faktisk virker det som hun er "pådriveren" for dette. Hun har også "vetorett", dvs at om hun sier at hun ikke vil ha det slik lenger, så er det faktisk greit, og mannen vil la være å "tukte" henne.

Det er også noe de gjør i tosomhet, uten andre tilstede- enda viktigere, dette aner barna ikke noe om, de ser aldri at far er fysisk mot mor osv.

Da ser jeg ikke helt problemet, faktisk.

Nei, jeg ville ikke hatt en mann som syntes det var greit å tukte meg, men det er MEG. Elsker Livet vil ha det- hvorfor kan hun ikke få lov til det, så lenge hun selv synes det er greit?

Det blir faktisk det samme som om det skulle vært rent seksuelt. For folk driver med langt "grovere" ting på soverommet, noen binder hverandre, kveler hverandre, pisker hverandre, ydmyker hverandre og later som de voldtar hverandre. Alt frivillig, privat, barna aner (forhåpentlig) ikke noe om det og det er den "svakeste parten" som sitter med den egentlige kontrollen og kan avbryte det hele.

Alt dette synes mange er helt greit. Hvorfor er det plutselig ikke det når det er platonisk? Så lenge det faktisk er frivillig, mener jeg, og den "svakeste", altså Elsker Livet, er den som bestemmer om det skal skje eller ei?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...