Gå til innhold

Elsker livet- driver dere med fysisk avstraffelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis det ikke er SM dere driver med, er det da noe han gjør mot deg overalt? Og akkurat hva består denne straffen av? slår han deg med flathånd? Riser deg bak? "Nei, nå har du kjørt et sted jeg ikke har godtatt, kom med lanken"? Jeg bare forstår det ikke. Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

Vi er for oss selv om han skal daske på meg på ræva. Ingen barn hjemme eller annet publikum. Barna våre vet ikke noe om dette. Det hender han tar meg i armen e.l. når han snakker til meg, for å komme med en advarsel eller vise at han mener alvor når vi er hjemme eller blant familie. Ingen av oss som tenker over det. Like naturlig som å gi meg en klem eller et kjærtegn.

så om du gjøre noe galt nå, og dere har huset fullt av folk hele dagen, så må du vente på straffen til i kveld? Har jo alltid lært at barn må få konsekvenser der og da, skulle tro det samme gjaldt for voksne.

Men ok, jeg kommer ikke til å forstå, og det er greit. :)

Hvis min mann dasker meg på ræva så er han antageligvis kåt, og hvis han hadde tatt meg hardt i armen ville jeg følt meg som et barn igjen.

Men hva enn som funker for dere!

Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker når samboeren min dasker meg på stumpen og setter meg på plass. Jeg er gjerne ulydig og rampete med vilje :) det er utrolig pirrende og deilig, men ikke for alle.

Anonym poster: 24aa9e7be285e4bc31a025e89ad54bfe

Skrevet
Skjønner ikke alt oppstyret rundt hvordan elsker livet velger å leve jeg!! Er jo ikke første gangen noen lage en debatt om dette! Syntes igrunn det høres ut som de har det veldig bra jeg;)
For de aller, aller fleste (heldigvis), så løses konflikter med kommunikasjon og ikke med fysisk makt. De fleste kvinner i Norge er likestilte og behøver ikke en mann til å påse at de oppfører seg ordentlig eller straffe dem dersom de ikke gjør det. Anonym poster: 41fb79de997d652d42ccf5ab2677c561

Vi er ikke likestilte, men vi er likeverdige. Mannen min er overhodet i familien. Vi gjør som vi ønsker, dere andre får gjøre som dere ønsker.

Jeg kan også klare meg uten at han er fysisk, men vi foretrekker det slik.

Skrevet

Skjønner ikke alt oppstyret rundt hvordan elsker livet velger å leve jeg!! Er jo ikke første gangen noen lage en debatt om dette!

Syntes igrunn det høres ut som de har det veldig bra jeg;)

For de aller, aller fleste (heldigvis), så løses konflikter med kommunikasjon og ikke med fysisk makt. De fleste kvinner i Norge er likestilte og behøver ikke en mann til å påse at de oppfører seg ordentlig eller straffe dem dersom de ikke gjør det.

Anonym poster: 41fb79de997d652d42ccf5ab2677c561

Men om HUN vil leve slik, så er vel det greit?

Nei, jeg syns aldri fysisk avstraffelse er greit.

Skrevet
Hvis det ikke er SM dere driver med, er det da noe han gjør mot deg overalt? Og akkurat hva består denne straffen av? slår han deg med flathånd? Riser deg bak? "Nei, nå har du kjørt et sted jeg ikke har godtatt, kom med lanken"? Jeg bare forstår det ikke. Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e
Vi er for oss selv om han skal daske på meg på ræva. Ingen barn hjemme eller annet publikum. Barna våre vet ikke noe om dette. Det hender han tar meg i armen e.l. når han snakker til meg, for å komme med en advarsel eller vise at han mener alvor når vi er hjemme eller blant familie. Ingen av oss som tenker over det. Like naturlig som å gi meg en klem eller et kjærtegn.
så om du gjøre noe galt nå, og dere har huset fullt av folk hele dagen, så må du vente på straffen til i kveld? Har jo alltid lært at barn må få konsekvenser der og da, skulle tro det samme gjaldt for voksne. Men ok, jeg kommer ikke til å forstå, og det er greit. :) Hvis min mann dasker meg på ræva så er han antageligvis kåt, og hvis han hadde tatt meg hardt i armen ville jeg følt meg som et barn igjen. Men hva enn som funker for dere! Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

Ja, da venter vi til neste gang det passer. Jeg er voksen og kan vente på straffen min. Ingen problem.

Du venter vel med å ha en personlig diskusjon til gjestene er ute av huset, eller syns du det er greit med vitner?

Skrevet

Aaah!! Hvor mange tråder må det være nødvendig å lage om elsker livet og om mannen tukter henne eller ikke, om det er seksuelt motivert eller ei ? Er dere virkelig så himla nysgjerrige er det da fullt mulig å sende privat melding. Hun har da også svart av beste evne ganske så mange ganger på akkurat det samme spørsmålet !! Og gjentar igjen og igjen at det er privat ..

La da henne være !!

Hun virker mer oppegående og sikker på seg selv enn de fleste her, så hun hadde vel mest sannsynligvis dratt fra mannen om hun ikke var fornøyd.

Skrevet

Skjønner ikke alt oppstyret rundt hvordan elsker livet velger å leve jeg!! Er jo ikke første gangen noen lage en debatt om dette!

For de aller, aller fleste (heldigvis), så løses konflikter med kommunikasjon og ikke med fysisk makt. De fleste kvinner i Norge er likestilte og behøver ikke en mann til å påse at de oppfører seg ordentlig eller straffe dem dersom de ikke gjør det.

Hun er en voksen, ikke ett barn! Hva folk gjør i sine egne hjem er det jo ingen andre som har noe med. Om hun selv hadde hatt mye i mot dette så hadde hun ikke vært åpen om dette på et forum eller så hadde hun best om hjelp til å gå!

Vi har nok alle noen sære trekk eller ting vi gjør i forholdet, bare ikke alle som tørr å være åpen om det;)

Skrevet
så om du gjøre noe galt nå, og dere har huset fullt av folk hele dagen, så må du vente på straffen til i kveld? Har jo alltid lært at barn må få konsekvenser der og da, skulle tro det samme gjaldt for voksne. Men ok, jeg kommer ikke til å forstå, og det er greit. :) Hvis min mann dasker meg på ræva så er han antageligvis kåt, og hvis han hadde tatt meg hardt i armen ville jeg følt meg som et barn igjen. Men hva enn som funker for dere! Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

Ja, da venter vi til neste gang det passer. Jeg er voksen og kan vente på straffen min. Ingen problem.

Du venter vel med å ha en personlig diskusjon til gjestene er ute av huset, eller syns du det er greit med vitner?

Kommer helt ann på hvem som er der. Men en ting, var du av denne oppfatningen før du traff han, eller har du blitt sånn?

Skrevet

Må si meg enig i det, jeg synes aldri at fysisk avstraffelse er greit. Ser for meg at veien fra å bare straffe kona til også å straffe barna kan være faretruende kort.

Skrevet

Synes det er tøft gjort av deg å være så åpen om dette! :) Som du ser, så er det ikke alle som skjønner at slik vil dere ha det, og dere trives med det.

Jeg liker å bli tatt litt hardt i på soverommet, men kunne aldri tenkt meg å få klaps på rompa om jeg f.eks. satt litt for lenge på dataen (da ville rompa mi vært bra rød...).

Skjønner at dere (og andre) liker det slik :)

Skrevet

Aaah!! Hvor mange tråder må det være nødvendig å lage om elsker livet og om mannen tukter henne eller ikke, om det er seksuelt motivert eller ei ? Er dere virkelig så himla nysgjerrige er det da fullt mulig å sende privat melding. Hun har da også svart av beste evne ganske så mange ganger på akkurat det samme spørsmålet !! Og gjentar igjen og igjen at det er privat ..

La da henne være !!

Hun virker mer oppegående og sikker på seg selv enn de fleste her, så hun hadde vel mest sannsynligvis dratt fra mannen om hun ikke var fornøyd.

Jeg er her ikke så mye og har ikke sett at det har vært tråder om det samme tidligere. Men mener at dersom man er åpen om hvordan man lever så må man også tåle at andre stiller spørsmål og at ens levesett blir gjenstand for debatt.

Det blir jo ikke noe annerledes enn om jeg skulle si at jeg gir barna nugatti og brus hver dag. Eller hadde dem i fremovervendt barnesete fra fødsel. Regner med det hadde blitt debatt her inne da.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Næh, Elsker Livet drar jo tråden videre, så jeg tror nok hun liker å diskutere det. Ellers så er vel både hun og mannen voksne mennesker og velger selv hvilket liv de vil leve ;)

Skrevet

Etter å ha lest tråden din om hans domninans, og dette så må jeg si at for meg virker ikke forholdet deres særlig sunt.

Forøvrig tror jeg nok at du er et lite troll, dog et meget underholdene troll.

Anonym poster: f0001d6076bd1d49acb3c0b3237a9ebd

Skrevet

Jeg digger deg Elsker livet! Og respekterer deg. Du står for det du mener og tørr å si det! Kunne virkelig tenkt meg å hatt deg i min vennekrets. Du svarer alltid like reflektert og ærlig uansett hvor dumme spørsmålene er, selv om du har fått de 100 ganger før. Virkelig en flott dame! Tror barna dine kommer til å vokse opp til flinke og selvstendige voksne som også tørr å ha egne meninger. All ære til deg og det livet du velger å leve!

Anonym poster: 244bb076da4480bed569248971b7f8aa

Skrevet
Hehe.. Jeg synes dette hørtes spesielt ut, men fant det fascinerende samtidig :P Går du med vilje mot hans beslutninger av og til, for å få straff? Mener ikke å være nysgjerrigper, så du må så klart ikke svare :o
Nei, jeg prøver å unngå straff. Men liker å bli satt på plass når det er behov for det.
Det er der jeg faller litt av... Jeg kan, om jeg legger godviljen til, forstå behovet ditt for en sterk mann som tar hovedansvar for familien, men at det ikke er nok at han SIER hva han mener og altså muntlig irettesetter deg, det skjønner jeg ikke samme hvor mye jeg prøver. Selv om vi ikke har den maktfordelingen i heimen, så hender det jo at jeg gjør ting som mannen ikke liker, og som jeg også vet var dumt gjort, men da holder det jo at han gir tydelig beskjed om hva han mener, og har han rett, beklager jeg og så er vi ferdige (dette går begge veier hos oss). At en voksen kvinne skal bli mer "lydig" ved å få en klaps på baken eller klyp i armen høres faktisk, i mangel på et bedre ord, latterlig ut. Så lenge du påstår at det ikke ligger noe seksuelt bak, at mannen din aldri tukter deg i sinne (hva gjør han når han er sint, forresten?) og at du ikke frykter straffen - hva i all verden er vitsen da?

Blir ikke mer lydig kun av den grunn, vi syns at både verbal og fysisk kommunikasjon er en god ting så lenge ingen går over streken. Det er ikke noe farlig, og vi kommuniserer ikke med frykt. Vi vil hverandre godt, kun det.

Han blir sjelden sint. Blir han sint så må han jobbe med seg selv, for seg selv til han har roet seg ned og kan kommunisere på en saklig måte.

Skrevet
Ja, da venter vi til neste gang det passer. Jeg er voksen og kan vente på straffen min. Ingen problem. Du venter vel med å ha en personlig diskusjon til gjestene er ute av huset, eller syns du det er greit med vitner?
Kommer helt ann på hvem som er der. Men en ting, var du av denne oppfatningen før du traff han, eller har du blitt sånn? Anonym poster: 27019a8220b664dad192d217cdea893e

Før jeg traff han.

Skrevet
Jeg digger deg Elsker livet! Og respekterer deg. Du står for det du mener og tørr å si det! Kunne virkelig tenkt meg å hatt deg i min vennekrets. Du svarer alltid like reflektert og ærlig uansett hvor dumme spørsmålene er, selv om du har fått de 100 ganger før. Virkelig en flott dame! Tror barna dine kommer til å vokse opp til flinke og selvstendige voksne som også tørr å ha egne meninger. All ære til deg og det livet du velger å leve! Anonym poster: 244bb076da4480bed569248971b7f8aa

Takk skal du ha :)

Skrevet

La da henne være !!

Jeg er her ikke så mye og har ikke sett at det har vært tråder om det samme tidligere. Men mener at dersom man er åpen om hvordan man lever så må man også tåle at andre stiller spørsmål og at ens levesett blir gjenstand for debatt.

Det blir jo ikke noe annerledes enn om jeg skulle si at jeg gir barna nugatti og brus hver dag. Eller hadde dem i fremovervendt barnesete fra fødsel. Regner med det hadde blitt debatt her inne da.

Det har vært maaaaange og laaaange !!! Og hun har fått mye dritt for sitt levesett .. og hun ble grovt mobbet her en stund !!

Om hennes levesett skulle gått utover noen er det da kun henne selv, så det kan vel ikke sammenlignes med det du nevner.

Skrevet

Hender det aldri at han trår feil og straffer deg på et grunnlag du syns er feil?

Har han alltid rett?

Anonym poster: 1a38d7006034411c0f5e2ecd67a78a07

Skrevet
Skjønner ikke alt oppstyret rundt hvordan elsker livet velger å leve jeg!! Er jo ikke første gangen noen lage en debatt om dette! Syntes igrunn det høres ut som de har det veldig bra jeg;)
For de aller, aller fleste (heldigvis), så løses konflikter med kommunikasjon og ikke med fysisk makt. De fleste kvinner i Norge er likestilte og behøver ikke en mann til å påse at de oppfører seg ordentlig eller straffe dem dersom de ikke gjør det. Anonym poster: 41fb79de997d652d42ccf5ab2677c561
Nei, jeg syns aldri fysisk avstraffelse er greit. Anonym poster: 41fb79de997d652d42ccf5ab2677c561
Må si meg enig i det, jeg synes aldri at fysisk avstraffelse er greit. Ser for meg at veien fra å bare straffe kona til også å straffe barna kan være faretruende kort.

Den er nok ikke faretruende kort. Det skal jeg love deg. Jeg er kona hans, vi har et intimt forhold basert på gjensidig respekt og beundring. Vær så snill å ikke dra barna inn i dette. Dette er kun mellom oss to. Å være fysisk mot barna på en slik måte er overgrep, de vil ikke forstå annet enn at mamma eller pappa er stygg mot dem.

Skrevet

Jeg lurer nå litt på hvilken oppvekst dere har hatt?

Er deres foreldre opptatt av å leve etter Bibelen? Kanskje ikke etter samme regler som dere, siden dette er noe du har funnet fram til i voksen alder.

Men er dere oppvokst i kristne hjem?

Har det noensinne vært aktuelt å være fysisk med hverandre i din eller hans familie?

Anonym poster: 41c621dc736c90e50236b407d61c0323

Skrevet
Hender det aldri at han trår feil og straffer deg på et grunnlag du syns er feil? Har han alltid rett? Anonym poster: 1a38d7006034411c0f5e2ecd67a78a07

Jo, det har skjedd det. Da snakker vi om det, og han ber om unnskyldning og er nok veldig lei seg. Selvtilliten hans har nok fått seg en knekk etter en slik episode. Det er han som må ta støyten med dårlig samvittighet da og kjenne på sin umoral.

Skrevet (endret)
Jeg lurer nå litt på hvilken oppvekst dere har hatt? Er deres foreldre opptatt av å leve etter Bibelen? Kanskje ikke etter samme regler som dere, siden dette er noe du har funnet fram til i voksen alder. Men er dere oppvokst i kristne hjem? Har det noensinne vært aktuelt å være fysisk med hverandre i din eller hans familie? Anonym poster: 41c621dc736c90e50236b407d61c0323
Jeg har hatt en oppvekst med to verdslig kristne foreldre. En rødstrømpemamma som gjorde karriere og gikk sine egne veier. En pappa som prøvde å fylle inn for min mor som manglet husmorgener, han gjorde også karriere. Min mann er vokst opp med gammeldagse ultrakonservative kristne bønder. Men de har kommet litt ut av skallet sitt og følger litt mer med i tiden enn da han var barn.

Svigerforeldrene min er nok mer fysiske som oss, innbiller jeg meg. Men jeg aner egentlig ingenting om det fordi det i så fall er privat for dem.

Mine foreldre var av og til fysiske, eller det vil si at mamma sparket min far i baken, skjøv han bort om han stod i veien o.l. når de hadde diskusjoner. Vi oppfattet det alltid som å være litt morsom samtidig som de var oppgitte eller frustrerte over dagligdagse konflikter.

Endret av Elsker livet
Skrevet
Hender det aldri at han trår feil og straffer deg på et grunnlag du syns er feil? Har han alltid rett? Anonym poster: 1a38d7006034411c0f5e2ecd67a78a07

Jo, det har skjedd det. Da snakker vi om det, og han ber om unnskyldning og er nok veldig lei seg. Selvtilliten hans har nok fått seg en knekk etter en slik episode. Det er han som må ta støyten med dårlig samvittighet da og kjenne på sin umoral.

Men hva om han ikke innser at han har tatt feil da?

Anonym poster: 8e53221506fd99afa252a0f1d020217b

Skrevet

Hvor mange barn har dere? og hvor gamle er de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...