Gå til innhold

Mat og dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer for tapas :)

Anonym poster: 7b07231510b861288784827b741ecacb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spekemat sammen med flattbrød, hjemmelaget potetsalat og foccatia brød og selvfølgelig rømmegrøt til er supergodt :D

Skrevet

Høres deilig ut!!! Gruser tapas (som kan være av ymse kvalitet). Jeg heier på hjemmelaget tradisjonsmat av lokale råvarer :)

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1358544160' post='144951000]

Sodd! Eller kjøttsuppe og grove rundstykker.

Betasuppe er vel kanskje sodd. Det er kjøtt, gulerøtt, kålrabi, poeter etc. Tenkte å servere det med suppebrød!

Anonym poster: 5ff8a504951abecdf7396209aa0bd725

Betasuppe og sodd er ikke det samme. Sodd har kjøttboller og kjøtt, potet og gulrot ved siden av.

Skrevet

Kanskje vi skal gå for betasuppe også, i stedet for snitter og tapas. Tapas er jeg litt skeptisk til, fått det i flere anledninger og det som skal være varmt er kaldt osv. Selv om det er veldig godt servert ute på restaurant.

Tanten min har en veldig god oppskrift, må ærlig si at vi ikke har tenkt på suppe som alternativ.

Betasuppe er ikke så kjipt som enkelte sier, kommer selvfølgelig an på hva folk ha i den :)

Skrevet

Synes suppe er litt stusselig på en festdag.

Skrevet

Jeg syns sodd eller hakk som jeg er vant til passer godt i dåp/navnefest, men selv er jeg vant til koltbord.

Mannen og jeg har blitt enige om koltbord og ei gryte med sodd når vi skal ha navnefest en gang.

Snitter er jeg vant til i begravelser, så det ville blitt rart for meg :)

Man kan jo i grunn synes hva man vil om supper og sodder og hvor lite det er festmat, men fakta er at det har jo vært regnet som festmat til alle tider.

Skrevet

Snitter er stusslig mat som bare velges av dem som ikke har ork til å gjøre noe ut av maten selv. En god suppe er mye bedre, gryterett enda bedre og en skikklig middag best.

Anonym poster: 9531728bc6ce0dcbfd01ea86936a9ed1

Skrevet

Er det vanlig med snitter/smørbrød i dåp? Det har jeg aldri fått servert i dåp i allefall...

Vi har hatt koldtbord med en varm gryte ved siden av til alle våre 3 døtre på deres navnefest. Da har vi bestilt det ferdig, og maten har blitt levert på serveringsfat etc til det tidspunktet vi skulle ha maten. Veldig lettvint, og godt :)

Bestilte dere fra cateringfirma? Jeg trenger tips til cateringfirmaer i forbindelse med min datters konfirmasjon til våren. Noen du kan anbefale?

Skrevet

Vi serverte supper i dåpen til lillejenta.

Hadde da tre typer suppe. Jeg laget tomatsuppe (http://husmorkjerringa.com/tomatsuppe/), svigermor lagde en fiskesuppe og min mor lagde en blomkålsuppe.

Serverte brød og smør til suppene. Det ble godt mottatt og alle var fornøyde med maten! :)

På eldstemann laget jeg koldtbord. Det ble også veldig godt, men det var fryktelig mye arbeid!!! Jeg hadde da brød, spekemat, laks, egg, kjøttpålegg og mye annen tradisjonell koldtbordsmat :)

Skrevet

Snitter hører vel hjemme på gamlehjemmet vel, er noe jeg forbinder med begravelse altså, har aldri opplevd å få det i en barnedåp.

Jeg ville gått for et enkelt koldtbord med en suppe eller gryterett som en av rettene.

Vi har hatt middag, koldtbord og spekemat i våre barnedåper. Alt ble veldig vellykket og godt mottatt faktisk. Mest jobb med middagen synes jeg, siden vi lagde den selv.

Men om du lager en stor gryte sodd eller gryterett og i tillegg har en stor kurv med diverse godt brød, og et koldtbord ved siden av med f.eks en form lasagne, karbonader og løk, noe fisk, ost og kjeks, litt spekemat og eggrøre pluss et par salater bør alle klare finne noe de liker og gå mette og fornøyd fra bordet. Samle troppene og be familien ta med litt hver, om søsteren din tar med et fat ost og kjeks, mammaen din tar med en form lasagne osv osv og dere selv sørger for sodden og litt til blir det super festmat på en enkel og rimelig måte.

Anonym poster: eceff66fe18e4fc500438365b2311260

Skrevet

Snitter og tapas kan jo være så mangt - kommer helt an på hvilket cateringfirma man velger. Snitter og hvitvin i dåp er helt ok, men synes at sodd, betasuppe etc. virker mye mer spennende :) fin tråd dette her :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...