Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Min mor tenker ikke pent om overvektige. Blir så lei meg for en av mine beste venninner er ganske tykk..Håper ikke min mors fordommer skinner i gjennom til henne Anonym poster: 22e46879059bf846fcaeeaa9d5c376f3
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Mor mi er bitter påden mannlige delen av menneskeheten etter å ha hatt en vond skilsmisse fra far min. Riktignok i 1981 (!!!), men det er ingen hindring. Så hun ser ikke med blide øyne på at jeg har fått meg en samboer. Vi har vært sammen i mer enn 3 år, men inntil nå har hun ikke villet ha ham til stede på f eks julaften...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 fordommer mot utlendinger...selv er jeg gift med og har to barn med en afrikaner...merket at det ikke var særlig populært å komme hjem med han, men de prøvde å skjule følelsene...nå liker de han da...men ikke andre..gjør meg veldig sint, og jeg gir alltid klar beskjed dersom de sier noe nedsettende om utlendinger i mitt nærvær... Anonym poster: ee5b605fb39f1b7344e4be17a5546019
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Mamma kan ikkw fordra utlendinger. "Pakk som kan dra seg tilbake, og la våre skattepenger være ifred" Hurra. Hun liker heller ikke homofile. da dette er kjempeekkelt. Er så fint at en av hennes bestevenninner har en homfil sønn, men han teller ikke, for han er jo tross alt ikke så ekkel.. Jada, forstå det den som kan.. Anonym poster: 6b21d9b2d51dec145f82e34d4492ac73
millemille Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Pappa er rett og slett rasistisk. Sier at alle utlendinger stjeler osv.
Gjest Antarctica Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Mamma kan ikkw fordra utlendinger. "Pakk som kan dra seg tilbake, og la våre skattepenger være ifred" Hurra. Hun liker heller ikke homofile. da dette er kjempeekkelt. Er så fint at en av hennes bestevenninner har en homfil sønn, men han teller ikke, for han er jo tross alt ikke så ekkel.. Jada, forstå det den som kan.. Anonym poster: 6b21d9b2d51dec145f82e34d4492ac73 Ja, men sånt endrer seg jo når man kjenner noen! "Alle arabere er noen blodtørstige terrorister, men ikke Ibrahim som bor i naboleiligheten, han er jo så søt og høflig og hjelpsom." Og så klarer ikke folk å se for seg at dersom du ble kjent med ikke bare Ibrahim, men også 500 andre, så ville de også framstå som ham, og ha gode egenskaper og være vennlige og hjelpsomme...
Elsker livet Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Min mor har fordommer mot slike som meg. Hun er en rødstrømpe og syns det synd at jeg ikke gjør karriere og ikke har min mann som min personlige slave Endret 18. januar 2013 av Elsker livet
L-8 Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Pappa er politisk korrekt til det kjedsommelige. Men langt der inne så gjemmer det seg en liten homofob gitt!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 Kan nevne de jeg kommer på i farten: Negere Sosialklienter Uføretrygda folk Røykere Akademikere Homofile Byfiser Anonym poster: 723f01c25af34f3d93e3e731034fc206
Gjest marie-s Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 Faren min er rasist så det holder. Ironisk nok så hadde han ei fra Gana skjult i sin leilighet i nesten et år, men kan aldri tro at hun fikk være der "gratis". Han har til og med klart å skjelle ut spanjoler på gata i Spania og lurt på hva de gjorde i den gata han bodde. Ellers så er han også ganske mye mot alenemødre. Hva var det han fortalte meg en gang jeg skulle leie ut: Nå må du ikke leie ut til slike tragiske alenemødre da.....Og der satt jeg og hadde vært alenemor i 5-6 år. Det er kanskje ikke så rart at jeg ikke har kontakt med en slik type, er ikke mulig å diskutere med han heller.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Både mine foreldre og svigerforeldre er litt rasister... Svigermor er VELDIG imot både svartinger og homofile.... Anonym poster: fc289dd3b18181a00cc63e7caa354e02
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 min far er homofob. Anonym poster: e8394cd63cc20a00d33e255f7cf426bf
O`Neill Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 Min far er opphengt i tykke/tynne folk... Han begynte å messe om at jeg begynte å bli rund da jeg veide 65/69kg (er 170).. Og han kjøpte flotte souvenirer til slekta da han hadde vært på ferie, men til meg hadde han kjøpt slankepiller som en ikke kan få tak i Norge.. Min mor kan jeg ikke sette fingeren på noe spesielt..hun er en meget tollerang og åpen person..
Ennai Skrevet 18. januar 2013 #15 Skrevet 18. januar 2013 Pappa mer nok også litt rasistisk.. Husker spesielt en kommentar: kom hit med en muslim, så henter jeg hagla.. Sagt med et glimt i øyet, men også i alvor... Glad jeg ikke har arvet den tankegangen...
Kanutten83 Skrevet 18. januar 2013 #16 Skrevet 18. januar 2013 Pappa liker ikke utledinger og homofile, med unntak av min lesbiske søster og sin egen homofile forlover og hans spanske mann Han har også fordommer mot folk fra Bærum, kun en gjeng fisefine folk som snakker altfor pent, pappa er fra Oslos østkant. Så det var nok hardt for pappa at jeg giftet meg med en fra Bærum og bosatte meg der, at vi bor på den såkalte skyggesida teller ikke, Bærum er Bærum Mamma skjuler sine eventuelle fordommer ganske bra
3 er nok! Skrevet 18. januar 2013 #17 Skrevet 18. januar 2013 Mamma hater tykke folk, i hennes verden er man sykelig overvektig om man er over 70 kg, samme hvor høy man er. Da jeg bikket 60 kg (er lav) kan du tro jeg fikk høre det! Hun maser enda om at jeg må ta en slankeoperasjon, løfte puppene, bruke rynkekrem osv. Alle som ikke bruker en time forran speilet før de går ut er også i hennes verden ikke verdige henne. Men hun er verdens beste mormor, så jeg har lært meg å leve med det. Pappa hater alle utlendinger og homofile.
what a drittkjerring Skrevet 18. januar 2013 #18 Skrevet 18. januar 2013 Min mor er som din HI. Men bare når det gjelder kvinner! At pappa er tykk gjør ingen verdens ting.. Hun nøler ikke med å kritisere folk når de blir for tynne heller. At hun er nesten like tynn som meg feier hun bare bort. "det er da flere kilo som skiller oss, jeg har tross alt former" Rare dama.
what a drittkjerring Skrevet 18. januar 2013 #19 Skrevet 18. januar 2013 Pappa er meget tolerant og har han fordommer skjuler han de godt.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #20 Skrevet 18. januar 2013 Mamma misliker tjukke folk. Hver gang jeg besøker henne mønstrer hun meg opp og ned. Når hun snakker om andre, hvis vedkommende er overvektig, kommenterer hun alltid det. Faren min likte ikke homofile. Etter å ha fått homofile naboer så er det visst greit. Han liker ikke folk fra Oslo vest og Bærum. Nektet å ha bærumsskilt på bilen etter han kjøpte bil der. Sist men ikke minst så det muslimer og politikere han misliker mest av alt. Romfolket har han faktisk sympati med. Anonym poster: 2af1d06da582faed650ef268ac75a71d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #21 Skrevet 18. januar 2013 Mamma synes jeg er bælfeit, uansett da jeg veide 48 kilo med høyde på 169, eller nå som jeg er gravid og veier 66 kilo i uke 31. Kjempeartig å høre dette slankemaset hele tiden, nå må du ikke spise ditt og datt, nå må du gå ned i vekt (hun sa det også da jeg hadde BMI på 18). Selv er hun litt rund forresten Hun mener at jeg er hore fordi jeg har hatt sex med 2 stk da jeg var singel (ikke samtidig altså, men sex utenfor fast forhold). Hun mener at man helst burde ha hatt sex med en og samme hele livet, og leve alene hvis man blir dumpet. Fordommer mot muslimer, mørkhudede uansett opprinnelse, homofile, lesbiske, folk uten utdanning og folk som ikke leser bøker. Gøy! Anonym poster: 28a9dfd55794ac26a969a865a7606d10
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #22 Skrevet 18. januar 2013 Min stefar har skikkelige fordommer mot Tyrkia og skal ALDRI reise dit. Finns ikke et mer undertrykkende land enligt ham. På en måte skjønner jeg hvor det kommer fra for i sine yngre dager arbeidet han for menneskerettigheter hvor Tyrkia var et av de store synderne på akkurat det. Han klarer ikke å se at dette landet vært under en enorm uvikkling og det er ikke slik det engang var. Mamma og stefar har også veldig vanskelig å skjønne at en mann og kvinne kan være BARE venner, hehehe. Måtte bruke mange, mange år på å overbevise dem om at min beste venn som er mann, og jeg aldri vært sammen på noen intim måte til tross for at vi delt seng mange ganger opp igjennom. Anonym poster: beac8b58ac79632eccffc11cfdb9117f
Magia Skrevet 18. januar 2013 #23 Skrevet 18. januar 2013 Mora mi har så mye fordommer at jeg vet ikke hvor jeg skal starte (og for å ikke gjøre innlegget på størrelse med et leksikon, så tar jeg bare med noe av det hun har fordommer mot, ikke hva de går ut på): - Alle som ikke er katolsk kristne - Homofile - Folk som liker, og spesielt de som spiller, musikk som ikke er klassisk musikk og da er rockemusikk verst, men også jazz, pop og alt annet er feil. - Mørkhudede - Folk med piercinger og/eller tattoveringer - Folk som farger håret - Folk som går utfordrende kledd, enten ved å vise hud, eller på annen måte skiller seg ut (og da spesielt goth-aktig eller rocker-aktig stil) - Folk som er tilhenger av venstreorientert politikk - Folk som snakker dialekt - Arbeiderklassen Nevnte jeg folk?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2013 #24 Skrevet 18. januar 2013 min far er vel egentlg litt fordomsfull mot overvektig. Han mener de er mindre intelligente. Er overvektig selv, men jeg er smart men dum siden jeg ikke klarer å slanke meg. Mye av dette er hans skyld pga oppvekst, men nå er jeg voksen så nå kan jeg ikke skylde på han lenger (har vært overvektig siden jeg var 12) ellers har han noe imot korttenkte mennekser, egentlig de som ikke kan gå for eget initiativ altså i jobbsammenheng. Mamma er litt rasistisk egentlig, hun mener alle mødre bør få døtrene sine til å se ikke uten min datter. Den bør være pensum mener hun. Sant skal sies så har stesøsteren min blitt muslim i den senere tid da.. Anonym poster: a1cacc6d9837d53684e42f0a84d6eef9
Ikkenonick Skrevet 18. januar 2013 #25 Skrevet 18. januar 2013 Å hjelpes! Den norske folkesjela (for å si det sånn, siden jeg regner med det er den de fleste av foreldrene her inne "representerer") er virkelig usunn! Min far har ingen fordommer jeg kjenner til. Han er en meget åpen og tolerant person som igrunn ikke har noe spesielt i mot noen... Mine besteforeldre derimot er "gammeldagse" på enkelte felt, og synes blant annet utlendinger er skumle. Med unntak av min bosninske bestevenn, og hans familie, min halvt tyrkiske eks, en tyrkisk venn, den hyggelige pakistanske dama på Kiwi, den flinke flinke indiske legen på legesenteret osv. Det er "alle disse andre" som er skumle og spesielt "dissa som får alt av staten".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå