Gå til innhold

Kunne trengt andres meninger om dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

I midten av mars ifjord møtte jeg en kar fra England på nett. Vi fant tonen rimelig kjapt, og kunne sitte å prate i timesvis hver eneste kveld. I slutten av April fikk jeg en e-mail fra ei jente fra thailand som krevde at jeg måtte holde opp å skrive med mannen hennes, medfølgende et brudebilde av disse to. de hadde giftet seg 1 mars, og iløpet av de neste dagene sendte hun flere e-poster med bilder fra seremonien, samt invitasjonene som jo sa 1 mars.

Jeg ble passe forvirret, og konfronterte jo min venn fra england om dette. han forklarte da at de ikke hadde giftet seg, men at dette var en slags før-seremoni som visstnok er ganske vanlig i thailand. Han hadde vært i et forhold med henne mens hun bodde i thailand, hun hadde visstnok psykiske problemer som han forsøkte hjelpe henne med. han ville egentlig ikke gifte seg med henne, men følte at nå var ting gått for langt i prosessen, slik at han bare måtte gjennomføre for ikke å bringe skam på henne. Det gjorde han jo likevel da han ifølge han selv bare noen dager senere dro tilbake til England etter å ha fortalt henne alt var over, og lot være å underskrive de nødvendige papirer for at de skulle være lovlig gift. Jeg lot den passere ettersom jeg hadde en god magefølelse med denne mannen før alt dette henne, selv om hele greia var passe absurd.

Idag har vi et flott forhold sammen. Jeg var der i julen, han her på nyttåret, og han har besøkt meg 5 ganger i norge siden juli. Vi er veldig forelsket, og alt går på skinner. Eneste som plager meg er at denne thai-jenta enda driver på å skriver til han at hun savner han og venter på han. Jeg var så stygg at jeg leste mailen hans, og fant der et innlegg han hadde skrevet til henne om at han elsket henne og skulle ringe henne, mens hun spurte når han skulle ordne visum slik at hun kom seg til england. Dette var da i slutten av mars.... Han har senere sagt han syntes synd i henne i lang tid etter bruddet, men at det var over da han traff meg.

Så det jeg lurer på her, er det noen som vet mye om thailandske bryllup?

Og tror dere det er hold i det han sier, eller syns han bare jeg var et bedre alternativ enn henne fra thailand? Det skal sies at jeg aldri har tatt han i løgn, og at han helt fra starten av har vært en ærlig og oppriktig mann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres lugubert ut... Jeg hadde skygget banen.

Anonym poster: 620c2ec090f4a31ea2b7cb838e83cd1a

Skrevet

Dette lukter vondt, jeg hadde ikke fortsatt med denne mannen nei.

Anonym poster: f58a2c59a23d24f0efded76490e64425

Skrevet

Umulig å svare deg, kjenner jo ikke fyren eller situasjonen i det hele tatt.

Kjenner heller ikke Thailandska tradisjoner, men at mange kulturer har bryllup som går over flere dager og har flere ulike seremonier før ekteskapet er endelig, det stemmer i hvert fall.

Håper du finner ut av det og at det er slik du ønsker, jeg hadde definitivt vært ganske skeptisk, men så er det jo du som kjenner ham :)

Skrevet

Detta syntes jeg høres veldig rart ut. Kan du ikke kontakte noen i familien hans, venner? noen andre som var tilstede under dette bryllupet? Finn for guds skyld ut om han er gift!

Anonym poster: a90a06f7f6af6d0c5c88c3cf4709f3cc

Skrevet

Jeg kjenner han godt nå, har tilbragt mye tid samen med han siden jeg traff han. Jeg har gått fra å være skeptisk, til å ikke tenke på det, og nå til å være skeptisk igjen. Hun driver jo enda å sender han e-poster der hun prøver å få han tilbake igjen. Det jeg stusset mest på er jo at han pratet om å ringe henne, og skrev han elsket henne da han var kommet hjem til england, selv om han sier han hadde gjort det slutt før han dro. Dette var da ca et par uker etter han var tilbake. et par uker etter dette igjen ber han henne glemme ham i en annen e-post og sier alt er over og at hun må gå videre.

Blir reint forvirret! Jeg mistenker han hadde planer om å gå tilbake til henne, men valgte å bli bedre kjent med meg heller?

Skrevet

Detta syntes jeg høres veldig rart ut. Kan du ikke kontakte noen i familien hans, venner? noen andre som var tilstede under dette bryllupet? Finn for guds skyld ut om han er gift!

Anonym poster: a90a06f7f6af6d0c5c88c3cf4709f3cc

Jeg har vært i england 2 ganger og møtt hele familien hans, som har akseptert meg ++. De har aldri sagt noe om hans tidligere kjæreste, så jeg går ut ifra at han ikke er gift. Han sier iallefall at han gjennomførte seremonien, men underskrev ikke papirene etterpå.

Skrevet

Uansett om de er gift eller ikke så hadde jeg holdt meg langt unna denne mannen. Det er ikke til hans fordel at han lot jenta tro at de skulle gifte seg fordi han syns synd på henne fordi hun hadde psykiske problem...? Faktisk veldig usympatisk gjort.

Og hvis hun sitter i Thailand og han i England uten at de har noe med hverandre å gjøre, hvordan fikk hun vite om deg og fikk tak i din e-mailadresse?

Skrevet

Uansett om de er gift eller ikke så hadde jeg holdt meg langt unna denne mannen. Det er ikke til hans fordel at han lot jenta tro at de skulle gifte seg fordi han syns synd på henne fordi hun hadde psykiske problem...? Faktisk veldig usympatisk gjort.

Og hvis hun sitter i Thailand og han i England uten at de har noe med hverandre å gjøre, hvordan fikk hun vite om deg og fikk tak i din e-mailadresse?

Fordi hun hadde innloggingsinformasjonen til hans e-mail, og logget seg dermed inn og så at vi hadde pratet. Nei det er slett ikke til hans fordel, det er derfor jeg vil forhøre meg litt hva andre mener fordi jeg står midt oppi det selv og kanskje ikke ser helt klart. Han sier selv han bare ville hjelpe henne, og følte seg presset av henne og hennes familie til å gjennomføre. Jeg vet ikke helt jeg

Skrevet

Du hører vel selv hvor tynn den historien hans er vel...?

Anonym poster: 620c2ec090f4a31ea2b7cb838e83cd1a

Skrevet

Kan du ikke be henne om å få se vielsesattesten?

Anonym poster: 9c8fcab22115e4b88fe72859311e73ac

Skrevet

Jeg gjør jo det. Det jeg lurer på er jo om han virkelig dro fra henne da han dro hjem rett etter bryllupet i thailan i fjor slik som han selv sier, eller om han skulle hjem og jobbe et par mnd før han kom tilbake slik hun skrev til meg i en e-mail. I så tilfelle fant han da ut etter han traff meg at han heller ville noe annet enn henne, og det er den biten som plager meg. Han sier jo det var slutt, men en e-post jeg fant som var skrevet et par uker etter han kom hjem fra thailand viser at han hadde ment å ringe henne, samt han snakker til henne som om de fortsatt er sammen... For om han virkelig dro fra henne er det jo ingen fare, men om han gikk fra henne pga en annen dame, har han løyet samt gjort noe jeg liker lite

Skrevet

Jeg har en i familien som har giftet seg med thailandsk dame. De tok bryllupsbildene i god tid før bryllupet, i full brudestas i studio med overdådige kulisser. Det ene bildet i pentøy, og dette ble brukt på invitasjonen.

Skrevet

Hjelpe henne ved å lure henne? Han her høres både sympatisk og smart ut du...

Anonym poster: af78cc2cf2401eb8b2e463386341d17c

Skrevet

Kan du ikke be henne om å få se vielsesattesten?

Anonym poster: 9c8fcab22115e4b88fe72859311e73ac

Jeg har ikke hatt kontakt med henne siden april 2012 da hun drev å sendte meg bilder fra bryllupet, vet ikke om det er så lurt å begynne å skrive til henne nå. Hun snakker dårlig engelsk, og det lille hun sier dreier seg om hvor mye hun vil ha han tilbake

Skrevet

Jeg har en i familien som har giftet seg med thailandsk dame. De tok bryllupsbildene i god tid før bryllupet, i full brudestas i studio med overdådige kulisser. Det ene bildet i pentøy, og dette ble brukt på invitasjonen.

Vel, disse her har visst gjennomført seremonien. Han påstår det er en seremoni før selve bryllupet, men det ser jammen meg ut som et ekte bryllup spør du meg. Jenta sendte meg bilde av en invitsajon der det står navnene til foreldrene dems, så: "Request the honor of your presence at a dinner reception to celebrate the marriage of their childer" etterfulgt av navnet på de to. Syns det ser veldig ut som han giftet seg med henne jeg

Skrevet

Kanskje de har gjennomført den thailandske seremonien. Men vet ikke om den er gjeldene på papiret før de har giftet seg på ambassaden. Trist situasjon uansett, spesielt for den thailandske kvinnen.

Skrevet

Kanskje de har gjennomført den thailandske seremonien. Men vet ikke om den er gjeldene på papiret før de har giftet seg på ambassaden. Trist situasjon uansett, spesielt for den thailandske kvinnen.

Det er så han sier, at han aldri underskrev noen papirer, kun gjennomførte seremonien. Ja det er trist, og jeg klarer ikke legge det helt bak meg heller når jeg er så usikker på hva som egentlig er sant. Vil jo gjerne tro på hans historie, men det er så mange løse tråder.

Gjest overlord
Skrevet

Er igrunn ikke så nøye om han er gift eller ikke, ville ikke rørt han med en ildtang uansett.

Skrevet

På meg virker det som om han vil ha både i pose og sekk.

Skrevet

Det er vel den buddhistiske seremonien de har gjort, den regnes ikke som gyldig i andre land som feks Norge og England, så de må derfor gifte seg en gang til for at det skal være gyldig. De må visst gifte seg på begge måtene for at det skal bli gyldig i begge land så vidt jeg har forstått.

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud.

Han høres ut som en drittsekk.

Skrevet
Det er så han sier, at han aldri underskrev noen papirer, kun gjennomførte seremonien. Ja det er trist, og jeg klarer ikke legge det helt bak meg heller når jeg er så usikker på hva som egentlig er sant. Vil jo gjerne tro på hans historie, men det er så mange løse tråder.

Det er sikkert sant det han sier. Han er i praksis gift med denne kvinnen, men mangler de siste papirene for at det er lovfestet. Han har mest sansynlig gitt foreldrene hennes medgift og de anser henne som gift. Veldig dårlig moral, jeg hadde ikke satset på en slik mann som gikk så langt og sviktet dama på denne måten.

Han burde fullført og gitt det en sjanse, og heller skilt seg på en skikkelig måte om det viste seg at det var umulig for dem å leve sammen.

Skrevet

Ja jeg kan ikke si jeg liker saken noe særlig. Ifølge han hadde di siste 2 årene bare gått dårligere og dårligere med henne, men han valgte å bli fordi han trodde han kunne hjelpe henne, følte stort press fra familien hennes om å gifte seg, og angret seg etterpå. Han reiste tilbake til england få dager etter bryllupet, og har ikke vært der siden. Er ganske enig i at dette er fryktelig dårlige greier. Men vil dette da si at han er gift i Thailand og må ha skilsmisse?

Skrevet
Ja jeg kan ikke si jeg liker saken noe særlig. Ifølge han hadde di siste 2 årene bare gått dårligere og dårligere med henne, men han valgte å bli fordi han trodde han kunne hjelpe henne, følte stort press fra familien hennes om å gifte seg, og angret seg etterpå. Han reiste tilbake til england få dager etter bryllupet, og har ikke vært der siden. Er ganske enig i at dette er fryktelig dårlige greier. Men vil dette da si at han er gift i Thailand og må ha skilsmisse?

Nei, ikke han. Men muligens hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...