Gå til innhold

Gikk du fra fødeavd til barselavd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storken her og.

Med nr 1 kom de bare inn med rullestol. Syns det var rart når jeg nettopp hadde gått å "vandret" inne på fødestuen.. Følte meg faktisk dum i stol..

Med nr 2 gikk jeg..

Anonym poster: e91dbc5c4c2c45dd81e5d8df1a824bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første gikk jeg selv, andre ble jeg trillet avgårde i mens jeg lå i barselsenga. Var utslitt, selv om fødselen var over på et par-tre timer...

Skrevet

Ble trillet i seng til barsel når vi hadde vært litt på fødestua. Senga jeg ble trillet i var samme seng som jeg hadde å barsel. Virket som det var normal prosedyre der jeg fødte, for babyen lå sammen med meg. Og ingen spurte om jeg ville gå eller ha rullestol, det var bare å bli rullet bort. Syns det var helt greit jeg, hadde ingen problemer med å gå men veldig koselig å ligge der med babyen.

Anonym poster: 0e2c22fb0c31c322773b01bfa1d7c035

Skrevet

Etter 17 timer på postop ble jeg trillet opp for å se ungen min. Klarte det i to min (liggende). Så ble jeg kjørt til barsel. Etter 3 døgn ble jeg nærmest båret inn i dusjen. Så havnet jeg på operasjonsbordet igjen gitt!

Så det tok vel kanskje 5 døgn før jeg var ute av senga med hjelp og ca ei uke før jeg gikk noe lengre enn til toalettet som var på det knøttlille rommet.(måtte ha hjelp ut av senga).

Anonym poster: cfb5f8c59ace0500742ac1ec47d5118a

Skrevet

Med første klarte jeg ikke å stå på bena etter 1 time og 20 min. med pressing, og nærmest delt i to nedentil. Var sengeliggende i to dager etter fødselen.

Med nr.2 var jeg på do og i dusjen med en gang og i storform.

Med nr.3 gikk jeg i dusjen. Der låste bekkenet mitt seg helt, og jeg klarte ikke å verken gå eller snu meg i senga på over et døgn.

Anonym poster: d9fc617d3a0a3789387b12989787195d

Skrevet

Ble trillet i sykehussenga. Var innom operasjonsalen og oppvåkningen/overvåkningen på veien. Lå i senga fra fødsel ble satt i gang kl.09 til jeg skulle prøve å tisse i 12 tida dagen etter.

Anonym poster: 70cd76f7bd4237ebaa3f89c688c8efdd

Skrevet

Første gikk jeg med fra fødestue til barselhotell (ålesund sykehus) etter andre skulle jeg gå men ble plasert i senga og trilla (ble sur da)

Skrevet

Jeg gikk selv fra observasjonen og inn på fødestua,og fra fødestua og inn på barsel:)

Skrevet

Jeg kjørte opp i senga begge gangene, men først etter at jeg hadde vært i dusjen, vasket håret og vært ute og ringt. Vi skulle uansett ha med senga så hvorfor ikke sitte på :). Seng til Baby fikk vi først når vi kom på barsel så det var greit å sitte i senga med ungen i arbene og baggen i fotenden i stedenfor å bære med seg alt, men det hadde sikkert gått greit det også.

Anonym poster: 945995c5f7466b742bce64ba0b17dc9b

Skrevet

Ble trillet opp første gangen, pga blodtap. Andre gangen gikk jeg :-)

Skrevet

første gang ble jeg trillet i rullestol, bort en gang, ned en heis og under parkeringsplassen til barselhotellet, egentlig et godt stykke..

andre gang bar jeg babyen selv, samme vei, men da måtte vi vente noen timer ekstra pga undernbemanning på barselhotellet da..

fine raske fødsler uten drama begge gangene :)

Skrevet

Med dei tre første gjekk eg heilt fint, men med nr fire vart eg trilla rundt i to dagar. Stupsvimmel.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke klart å krype engang.

Skrevet

Jeg ble trillet i sengen begge gangene. Fikk ikke spørsmål om jeg skulle gå, de bare trillet sengen så tenkte ikke så mye over det at jeg skulle gått selv.

Hadde orket det da. Første gangen så var jeg full av adrenalin og kunne sikkert tatt meg en joggetur rett etterpå. Andre fødsel tok bare få timer og jeg hadde verken spist eller sovet da jeg fødte. Det var så intenst og utmattende at jeg hadde problemer med å presse ut morkaka etterpå. Men da jeg hadde fått i meg litt mat etter at sønnen min var presset ut, så var jeg kvikk og rask igjen.

Anonym poster: 38fb7d0a7124af99b43ac57259e7117b

Skrevet

Første gikk jeg med fra fødestue til barselhotell (ålesund sykehus) etter andre skulle jeg gå men ble plasert i senga og trilla (ble sur da)

Oj! Gikk du hele veien? Det er jo laangt.. hadde aldri makta det!! Jeg ble trilla inn i senga fra føden til barsel .. altså rett over gangen :P

Anonym poster: 8802f1dcec65ed727566f21e049e2528

Skrevet

Ja jeg gikk. Hadde MASSE energi etter fødselen. Fødte tidlig på morgenen og når jeg sovnet den kvelden og våknet igjen etter 3-4 timer, DA kjente jeg på kroppen hva som hadde skjedd. Haha. Gikk som en gås og følte meg skikkelig mørbanka :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...