Gå til innhold

Gikk du fra fødeavd til barselavd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først gikk eg ut av sjukehuset satt meg i taxi kjørte tre timer for så å gå veldig mye på et nytt sjukehus.. Babyen min var 2,5 time da vi var på vei ut av sjukehuset.. Måtte styre på med å pakke og kle på meg og og babyen før vi dro. Følte meg helt fin....

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Det høres sinnssykt vondt ut å måtte sitte i hard rullestol rett etter fødsel... Takke meg til å bli trillet rundt i sykesenga!

Skrevet

Nei ble trillet inn, var på operasjonsbordet rett etter fødsel. våknet og ble trillet til rommet der en stolt pappa og min 5 timer gamle sønn ventet på meg :-)

Skrevet

Jeg gikk fra fødeavd og til barselavd etter fødsel, det var ikke langt, litt bort en gang og så heis opp og så litt bort en gang igjen. Grunnen til at jeg spør er fordi de kom med rullestol og ville trille meg opp! Så lurte på om det var uvanlig å ville gå selv? Jeg ble klippet og sydd og hadde en lang fødsel, men hadde så adrenalin kikk og følte meg så bra, så så ikke helt problemet med å gå.

Anonym poster: 74826ddca145e4a3312723c9ca1f857b

Epiduralen ble satt altfor sent og kicket inn rett etter jenta var født, så nei;) Jeg ble slept mellom mannen og en barnepleier:)

Lam i bena... Med første var jeg på bena etter 20 min og gikk opp og ned mellom barsel og nyfødtavd.

Skrevet

Gikk selv med baby på armen,mannen bærte bagasjen:)

Skrevet

Har vært i fin form og reist hjem etter noen timer hver gang, så har fått beholde føderommet til vi har reist hjem. Da har jeg gått til bilen.

Skrevet

Trillet i seng. Lammet av epiduralen :P Pluss rimelig utkjørt og forsøkt sammenlappet kjøttkake nedentil :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ble sendt i dusjen av en myndig barnepleier en times tid etter fødsel. Hadde.overhodet ikke lyst, hadde jo en baby å bli kjent med! Men det vart nå godt likevel, så det var slett ikke så dumt. Følte meg rett nok ganske shaky, men likevel. Hadde en kort og heftig fødsel da, tror bedøvelsen etter syingen satt i fremdeles. Tror nok det hadde vært annerledes om fødselen hadde vært langvarig.

Skrevet

Nr 1 Nei, blod mangel, sydd og halve siden bedøvet etter dem satte epudrual feil så ble trillet i sykehus senga fra overvåkningen til barsel avdelingen.

Nr 2 Kunne jeg sikkert ha gjort men ble kjørt med sånn fancy golf bil under jorda osv, siden pasient hotellet la et stykke unna fødeavdelingen.

Skrevet

Gikk og holdt på å dø på veien. Så det gjør jeg aldri igjen

Hva skjedde?

Anonym poster: 1817a53bfe7efb69f2b9e23be7e4cc16

Skrevet

Det at man vil gå betyr ikke nødvendigvis at man kan gå. Sist jeg var på sykehus insisterte jeg på å gå selv, og besvimte og falt, Sykepleieren var ikke happy med meg, og jeg ble pent trillet resten av veien samme hva jeg sa.

Anonym poster: c58e1b9bc19509b956833b710439dd7a

Skrevet

Ble sendt i dusjen av en myndig barnepleier en times tid etter fødsel. Hadde.overhodet ikke lyst, hadde jo en baby å bli kjent med! Men det vart nå godt likevel, så det var slett ikke så dumt. Følte meg rett nok ganske shaky, men likevel. Hadde en kort og heftig fødsel da, tror bedøvelsen etter syingen satt i fremdeles. Tror nok det hadde vært annerledes om fødselen hadde vært langvarig.

Min var langvarig, var så sliten å vondt i bein mage å nedentil så det var ikke noe lek å dusje etter fødsel, jeg sto huka å holdt meg fast i det jeg kunne mens jeg vaska meg med andre hånda, dette for ikke å kollapse av utmattethet.. At jeg fikk dusje alene er rart syns jeg.. Så ikke nødvendigvis bedre med langvarig ;) men klart alle har ulike fødsler :)

Skrevet

Nei. Havnet på operasjonstua og intensiven. Derfra ble jeg trillet til barsel fordi jeg ikke fikk lov å gå

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min var langvarig, var så sliten å vondt i bein mage å nedentil så det var ikke noe lek å dusje etter fødsel, jeg sto huka å holdt meg fast i det jeg kunne mens jeg vaska meg med andre hånda, dette for ikke å kollapse av utmattethet.. At jeg fikk dusje alene er rart syns jeg.. Så ikke nødvendigvis bedre med langvarig ;) men klart alle har ulike fødsler :)

Nei, det var det jeg mente, at jeg hadde nok mer energi enn om fødselen hadde vært langvarig ;) ser det ble litt dårlig forklart :) men ja, kjenner igjen det å holde seg fast i dusjen, man er ikke mye til kar :P

Skrevet

Ble trillet i seng fra fødestua til operasjonsrom til oppvåkning og så til barsel etterpå.. Logisk etter keisersnitt og stort blodtap :)

Og så i seng opp til nyfødtposten der jeg fikk møte min lille datter for første gang :)

Skrevet

Nei, ble kjørt i rulestol og fikk ikke lov å velge. Baby lå i vogn.

Men fødte på kvinnekliniken på Haukeland, og lå på barselhotellet etterpå. Det er i et helt annet bygg, og laaangt å gå mellom.

Anonym poster: 4dc017cffac5dd3351725a3b8e0187cf

Skrevet

Senga skulle uansett være med meg så var naturlig at jeg var oppi den ;)

Vet ikke rutinene på dette på "mitt" sykehus, og husker ikke om jeg ble spurt, tror det falt seg naturlig. Jeg var jo også utrolig sliten og medtatt etter fødselen, men var også litt gira og nysgjerrig så jeg SATT i senga :P

Skrevet

Fyst kjørt i rullestol ned i ein kjellar, deretter ein lang tur med golfbil under bakken, deretter gjekk eg frå resepsjonen til rommet. Fekk tilbud om rullestol bort til rommet, å angra for på at eg takka nei.. :P

Gjest Anybody
Skrevet

Gikk og holdt på å dø på veien. Så det gjør jeg aldri igjen

Hva skjedde?

Anonym poster: 1817a53bfe7efb69f2b9e23be7e4cc16

Alt gikk så fort, jeg kroppen rakk ikke få med seg hva som skjedde. Og kom i sjokk, og jeg fikk veldig lavt blodtrykk og fallt sammen rett og slett...

Skrevet

1. og 2. gang skulle jeg paa barselloftet i Bergen. Det er jo kjempelangt, og aa gaa var aldri et alternativ. Ble kjort i rullestol, mens pappaen trillet baby.

3. gang husker jeg ikke. Da var barselloftet stengt og jeg tror bare jeg ble flyttet opp en etasje. Vet ikke om jeg gikk eller ble kjort i rullestol. Jeg husker dagen etter da jeg folte meg helt super og takket ja til aa bli med paa et fellesmote med fysioterapeut. Husker alle de andre i rommet var super-freshe og gjorde ovelser og greier. Jeg trodde jeg skulle svime av etter aa ha gaatt de ti meterne bort til heisen for aa komme dit. Maatte bare takke for meg etter at halve moetet var ferdig. Senere viste det seg at alle de andre hadde foedt for flere dager siden...

Anonym poster: 8dd5b681fca078816417b42a86fb9471

Skrevet

Jeg gikk selv første gangen. Jeg så virkelig ikke noe vits i å bli trillet i en enorm seng den korte veien fra føde til barsel. Dere som har født på sykehuset telemark vet hvor kort den veien er.

Andre gangen ble jeg liggende faktisk. Men jeg takket pent for skyssen da;) Kl. var over 03 på natten og jeg gadd rett og slett ikke gå ut av senga før jeg absolutt måtte. Følte meg litt dum da;)

Skrevet

Nei. Men nå hadde jeg KS og ble trillet ned fra overvåkningen da. Så det blir igrunn ikke fra fødeavd. da...

Anonym poster: 102f64b1c84990d5612fa917ad989ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...