Gå til innhold

Kan huseier nekte meg dette?

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet (endret)

Dersom man leier en leilighet i samme hus som huseier syns jeg hagebryllup er en svært dårlig idè. Om det så står i kontrakten at dere disponerer denne hageflekken har det neppe ramlet huseier inn at et hagebryllup skulle bli et aktuelt tema. Hagebryllup er ikke tingen om man ikke: 1) Bor langt fra andre folk 2) Inviterer alle naboer

Endret av overlord
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer litt på hvor mye plen dere egentlig har utenfor leiligheten dere leier? Man trenger ganske stor plass til 60 mennesker en hel fest.

Anonym poster: 4a3ddf2893bf1b59a48ee5d7e75710ea

Skrevet

Om du ikke har antenner nok til å skjønne selv at dette ikke er ok, så håper jeg huseier har rett til å nekte, noe jeg tror han har.

Anonym poster: f3ede376fa308a7b13f8db51e4db20d9

Skrevet

Oi! Her er det ikke huseier som er sær,snarere tvert imot!

selvfølgelig kan man ikke forvente at man kan ha en fest for 60 festklare mennesker, med høyhælte sko, kanskje alkohol (?), bord, stoler, mat osv som skal ødelegge plenen. Jeg er sjokkert over at det går an å forvente dette av dem man leier av. Makan egoistisk syn, HI! Meg, meg, meg. Buhu Jeg får ikke lov til å ha fest på plenen jeg ikke eier. Stakkars meg. Buhu.

NOT!!!

Anonym poster: 3d1a416be930bc3853696453ddb57077

Skrevet

Om det så står i kontrakten at dere disponerer hagen, så synes jeg det sier seg selv at man ikke arrangerer fest for en bråte mennesker inntil noens husvegg. Finn et annet sted.

Skrevet

En ting er nå plenen, men har dere toalettfasiliteter til 60 personer? Det holder ikke med ett toalett til så mange mennesker.

Parkering? De fleste eiendommer har ikke plass til 15-20 biler.

Skrevet

Så sære mange av dere virker. Jeg hadde fint tålt en kveld/natt med støy for leietakerne skulle få feire dagen sin :) så lenge avtalen hadde vært at plenen ble fikset på hvis den ble stygg etterpå. Og vis jeg fikk komme ned å ta et glass vin for å gratulere :) men nå har vi et godt forhold til leietakerne våre og jeg stoler på de.

Anonym poster: 41983f9732fc596197f0e46cad0a178b

Skrevet

En ting er nå plenen, men har dere toalettfasiliteter til 60 personer? Det holder ikke med ett toalett til så mange mennesker.

Hvor folk parkerer eller går på do har vel ikke huseier noe med så lenge de ikke parkerer eller går på do i huseiers hage. Utrolig dårlig argument.

Anonym poster: a5313ab4f42fe8951bb40cc86c6db78a

Skrevet

Hvor folk parkerer eller går på do har vel ikke huseier noe med så lenge de ikke parkerer eller går på do i huseiers hage. Utrolig dårlig argument.

Absolutt IKKE et dårlig argument! Skal man arrangere bryllup bør man så absolutt ha dette i orden. Tenk deg 60 gjester og kanskje bare et do da!?!

Skrevet

Absolutt IKKE et dårlig argument! Skal man arrangere bryllup bør man så absolutt ha dette i orden. Tenk deg 60 gjester og kanskje bare et do da!?!

Men hvordan er det huseiers problem at det er bare 1 do???????

Skrevet

Etter som festen skrider fram så blir det pissing i bed og buskas. Det er nemlig slik menn er. De har det veldig lettvint.

Forstår godt at huseier nekter stor hagefest.

Anonym poster: 5c5a8741785792d07cd854f70bd41037

Skrevet

Fordi da pisser folk vanligvis i hagen, utrolig lite trivelig.

Anonym poster: 7eaa9fac5a88abf57d3edda081b05a3a

Skrevet

Jeg skjønner huseier veldig godt. Her hos oss hadde du aldri fått lov!

Skrevet

De har så vidt jeg vet all mulig rett til å nekte. Som utleier selv synes jeg imidlertid det var smålig. MEN om en leieboer av meg hadde villet det samme, så hadde det nok blitt en kontrakt i bunn for akkurat det (altså i forhold til opprydning osv).

Anonym poster: 11502cae33b2651da23a7765e808fb75

Skrevet (endret)

Altså: leietaker har selvsagt rett til å ha gjestene inne. Det er det vel ingen som lurer på?! Hva da med parkering og toaletter? Huff! Håper dere ikke er utleiere! Når man leier ut sier man fra seg en haug av rettigheter, og derfor bør man vite hva man gjør. Et hagebryllup er virkelig ikke det verste som kan skje....

Endret av <3 smj <3
Skrevet

Hvor skal disse 60 gjestene gå på do?

Anonym poster: b0f742031ea991a6c032dbceab34b528

Skrevet

Jeg snakket med en nabo i går som har leid telt til en konfirmasjon. Han sa at det må være litt av en plen dere har tilgang til! Et partytelt til 60 bør være på minst 6x9 meter, og da er det bare sitteplass, ikke noen mingleplass. Det bør derfor være godt med plass ellers i hagen for at folk skal kunne strekke på beina. Siden gjester sikkert kommer i pene sko, og norsk sommervær er ustabilt, så bør det legges gulv i teltet. Det er IKKE snilt mot plenen.

Prisen på leie av telt og utstyr og ny plen på rull, for huseier sa jo at såing av plen var uaktuelt, blir fort så høy at dere skaffer dere langt billigere lokale med mindre jobb og en blidere husvert et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...