Gå til innhold

Er gravid med nr. seks

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte.
Det der er bare piss, og du burde ikke uttale deg så sårende og bombastisk om ting du ikke har peiling på. Vi var åtte søsken hjemme hos meg, og vi har fantastiske foreldre som fulgte oss opp på en fantastisk måte. Ville aldri ha byttet barndommen min! Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a

Det ble spurt om hva jeg mente om det, og jeg ga ett ærlig svar Prøvde ikke å såre noen. Simple as that.

Du skriver også at det er umulig å følge opp seks barn. Det er ikke en tanke du gjør deg, det er noe du konstaterer.

Anonym poster: 83e17be802233bef0be40d40110d33c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte.
Det der er bare piss, og du burde ikke uttale deg så sårende og bombastisk om ting du ikke har peiling på. Vi var åtte søsken hjemme hos meg, og vi har fantastiske foreldre som fulgte oss opp på en fantastisk måte. Ville aldri ha byttet barndommen min! Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a
Det ble spurt om hva jeg mente om det, og jeg ga ett ærlig svar Prøvde ikke å såre noen. Simple as that.
Men saken er at du tar feil. Det er ikke snakk om å være ærlig, men at du uttaler deg om noe du åpenbart ikke har greie på. Det er fullstendig mulig å følge opp seks barn og flere enn det på en glimrende måte. Men det krever kanskje at foreldrene prioriterer barna sine fremfor seg selv, noe som kanskje er ukjent for deg? Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a

Herregud så hårsår du er da. Om du ikke tåler at noen er uenig med deg så har du ikke noe å gjøre her på forumet.

Skrevet
Du skriver også at det er umulig å følge opp seks barn. Det er ikke en tanke du gjør deg, det er noe du konstaterer. Anonym poster: 83e17be802233bef0be40d40110d33c8

Nei, jeg skrev at jeg TENKER at det er umulig å følge opp seks barn på en god måte.

Skrevet

Jeg tenker at det er hyggelig at det er fler av oss;) Selv ønsker jeg meg nr 7 også,-og nei, jeg er ikke med i en sekt eller driver omsorgsvikt...

Og til deg, megmegmeg: nicket ditt sier vel alt om hvorfor du mener det ikke er mulig å følge opp mange barn...hehe

Skrevet
Jeg tenker at det er hyggelig at det er fler av oss;) Selv ønsker jeg meg nr 7 også,-og nei, jeg er ikke med i en sekt eller driver omsorgsvikt... Og til deg, megmegmeg: nicket ditt sier vel alt om hvorfor du mener det ikke er mulig å følge opp mange barn...hehe

Nei, det var vel mer det at jeg ikke hadde fantasi nok til å finne på ett bedre nick :P

Skrevet

Kan jo legge til at jeg syns foreldre som velger å få så mange barn tenker egoistisk! Ikke alle barn som ønsker seg så mange søsken og som syns det er så fantastisk som dere foreldre....og de kan ikke velge. Ja, dere kan være ressurssterke, men det forandrer ikke mitt syn på dette likevel!

(Tidl anonym, eldst av mange)

Anonym poster: dfb0b553f4e8166ccaf74e2bb6cde8d5

Skrevet
Du skriver også at det er umulig å følge opp seks barn. Det er ikke en tanke du gjør deg, det er noe du konstaterer. Anonym poster: 83e17be802233bef0be40d40110d33c8

Nei, jeg skrev at jeg TENKER at det er umulig å følge opp seks barn på en god måte.

Nei, du skrev at du tenker at foreldrene er egoister, fordi det ikke er mulig å følge opp seks barn på en god måte. Det er å slå bombastisk fast. Og det er feil.

Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a

Skrevet
Nei, du skrev at du tenker at foreldrene er egoister, fordi det ikke er mulig å følge opp seks barn på en god måte. Det er å slå bombastisk fast. Og det er feil. Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a

Jada, jada... Pust nå! Du kan jo tro det du vil, jeg vet hva jeg mente når jeg skrev :)

Gjest Anybody
Skrevet

Jeg tenker det hadde vært forferdelig om det var meg, jeg er for egoistisk nemlig. Liker å få i pose og sekk for meg går ikke det med 6 barn.

Men om man ønsker seg det så go for it! Bryr meg ikke om hva andre gjør så lenge dere har tid, ork og ressurser til alle barna deres =)

Skrevet

De familiene jeg kjenner med 5 og 6 barn burde knapt nok hatt barn. Typisk ressurssvake og barna ser ustelte ut. Jeg tror at det er få foreldre som har økonomi og tid til å følge opp så mange barn. For de fleste av oss holder det med Max 3. Men dette er kun min mening.

Anonym poster: 4b7049486f0b550fb61d20307ad339ba

Skrevet

Det er merkelig hvor mange som generaliserer og har fordommer mot det at noen foretrekker å leve livet på en annen måte enn dem selv. Det blir som å si at det er synd på alle enebarn som ikke har søsken, og at de blir bortskjemte og ufyselige alle sammen...;)Antall barn har da ikke noe med omsorgsevne å gjøre. Er jo nok av eksempler på omsorgssvikt i familier med kun 1 eller 2 barn...

Selv velger vi å få mange barn fordi vi mener vi er spesielt erfarne og gode foreldre, og som liker å prioritere det å ha mange barn;) Det er da like stor forskjell på foreldre med mange barn, som det er på foreldre med 1 eller 2 barn....

Skrevet

Men saken er at du tar feil. Det er ikke snakk om å være ærlig, men at du uttaler deg om noe du åpenbart ikke har greie på. Det er fullstendig mulig å følge opp seks barn og flere enn det på en glimrende måte. Men det krever kanskje at foreldrene prioriterer barna sine fremfor seg selv, noe som kanskje er ukjent for deg?

Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a

Nå går du til angrep på henne som person!! Det er tull å gjøre... Kan du ikke heller diskutere det faktum at dere har forskjellige meninger?? Må ikke gå til angrep på henne som person fordet!!

Skrevet

He he, ok, nyansen ble borte for meg. Jeg tenkte at du tenkte at de var egoistiske og naive, hvoretter du "konstaterer" at det ikke er mulig å følge opp 6 barn på en god måte :-) Helt ok å være uenige. Vi har som sagt 5, og det føler jeg går fint å følge opp - kan hende går grensen på 6 hehe :-)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet (endret)

Naboen vår har 14 barn (13 er biologiske og 1 er adoptert).

Nå er eldste der over 40 år, og det er kun de to yngste døtrene som fortsatt bor hjemme. Mor har alltid vært hjemmeværende, og har i tillegg fungert som dagmamma for mange av naboungene. Hun er en fantastisk snill dame, som har masse å gi til alle unger i nærheten av seg.

De er også veldig inkluderende, og ba oss over på ost, kjeks og vin rett etter at vi flyttet inn.

Jeg kan selvsagt ikke uttale meg om hva alle barna hennes synes mtp oppfølging, men på meg virker det som om barn er det eneste som betyr noe for henne.

Så jeg synes det er synd at folk dømmer noen etter antall barn. Man kan være dårlige eller gode foreldre uavhengig av antallet.

Endret av Kira bjeffer
Skrevet

De familiene jeg kjenner med 5 og 6 barn burde knapt nok hatt barn. Typisk ressurssvake og barna ser ustelte ut. Jeg tror at det er få foreldre som har økonomi og tid til å følge opp så mange barn. For de fleste av oss holder det med Max 3. Men dette er kun min mening.

Anonym poster: 4b7049486f0b550fb61d20307ad339ba

Så rart, de fleste jeg kjenner med mange barn er svært ressursterke. De eneste andre storfamiliene jeg vet om er typiske innvandrerfamilier, og der stiller det seg dessverre annerledes mht økonomi.

Jeg jobber i et stort internasjonalt rådgivningsfirma, og det er typisk sjefene der (både kvinner og menn) som får flere enn 3 barn. Det har jo faktisk vært tatt opp at dette med mange barn har blitt det nye statussymbolet - så jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din.

Skrevet

Det kommer jo helt an på ressursene deres som foreldre. Jeg kjenner noen som har 5 barn. Og de burde nok ikke få nr 6 for å si det sånn :-P

Om det ene paret tenker jeg :" lurer på hva de vil bevise" med så mange barn. Ungene deres lider ingen nød, men det finnes ikke mye struktur, og det er mye kav i hverdagen. Stadig barnebursdager som blir glemt, som ikke ungene kommer i f.eks.

I slike tilfeller skjønner jeg ikke vitsen med å ha en så stor barneflokk.

Skrevet
He he, ok, nyansen ble borte for meg. Jeg tenkte at du tenkte at de var egoistiske og naive, hvoretter du "konstaterer" at det ikke er mulig å følge opp 6 barn på en god måte :-) Helt ok å være uenige. Vi har som sagt 5, og det føler jeg går fint å følge opp - kan hende går grensen på 6 hehe :-) Anonym poster: 83e17be802233bef0be40d40110d33c8

Vi får bare være enige om at vi er uenige:p Syns at det er flott at det fungerer for deg og din familie, men jeg personlig ville ikke hatt så mange barn :) Har nok med min datter, og muligens ett barn til etterhvert :P

Skrevet
He he, ok, nyansen ble borte for meg. Jeg tenkte at du tenkte at de var egoistiske og naive, hvoretter du "konstaterer" at det ikke er mulig å følge opp 6 barn på en god måte :-) Helt ok å være uenige. Vi har som sagt 5, og det føler jeg går fint å følge opp - kan hende går grensen på 6 hehe :-) Anonym poster: 83e17be802233bef0be40d40110d33c8

Vi får bare være enige om at vi er uenige:p Syns at det er flott at det fungerer for deg og din familie, men jeg personlig ville ikke hatt så mange barn smile.png Har nok med min datter, og muligens ett barn til etterhvert tongue.png

Bra!! :-)

Skrevet

Jeg er alene med 6 barn. Alle blir godt fulgt opp. Tre går på fritidsaktiviteter. De har aldri gått glipp av en bursdag. Jeg er på alle foreldremøter og utviklingssamtaler. De ser alltid velstelte ut. Har aldri fått noen klage fra noen. Bare skryt. Nei, er ikke medlem av noen sekt eller noe. Det bare ble sånn. Barna er det viktigste i livet mitt.

Og ja, jeg jobber og eier en leilighet.

Skrevet

Jeg har 5 helsøsken, greit nok at man måtte arve litt klær da man var mindre, men vi var aldri sjuskete og fikk bestandig hjelp til lekser om det trengtes(sjeldent at det var behov for vi var ganske skoleflinke...) vi var med på flere forskjellige aktiviteter og ble kjørt på bortekamper(praktisk at vi hadde stor bil!) 5/6 har avsluttet eller holder på med høyere utdanning, sistemann er russ i år! Mamma var hjemme med oss da vi var små, men arbeidet likevel da mamma og pappa har gård.

Anonym poster: eda46f9bf9849acd7b62890d06ca592b

Skrevet

Da tenker jeg at det må være vanskelig for barna å få den oppfølgingen de trenger. Alenetid med mamma og pappa er det vel flere av dem som aldri får oppleve i løpet av barndommen. Begrensninger av fritidsaktiviteter, aldri nye klær eller leker fordi alt går i arv, vanskelig å få pusterom/alenetid/kjærestetid, ikke ha mulighet til å stille på foreldremøter eller dugnader, begrensede muligheter til å følge opp barna med skoleabeid. I likhet med når barna er i bhg/på skole så er de bare en i mengden når de er hjemme også. Ingen mulighet til å gi barna regulering, moped, hjelp med førerkort, boliglån eller pass av barnebarn (fordi forskjellsbehandling er urettferdig). Vokste opp som ett av fem søsken selv og her stopper vi på to barn.

Anonym poster: 410f631cf61915dc2acc1c76e090bfe9

Så fordi DINE foreldre ikke klarte å følge opp ungene sine så regner du med at alle foreldre er slik? Kjenner unger sm er vokst opp med fire og fem søsken og som aldri manglet noe av det du nevner. kan ikke hjelpe til med barnebarn for det blir urettferdig? Er det da bare de med ett barn som kan hjelpe til med banrebarna sine? Alt utover det blir urettferdig? Ikke få regulering, moped osv. Igjen, så fordi dine foreldre ikke hadde økonomi til dette så antar du at ingen andre foreldre med mange barn kan ha god økonomi? Tullete svar fullstendig farget av egen erfaring.

Til HI: Gratulerer. Tenker at du er tøff, men håper dere har tid og ressurser til å følge opp hele gjengen. Vi stopper nok på tre- eller fire her.

Anonym poster: 681a508bd7629665c64bb09237608e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...