Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Bare for moro skyld, hva tenker dere om foreldre som har seks barn? (helsøsken) Anonym poster: e4a6a199637d1bcb47e871d8ff34020c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Far nummer 6 eller med barn nummer 6? Anonym poster: 82bca1bbe73998e3b134d2139744e9af
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Barn nr. seks Anonym poster: e4a6a199637d1bcb47e871d8ff34020c
møffins Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Ved helsøsken er det vel som regel samme far eller?? Hahah!! Jeg tenker at de er tøffe!! Venter nr 2 og blir stopp der for min del! Ønsket meg 5 lenge, men innså at jeg ikke har tid og ork til å følge opp mer enn 2 stk så om dere har tid, økonomi og kjærlighet nok, så hvorfor ikke??
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Heldiggris :-) Anonym poster: 3fd026f35e50e4e8dfba2e396ddd4605
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Normalt tenker jeg: WOW! At dere orker! Kjenner til en familie med 6 barn, der ungene går "for lut og kaldt vann" så snart de er pottetrent, og foreldrene ikke engang har oversikt over hvilke fritidsaktiviteter de er med på, og da tenker jeg de burde stoppet etter den første. MEN de fleste er helt sikkert ikke sånn! Så lenge dere har tid, råd og overskudd til dette så er det jo ikke noe noen har noe med! Gratulere og lykke til! Anonym poster: b006dab8629935a58f3d0551510c54ba
Gjest sug lut Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Tja, det kommer an på ressursene deres. Utover det tenker jeg bare at jeg er glad det ikke er meg.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Tenker at det er koselig Og at de er heldige som har så mange søsken. Moren min er den eldste av 6 søsken og faren til mannen min er en av 9 søsken.Før i tiden var det vanlig med store ungeflokker
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Da tenker jeg at det må være vanskelig for barna å få den oppfølgingen de trenger. Alenetid med mamma og pappa er det vel flere av dem som aldri får oppleve i løpet av barndommen. Begrensninger av fritidsaktiviteter, aldri nye klær eller leker fordi alt går i arv, vanskelig å få pusterom/alenetid/kjærestetid, ikke ha mulighet til å stille på foreldremøter eller dugnader, begrensede muligheter til å følge opp barna med skoleabeid. I likhet med når barna er i bhg/på skole så er de bare en i mengden når de er hjemme også. Ingen mulighet til å gi barna regulering, moped, hjelp med førerkort, boliglån eller pass av barnebarn (fordi forskjellsbehandling er urettferdig). Vokste opp som ett av fem søsken selv og her stopper vi på to barn. Anonym poster: 410f631cf61915dc2acc1c76e090bfe9
Kyllingbein Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Tenker ikke så mye. Barmdomskompisen min er en del av en flokk på 6. Herlig familie med fantastiske foreldre og flotte barn alle sammen.. Mor var hjemmeværende der da. Det tror jeg nok var en fordel ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 Da tenker jeg at det må være vanskelig for barna å få den oppfølgingen de trenger. Alenetid med mamma og pappa er det vel flere av dem som aldri får oppleve i løpet av barndommen. Begrensninger av fritidsaktiviteter, aldri nye klær eller leker fordi alt går i arv, vanskelig å få pusterom/alenetid/kjærestetid, ikke ha mulighet til å stille på foreldremøter eller dugnader, begrensede muligheter til å følge opp barna med skoleabeid. I likhet med når barna er i bhg/på skole så er de bare en i mengden når de er hjemme også. Ingen mulighet til å gi barna regulering, moped, hjelp med førerkort, boliglån eller pass av barnebarn (fordi forskjellsbehandling er urettferdig). Vokste opp som ett av fem søsken selv og her stopper vi på to barn. Anonym poster: 410f631cf61915dc2acc1c76e090bfe9 Jeg skjønner at det står dårlig til med barna mine. De har aldri alenemor med foreldrene og de går bare i arva klær. Og værre skal det bli. Nå går de i barnehage og det er ikke lekser eller aktiviteter på kveldstid. Når de begynner på skole, så kommer jeg til å måtte jobbe redusert for å ha tid til leksehjelp osv, men da kommer vi knapt nok til å ha råd til fritidsaktiviteter og i hvertfal ikke nye klær og leker, moped, førerkort eller hjelp til egenkapital når den tid kommer. Trenger ikke ha mange barn for å være en dårlig foreldre, hvis det er økonomien som er determinerende for å være en god forelder. Anonym poster: b8463688017711d09b2198b2b0da3275
Liljekonvall<3 Skrevet 15. januar 2013 #12 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tenker at du har en snill mann! Også må jeg ærlig innrømme at jeg automatisk tenker at dere er i eller annet sekt..? Her er nr 2 på vei, og mannen setter en strek etter 3.. Jeg for min del kunne hatt maaange! GRATULERER forresten!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 Min tanke er at det er litt av en oppfølging her vi bor, er det sånn at de som har så mange barn (gjerne fler) er de mest sjuskete folka jeg vet om. Og 5 av 7 barn har rotet seg borti narkotika og blitt kriminelle. Nå mener ikke jeg at det gjelder dere! Men her er det virkelig blitt et problem med de 3 familiene jeg vet om. Men syns det står respekt av at dere bærer barnet fram til tross for 5 barn fra før ha en fin dag Anonym poster: 1fb9bebf8281e418874e42c2c4b24cb2
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Da tenker jeg at det må være vanskelig for barna å få den oppfølgingen de trenger. Alenetid med mamma og pappa er det vel flere av dem som aldri får oppleve i løpet av barndommen. Begrensninger av fritidsaktiviteter, aldri nye klær eller leker fordi alt går i arv, vanskelig å få pusterom/alenetid/kjærestetid, ikke ha mulighet til å stille på foreldremøter eller dugnader, begrensede muligheter til å følge opp barna med skoleabeid. I likhet med når barna er i bhg/på skole så er de bare en i mengden når de er hjemme også. Ingen mulighet til å gi barna regulering, moped, hjelp med førerkort, boliglån eller pass av barnebarn (fordi forskjellsbehandling er urettferdig). Vokste opp som ett av fem søsken selv og her stopper vi på to barn. Anonym poster: 410f631cf61915dc2acc1c76e090bfe9 Jeg skjønner at det står dårlig til med barna mine. De har aldri alenemor med foreldrene og de går bare i arva klær. Og værre skal det bli. Nå går de i barnehage og det er ikke lekser eller aktiviteter på kveldstid. Når de begynner på skole, så kommer jeg til å måtte jobbe redusert for å ha tid til leksehjelp osv, men da kommer vi knapt nok til å ha råd til fritidsaktiviteter og i hvertfal ikke nye klær og leker, moped, førerkort eller hjelp til egenkapital når den tid kommer. Trenger ikke ha mange barn for å være en dårlig foreldre, hvis det er økonomien som er determinerende for å være en god forelder. Anonym poster: b8463688017711d09b2198b2b0da3275 Slik har det hvertfall vært for meg. Søsteren min og jeg måtte alltid sitte på med andre til og fra fotballtrening og kamper fordi mamma måtte være hjemme med de tre minste og pappa jobbet til kl 18 hver kveld og annenhver helg. Tror foreldrene våre så på tre fotballkamper i løpet av de fem årene søsteren min og jeg spilte og jeg husker godt flere sure foreldre fordi mine foreldre aldri kunne kjøre til bortekamper eller stille på dugnad. Jeg hadde kjempelyst til å drive med hesteridning men det hadde vi ikke tid eller råd til. Og det var søsteren min som hjalp meg med lekser da våre tre småbrødre spiste opp foreldrene våre med hud og hår hver kveld (min mellomste bror har adhd). Så det var vel egentlig ikke økonomien som var verst men at søsteren min og jeg stort sett ble overlatt til hverandre da vi var eldst og tlsynelatende trengte minst tid og oppfølging. Nå som voksen har ikke mine foreldre tilbudt seg å hjelpe til med pass av barna mine en eneste gang og de er 2 og 4 år. Anonym poster: 410f631cf61915dc2acc1c76e090bfe9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Da tenker jeg at de (foreldre)ikke vet hva de gjør! Jeg er eldst av mange og har hatt og har fantastiske foreldre, men når en har så mange barn klarer en ikke følge de opp på samme måte som med færre. Dess eldre de blir dess verre! Det er enklest når de er små tenker jeg. Når de blir eldre skal alle ha hjelp med lekser, oppfølging skole og fritidsaktviiteter og de skal bli sett! Ikke lett uansett hva du sier, du har ikke vært der(regner jeg med siden du velger 6). Ja, kjekt når alle blir voksne, vi har alltid noen, men mye kam skje på veien dit... Så dessverre blir det kondolerer fra meg! Anonym poster: dfb0b553f4e8166ccaf74e2bb6cde8d5
Gjest Malore Skrevet 15. januar 2013 #16 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Min samboer er en av to søsken og de har aldri blitt fulgt opp. Så det kan gjelde om man bare har to også. Jeg er en av fem søsken og vi har alle blitt fulgt opp til punkt og prikke og har hatt og har superengasjerte foreldre som nå stiller opp masse for alle de 13 barnebarna sine mens min samboer sin familie ikke stiller opp for det ene barnebarnet de har... Eller to da med min eldste datter som er stebarnebarn... Endret 15. januar 2013 av Malore
steinkaka Skrevet 15. januar 2013 #17 Skrevet 15. januar 2013 Jeg må først bare gratulere så masse! Glad på deres vegne, og all ære. JEG skulle gjerne hatt overskudd til mange, mange barn, men her stopper vi nok på to fordi samboeren syns det er mer enn nok Vil bare si at jeg kjenner ei fantastisk, FANTASTISK dame som er mor til 5 (FEM!) med mellomrom på 6 år. Å de barna har mått dele rom, ja, men eldste har alltid fått rom alene - og når den eldste flyttet ut er det nestemann sin tur. De har hatt ENORM glede av hverandre, klær har gått i arv, ja, men de får også nye klær. Mora er veldig flink til å handle på tilbud ect. De går alltid pent kledd, er høflige, gjestfrie, sosiale, dyktige og deler gjerne. Å jeg elsker de barna!! Det skal sies at det er mora som må ta mesteparten av oppfølging fordi faren er syk og jobber fulltid. Hun er enestående. Å passer på at det er litt alenetid med en og hver. Om det så er at hun tar med seg et par stykker på tur, mens de andre er med venner. Om en har en eller ti barn og masse kjærlighet og overskudd til det ser jeg ikke problemet er en flink med økonomi går det meste bare en vil og ønsker det! Jeg ser jo hvordan vi kan sløse til kun et barn ved å kjøpe de dyreste klærne (som er helt bortkasta) og masse leker det ikke er bruk for, og istedenfor handle på tilbud, arve og lage nytt ved å være kreativ Ønsker dere masse lykke til!!
steinkaka Skrevet 15. januar 2013 #18 Skrevet 15. januar 2013 Å jeg må bare legge til angående fritidsaktiviteter. Mye kan rettes inn så barna kan følges opp på samme aktiviteter, på den måten er det mye letttere å følge de opp det gjør iallefall de jeg kjenner som har 4 barn og oppover!
megmegmeg Skrevet 15. januar 2013 #19 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #20 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte. Det der er bare piss, og du burde ikke uttale deg så sårende og bombastisk om ting du ikke har peiling på. Vi var åtte søsken hjemme hos meg, og vi har fantastiske foreldre som fulgte oss opp på en fantastisk måte. Ville aldri ha byttet barndommen min! Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a
Gjest Malore Skrevet 15. januar 2013 #21 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte. Det der er bare piss, og du burde ikke uttale deg så sårende og bombastisk om ting du ikke har peiling på. Vi var åtte søsken hjemme hos meg, og vi har fantastiske foreldre som fulgte oss opp på en fantastisk måte. Ville aldri ha byttet barndommen min! Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a Ja det er bare tull!! Kjenner ingen som har hatt det så godt som mine søsken og jeg både materialistisk og i forhold til oppfølging og i tillegg var vi besøkshjem, beredskapshjem og fosterhjem... Og vi er alle fornuftige voksne blitt med økonomien, familielivet og jobb på stell... Så tullprat!!
Liaes Skrevet 15. januar 2013 #22 Skrevet 15. januar 2013 Jeg er vokst opp i en søskenflokk på 7! Mamma er hjemmeværende og pappa jobbet da på nærmeste verft, vanlig 7-15 t dager med overtid innimellom. Vi har både fått nye klær, vært medpå fritidsaktiviteter (fotball, korps, ridning, volleyball og håndball o.l.) og blitt fulgt opp med lekser og fritidsaktiviteter. De var alltid med på stevner, fotballkamper og slikt og heiet på oss! Synes barna dine er heldige som får ha så mange søsken! Det er herlig! Og vi har alltid noen! og mine foreldre stiller ofte opp som barnevakt for de, til nå, 6 barnebarna!
megmegmeg Skrevet 15. januar 2013 #23 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte. Det der er bare piss, og du burde ikke uttale deg så sårende og bombastisk om ting du ikke har peiling på. Vi var åtte søsken hjemme hos meg, og vi har fantastiske foreldre som fulgte oss opp på en fantastisk måte. Ville aldri ha byttet barndommen min! Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a Det ble spurt om hva jeg mente om det, og jeg ga ett ærlig svar Prøvde ikke å såre noen. Simple as that.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #24 Skrevet 15. januar 2013 Utrolig hvordan folk kan uttale seg så bastant om ting de ikke har forutsetninger for å vite! Elendige foreldre kan klare å å ødelegge og ikke følge opp ett barn, mens superforeldre med ressurser kan klare 6-7. Det handler jo om ressurser, både mentale, fysiske og økonomiske! Vi er superheldige og har fem. Alle barna har egne rom, egne leker/klær/utstyr/fritidsaktiviteter. Vi har to biler og to par besteforeldre som stiller opp på kamper e.l dersom noe skulle kræsje. Vi jobber begge mye hjemme i fra, og barna kommer hjem til en av oss voksne i huset 4 av 5 ukedager. Vi har hatt klassefester for alle de tre eldste, og de får ha de bursdagene de ønsker seg med så mange barn det skulle være. Vi reiser på ferieturer hvert år, er klassekontakter og engasjerte i fritidsaktiviteter. Vi har god råd og mange ressurser rundt oss, og da er det enklere å få det til. Jeg er overbevist om at man også kan være strålende foreldre med mye mindre penger og mange barn, men det er helt klart enklere. At det er UMULIG å følge opp mange barn er bare tull. Det handler om innstilling og ressurser. Anonym poster: 83e17be802233bef0be40d40110d33c8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2013 #25 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tenker at foreldrene er egoistiske og naive. Er ikke mulig å følge opp SEKS barn på en god måte. Det der er bare piss, og du burde ikke uttale deg så sårende og bombastisk om ting du ikke har peiling på. Vi var åtte søsken hjemme hos meg, og vi har fantastiske foreldre som fulgte oss opp på en fantastisk måte. Ville aldri ha byttet barndommen min! Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a Det ble spurt om hva jeg mente om det, og jeg ga ett ærlig svar Prøvde ikke å såre noen. Simple as that. Men saken er at du tar feil. Det er ikke snakk om å være ærlig, men at du uttaler deg om noe du åpenbart ikke har greie på. Det er fullstendig mulig å følge opp seks barn og flere enn det på en glimrende måte. Men det krever kanskje at foreldrene prioriterer barna sine fremfor seg selv, noe som kanskje er ukjent for deg? Anonym poster: 4ef06ba957e370dfa20fd1ed43a87f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå