Ikkenonick Skrevet 13. januar 2013 #26 Skrevet 13. januar 2013 HI her. Vet du, ikkenonick, hva jobben går ut på? Vil ikke si så my om det men det en ikke gjør, det må en annen gjøre! Å blir det ikke gjort så kan ALLE sammen se langt langt etter å ha en arbeidsplass å gå til. Tror ikke vi hadde gått så godt overens jeg heller, der har du helt rett. Ganske enkelt fordi jeg ikke tåler folk som dømmer andre uten å i det minste kjenne de. Ser at det blir feil uansett hva jeg gjør der. For om jeg IKKE gjør noe så er jeg lat å tar ikke jobben min seriøs, får sure og missfornøyde kunder som klager og klager. Beklager men det var ikke jeg som var på vakt på lørdag så det var xxx som skulle tatt vekk tilbudslapper, utgåtte varer, fylt inn de tre korgene med varer og satt opp nye balder +++ Men, det får hun ta når hun kommer på jobb neste gang. Skal det funke sånn, selv om det feks er sjefens jobb den dagen? Jeg mener at når sjefen heller står å slarver i hytt å pine å jobben ikke blir gjort så kan jo jeg gjøre det, bedre enn å få sure klager fra kunder. Å jeg er en av de få fra den bedriften som har fått mye skryt fordi jeg gjør det jeg gjør. De er jo kjent for at varene er utgått på dato, tilbudslapper som er flere mnd gamle som henger oppe, feile priser, tilbudslappene som skal opp på tirsdag kommer opp på fredag osv. De har minst kunder av de samme bedriftene her. De sliter! jeg vil ikke beklage meg for å gjøre jobben for andre, det er jobben min også når andre ikke gjør det. Å det er min jobb å sørge for blide og fornøyde kunder. Sikkert ikke så rart at det er gjennomtrekk i bedriften å mange mange som er vikarer her som nekter å søke dit pga hvordan det fungerer i ledelsen. Y har aldri vært ansatt i denne bedriften før. Hun er ansatt i en konkurerende bedrift, hvor sjef tidligere har hentet inn flere der ifra for å utkonkurrere de. Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22 Jeg trenger ikke vite hva jobben går ut på. Og jeg dømmer ikke uten "å kjenne deg det minste". Jeg dømmer deg utfra hva du skriver, hvordan du skriver det, og også, faktisk, ut fra hvilke skrivefeil du har i teksten din når du skriver. Akkurat som feks en potensiell arbeidsgiver ville gjort dersom du hadde skrevet en søknadstekst med samme type ordlegging og skrivefeil. De trenger ikke bety at du ikke er ei fremifrå og fantastisk dame, og kanskje knallgod på jobben du skal gjøre. Men det gir likevel et inntrykk av hvordan du er, og førsteinntrykk er ikke mindre virkningsfulle på nett enn ellers i verden. Og vi er også forhåndsprogrammert til å få et inntrykk ikke bare av hvordan et menneske bak tastene i andre enden er, men faktisk også hvordan man ser for seg at de ser ut. (noe som forøvrig er like ofte feil som rett) Og du sitter jo også igjen med et inntrykk av meg, neppe videre positivt også. Så det er rimelig å anta at vi begge kan ta ganske feil, eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #27 Skrevet 13. januar 2013 hehe... seriøst..De som ikke har rettskrivingen perfekt kan likså greit bare være arbeidsledig. Du DØMMER meg ut ifra SKRIVEFEILENE min. Herre min gud. Skal jeg ta med meg den på nav: Hei. Jeg har lese og skrivevansker og trenger sosialstønad fordi jeg kan ikke jobbe. Hilsen HI. Tusen takk for andre seriøse svar Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2013 #28 Skrevet 13. januar 2013 HI her. Vet du, ikkenonick, hva jobben går ut på? Vil ikke si så my om det men det en ikke gjør, det må en annen gjøre! Å blir det ikke gjort så kan ALLE sammen se langt langt etter å ha en arbeidsplass å gå til. Tror ikke vi hadde gått så godt overens jeg heller, der har du helt rett. Ganske enkelt fordi jeg ikke tåler folk som dømmer andre uten å i det minste kjenne de. Ser at det blir feil uansett hva jeg gjør der. For om jeg IKKE gjør noe så er jeg lat å tar ikke jobben min seriøs, får sure og missfornøyde kunder som klager og klager. Beklager men det var ikke jeg som var på vakt på lørdag så det var xxx som skulle tatt vekk tilbudslapper, utgåtte varer, fylt inn de tre korgene med varer og satt opp nye balder +++ Men, det får hun ta når hun kommer på jobb neste gang. Skal det funke sånn, selv om det feks er sjefens jobb den dagen? Jeg mener at når sjefen heller står å slarver i hytt å pine å jobben ikke blir gjort så kan jo jeg gjøre det, bedre enn å få sure klager fra kunder. Å jeg er en av de få fra den bedriften som har fått mye skryt fordi jeg gjør det jeg gjør. De er jo kjent for at varene er utgått på dato, tilbudslapper som er flere mnd gamle som henger oppe, feile priser, tilbudslappene som skal opp på tirsdag kommer opp på fredag osv. De har minst kunder av de samme bedriftene her. De sliter! jeg vil ikke beklage meg for å gjøre jobben for andre, det er jobben min også når andre ikke gjør det. Å det er min jobb å sørge for blide og fornøyde kunder. Sikkert ikke så rart at det er gjennomtrekk i bedriften å mange mange som er vikarer her som nekter å søke dit pga hvordan det fungerer i ledelsen. Y har aldri vært ansatt i denne bedriften før. Hun er ansatt i en konkurerende bedrift, hvor sjef tidligere har hentet inn flere der ifra for å utkonkurrere de. Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22 Jeg trenger ikke vite hva jobben går ut på. Og jeg dømmer ikke uten "å kjenne deg det minste". Jeg dømmer deg utfra hva du skriver, hvordan du skriver det, og også, faktisk, ut fra hvilke skrivefeil du har i teksten din når du skriver. Akkurat som feks en potensiell arbeidsgiver ville gjort dersom du hadde skrevet en søknadstekst med samme type ordlegging og skrivefeil. De trenger ikke bety at du ikke er ei fremifrå og fantastisk dame, og kanskje knallgod på jobben du skal gjøre. Men det gir likevel et inntrykk av hvordan du er, og førsteinntrykk er ikke mindre virkningsfulle på nett enn ellers i verden. Og vi er også forhåndsprogrammert til å få et inntrykk ikke bare av hvordan et menneske bak tastene i andre enden er, men faktisk også hvordan man ser for seg at de ser ut. (noe som forøvrig er like ofte feil som rett) Og du sitter jo også igjen med et inntrykk av meg, neppe videre positivt også. Så det er rimelig å anta at vi begge kan ta ganske feil, eller ikke. Å det eneste inntrykket jeg sitter igjen med deg er at du har lite å ta deg til. Triste greier. Forumet her har ikke forandret seg stort skjønner jeg. Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #29 Skrevet 14. januar 2013 Ikke bry deg HI .. Jeg forstår deg Slike mennesker som faktisk virkelig bryr seg om jobben sin og virkelig trenger den blir ikke alltid satt pris på desverre Du må aldri finne på å reise fra barnet ditt når h.n er syk ..Ikke verdt det ,ingen andre enn deg elv bryr seg om det .. Har vært igjennom mye av det du skriver her og forstår deg godt .Jeg har vært heldig og er nå eier av en stor bedrift .Hadde du bodd i Telemark hadde jeg ansatt deg ,for slike mennesker som deg er det ikke mange av .. Klemmer fra meg . Anonym poster: 28e0c7afc6e1097885f3810cfe332b82
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2013 #30 Skrevet 14. januar 2013 Tuuuusen takk for gode ord 01:00 Dagen her har vært rett å slett kjip. Har tenkt mye på denne diskusjonen og vurdert mange situasjoner osv. Er jeg virkelig en dårlig arbeidstaker. Det ligger vist ikke i min natur å overse rot å utgåtte varer ++. Jeg klarer ikke å være på jobb å bare gå forbi ting som ikke er som de skal. Til og med når jeg er innom jobb uten å være på jobb så tar jeg ut mat som er utgått på dato. Som feks på lørdag da jeg kom over noe som gikk ut i august 12. Jeg har kanskje tatt meg litt for nær av denne diskusjonen, selv om jeg innerst inn vet at jeg ikke burde det å vet at jeg ikke er i den klassen som gjør jobben sin dårlig. Jeg føler meg såpass oppegående at jeg ser meg i den gruppen av de på jobb som ser det som må gjøres, å gjør det. Å ikke den gruppen som ser det som må gjøres å ikke gjør det (ja for 90% av de få som jobber der er slik). Ikke rart bedriften går dårlig når feks tilbudslapper henger opp i over en mnd og kunder kommer å forlanger den prisen de har funnet. Er det så vanskelig spør jeg meg selv. Nei, en kjapp runde i butikken før den stenger på lørdag å vips så har man fjernet de. Jeg har såpass til erfaring fra samme bransje at jeg vet hvordan ting skal fungere for å skape en god bedrift, å hvordan det ikke skal være. Å det er trist å se seg selv som en god resurs + blid og hyggelig (ja for de er også kjent for å ha sure gretne tryner i kassa) bli nedprioritert framfor andre. De burde satset på de som gjør en god jobb. Å jeg er hjemme med sykebarn, ingen som takker meg for det om jeg ikke er det uansett. Jeg har 35 år bak meg og til dags dato har ingen satt pris (unntatt kontoen min) på meg om jeg har omorganisert alle rundt meg for å kunne jobbe når barna har vært syke. Kun en arbeidskollega har nevnt at jeg er heldig som har en mor å far som stiller opp å passer ungene mine på kveldene og ved sykdom. Det er nok en mening med det meste og det har vist seg gjennom årene, kanskje det er en mening med dette også. Jeg, hvertfall, hever hodet å ser framover til nye utfordringer. Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #31 Skrevet 16. januar 2013 Det er sykt mange som har reagert her (i bygda) på hvordan denne sjefen driver bisniss`n sin. Jeg får spm. hver dag om hvordan det blir når denne bedriften skal utvides, om jeg blir der da, om jeg får/har fått fast. Å jeg sier det som det er, at kontrakten min går ut fordi de da ikke trenger mere folk. Så svarer de: ja men ***** har jo fått jobb der. Fy søren det er "fint" å være til når alle spør slik å jeg føler at jeg ikke er god nok til å bli med videre. Heldigvis sier jeg nå, at jeg bor her hvor alle kjenner alle og folk her vet hvilken person jeg er. De reagerer på en sånn måte at de er sjokkert over at jeg ikke får mere jobb der, å det er faktisk godt. De har i det minste tro på meg som en god person å mener at jeg burde fått være i jobben. Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #32 Skrevet 16. januar 2013 Jeg har forståelse for at den vi ser i innleggene dine nå, er ditt "frustrerte jeg", og ikke ditt vanlige selv. Hadde neppe trukket en konklusjon ut fra dette om at jeg ikke hadde likt å jobbe med deg. Lykke til HI : Anonym poster: c8ba2c858c5fdc5874c9e4650b281e8c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2013 #33 Skrevet 16. januar 2013 Tusen takk Det er lov å bli frustrert Spesielt når man er avhengig av jobb for å forsørge ungene sine Men det må jo ordne seg, en gang Anonym poster: 90a3418caaa3731250a92dc6d03b2d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå