Gå til innhold

Gravidsvømming og hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor trenger man å fjerne for å ta keisersnitt? Har dere hår helt opp til nedre del av magen da eller? Mitt hår slutter langt nedenfor de ks arrene jeg har sett, ca der skambeinet slutter. Er undersiden jeg tenker at man bør barbere eller vokse av hygieniske grunner, men det kan da uansett ikke ha noe å si for ks, hverken positivt eller negativt...?

Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d

Har ingen aning, det var de på sykehuset som gjordet det... mitt arr er også langt unna hår. Kan kanskje være at de gjør det "for sikkerhetskyld", i fall hår skal komme i snittet.

De gjør det fordi at det blir tapet et duk rundt opr såret og for at den ikke skal rive med hårene når den tas av. Og hygiene selvførgelig.

Den personen som får dritt jobben med å barbere dere tenker vel sitt... Makan til ustelte kvinnfolk!

HI

Anonym poster: 416f17ae10c5de9435bb8e63929a94d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du virkelig at baby får med seg noe som helst når hodet endelig kommer ut i verden?

Jeg tror de færreste av oss (ihvertfall vi over 30) ble født av mødre som hadde frisert musa, og jeg har aldri hørt om noen som har traumer om det?

Anonym poster: c7659ea29b68d6ec27b9cc872606e634

Skrevet

Dei som meinar det er ureinsleg å ha hår bør kanskje vurdere hygienerutinene sine. Forøvrig er hårfjerning vanleg i ørkenområder utan særleg tilgang til vatn, for å forenkle hygienen.

Ein må gjerne fjerne hår om ein vil for min del, men hygieneargumentet er i beste fall syltynt.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)
Den personen som får dritt jobben med å barbere dere tenker vel sitt... Makan til ustelte kvinnfolk! HI Anonym poster: 416f17ae10c5de9435bb8e63929a94d6
Tror du på dette eller er du ute etter å provosere litt? Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet
Den personen som får dritt jobben med å barbere dere tenker vel sitt... Makan til ustelte kvinnfolk! HI Anonym poster: 416f17ae10c5de9435bb8e63929a94d6
Tror du på dette eller er du ute etter å provosere litt?

Jeg jobber i helsevesnet og vet hvordan det tenkes

Skrevet

Ein kan godt jobbe i helsevesenet utan å vite koleis det blir tenkt, det gjeld anten deg eller meg..
Skrevet

Du vet hvordan DU tenker. Jeg jobber også i helsevesenet, og du vet ingenting om hvordan jeg tenker.

Anonym poster: 3ad79e851a7a161f2c502ede8c49771a

Skrevet

Bruker å være kortklipt med barbermaskin/saks. Er ferdig med å se ut som ei ribba høne. Digg å vokse en gang iblant, men mannen min foretrekker litt hår :)

Skrevet

Men hvorfor trenger man å fjerne for å ta keisersnitt? Har dere hår helt opp til nedre del av magen da eller? Mitt hår slutter langt nedenfor de ks arrene jeg har sett, ca der skambeinet slutter. Er undersiden jeg tenker at man bør barbere eller vokse av hygieniske grunner, men det kan da uansett ikke ha noe å si for ks, hverken positivt eller negativt...?

Har ingen aning, det var de på sykehuset som gjordet det... mitt arr er også langt unna hår. Kan kanskje være at de gjør det "for sikkerhetskyld", i fall hår skal komme i snittet.

De gjør det fordi at det blir tapet et duk rundt opr såret og for at den ikke skal rive med hårene når den tas av. Og hygiene selvførgelig.

Den personen som får dritt jobben med å barbere dere tenker vel sitt... Makan til ustelte kvinnfolk!

HI

Oki, da lærte jeg noe nytt :)

Tror ikke de tenker så mye på det... hun gjordet det på noen få sekunder, og virket som om hun rett og slett ikke tenkte over at det var dotten hun barberte.

Skrevet

Her fikk jeg råd fra alle kanter, sykehus, leger, jordmødre om å ikke barbere pga infeksjonsfare ved revning osv. må være et merkelig sykehus du jobber på ellers så er tankesettet ditt ute og går...

Anonym poster: 9bc31835f18b605756e21b28148ab58a

Skrevet

Skal dere "lære" opp døtrene deres også til at de er uhygieniske når de begynner å få hår, og at de for all del må fjerne det raskest mulig?! Sykt samfunn vi lever i. Jeg ser ikke noe mer latterlig i dusjen enn KVINNER som prøver å se ut som småjenter. Heldigvis har jeg en mann som foretrekker en KVINNE på samme måte som jeg vil ha en MANN.

Anonym poster: afe9cf3e1bdfcfa0c256602df5a2e9f3

Skrevet
Skal dere "lære" opp døtrene deres også til at de er uhygieniske når de begynner å få hår, og at de for all del må fjerne det raskest mulig?! Sykt samfunn vi lever i. Jeg ser ikke noe mer latterlig i dusjen enn KVINNER som prøver å se ut som småjenter. Heldigvis har jeg en mann som foretrekker en KVINNE på samme måte som jeg vil ha en MANN. Anonym poster: afe9cf3e1bdfcfa0c256602df5a2e9f3

Og å være kvinne betyr altså å la alt kroppshår vokse vilt... jaja. Håper ingen av dere som slår et slag for det naturlige farger eller striper håret deres, eller bruker sminke. Eller engang klipper håret, er vel ikke mer naturlig å klippe håret enn å barbere kroppshår?

Skrevet
Skal dere "lære" opp døtrene deres også til at de er uhygieniske når de begynner å få hår, og at de for all del må fjerne det raskest mulig?! Sykt samfunn vi lever i. Jeg ser ikke noe mer latterlig i dusjen enn KVINNER som prøver å se ut som småjenter. Heldigvis har jeg en mann som foretrekker en KVINNE på samme måte som jeg vil ha en MANN. Anonym poster: afe9cf3e1bdfcfa0c256602df5a2e9f3
Og å være kvinne betyr altså å la alt kroppshår vokse vilt... jaja. Håper ingen av dere som slår et slag for det naturlige farger eller striper håret deres, eller bruker sminke. Eller engang klipper håret, er vel ikke mer naturlig å klippe håret enn å barbere kroppshår? Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d

Nå er du bare tåpelig. Skjerpings. Selvsagt er det mer naturlig å klippe håret på hodet enn å barbere underlivet! Ikke vær dust!

Anonym poster: 1f61547e56c48af4da14686a91f9d565

Skrevet

Før mitt første barn kom til verden var jeg alltid glattbarbert, til tross for at det ikke alltid var så behagelig, men etter at hun ble født synes jeg bare det er ekkelt. Jeg er en voksen kvinne, ikke et barn - og har derfor ikke et behov for å se ut som et. Det er ikke dermed sagt at det ser ut som en jungel der nede. Jeg stusser den øvre delen, og barberer vekk det som ligger "under".

Skrevet

Har aldri fjernet hår der nede, og kommer aldri til å gjøre det heller. Er snart 40 år, og har aldri hatt problemer med hårveksten. Må innrømme at jeg aldri tenkte på det under fødslene heller - og har født fire ganger.

Ser at enkelte damer gjør det, men skjønner egentlig ikke at det å se ut som ei jente skal være så mye å trakte etter?

Anonym poster: e8355a03989b845f38fc198b4d681d94

Skrevet
Og å være kvinne betyr altså å la alt kroppshår vokse vilt... jaja. Håper ingen av dere som slår et slag for det naturlige farger eller striper håret deres, eller bruker sminke. Eller engang klipper håret, er vel ikke mer naturlig å klippe håret enn å barbere kroppshår? Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d
Nå er du bare tåpelig. Skjerpings. Selvsagt er det mer naturlig å klippe håret på hodet enn å barbere underlivet! Ikke vær dust! Anonym poster: 1f61547e56c48af4da14686a91f9d565

Hva da, dust? jeg klarer ikke å se at håret et sted på kroppen er mer naturlig enn et annet, helt seriøst. At du ikke vil fjerne det er jo helt opp til deg, men synes det er piss å komme med naturlig-kortet hvis du ikek er naturlig på andre områder.

Før mitt første barn kom til verden var jeg alltid glattbarbert, til tross for at det ikke alltid var så behagelig, men etter at hun ble født synes jeg bare det er ekkelt. Jeg er en voksen kvinne, ikke et barn - og har derfor ikke et behov for å se ut som et. Det er ikke dermed sagt at det ser ut som en jungel der nede. Jeg stusser den øvre delen, og barberer vekk det som ligger "under".

Mulig det er litt kommunikasjonssvikt her, jeg trodde det var håret på undersiden vi snakket om hele tiden her jeg - det andre har vel ikke så mye med hygiene å gjøre...

Men sånn ellers synes jeg det er rart hvis dere ser ut som små jentunger bare fordi dere fjerner håret, jeg ser i hvert fall ikke det minste ut som en prepubertal jente selv om jeg er glatt.

Skrevet

Og å være kvinne betyr altså å la alt kroppshår vokse vilt... jaja. Håper ingen av dere som slår et slag for det naturlige farger eller striper håret deres, eller bruker sminke. Eller engang klipper håret, er vel ikke mer naturlig å klippe håret enn å barbere kroppshår?

Rart at så å si alle barberer leggene og under armene, mens underlivet skal se ut som en skog hos enkelte... Og har dere tenkt på mannen opp i det hele? Ikke på grunn av estetikken osv, men enten så gir han dere aldri oralsex, eller så ender han med masse "hår i suppa" når han først gjør det. Uff!

Anonym poster: b54a77a2641099dbb236a99cf28b8096

Skrevet

Mannen min liker ikke hår i maten :P

Men Hi, står du å studerer andres underliv i dusjen??

Anonym poster: c41f4286c64b0548a81624b3622babd2

Skrevet

Mulig det er litt kommunikasjonssvikt her, jeg trodde det var håret på undersiden vi snakket om hele tiden her jeg - det andre har vel ikke så mye med hygiene å gjøre...

Men sånn ellers synes jeg det er rart hvis dere ser ut som små jentunger bare fordi dere fjerner håret, jeg ser i hvert fall ikke det minste ut som en prepubertal jente selv om jeg er glatt.

Med mindre HI lå på gulvet mellom bena til damene i dusjrommet, regner jeg med at hun mente det som er synlig - altså det som er øverst.

Skrevet

Skal dere "lære" opp døtrene deres også til at de er uhygieniske når de begynner å få hår, og at de for all del må fjerne det raskest mulig?! Sykt samfunn vi lever i. Jeg ser ikke noe mer latterlig i dusjen enn KVINNER som prøver å se ut som småjenter. Heldigvis har jeg en mann som foretrekker en KVINNE på samme måte som jeg vil ha en MANN.

Anonym poster: afe9cf3e1bdfcfa0c256602df5a2e9f3

Blir litt som hun i Teen Mom som skulle vokse øyenbryna på treåringen sin.

HI sitter vel klar med voksen straks ungene hennes passerer 12.

Anonym poster: 52165cda8dac629bb52f960cfc8a962f

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg husker hvordan dåsa til mor mi så ut når jeg kom ut, altså, så jeg tviler på at det har så mye å si for babyen. ;)

Selv shaver jeg, også i graviditeten, men jeg finner det uhyre merkelig å hisse seg sånn opp over andres hårfjerningsvaner og "frisyrer" nedentil. Virker nesten litt sykelig.

Skrevet

Bare så det er klart, jeg har ikke vært mellom kjønnsleppene til noen for å vurdere hvor mye hår de har der. Selv med hengende mage, hadde de fleste en stor og ustellt dusk på llille Hjørdis.

HI

Skrevet

Ned kraftig bekkenløsning så er hårene på dåsa det siste jeg tenker på. Gror ikke vilt, (tror jeg, ser ikke noe ) og mannen klager overhodet ikke.. Bryr meg fint lite om helsepersonellet der jeg føder mener det er ustelt, da de oppfordrer til å ikke barbere.. Og jeg har i tillegg PCOS, og mer hår enn normalt :o

Skrevet

Trodde at det var ganske vanlig å fjerne alt, jeg - eller ha en velfrisert liten stripe med hår. Har fjernet alt hår nedentil siden jeg kom i puberteten - aldri hatt plager, infeksjoner e.l. Jeg tar sikte på å begynne å vokse i salong når magen "kommer i veien". Har heller ikke fått noen klager fra mennene jeg har vært sammen med :)

Anonym poster: b1b246a11441532d38f53dc44272cc38

Skrevet

Med tanke på helsepersonell så tror jeg de ser ganske mye rart som er ganske mye eklere enn en dusk med kjønnshår. Jeg personlig ville hatt større problemer med å sette kateter og klyster og tørke spy enn å barbere noen cm før et keisersnitt.

Anonym poster: e3abed7031d864511de585c221eab150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...