Gå til innhold

Gravidsvømming og hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært der noen ganger sammen med 5 andre gravide. Jeg er litt sjokkert hvor lite det friserer seg på Åse. Noen lar det gro helt igjen. Synes det er tragisk at det første barnet må gjøre når de kommer til verden er å forholde seg til en jungel av blod og hår.

Den fellen skal ikke jeg gå i.

Noen som har erfaring med voksing like før fødsel?

Anonym poster: 416f17ae10c5de9435bb8e63929a94d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok

Anonym poster: 0bb54fd8f672c12d83211a1e317adb1d

Skrevet

kan si hvordan det var for meg. Jeg hadde ikke sjangs å barbere meg nedentil før fødsel for jeg så absolutt ingenting og jeg skulle få ks. Fikk beskjed på sykehuset at jeg ikke skulle fjerne det selv, det var noe de ordnet.

Denne gangen kommer jeg nok til å spørre samboeren om han kan klippe litt hvis det blir veldig langt og jeg føler meg skitten pga masse hår.

Anonym poster: 496325c000555ec5d620110ae1853757

Skrevet

Du om det. Nå er ikke jeg gravid, men jeg driter langt i hva folk tenker om at jeg ikke barberer meg eller klipper håret der nede. Jeg vil heller ha et underliv fritt for soppinfeksjoner og utflod enn å fjerne håret. Du får gjøre som du selv vil, jeg bryr meg ikke. Hvis du ikke har større verdensproblemer enn dette, har du sannelig et fint liv.

Anonym poster: 1f61547e56c48af4da14686a91f9d565

Skrevet

Jeg har i hvert fall tenkt å holde ved like hygienen selv om jeg er gravid.

Jada, vet mange påstår det er mer hygienisk med hår. Til det har jeg bare å si at håret er der for at det skal LUKTE mer, akkurat som håret under armene. Nasty, og helt uaktuelt. Noe som henger igjen fra våre mer primitive forfedre.

Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d

Skrevet

Først av alt, "Åse"? Den var ny... Er en grunn til at manhar hår der nede, det er ikke anbefalt å fjerne hår de siste ukene før fødsel, pgs infeksjonsfare. Kan også love deg at frisyren der nede er det siste du tenker på når baby skal ut. Både du og helsepersonellet. Blir helt matt av sånt hårhysteri, er vel opp til hver enkelt å finne ut av!

Anonym poster: c3543293e8d1e59d529cd47497b6a1e9

Skrevet

Har vært der noen ganger sammen med 5 andre gravide. Jeg er litt sjokkert hvor lite det friserer seg på Åse. Noen lar det gro helt igjen. Synes det er tragisk at det første barnet må gjøre når de kommer til verden er å forholde seg til en jungel av blod og hår.

Den fellen skal ikke jeg gå i.

Noen som har erfaring med voksing like før fødsel?

Synes det er tragisk med folk som tror at barnet får med seg noe som helst fra fødselen ....

Anonym poster: 8eda7ed58a8e28a477897b2e38c86429

Skrevet

Good luck med å frisere etter ungen er kommet til ^^

Skrevet

Tydelig hva du kikker på når du er i fellesdujsen...

Anonym poster: 7fc380190ea29797efd7530786271484

Skrevet
Jeg har i hvert fall tenkt å holde ved like hygienen selv om jeg er gravid. Jada, vet mange påstår det er mer hygienisk med hår. Til det har jeg bare å si at håret er der for at det skal LUKTE mer, akkurat som håret under armene. Nasty, og helt uaktuelt. Noe som henger igjen fra våre mer primitive forfedre. Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d

Jau... Tror kanskje du har misforstått pittelitt her... Hårene er ikke der for at det skal lukte. Kjønnshårene forsterker riktignok utskillelsen av feromoner, men det er ikke noe som folk flest merker noe spesielt til. Dessuten: Jeg kan love det at det lukter mer når du får soppinfeksjon fordi underlivet ditt er fullstendig eksponert mot all mulig skitt.

Håret er også der for å hindre for mye friksjon når man har sex, noe som beskytter huden din i området. Det holder varmen inne og kulden ute om vineren, slik at du er mindre eksponert for å få UVI. Bl.a.

At du synes noe som er helt naturlig, og som alle har, er nasty sier jo bare mye mer om deg enn noe annet.

Skrevet

Fnis, tror i hvertfall det er det siste BABYEN tenker på når den kommer ut! Kanskje den sier 'hallo, Åse!'

Skrevet
Jeg har i hvert fall tenkt å holde ved like hygienen selv om jeg er gravid. Jada, vet mange påstår det er mer hygienisk med hår. Til det har jeg bare å si at håret er der for at det skal LUKTE mer, akkurat som håret under armene. Nasty, og helt uaktuelt. Noe som henger igjen fra våre mer primitive forfedre. Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d

Jau... Tror kanskje du har misforstått pittelitt her... Hårene er ikke der for at det skal lukte. Kjønnshårene forsterker riktignok utskillelsen av feromoner, men det er ikke noe som folk flest merker noe spesielt til. Dessuten: Jeg kan love det at det lukter mer når du får soppinfeksjon fordi underlivet ditt er fullstendig eksponert mot all mulig skitt.

Håret er også der for å hindre for mye friksjon når man har sex, noe som beskytter huden din i området. Det holder varmen inne og kulden ute om vineren, slik at du er mindre eksponert for å få UVI. Bl.a.

At du synes noe som er helt naturlig, og som alle har, er nasty sier jo bare mye mer om deg enn noe annet.

Nå har jeg stort sett vært glatt siden jeg begynte å få hår i 93, og aldri hatt sopp eller illeluktende utflod. Så om folk får det har det nok andre årsaker. Aldri hatt UVI heller, og unngå friksjon? Jeg har ikke sex hvis jeg ikke har lyst, har jeg lyst er jeg våt, da blir det glatt og ingen friksjon. Har hatt hår en gang, der hang fast i bindet når jeg hadde mensen, lugget og var vondt. Må være forferdelig ubehagelig etter en fødsel!

Skrevet

Jeg barberte meg ikke før jeg ble gravid og ser ingen grunn til å begynne å stresse med det nå. Hvis det gjør meg uhygienisk i dine øyne så synes jeg faktisk at det sier mer om deg enn om meg.

Anonym poster: e3abed7031d864511de585c221eab150

Skrevet
Jau... Tror kanskje du har misforstått pittelitt her... Hårene er ikke der for at det skal lukte. Kjønnshårene forsterker riktignok utskillelsen av feromoner, men det er ikke noe som folk flest merker noe spesielt til. Dessuten: Jeg kan love det at det lukter mer når du får soppinfeksjon fordi underlivet ditt er fullstendig eksponert mot all mulig skitt. Håret er også der for å hindre for mye friksjon når man har sex, noe som beskytter huden din i området. Det holder varmen inne og kulden ute om vineren, slik at du er mindre eksponert for å få UVI. Bl.a. At du synes noe som er helt naturlig, og som alle har, er nasty sier jo bare mye mer om deg enn noe annet. Anonym poster: 1f61547e56c48af4da14686a91f9d565
Nå har jeg stort sett vært glatt siden jeg begynte å få hår i 93, og aldri hatt sopp eller illeluktende utflod. Så om folk får det har det nok andre årsaker. Aldri hatt UVI heller, og unngå friksjon? Jeg har ikke sex hvis jeg ikke har lyst, har jeg lyst er jeg våt, da blir det glatt og ingen friksjon. Har hatt hår en gang, der hang fast i bindet når jeg hadde mensen, lugget og var vondt. Må være forferdelig ubehagelig etter en fødsel! Anonym poster: 5f3caa433699a7670c14eef9708fd03d

Ja, det er klart. Bare fordi DU ikke har opplevd det, så er det ingen sannehet for folk flest. Det er klart leger flest ikke har peiling på hva de snakker om. Det blir det samme som å si at "siden jeg aldri har vært utsatt for en bilulykke jeg kjører bil, er det bare tull at det skjer".

Og hvis hårene dine satte seg fast i bindet under mens ventet du ALT for lenge med å skifte. Ekkelt.

Skrevet

Hehe... latterlig det du kommer med. Hår og blod er det siste ungen tenker på eller den har ikke peiling. Er du uheldig og revner så er det lettere å få infeksjoner og noen ganger kan dem ikke sy pga infeksjonsfaren. Jada bare voks du. Bedre å være hårløs der nede, enn lide hvis det skulle skje noe... Skulle tru du skulle i en skjønnhets konkuranse...

Anonym poster: 9bc31835f18b605756e21b28148ab58a

Skrevet

Og hvis hårene dine satte seg fast i bindet under mens ventet du ALT for lenge med å skifte. Ekkelt.

Har ikke for vane å ha på vekkerklokke for å stå opp flere ganger hver natt for å skifte bind nei.

Og det med at det er så stor ingeksjonsfare med å være hårfri er veldig omdiskutert, så vidt jeg vet er det bare Haukeland som er veldig opptatt av det. Kjenner flere jordmødre og leger s sier at det bare er tull, at man bør fjerne håret om det får enn til å være mer komfortabel, men ikke nødvendig, så bare la det være om man foretrekker det.

Skrevet

Hva er galt med å bruker pemger på å frisere hufsa? Synes selv det er urenslig å beholde dotten når man skal på sykehus.

Kan jeg spørre... Er det noen her som aldri friserer høna. Hvordan blir det seende ut?

HI

Skrevet

Jeg fjerner aldri hår på "hufsa"... Da jeg fikk akutt keisersnitt fjernet de noe, og jeg har aldri før slitt mer med kviser og urenhud der nede før. Nå har det heldigvis "grodd" ut igjen og kviseproblemet er endelig nesten helt borte...

Kommer aldri til å gå med på voksing der eller å barbere meg helt der, jeg orker ikke å gå igjennom et kvisehelvette igjen. Klødde gjordet det og....

Skrevet

Men hvorfor trenger man å fjerne for å ta keisersnitt? Har dere hår helt opp til nedre del av magen da eller? Mitt hår slutter langt nedenfor de ks arrene jeg har sett, ca der skambeinet slutter. Er undersiden jeg tenker at man bør barbere eller vokse av hygieniske grunner, men det kan da uansett ikke ha noe å si for ks, hverken positivt eller negativt...?

Skrevet

Men hvorfor trenger man å fjerne for å ta keisersnitt? Har dere hår helt opp til nedre del av magen da eller? Mitt hår slutter langt nedenfor de ks arrene jeg har sett, ca der skambeinet slutter. Er undersiden jeg tenker at man bør barbere eller vokse av hygieniske grunner, men det kan da uansett ikke ha noe å si for ks, hverken positivt eller negativt...?

Har ingen aning, det var de på sykehuset som gjordet det... mitt arr er også langt unna hår. Kan kanskje være at de gjør det "for sikkerhetskyld", i fall hår skal komme i snittet.

Skrevet

Fnis, tror i hvertfall det er det siste BABYEN tenker på når den kommer ut! Kanskje den sier 'hallo, Åse!'

Lol

Skrevet

Hva er galt med å bruker pemger på å frisere hufsa? Synes selv det er urenslig å beholde dotten når man skal på sykehus.

Kan jeg spørre... Er det noen her som aldri friserer høna. Hvordan blir det seende ut?

HI

Jeg stusser litt når jeg kan flette det.

Anonym poster: c7659ea29b68d6ec27b9cc872606e634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...