Gå til innhold

Hvor lenge ble du selv ammet?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ble ammet i 3 mnd før mamma fikk brystbetenelse.

Ammet selv i 11 månder hadde egentlig tenkt å slutte etter 10 mnd, men alle snakket så varmt om fordelene ved lang amming at jeg ga en ekstra månde. Moren til halvsøskene mine ammet 3 av dem til de var 3-4 år og jeg husker hvordan det ble snakket om så 11 månder var smerteterskelen min. Har enda melk 7 mnder etter ammeslutt så kunne nok fortsatt hvis jeg ville.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble ikke ammet:)

Ammet sønnen min til han var 14 mnd.:)

Skrevet

Ble ikke ammet, fordi mamma ble syk etter fødselen og måtte ha medisiner som ikke var forenelig med amming. Jeg reagerte visst på mme og utviklet masse allergier.. Stakkars mamma, for et styr :(

Skrevet

Tja, ble ammet en liten uke eller noe sånt, da ble min mor sporenstreks fraktet tilbake til sykehuset med betennelse pga at deler av morkaken var igjen. Selv amma jeg knøttet til hun selv takka for seg som 10mndr gammel.

Skrevet

Tja, ble ammet en liten uke eller noe sånt, da ble min mor sporenstreks fraktet tilbake til sykehuset med betennelse pga at deler av morkaken var igjen. Selv amma jeg knøttet til hun selv takka for seg som 10mndr gammel.

Skrevet

Ble ammet i 6 mnd (født i 1981).

Anonym poster: 3b9395cc092aecafff5cfdff3eff2057

Skrevet

Tror det var 7 mnd (født slutten av 70-tallet).

Skrevet

Ble ikke ammet, og har forsøkt å amme mine.

Ikke funket, mer enn 3mnd på nr 2 og 3uker på nr 3.

Anonym poster: a06dce4dcaa800660417ba2a807c9f94

Skrevet

Ble ammet til jeg var 18 mnd (84-modell). Mamma hadde vel noen få uker permisjon. Hun pumpet opp masse melk som dagmamma ga på flaske. I tillegg brukte hun pausen sin på å springe de 6 km fra jobb til dagmamma for å amme meg, for så å springe tilbake.

Jeg hadde aldri giddet ;)

Mitt første barn ble ammet i 6 mnd. Da mistet jeg melken pga kyssesyke.

Nr 2 ble ammet i 16-17 mnd

Nr 3 ble ammet i ca 5 mnd. Ulike årsaker til at jeg sluttet så tidlig.

Gjest Gullguttene
Skrevet (endret)

Ble ammet mellom 18-24 mnd (90 mod). Hver gang tema kommer opp har mamma forskjellige svar, så er ikke sikker.

Ammet til eldste var 6 mnd og fullammer en på 5 mnd for øyeblikket. Håper jeg får til å amme i mange mnder fremover :)

Endret av Gullguttene
Skrevet

Ble heldigvis bare ammet i ett par mnd. På den tiden var det vanlig å røyke under svangerskap og ammingen, viste ikke hvor farlig det var( i følge min mor)

Ammet første barnet i 8,5 mnd og andre barnet mitt i litt over 1 år

Skrevet

Ble aldri ammet, og har aldri ammet.

Anonym poster: 84bac6ec4678f3d2e1ed61d23cbc5f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...