Gå til innhold

Hvor ofte snakker dere i tlf med foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som regel hver dag. Noen ganger flere ganger om dagen. Vi har gått fra mor/datter til mer mor/datter/venninner med årene. Det er koselig :)

Anonym poster: 1f726cb4d80e9abf98c899d4a7eec499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene mine bor rett over veien, og vi treffer de nesten hver dag. Ringer bare hvis noen skal låne noe el.l.

Anonym poster: 272b944c91c32fbf29eaa1d0c85e29b3

Skrevet

Gjennomsnitt annenhver dag :-)

Anonym poster: 32c86344c1b8f9af2535f0a9da1139c5

Skrevet

Snakker i tlf med min mor omtrent 2 ganger i uka. Noen ganger sjeldnere, noen ganger oftere.

Har nylig opprettet kontakt med min far igjen, etter mange år uten kontakt. Hittil har vi stort sett bare tekstet (3-4 ganger siden begynnelsen av desember tror jeg), men har vært på besøk hos han i romjula. Burde bli flinkere til å ringe, men tar det rolig :)

Skrevet

Aldri.... ingen kontakt....

Anonym poster: 2fa1348115a5da84c6915e75ccc03816

Skrevet

Jeg snakker med mamma 1-2 ganger i uka. Pappa kan dessverre ikke snakke i telefonen lenger, men da han var frisk snakket jeg heller ikke med ham.

Mannen snakker med moren sin en gang i uka, hvis det blir sjeldnere enn det, blir hun sur. Det er hans ansvar å ringe. Hun sitter 60 mil unna og teller dager mellom telefonene. Han snakket med faren sin kanskje fem ganger på de sju årene det tok fra vi traff hverandre til faren døde.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Snakker med mamma hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Hører hun ikke fra meg en dag ringer hun som regel dagen etter for å høre om det er liv i meg ;)

Foreldrene mine bor bare noen minutter unna. Har som regel én god samtale med mamma hver dag, ellers begrenser det seg til "gidder du hente xxx", "skal i butikken, trenger du noe?", "hvordan lager jeg ditt og datt".. hehe

Pappa snakker jeg kjapt med om det er han som tar telefonen når jeg ringer dit, eller om jeg trenger hjelp til noe eller lurer på noe. Han veit som regel alt om alt, og er suuuper å ha når jeg trenger hjelp med huset eller bilen.

Foreldrene mine stiller alltid opp uansett hva det gjelder, og jeg er verdens heldigste (og nok verdens mest bortskjemte :P ) datter :)

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Snakker med mamma hver dag. Ofte flere ganger pr dag. Skjer flere ganger at hun ringer i det jeg tenker ringe henne eller tenker på henne og omvendt. Vi har et veldig godt forhold. :) Pappa snakker jeg også med flere ganger i uka. Han kommer i tillegg ofte innom enten når jeg er på jobb eller når jeg er hjemme og tar en kaffe og prater om alt mulig. Veldig koselig. Stiller alltid opp uansett hva det skulle være. Har akkurat hjulpet meg med å pusse opp kjøkkenet og div. Verdens beste foreldre. <3

Endret av TrixiePixie
Skrevet

Jeg snakker med mamma i snitt ca hver 10 dag, samme med pappa (de er skilt). Mannen snakker med sin mamma sikkert 3-4 ganger i uken (hun ringer oftest), men det er ikke noen 'dype' samtal...

Anonym poster: bcfbe9f16dbf6ade9b3ea5f627cb164d

Skrevet

Sjalu? Hehe nei.

Når man er blitt voksen og har egen familie og travle hverdager skjønner jeg ikke hvordan dere har tid til å sitte med foreldrene på telefonen inntil flere ganger om dagen.

Vi er begge i jobb, vi har tre barn som driver på med masse om ettermiddagene og hverdagene flyr. Ungene er i seng i 9 tiden på kvelden og da er man opptatt med andre ting. Skjønner bare ikke dere som da har tid til flere daglige samtaler.

Det skal sies at mannen blir like sur hver gang svigermor ringer men tar man ikke telefonen blir hun hysterisk.

Anonym poster: 3f4365d55222666ca552580a20091cb5

Skrevet

mamma: 3-4 ganger i uken

pappa: aldri, har ingen kontakt.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det har heldigvis roet seg litt nå, men i en lang periode var det minst en gang om dagen.

Jeg sleit med mitt og det ble tungt å måtte svare på spørsmål om hvordan jeg hadde det hver eneste dag.

Men hun mente det bare godt, og hvis jeg ikke tok tlf fikk hun nærmest panikk og trodde jeg låg og rugget i en krok!

Nå skjønner hun at jeg har det travelt med babyen og ikke alltid rekker å ta tlf uten at det er noen krise, så nå tror jeg snittet ligger på annenhver dag. Foreldrene mine er gamle og jeg føler at jeg må passe på de litt også.

Skrevet

Snakker med mamma hver dag. Pappa ikke fullt så ofte, men han er ikke like pratsom;)

Vi bor en time unna, men hadde vi bodd nærmere hadde de nok vært mye oftere på en snarvisitt. Moffa (morfar) er orntli tullete etter barnebarnet:)

Skrevet

Jeg og min mor har ikke et nært forhold i det hele tatt, noe hun kan skylde seg selv da hun er en person som holder folk på en armlengs avstand og det inkluderer barna hennes.

Har blitt litt bedre etter jeg fikk barn, men ikke så mye at jeg snakker henne ofte på tlf..går mest i sms nå og da..

Min far er ute av bildet.

Anonym poster: 2835e21362ead9e4b8d9cd6d0e7f956a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...