Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Vi må prøve å kjøpe oss hus og spare som faen. jg har ikk inntekt frå å med juni av. å nå vil han pluttselig vente... dette er så viktig for at vi og barna skal klare oss. men hver gang jeg sier at vi minst må ha en buffer konto. sparekonto og regningskonto er han enig. men vil spare på bsu. alt det e jo faan meg 12 år til den kan brukes. så vi skal slite i 12 år fordi han tror han kan bruke bsu pengene før han er tretti bare han har spart nøkkel. idiot ... tenker jg da. vi hadde en plan... Hva gjør jg nå? Redd dette går til helvete. han har sluttet å dele på utgiftene og. tjern 20 000 kr mer enn meg som bare har 10 000 kr pr mnd... jeg føler at han ikke vil være med på ting før hans blodbad kommer til verden i sommer. redd jg må dra frå han for og klare meg om det fortsetter slik. det nytter ikke prate med han å jeg er så overfølsomhet å blir jo så lei meg... noen tips til å få kontroll på pengene så alle her har det bra i huset slik han lover at vi skal ha det. Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Mulig det ordner seg hvis han kommer på hvilken garasje han parkerte den andre bilen i. Nei sorry, det var visst en annen bil. Jeg mener tråd. En annen tråd. Jeg tror du må omformulere deg, for jeg forstår ikke innlegget ditt. Mannen er gjerrig, og det blir blodbad i sommer? Anonym poster: 216cd50d001c4e1aa5269fc6fe011e74
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Mulig det ordner seg hvis han kommer på hvilken garasje han parkerte den andre bilen i. Nei sorry, det var visst en annen bil. Jeg mener tråd. En annen tråd. Jeg tror du må omformulere deg, for jeg forstår ikke innlegget ditt. Mannen er gjerrig, og det blir blodbad i sommer? Anonym poster: 216cd50d001c4e1aa5269fc6fe011e74 he he. beklager. det er en annen tråd ja og ikke sammen mann eller hi.. :-\ blodbarn. :-) ja er han gjerrig? Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Blodbarn?? Han har et spareproblem. Du har et formuleringsproblem. Sikker på at du formulerer spareplanene riktig slik at han faktisk skjønner hva du mener? Anonym poster: 916e9269a13bffc7caed5b2908ea5ae1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Skjønte heller ingenting av dette. Anonym poster: 20c99730cfb5df6f8129da4f59a44018
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Det er faktisk mulig han ikke forstår det viktig å ikke være blakke med kr null i 14 dager å sier bare. det ordner seg. han tror alt kommer av seg selv uansett hvordan man gjør ting. han tror ting skjer på et blunk.. eller jeg tror han bare overser problemet. jeg mener vi i dag ikke har styr på økonomien og vi må fikse det. han tror jg kan vente ti år.. Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 men hvorfor får ikke du noe penger etter juni da? har du valgt å få barn uten å garantere at du får ermisjonspenger? i såfall er jo ikke det det lureste. drit i bsu og spar heller til egenkapitar på egenhånd, spar det dere kan på en evnt høyrentekonto, så går det nok fort oppover lykke til. Anonym poster: 9fc1453d6a5e4383165d1490a668327d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Det er faktisk mulig han ikke forstår det viktig å ikke være blakke med kr null i 14 dager å sier bare. det ordner seg. han tror alt kommer av seg selv uansett hvordan man gjør ting. han tror ting skjer på et blunk.. eller jeg tror han bare overser problemet. jeg mener vi i dag ikke har styr på økonomien og vi må fikse det. han tror jg kan vente ti år.. Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30 Hva med å forsøke økonomisk rådgiver i banken? Anonym poster: c8cd053f7be20e5d13137584e64a483f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Mens jg tar meg av utgiftene så leker han seg. snakker bra for seg men handler motsatt... Kan det snu eller har han rett til å sløse opp 30 000 kr? På digger å moro når vi trenger stabilitet. kan jeg forlange at han skjerper seg. for jg føler jg ikke har noe jg skulle sagt for det er hans penger. blodbarn . jg mener jeg har et barn frå et annet forhold. og venter barn med nå med han jg er med nå. det blir jo hans "ekte" barn.. Liker ikke å si det på denne måten. men slik er det bare. føler mannen kommer til og bruke så lang tid på å forstå at økonomi er så viktig. nå klarer vi ikke husleie en gang. for han vil ikke dele... jg går konk. så kan ikk bidra mer... hva å gjøre. må hive han på dør til slutt for og ta være på barna... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 men hvorfor får ikke du noe penger etter juni da? har du valgt å få barn uten å garantere at du får ermisjonspenger? i såfall er jo ikke det det lureste. drit i bsu og spar heller til egenkapitar på egenhånd, spar det dere kan på en evnt høyrentekonto, så går det nok fort oppover lykke til. Anonym poster: 9fc1453d6a5e4383165d1490a668327d jo ble visst gravid i vinter.er student å får derfor overgangsstønad. den går bort når eg går ut i perm... Jeg har ville nesten ta abort, det kom ett par år for tidlig. Uff.. blitt bare lett fortvilet. han har virkelig overbevist meg at dette skulle gå bra. som sagt vi hadde en plan.. som dette så når det kom for å begynne ble det liksom ikke så viktig... :-( hva skjer... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 Ultimatum. Be ham skjerpe sg og delta i det økonomiske i familien ellers er det over og ut. Du kan ikke få et barn oppi denne tilstanden. Han må ta ansvar og bli voksen. Anonym poster: 5566c42222d9471ced798b9792eb47ec
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #12 Skrevet 12. januar 2013 Det er faktisk mulig han ikke forstår det viktig å ikke være blakke med kr null i 14 dager å sier bare. det ordner seg. han tror alt kommer av seg selv uansett hvordan man gjør ting. han tror ting skjer på et blunk.. eller jeg tror han bare overser problemet. jeg mener vi i dag ikke har styr på økonomien og vi må fikse det. han tror jg kan vente ti år.. Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30 Hva med å forsøke økonomisk rådgiver i banken? Anonym poster: c8cd053f7be20e5d13137584e64a483f ja for banken sier jo han må ha bu å han har låst seg på det. de skulle visst vår situasjon.. skal jammen ordne det... da kanskje han ser at jg har rett til og være bekymret. for han bryr seg lite nå... men vet han vil. bare vanskelig å få det til.. må bare få han til å forstå... vi har det ellers tippe topp så dette må bare løse seg... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Dahleramp1981 Skrevet 12. januar 2013 #13 Skrevet 12. januar 2013 Altså, du vil spare til husk. Han vil spare i bsu. Bsu kan man spare i til man er 33 om jeg ikke husker feil? Og det er 12 år til... Han er altså 21 nå. (Eller 19,siden du snakker om 30...) Og du enda yngre? Kan hende han er litt stressa over ansvaret han snart får. Det heter blodsbånd. Hans barn som kommer til sommeren blir hans blodsbånd. Du vil ha en bufferkonto, noe som er VELDIG lurt. Opprett en sparekonto og sett i gang. Bsu kan han bruke når han vil, trenger ikke vente til man er 33. Men det må brukes på bolig, hvis ikke blir man trukket det man har fått i skattefratrekk. Hvis dere skal kjøpe husk om noen år er bsu e god ide, i tillegg til annen sparing. Kan hende det kunne lønnet seg å fått hjelp av en tredjepart med å sette opp en plan for økonomien. Kanskje det hadde vært lettere foe ham også, høre på noen andre, istedet for at du "maser" om at han skal forsørge deg. Slik du legger det fram her så er du u tillegg litt vanskelig å forstå. Lykke til hvertfall, jeg er helt enig i at nå når dere skal ha barn sammen så må dere ha bufferkonto og en plan videre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #14 Skrevet 12. januar 2013 Ultimatum. Be ham skjerpe sg og delta i det økonomiske i familien ellers er det over og ut. Du kan ikke få et barn oppi denne tilstanden. Han må ta ansvar og bli voksen. Anonym poster: 5566c42222d9471ced798b9792eb47ec Ja det er det som jeg er redd for at han tåler ikke jg nevner det mer. skal kontakte rådgiver i banken å få hjelp til at han voksent ka se mer enn 14 dager fremover på økonomien.. trur eg... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #16 Skrevet 12. januar 2013 Altså, du vil spare til husk. Han vil spare i bsu. Bsu kan man spare i til man er 33 om jeg ikke husker feil? Og det er 12 år til... Han er altså 21 nå. (Eller 19,siden du snakker om 30...) Og du enda yngre? Kan hende han er litt stressa over ansvaret han snart får. Det heter blodsbånd. Hans barn som kommer til sommeren blir hans blodsbånd. Du vil ha en bufferkonto, noe som er VELDIG lurt. Opprett en sparekonto og sett i gang. Bsu kan han bruke når han vil, trenger ikke vente til man er 33. Men det må brukes på bolig, hvis ikke blir man trukket det man har fått i skattefratrekk. Hvis dere skal kjøpe husk om noen år er bsu e god ide, i tillegg til annen sparing. Kan hende det kunne lønnet seg å fått hjelp av en tredjepart med å sette opp en plan for økonomien. Kanskje det hadde vært lettere foe ham også, høre på noen andre, istedet for at du "maser" om at han skal forsørge deg. Slik du legger det fram her så er du u tillegg litt vanskelig å forstå. Lykke til hvertfall, jeg er helt enig i at nå når dere skal ha barn sammen så må dere ha bufferkonto og en plan videre. takk. Ja jg vet jg er litt vanskelig å forstå. Tar det tilbetraktining. Bare må ikke prøve å forklare bedre da forstår folk oftest mindre... :-( Hehe.. men dere ser poenget mitt i tråden å takker for det... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Nettie+jentungen Skrevet 12. januar 2013 #17 Skrevet 12. januar 2013 Pust ut og prøv å formulere alt på nytt, nå skriver du i tåka. Det gjør at vi ikke skjønner hva du skriver. Siden du er student kan du få fødselsstipend skjønte litt av økonomiproblemet (langt i fra alt), men vil råde dere til å dra til banken for å få rådgivning. Og dra sammen, da kan du forklare hvordan mannen har hengt seg opp i bsu
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #18 Skrevet 12. januar 2013 Altså, du vil spare til husk. Han vil spare i bsu. Bsu kan man spare i til man er 33 om jeg ikke husker feil? Og det er 12 år til... Han er altså 21 nå. (Eller 19,siden du snakker om 30...) Og du enda yngre? Kan hende han er litt stressa over ansvaret han snart får. Det heter blodsbånd. Hans barn som kommer til sommeren blir hans blodsbånd. Du vil ha en bufferkonto, noe som er VELDIG lurt. Opprett en sparekonto og sett i gang. Bsu kan han bruke når han vil, trenger ikke vente til man er 33. Men det må brukes på bolig, hvis ikke blir man trukket det man har fått i skattefratrekk. Hvis dere skal kjøpe husk om noen år er bsu e god ide, i tillegg til annen sparing. Kan hende det kunne lønnet seg å fått hjelp av en tredjepart med å sette opp en plan for økonomien. Kanskje det hadde vært lettere foe ham også, høre på noen andre, istedet for at du "maser" om at han skal forsørge deg. Slik du legger det fram her så er du u tillegg litt vanskelig å forstå. Lykke til hvertfall, jeg er helt enig i at nå når dere skal ha barn sammen så må dere ha bufferkonto og en plan videre. takk. Ja jg vet jg er litt vanskelig å forstå. Tar det tilbetraktining. Bare må kikke prøve å forklare bedre da forstår folk oftest mindre... :-( Hehe.. men dere ser poenget mitt i tråden å takker for det... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30 jeg er 24. Han 23. Var veldig upresis. Oki. blodsbånd. det skal jeg huske. :-) Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #19 Skrevet 12. januar 2013 Pust ut og prøv å formulere alt på nytt, nå skriver du i tåka. Det gjør at vi ikke skjønner hva du skriver. Siden du er student kan du få fødselsstipend skjønte litt av økonomiproblemet (langt i fra alt), men vil råde dere til å dra til banken for å få rådgivning. Og dra sammen, da kan du forklare hvordan mannen har hengt seg opp i bsu hyperventilerer her. puster ut hele tida da.. he he. jg synes det veldig vanskelig og formulere situasjonen. Men har roet meg hundre hakk ned da og skal ikk ødeleggende fin fridag frå jobb skole og barn på dette.. ;-) tar kontakt med banken jg. en tredjepart er fint og selv er jeg ikk den økonomiske perfeksjonist så lurt uansett. få et skikkelig system å få han til å delta.... trur banken kan overbevise han om det. Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #20 Skrevet 12. januar 2013 Jeg skjønte ikek hva mannen din gjør galt jeg? Du vil at dere skal spare til hus, og han vil spare på BSU - er ikke det det samme da? Helt feil hvis du tror dere ikke kan bruke BSU kontoen før dere er så og så gamle, den kan du bruke når du er 22 år og har 10 000 på den om du vil, bare beløpet brukes til hus. Og hvis det er hus du vil dere skal kjøpe, så er det vel du som er vanskelig nå, og ikke mannen din...? Hvorfor er det forrsten så viktig å eie eget hus for at du og ungene skal klare dere? Hva legger du i å klare dere? Jeg er 32 og vi eier ikke hus, ikke kommer vi til å gøre det i overskuelig fremtid heller slik markedet er. Men vi har da tak over hodet, mat og det vi trenger uansett, selv om jeg ønsker meg et eget lite hus, veldig. Hvis du snakker slik til ham som du snakker om ham regner eg med han går fra deg. En sutrete person som ikke bidrar økonomisk, som kaller mannen idiot, som ikke kan skrive en eneste sammenhengende setning og bare krever og krever (på helt merkelig grunnlag og uten å vite hva hun snakker om) høres ut som en vond sjebne å skulle tilbringe resten av livet med. Anonym poster: 045c0abd11b3a33ea065ef46a085d783
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #21 Skrevet 12. januar 2013 Jeg skjønte ikek hva mannen din gjør galt jeg? Du vil at dere skal spare til hus, og han vil spare på BSU - er ikke det det samme da? Helt feil hvis du tror dere ikke kan bruke BSU kontoen før dere er så og så gamle, den kan du bruke når du er 22 år og har 10 000 på den om du vil, bare beløpet brukes til hus. Og hvis det er hus du vil dere skal kjøpe, så er det vel du som er vanskelig nå, og ikke mannen din...? Hvorfor er det forrsten så viktig å eie eget hus for at du og ungene skal klare dere? Hva legger du i å klare dere? Jeg er 32 og vi eier ikke hus, ikke kommer vi til å gøre det i overskuelig fremtid heller slik markedet er. Men vi har da tak over hodet, mat og det vi trenger uansett, selv om jeg ønsker meg et eget lite hus, veldig. Hvis du snakker slik til ham som du snakker om ham regner eg med han går fra deg. En sutrete person som ikke bidrar økonomisk, som kaller mannen idiot, som ikke kan skrive en eneste sammenhengende setning og bare krever og krever (på helt merkelig grunnlag og uten å vite hva hun snakker om) høres ut som en vond sjebne å skulle tilbringe resten av livet med. Anonym poster: 045c0abd11b3a33ea065ef46a085d783 jeg sutrete ? Han tjener 30000 kr. jg ti tusen. han bidrar ikke jeg betaler alt med mine ti. sutrete? Har min grunn. ja kjøpe. For det har vi mulighet til. leie går ikke her... vi må jo gjøre det vi har mulighet til da... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #22 Skrevet 12. januar 2013 Jeg skjønte ikek hva mannen din gjør galt jeg? Du vil at dere skal spare til hus, og han vil spare på BSU - er ikke det det samme da? Helt feil hvis du tror dere ikke kan bruke BSU kontoen før dere er så og så gamle, den kan du bruke når du er 22 år og har 10 000 på den om du vil, bare beløpet brukes til hus. Og hvis det er hus du vil dere skal kjøpe, så er det vel du som er vanskelig nå, og ikke mannen din...? Hvorfor er det forrsten så viktig å eie eget hus for at du og ungene skal klare dere? Hva legger du i å klare dere? Jeg er 32 og vi eier ikke hus, ikke kommer vi til å gøre det i overskuelig fremtid heller slik markedet er. Men vi har da tak over hodet, mat og det vi trenger uansett, selv om jeg ønsker meg et eget lite hus, veldig. Hvis du snakker slik til ham som du snakker om ham regner eg med han går fra deg. En sutrete person som ikke bidrar økonomisk, som kaller mannen idiot, som ikke kan skrive en eneste sammenhengende setning og bare krever og krever (på helt merkelig grunnlag og uten å vite hva hun snakker om) høres ut som en vond sjebne å skulle tilbringe resten av livet med. Anonym poster: 045c0abd11b3a33ea065ef46a085d783 jeg sutrete ? Han tjener 30000 kr. jg ti tusen. han bidrar ikke jeg betaler alt med mine ti. sutrete? Har min grunn. ja kjøpe. For det har vi mulighet til. leie går ikke her... vi må jo gjøre det vi har mulighet til da... Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30 Hvis du betaler alle utgifter med dine 10 000 kan dere ikke ha store utgiftene, så heldige dere er. Hvis det ikke går an å leie, og dere ikke har kjøpt noe enda, hvor bor dere nå da? I telt? Og hvordan kan du si at dere har mulighet til å kjøpe, når du samtidig sier at mannen din må spare (på noe annet enn BSU av en eller annen uforståelig grunn) i flere år først - da har dere jo ikek mulighet til å kjøpe per nå. Et huskjøp er en viktig avgjørelse som jeg ikek synes en part skal presse gjennom hvis den andre ikke ønsker det. Kanskje mannen din ikke har lyst å bli boende på dette rare stedet hvor det er umulig å leie? Anonym poster: 045c0abd11b3a33ea065ef46a085d783
Mia_73 Skrevet 12. januar 2013 #23 Skrevet 12. januar 2013 Kan du være så grei og slutte å skrive sms-språk? Vanskelig å lese og forstår for andre. Det jeg har skjønt er at han ikke bidrar økonomisk. Bor du sammen med ham må han MINST betale halvparten. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #24 Skrevet 12. januar 2013 Om han ikke betaler halvparten av utgiftene minst så sier du han må bo et annet sted. Resten skjønte jeg ikke helt hva du skulle fram til. Det er jo kjempelurt å spare på bsu om det er slik at dere skal spare til boligkjøp. Pengene trenger ikke stå inne til han har nådd max grensa i forhold til alder de står der til dere kjøper hus. Men det er jo en selvfølge at han skal betale halvparten av alle faste avgifter dere har i forhold til å bo som husleie, strøm, forsikring og mat (eventuelt litt mindre på mat om det går mer mat til deg og baret(a) du har fra før en det ha spiser) Om han ikke stille opp å betaler dette så har du det bedre uten han, når det er slik at han har 3 ganger det du har inn i mnd. Jeg var selv ung og dum og hadde en samboer som jeg lot leve på meg. 6 mnd hvor jeg betalte alt for han hadde flyttet inn i min leilighet, så mistet jeg all inntekt for 3 mnd og sa at han fikk betale husleie de 3 mnd så kunne vi dele 50/50 etter jeg fikk inntekt igjen. Den var ikke lett for han å svelge nei, det var helt greit at han levde på meg og brukte sine penger til hva han ville (som i 90% av tilfellene ikke kom meg det minste til gode) Men ikke pokker om jeg skulle leve på han i 3 mnd det var jo ren utnyttelse. Heldig som jeg var hadde vi ikke barn sammen. Og ja han hadde også mye høyere lønn en det jeg hadde. Jeg har lært av det og håper at du lærer av det du står i nå, forlanger at han betaler sin del både fra nå av og for de mnd han ikke har betalt bakover eller så be han flytte. Du har knapt penger til å ta deg av deg selv og barnet du har da kan du ikke betale for han også Anonym poster: 2b1e300d36ef84fbab05ecb5d25914d7
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #25 Skrevet 12. januar 2013 Jeg har fått beskjed av banken min om at det ikke var mulig å benytte bsu sparingen før man fyller det alderen over tretti. derfor reagerer jeg slik jeg gjør på det. forstår det ikke er likt over alt å jeg og mannen har forskjellige banker. Så skal ikke vere slik over min kjære for ser ut som det er jeg og som ikke forstår alt her. jeg kan faktisk innrømme slikt. jeg er bare bekymret må dere forstå og vil gjerne få dette til . jeg og min mann bo r her fordi det er hans barndomsted. Vi er bare veldig tidlig i fasene endå. å graviditeten kom under legitime for prevensjon. det var overraskende. Jeg vet det er lett å si at livet er en dans på roser. men alle har sitt å stri med. j jeg vil å noe. men forbedre det som er mindre bra. og har nå snakket med mannen har og vi er enige om å ha en rådgiver i banken min til å hjelpe oss. :-) ordner det på mandag morgen så skal vi nokk få rydda opp i dette. :-) Vi trenger et lykke til ja.. :-) takk. så lenge jeg føler han vil gjøre noe med situasjonen pr i dag. synes han og er tøff som gjør dette selv nå.. ja. :-) men manglet bare økonomisk kommunikasjon mellom oss. han kommer kommer til og bedrag. :-) så lenge vi er enige sammen om hvordan vi vil ha det og finner løsningen å gjør det. det skjer... da er vi i gang igjen.... det er nice... :-) synes jeg skriver tydelig nokk da jeg får svar tilbake som er direkte mot mitt innhold her. selv mot meg også... go helg videre damer. :-) takk. :-) HI. Anonym poster: e2683690d46c3cdb1c1f850b5f10aa30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå