Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer egentlig på hvorfor dette skaper så utrolig stor debatt? Det er EN kvinne som sier noe litt dumt, også raser det som en storm i media. Hvorfor skal vi i det hele tatt bry oss om det? Det er ikke sånn at man må følge rådet hennes, det er ikke sånn at det nå har blitt en lov i Norge om at småbarnsmødre må ta seg sammen og trene, man bestemmer faktisk helt selv hva man vil gjøre! Har du ikke tid til å trene, så la vær da, ingen som tvinger deg til det selv om Marte Krogh mener at du bør gjøre det. Hennes meninger er hennes meninger, og ikke noe annet enn det. Man har lov å være enig, og man har lov å være uenig, men at det skal skape så voldsomt stor debatt, det skjønner jeg faktisk ikke helt.. Kan vi ikke bare leve som vi selv vil da, så lenge vi følger lovene og ikke gjør noe galt, så er det vel egentlig ingen som kan bestemme at vi skal gjøre noe annerledes? Anonym poster: 570955d755f989c09500db6018193207
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Enig. Skjønner ikke hvorfor så mange lar seg provosere. Tror ikke engang det var vondt ment av henne. Syns det er trist at så mange skriver stygge ting om henne, egentlig veldig ufortjent. Hun var nok bare litt uheldig med formuleringen. Jeg trener ikke, men føler meg ikke støtt av uttalelsene hennes likevel. Anonym poster: a03adbcd7301793794f9fc0ca41af215
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Skjønner heller ikke hvordan folk greier å la seg sjokkere av EI dames "tankeløse" uttalelser. På dette forumet florerer det jo av minst like mange dumme utsagn og meniger.. Og det flere ganger om dagen
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Saken er blåst fullstendig ut av proporsjoner og vg har vridd på hennes uttalelser for å gjøre en sak ut av det. Forøvrig så har hun jo helt rett, småbarnsmødre bør trene eller være i aktivitet, det bør jo alle
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Jeg ble faktisk litt støtt av en annen uttalelse fra henne jeg, og det var at hun sluttet å jobbe da hun var fire mnd på vei, sitat "folk jobber jo så mye"!!! Det syns jeg var å heve seg mye mer over den vanlige kvinne enn å fastslå at de fleste bør trene mer som jo en sannhet for mange av oss. Om det var journalisten eller frk Krogh sin feil, så fremsto hun jo som ganske grunn og enkel i det intervjuet da. Og han gubben kan hun få ha godt i fred for meg - makan til arrogant og usjarmerende fyr er det lenge siden jeg har sett. Ikke engang milliardene hans frister
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Jeg ble faktisk litt støtt av en annen uttalelse fra henne jeg, og det var at hun sluttet å jobbe da hun var fire mnd på vei, sitat "folk jobber jo så mye"!!! Det syns jeg var å heve seg mye mer over den vanlige kvinne enn å fastslå at de fleste bør trene mer som jo en sannhet for mange av oss. Om det var journalisten eller frk Krogh sin feil, så fremsto hun jo som ganske grunn og enkel i det intervjuet da. Og han gubben kan hun få ha godt i fred for meg - makan til arrogant og usjarmerende fyr er det lenge siden jeg har sett. Ikke engang milliardene hans frister Den reagerte jeg mest på. Tror ikke hun aner hvordan livet med full jobb og flere barn minus aupair og hushjelp arter seg. Synes likevel ikke "forbrytelsen" hennes står i forhold til hetsen hun får. Anonym poster: d9553c84b828f772a4c6264b9a686178
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Jeg ville ikke byttet liv med henne uansett. Er såpass heldig at jeg har hatt muligheten til å ha barna hjemme til de ble to år, og da har det vært utrolig godt å komme seg ut i arbeidslivet igjen. Jeg syntes det ble litt stusselig å bare gå hjemme, så da har jeg og mannen min byttet på å gå hjemme og å være på jobb. Det har vært mulig siden vi begge jobber turnus. Det er flott å ha en mann som "klarer alt", dvs bleieskift, matlaging osv. Og ikke trenger vi å ha arbeidsfolk tråkkende rundt i huset. Da hadde jeg blitt stresset av. Liker best å ha mye privatliv, så jeg ønsker meg ikke engang vaskehjelp. Det er ikke sikkert at hun er noe lykkeligere enn oss andre. For alt vi vet er det kun ei maske, og hun kan like godt som oss føle at noe mangler. Anonym poster: a03adbcd7301793794f9fc0ca41af215
Gjest Antarctica Skrevet 11. januar 2013 #9 Skrevet 11. januar 2013 Da kan hun jo holde munnen, da, i stedet for å kritisere andre?
Gjest marie-s Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc Nei vet du, dette har ikke noe med å være bitter eller misunnelig å gjøre, men så klart noen måtte jo dra frem det kortet også. For meg må de gjerne ha så mange trenere og penger de bare vil, men skulle gjerne ha sett henne hatt evnen til å forstå andre sin situasjon.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc At det er jantelov inni bildet her, er jeg uenig i. Det folk reagerer på, inkludert megselv, er at dama har au-pair, vaskehjelp, personlig trener og er hjemmeværende. Hun er stinn av gryn, så penger er nok ingen problem. Hun er derfor et særtilfelle i forhold til resten av oss småbarnsmødre, og kan derfor ikke sette seg inn i hvordan et vanlig A4-liv ser ut for en vanlig familie. DERFOR er det provoserende og klønete å si sånt i offentlighet - spesielt når hun er en kjent person.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #12 Skrevet 11. januar 2013 Det som provoserte meg, et at ei dame som har det meste, kommer med et slikt utsagn. Mitt inntrykk av henne etter artikkelen er at hun gjør svært lite. Og derfor har tid til å trene. Som det stod i en annen artikkel, så hadde vi ikke reagert om Kari Traa eller Marit Bjørgen sa det samme. Men så vet vi at de er hardt arbeidene kvinner også. Og at først ektemann og deretter faren går ut å forsvarer henne etterpå, er bare tåpelig!! Anonym poster: 65a191c9fb8d1bf2a76f5e47b0531cb8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 Ja.. Papsen fikser opp for den voksne dattra si han vet dere! Jeg unner folk all verdens penger og inntekt, men da må de ha jobba for det! Har aldri hørt om mennesket før og visste heller ikke hvem denne Jan er, så det sier litt om hvor viktig de er.. Kjenner folk med masse gryn, men de folkene er meget ydmyke og personer man aldri skulle tro det om. Det handler om hva man fremstiller seg som. For meg blir hun en bortskjemt hjemmeværende ''eldstedatter'' for den gamle mannen som han har knulla på seg et barn med. Hva bidrar hun med i samfunnet annet enn å kritisere hardtarbeidende og fine folk her i landet, og å fylle opp klesskapene? Some people are so poor, all they have is money.. Anonym poster: 1732a845de4ca9d4c72573fbe8347418
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc Nope, jeg er ikke misunnelig på dem som gifter seg til penger, ikke gidder å vaske hus og har eneste målsetting i livet, nemlig å se fjong ut. Jeg tjener pengene mine selv, har meningsfull jobb, hadde forresten ikke permisjon da jeg fikk barn under studiene, og fullførte på normert tid. Ikke er jeg overvektig eller lubben (bare nå som jeg er gravid så har jeg tjukk mage da ), ikke er jeg dvask over hele kroppen. Jeg har valgt samboer av kjærlighet og ikke ut fra hvor mye penger han tjener og hvilken samfunnsstatus han har. Så misunnelig? Overhode ikke. Det jeg blir provosert av, er følgende: * slankepress og -hysteri i Norge og press om å se perfekt ut, a la Fotballfrue, Marte Krogh og likesinnede. * "folk jobber jo så mye" osv - hun fremstiller kvinneidealet for å være luksusdyr som sitter hjemme og har som sin fremste oppgave å leve og ånde for mannen sin. Som selvfølgelig skal få slippe bleier, våkenetter og andre ubehageligheter, og kan ligge i telt med ungene og ellers være lekepappa. Anonym poster: 8aa2b3b07a0667440c573ee74a4547f3
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #15 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc At det er jantelov inni bildet her, er jeg uenig i. Det folk reagerer på, inkludert megselv, er at dama har au-pair, vaskehjelp, personlig trener og er hjemmeværende. Hun er stinn av gryn, så penger er nok ingen problem. Hun er derfor et særtilfelle i forhold til resten av oss småbarnsmødre, og kan derfor ikke sette seg inn i hvordan et vanlig A4-liv ser ut for en vanlig familie. DERFOR er det provoserende og klønete å si sånt i offentlighet - spesielt når hun er en kjent person. Men hun har jo helt rett. Hvorfor har ikke hun lov å si sannheten, selv om hun er priviligert? Hvorfor går dere ut i fra at hun ikke klarer å sette seg inn i hvordan andre har det bare fordi hun selv er heldigere? Jeg er helt enig med henne i at de fleste burde trene mer, og at det er mulig å få til. Selv med full jobb, og uten hverken au pair eller vaskehjelp. De fleste av mine venner lever nemlig vanlige A4 liv, og klarer likevel å trene. Jeg klarer ikke å lese at hun kritiserer "hardtarbeidene fine folk" heller jeg. Hun sier "man må ta seg sammen". Ikke dere, eller de men man. Altså inkludert seg selv. Hun sier folk jobber for mye, jeg oppfattet det mer humoristisk enn kritisk. Synes dere velger å tolke alt i verst mulig mening. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc
Mamma`n til turbo Skrevet 11. januar 2013 #16 Skrevet 11. januar 2013 Jeg tenker som så at hun sitter i en helt privilegert situasjon som de fleste ikke er i og hun bør da holde seg for god til å gi råd til hvordan de fleste bør gjøre ting. Dette er da i bunn og grunn ikke snakk om trening og heller ikke jantelov. Det blir bare litt feil når hun selv ikke trenger å jobbe og har massevis av hjelp skal si til oss andre at det bare er å ta seg sammen. Det kan sikkert de fleste av oss gjøre til tider men det er mye vanskeligere å få til trening med 100 % jobb og ingen au-papir som kan avlaste. Slettes ikke umulig selvfølgelig, men det sier seg selv at det er betydelig mye enklere for henne og derfor vitner det om mangel på sosiale antenner ved at hun kommer med slike uttalelser. Spesielt provosert ble jeg ikke, heller litt mer oppgitt. At faren skal gå ut å forsvare henne og legge ut hele arbeidsfortiden hennes fremstår som temmelig merkelig. Hva hun har gjort er jo helt uvesentlige, uttalelsene hennes er jo basert på hennes liv nå.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #17 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc At det er jantelov inni bildet her, er jeg uenig i. Det folk reagerer på, inkludert megselv, er at dama har au-pair, vaskehjelp, personlig trener og er hjemmeværende. Hun er stinn av gryn, så penger er nok ingen problem. Hun er derfor et særtilfelle i forhold til resten av oss småbarnsmødre, og kan derfor ikke sette seg inn i hvordan et vanlig A4-liv ser ut for en vanlig familie. DERFOR er det provoserende og klønete å si sånt i offentlighet - spesielt når hun er en kjent person. Men hun har jo helt rett. Hvorfor har ikke hun lov å si sannheten, selv om hun er priviligert? Hvorfor går dere ut i fra at hun ikke klarer å sette seg inn i hvordan andre har det bare fordi hun selv er heldigere? Jeg er helt enig med henne i at de fleste burde trene mer, og at det er mulig å få til. Selv med full jobb, og uten hverken au pair eller vaskehjelp. De fleste av mine venner lever nemlig vanlige A4 liv, og klarer likevel å trene. Jeg klarer ikke å lese at hun kritiserer "hardtarbeidene fine folk" heller jeg. Hun sier "man må ta seg sammen". Ikke dere, eller de men man. Altså inkludert seg selv. Hun sier folk jobber for mye, jeg oppfattet det mer humoristisk enn kritisk. Synes dere velger å tolke alt i verst mulig mening. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc jeg liker ikke trene. Spiser sunt, lager mat fra bunn, er i mye aktivitet som er tilrettelagt meg, og har verken behov eller interesse av å trene mer. Å drive og flire av at folk jobber for mye (surprise! man må nesten lette på ræva litt for å tjene penger til seg selv og barna! men jeg burde kanskje slutte i full jobb da jeg var fulltidsalenemor til to uten barnevakt, og heller gå på sosialen slik at jeg frigjorde tid og krefter til trening!) er ikke særlig smart trekk. Anonym poster: 8aa2b3b07a0667440c573ee74a4547f3
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #18 Skrevet 11. januar 2013 Det skaper debatt på grunn av Norges triste jantelov. Mange er bitre og misunnelig på alle som er mer priviligerte enn dem selv, og derfor startes denne stygge heksejakten på grunn av noe som egentlig bare er en litt klønete formulering. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc At det er jantelov inni bildet her, er jeg uenig i. Det folk reagerer på, inkludert megselv, er at dama har au-pair, vaskehjelp, personlig trener og er hjemmeværende. Hun er stinn av gryn, så penger er nok ingen problem. Hun er derfor et særtilfelle i forhold til resten av oss småbarnsmødre, og kan derfor ikke sette seg inn i hvordan et vanlig A4-liv ser ut for en vanlig familie. DERFOR er det provoserende og klønete å si sånt i offentlighet - spesielt når hun er en kjent person. Men hun har jo helt rett. Hvorfor har ikke hun lov å si sannheten, selv om hun er priviligert? Hvorfor går dere ut i fra at hun ikke klarer å sette seg inn i hvordan andre har det bare fordi hun selv er heldigere? Jeg er helt enig med henne i at de fleste burde trene mer, og at det er mulig å få til. Selv med full jobb, og uten hverken au pair eller vaskehjelp. De fleste av mine venner lever nemlig vanlige A4 liv, og klarer likevel å trene. Jeg klarer ikke å lese at hun kritiserer "hardtarbeidene fine folk" heller jeg. Hun sier "man må ta seg sammen". Ikke dere, eller de men man. Altså inkludert seg selv. Hun sier folk jobber for mye, jeg oppfattet det mer humoristisk enn kritisk. Synes dere velger å tolke alt i verst mulig mening. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc ''Heldigere'' er subjektivt, du eller andre som mener motstandere av slike uttalelser er misunnelige har hodet i jorda. Misunner henne ikke et liv med enn som kunne vært min far (æsj btw), misunner ikke huset da jeg bor helt fantastisk selv (subjektivt sett såklart), misunner ikke at hun har folk til å passe ungen og vaske trusene hennes, jeg har gedigent klesskap med klær jeg aldri bruker, men som noen som trenger dem skal få! Er ikke så heldig at jeg har fått noe barn enda, men det barnet skal jeg og pappan kose oss med og ta oss av SAMMEN når det først kommer, skitbleier som trilleturer som konstant gråting. Spar meg! Jeg pisser på sånne artikler fordi det er så utrolig dumt å utlevere seg på den måten! Anonym poster: 1732a845de4ca9d4c72573fbe8347418
studVest Skrevet 11. januar 2013 #19 Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer egentlig på hvorfor dette skaper så utrolig stor debatt? Det er EN kvinne som sier noe litt dumt, også raser det som en storm i media. Hvorfor skal vi i det hele tatt bry oss om det? Det er ikke sånn at man må følge rådet hennes, det er ikke sånn at det nå har blitt en lov i Norge om at småbarnsmødre må ta seg sammen og trene, man bestemmer faktisk helt selv hva man vil gjøre! Har du ikke tid til å trene, så la vær da, ingen som tvinger deg til det selv om Marte Krogh mener at du bør gjøre det. Hennes meninger er hennes meninger, og ikke noe annet enn det. Man har lov å være enig, og man har lov å være uenig, men at det skal skape så voldsomt stor debatt, det skjønner jeg faktisk ikke helt.. Kan vi ikke bare leve som vi selv vil da, så lenge vi følger lovene og ikke gjør noe galt, så er det vel egentlig ingen som kan bestemme at vi skal gjøre noe annerledes? Anonym poster: 570955d755f989c09500db6018193207 Jeg begynner ikke å trene kun fordi MK klager på norske mødres trenings vaner. Det som irriterer meg er at det alltid er de som har alt som uttaler seg i slike og lignende spørsmål. Hvis du leste intervjuet i Mamma står det der at hun har hjelp til det meste i huset, samt at hun har betalt barnevakt når hun skal trene. Hun har mao alt en prinsesse kan ønske seg, selvfølgelig er det ikke noe problem for henne å få tid til trening! Hva med oss som må forestå arbeidet med hus og barn selv, og som har full jobb i tillegg? Synes det er uheldig at MK uttaler seg om hvordan vi vanlige dødelige skal leve livet vårt. Jeg lever sunt og nøysomt, og er aktiv med barn, så føler egentlig ikke behov for å trene. Kunne godt tenkt meg å stramme opp her og der, men på nåværende tidspunkt blir ikke treningsstudio prioritert (som om jeg er støttemedlem ), kun trilleturer og aktiviteter med barna
studVest Skrevet 11. januar 2013 #20 Skrevet 11. januar 2013 Jeg lurer egentlig på hvorfor dette skaper så utrolig stor debatt? Det er EN kvinne som sier noe litt dumt, også raser det som en storm i media. Hvorfor skal vi i det hele tatt bry oss om det? Det er ikke sånn at man må følge rådet hennes, det er ikke sånn at det nå har blitt en lov i Norge om at småbarnsmødre må ta seg sammen og trene, man bestemmer faktisk helt selv hva man vil gjøre! Har du ikke tid til å trene, så la vær da, ingen som tvinger deg til det selv om Marte Krogh mener at du bør gjøre det. Hennes meninger er hennes meninger, og ikke noe annet enn det. Man har lov å være enig, og man har lov å være uenig, men at det skal skape så voldsomt stor debatt, det skjønner jeg faktisk ikke helt.. Kan vi ikke bare leve som vi selv vil da, så lenge vi følger lovene og ikke gjør noe galt, så er det vel egentlig ingen som kan bestemme at vi skal gjøre noe annerledes? Anonym poster: 570955d755f989c09500db6018193207 Jeg begynner ikke å trene kun fordi MK klager på norske mødres trenings vaner. Det som irriterer meg er at det alltid er de som har alt som uttaler seg i slike og lignende spørsmål. Hvis du leste intervjuet i Mamma står det der at hun har hjelp til det meste i huset, samt at hun har betalt barnevakt når hun skal trene. Hun har mao alt en prinsesse kan ønske seg, selvfølgelig er det ikke noe problem for henne å få tid til trening! Hva med oss som må forestå arbeidet med hus og barn selv, og som har full jobb i tillegg? Synes det er uheldig at MK uttaler seg om hvordan vi vanlige dødelige skal leve livet vårt. Jeg lever sunt og nøysomt, og er aktiv med barn, så føler egentlig ikke behov for å trene. Kunne godt tenkt meg å stramme opp her og der, men på nåværende tidspunkt blir ikke treningsstudio prioritert (som om jeg er støttemedlem ), kun trilleturer og aktiviteter med barna Ikke bare bare å bruke mobilen til dette. Skulle stå "treningsvaner" og "selv om jeg er støttemedlem"
studVest Skrevet 11. januar 2013 #21 Skrevet 11. januar 2013 Når det er sagt tror jeg ikke intervjuet var ment som et innlegg i den generelle samfunnsdebatten, men til og med MK burde skjønne at det som kommer ut av munnen på henne blir gjenstand for oppmerksomhet, spesielt når hun velger å spissformulere seg på den måten. Synes det er sunt at hennes uttalelser ikke blir stående usagt og gi mange mødre der ute dårlig samvittighet. Stå på alle dere utrente mødre der ute, og husk at husarbeid og aktiviteter med barna brenner en haug med kalorier! Dessuten; mødre blir oppfattet som mer attraktive enn barnløse kvinner siden deres barn er et bevis på deres fruktbarhet, og fruktbarhet er sexy!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #22 Skrevet 11. januar 2013 Stå på alle dere utrente mødre der ute, og husk at husarbeid og aktiviteter med barna brenner en haug med kalorier! Så fryktelig mange kalorier brenner det nok ikke, med tanke på hvor mange dvaske husmorsemner med barn det finnes rundt forbi. Og hvis du tror trening kun handler om slanking har du misforstått hele poenget, det er bare trist. Det handler om helse, velvære og energi, om man evt får strammere kropp er det bare en bonus. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #23 Skrevet 11. januar 2013 Stå på alle dere utrente mødre der ute, og husk at husarbeid og aktiviteter med barna brenner en haug med kalorier! Så fryktelig mange kalorier brenner det nok ikke, med tanke på hvor mange dvaske husmorsemner med barn det finnes rundt forbi. Og hvis du tror trening kun handler om slanking har du misforstått hele poenget, det er bare trist. Det handler om helse, velvære og energi, om man evt får strammere kropp er det bare en bonus. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc Hvis man ikke har helse eller energi til å trene, så forstår jeg ikke hvorfor man skal presse seg til det ytterste og trene for enhver pris, hvis man ellers er slank og sunn. Anonym poster: 8aa2b3b07a0667440c573ee74a4547f3
studVest Skrevet 11. januar 2013 #24 Skrevet 11. januar 2013 Stå på alle dere utrente mødre der ute, og husk at husarbeid og aktiviteter med barna brenner en haug med kalorier! Så fryktelig mange kalorier brenner det nok ikke, med tanke på hvor mange dvaske husmorsemner med barn det finnes rundt forbi. Og hvis du tror trening kun handler om slanking har du misforstått hele poenget, det er bare trist. Det handler om helse, velvære og energi, om man evt får strammere kropp er det bare en bonus. Anonym poster: e2ea50a7ef76c7df32b0bca7b55a12dc Selvfølgelig vet jeg det, har brukt mange år på å trene, se bra ut og føle meg vel. Jeg var mer fornøyd med kroppen min da, skal innrømme såpass. Poenget er at når man ikke kan sette bort hverdagslige og tidkrevende oppgaver til polske fremmedarbeidere er det ikke så lett å få tid til trening og velvære med mindre man velger å nedprioritere tid med/til barn/mann/søvn/sex. Og for ordens skyld kjenner jeg ytterst få tjukke småbarnsmødre, de aller fleste er normalvektige og vakre på sin måte! Det at du tror så mange mødre er overvektige er antagelig fordi du tilbringer for mye tid her inne, og fordi de generelt tiltrekker seg mer oppmerksomhet enn "vanlige" anonyme folk..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #25 Skrevet 11. januar 2013 Joda, jeg skjønner at MK er heldig og "født med gullhår i ræva", so what? Man behøver ikke å ta til seg det hun sier for det? Hun kan vel få si akkurat hva hun vil hun, akkurat som du og jeg kan si akkurat hva vi vil. Du velger vel uansett selv hva du gjør? Er det et så stort problem om hun mener at mødre bør trene, det er bare en MENING!! Folk i Norge er så UTROLIG hårsåre.. Anonym poster: 570955d755f989c09500db6018193207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå