Gå til innhold

Jeg er dønn enig med Marthe Krogh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke noen fortelle meg akkurat hva som er så forferdelig provoserende med disse setningene? Jeg finner ikke noe mer om andres forhold til trening i artikkelen.

Jeg tror faktisk at eneste grunn til at hun provoserer er at hun er rik og vakker, og at klanen her inne er litt misunnelig.

Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn.

– Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen.

Anonym poster: 79266b348cfe08bb8bdbf8ea1e1a8334

Men hvem er det hun ser? Jeg er ikke liten lys og lekker lenger.. Jeg kler meg ikke som et moteikon, har mage som henger, og er litt lubben. Men jeg trener hver uke, er aktiv på mange måter utenom det. Sunt spiser vi også. Jeg er ikke perfekt, men jeg er da sunn likevel. Jeg tviler på at jeg passer hennes standard, men er sunn nok!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg hatt tid skulle jeg gjerne trent mer. Men nærmeste treningsenter koster 450kr! mnd og de har kun barnepass 2 ganger om dagen i ukedagene( 9.55-11.10 og 16.55-18.10) og en gang om dagen i helgen(09.00-10.10) da måtte jeg dratt rett fra jobb, hentet barna i bhg, vært 30minutter hjemme før vi måtte ta bussen til treningssenteret. Vi ville ikke vært hjemme før 18.30 og da skal vi liksom spise middag også rett til sengs med 2 overtrøtte unger.

Det vil jeg ikke utsette ungene mine for, de hsr tross alt vært i bhg i flere timer. Vil heller kose oss de timene vi har etter bhg.

Men hadde jeg hatt au pair, vaskehjelp, tjukt med penger og personlig trener hadde jeg nok trent mer!

Hele kjerringen irriterer meg.

Skrevet

Kan ikke noen fortelle meg akkurat hva som er så forferdelig provoserende med disse setningene? Jeg finner ikke noe mer om andres forhold til trening i artikkelen.

Jeg tror faktisk at eneste grunn til at hun provoserer er at hun er rik og vakker, og at klanen her inne er litt misunnelig.

Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn.

– Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen.

Anonym poster: 79266b348cfe08bb8bdbf8ea1e1a8334

Fordi ikke alle kan, eller trenger å ta seg sammen. jeg foretrekker å lese og utvikle intellekt fremfor å være fjong i kroppen og dum i toppen. Og nei, jeg er ikke overvektig eller usunn.

Anonym poster: 09c6a231f980225606cdfbb6eacdc494

Ja, folk som trener er selvsagt dumme i toppen. Det er nemlig umulig å lese og være reflektert dersom man også bryr seg litt om helsen og kroppen sin.

Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094

Gjest Antarctica
Skrevet

Bryr meg masse om kroppen min, jeg. Den er fin, jeg er glad i den. Men Marte Kroghs empiriske data om alle hun "synes hun ser" som ikke trener, vel. De baserer seg ikke nødvendigvis på dybdeintervju av småbarnsmødre i Norge? Det er bare et overflatisk inntrykk og ikke noe å legge brett på.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at folk blir så sjokkert og provosert over å oppdage at også rike og pene mennesker er som "folk flest" når de også åpner munnen uten å tenke seg om og kanskje ikke alltid tar hensyn til alle virkelighetene som eksisterer her ute i verden.

Hvor ofte hører man ikke, eller selv kommer med, utsagn som: "alle kan spare", "det er bare å prioritere", "kan jeg så kan du" osv. og så glemmer vi av at heller ikke alle lever i vår virkelighet. Så hvorfor forventer vi at Marte Krogh skal tenke over slike ting når vi selv ikke alltid gjør det? Forventer vi mer av henne fordi hun er rik og pen?

Skrevet

Reagerte voldsomt da jeg leste artikkelen. For tiden øver hun 1-2 timer hver dag, og har ingen konserter. Det er DET som er hennes arbeidsdag. I tillegg har hun au pair og vaskehjelp. Klart hun har tid til å trene og alt annet hun vil. Men dette er jo ikke realiteten for andre...

Skulle ønske jeg hadde RÅD TIL au pair og vaskehjelp da jeg var i permisjon.

Anonym poster: 59d49c2f4173b9ebb4150c9c6fd523c2

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Akkurat det med treningen er ikke det kvalmeste hun spydde ut av seg! Hva med dette: "Folk jobber jo så mye! Jeg jobbet kun til jeg var 4 måneder på vei jeg. Etter det satt jeg på United Bakeries og koste meg" "Ikke alle vennene mine har hjelp, altså, de har jo selvsagt vaskehjelp....." og under intervjuet sender hun ungen ut på trille tur med barnevakta..... Hun sier også at hun ikke skal begynne å jobbe igjen før barnet er større og at "andre" jo begynner å jobbe da barna er 1 år, DET skal ikke hun, nei.... som om mange har et valg da det gjelder akkurat det!

Hun har en stuck-up holdning og det vennene henner spyr ut av seg for å ta henne i forsvar gjør det bare enda værre.

Hadde Marte vaska gulvene og trilla ungen sin sjøl kanskje hun ikke hadde trengt personlig trener, hun ser da ikke så jævla feit ut! Ikke feit, bare JÆVLA ekkel!

Gjest Antarctica
Skrevet

Hihi, ja det blir jo litt som en kjenning av meg som har levd litt beskyttet. Hun fatta ikke hvorfor folk kjørte rundt i Lada og sånt. "At de ikke bare kjøper BMW heller, det er jo en mye bedre bil!"

Skrevet

Bare vent, mannen hennes kommer til å dumpe henne om et par år akkurat som han gjorde med de to andre ekskonene. Akkurat nå lever hun i en boble og mangler total selvinnsikt.

Anonym poster: 761acdc1b2d380367cf1f5ec4c5140e5

Skrevet

Veldig mange mennesker kan trene mer. Det er ikke bare mødre.

Og er man en av dem som prioriterer det høyt er det enkelt å sitte på sin høye hest og se ned på dem som ikke gjør det samme.

Veldig mange mennesker burde interessere seg for internasjonal politik.

Veldig mange mennesker burde engasjere seg mer for dyrs vilkår.

Veldig mange mennesker burde forplikte seg i hjelpeorganisasjoner.

Veldig mange mennesker burde melde seg som bloddonor.

Man kan jo velge det man selv har prioritert høyt og så uttale at andre burde gjøre det samme.

Det er nesten umulig å argumentere imot - men samtidig er det også en ganske unyttig uttalelse. Vi lever hvert vårt liv. Vi prioriterer alle hva som er viktig for oss selv. Vi har alle noen ting i livet vårt som vi sikkert gjerne ønsket anderledes - og om man tillader seg å fortelle det til folk er man bare menneskelig. Om hun er flink å trene er det helt sikkert mange ting hun ikke er god på eller prioriterer. Og hva så? Ingen er perfekt på alle punkter og å snakke nedsettende om andre blir å kaste med stein i et glasshus.

For en ordens skyld: Jeg holder meg i ok form men prioriterer ikke trening over andre ting som for meg er viktigere i hverdagen. Jeg kan da gjerne en gang i blant tenke at jeg burde prioritere å komme tilbake til ungpikeformen - men det er ikke en stor sorg i livet mit og om hun synes jeg burde trene mer får det bli hennes sak. Jeg synes personlig at hun skulle engasjere seg i litt viktigere saker siden hun nå faktisk er et kjent menneske og får spalteplass og dermed har muligheten for å nå frem til flere folk. Men det er min mening.

Skrevet

Jeg syns synd om Mathe Krogh jeg.

Hun er hjemmeværende med både vaskehjelp og au pair- og hun må fortsatt ta seg sammen for å trene!

Får bare si som en kjent norsk komiker: jeg visste slike kvinner fantes, men trodde ikke de fikk lov til å snakke høyt

Skrevet

Er forsåvidt enig med frk Krogh. Jeg hadde absolutt hatt godt av å trene mer, men jeg prioriterer dessverre å ikke gjøre det. Når jeg kommer hjem fra jobb i fire tiden (hvis jeg er heldig). Så lager jeg en helt ordinær sunn middag, denne fortæres i fem seks tiden avhenig av når min samboer kommer hjem. Leker litt med min datter, kanskje vi triller en liten tur, men som regel bare lek og moro,

I halv syv-syv tiden begynner vi å gjøre klar for natten. Bade, kose og skifte. Så legging, småen er som regel i seng halv åtte kvart på åtte. Da setter jeg på en maskin med klær, og bretter det som er på vaskerommet. Rydder litt på badet, før jeg tar kjøkkenet, vasker kjøkkenbenk mv, rydder leker fra stuen osv. Er jeg heldig er hele prosessen ferrdig litt før ni. Ofte må jeg sveipe over gulvet. Luksus behandling neste, en dusj, ettr dusj er vaskemaskin ferdig, henge opp og legge i tørketrommel. Så sofasliting fra ti til halv elleve. Stuper til køys, småen våkner mellom halv tolv og halv ett og fortsetter med å våkne tre ganger til før det er morgen rundt halv seks, litt redusert arbeidstid og vi står opp etter litt dupping ca halv åtte....

Joda, trening er prioritering, de tre timene jeg har etter jobb med min datter skal hun ikke tilbringe i barneparkeringen på treningssenteret. Og luksus liv med søvn hadde kanskje hjulpet på. Men ikke generaliser når man har ALL hjelp i verden og ræven til gubben full i penger!

Er så leiiiii av at vi kvinner alltid skal få høre hva vi MÅ gjøre bedre. Kvinne er kvinne verst!

Hvorfor gjør ikke mannen din en dritt hjemme???? Fordi han ikke liker det.. Og fordi vår standard på hva som er akseptabelt er svært forskellig, og fordi han jobber så lange dager... Og ja, det er en kime til konflikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...