Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #26 Skrevet 10. januar 2013 Bare synd det kom fra henne, for da ble det "litt" feil. Vi må faktisk ta oss sammen og trene mer! Anonym poster: 35b1a426da8e87ac974d362817d6edd9 Hvem "vi"? Snakker du for alle? Du vet at det er svært mange som trener fler ganger i uken til tross for både barn, hus og jobb? Skal de også trene mer??? Anonym poster: 4c7d2a7c4e9f58ba79934ea8ff1e9e55
Tauriel Skrevet 10. januar 2013 #27 Skrevet 10. januar 2013 Skulle gjerne ha trent mer, men da må jeg leie inn barnevakt. Jeg vil heller ha mer tid til jentungen enn å trene mer
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #28 Skrevet 10. januar 2013 Ser frem til en eventuell dag der frøken Krogh blir alenemor, milliardærkjæresten ikke gidder betale alt mer og hun må ta seg sammen uten au pair, hushjelp, tjenere etc. Vi kan snakkes da :-) Anonym poster: afed80659d87a5eda2c1d12cce2e5330 Saken er vel at hun kommer til å sitte godt i det, også som alenemor... Nå håper jeg selvsagt ikke det for noen. Men skal ikke se bort fra at når hun fyller 40, blir hun byttet ut med to på 20 Og jo, dama bør lære seg å holde kjeften! Anonym poster: c09fe7c2f056c162d97237294e202d43
Mamma til rakkerunge Skrevet 10. januar 2013 #29 Skrevet 10. januar 2013 Er forsåvidt enig med frk Krogh. Jeg hadde absolutt hatt godt av å trene mer, men jeg prioriterer dessverre å ikke gjøre det. Når jeg kommer hjem fra jobb i fire tiden (hvis jeg er heldig). Så lager jeg en helt ordinær sunn middag, denne fortæres i fem seks tiden avhenig av når min samboer kommer hjem. Leker litt med min datter, kanskje vi triller en liten tur, men som regel bare lek og moro, I halv syv-syv tiden begynner vi å gjøre klar for natten. Bade, kose og skifte. Så legging, småen er som regel i seng halv åtte kvart på åtte. Da setter jeg på en maskin med klær, og bretter det som er på vaskerommet. Rydder litt på badet, før jeg tar kjøkkenet, vasker kjøkkenbenk mv, rydder leker fra stuen osv. Er jeg heldig er hele prosessen ferrdig litt før ni. Ofte må jeg sveipe over gulvet. Luksus behandling neste, en dusj, ettr dusj er vaskemaskin ferdig, henge opp og legge i tørketrommel. Så sofasliting fra ti til halv elleve. Stuper til køys, småen våkner mellom halv tolv og halv ett og fortsetter med å våkne tre ganger til før det er morgen rundt halv seks, litt redusert arbeidstid og vi står opp etter litt dupping ca halv åtte.... Joda, trening er prioritering, de tre timene jeg har etter jobb med min datter skal hun ikke tilbringe i barneparkeringen på treningssenteret. Og luksus liv med søvn hadde kanskje hjulpet på. Men ikke generaliser når man har ALL hjelp i verden og ræven til gubben full i penger! Er så leiiiii av at vi kvinner alltid skal få høre hva vi MÅ gjøre bedre. Kvinne er kvinne verst!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #30 Skrevet 10. januar 2013 Samtidig som det er frarådet å slanke seg når man ammer. Og når man spiser mager mat og trener 2 timer om dagen, så gjør man hva?? Akkurat... Anonym poster: 09c6a231f980225606cdfbb6eacdc494 For et normalt menneske, som allerede spiser sunt og trener hver dag så er ikke det å slanke seg nei. Hva slags liv lever dere egentlig??? Trening skal være en normal del av livet, ikke noe man gjør for å slanke seg. Hva slags holdninger er det å gi barna sine? Jeg har invitert marthe og hennes feinschmecker til å leve vårt liv et par uker. Vårt hjem, våre 8-4 jobber, våre 3 barnehage- og skole barn, våre aktiviteter........ Skulle gjerne sett hvor mye trening og fancy middager de greier å presse inn mellom jobb, henting/levering, middagslagting, klesvask, oppussing osv.... Ser for meg mannen hennes ligge på rullebrettet under bilen og reparert eksosanlegget mitt (fordi vi vil spare de verkstedpengene), mens Marthe-mor lager mat samtidig som hun henger opp klesvasken, hjelper snuppa med lekser og kjører eldstemann på trening...... Og når eldstemann er i seng kl 21, kan Marte begynne å lage handlesliste, reise til butikken en mil unna mens mannen hennes ta en runde med støvsugeren, pakker barnehagesekker og smører matpakke til neste dag. Når klokka nærmer seg 23:00 så skal vi se hvem av de som tar første runde på tredemølla:) Anonym poster: 37085b2412cdf5fbc6045c92cd87ed74 Høres mest ut som dårlig planlegging og ineffektivitet... (hvorfor kan du ikke ta litt knebøy mens du ser på eldstemann trener forresten, noe han tydeligvis gjør 7 dager i uka?) Skulle gjerne ha trent mer, men da må jeg leie inn barnevakt. Jeg vil heller ha mer tid til jentungen enn å trene mer Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094
Tauriel Skrevet 10. januar 2013 #31 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Situps er ikke helt bra for ryggen min, siden jeg ikke har sterke nok magemuskler for å ta de liggende på gulvet...Tar jeg spensthopp kommer jeg til å slå meg i taket... Så skal jeg ha effektiv trening med apparater, så ja da må jeg ordne barnevakt for å kan gå... Treningsutstyr som tåler vekten min har jeg ikke råd til heller Ikke har jeg plass i stuen til trimsykkel eller tredemølle heller Endret 10. januar 2013 av Idril Vardamir
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. januar 2013 #32 Skrevet 10. januar 2013 Er forsåvidt enig med frk Krogh. Jeg hadde absolutt hatt godt av å trene mer, men jeg prioriterer dessverre å ikke gjøre det. Når jeg kommer hjem fra jobb i fire tiden (hvis jeg er heldig). Så lager jeg en helt ordinær sunn middag, denne fortæres i fem seks tiden avhenig av når min samboer kommer hjem. Leker litt med min datter, kanskje vi triller en liten tur, men som regel bare lek og moro, I halv syv-syv tiden begynner vi å gjøre klar for natten. Bade, kose og skifte. Så legging, småen er som regel i seng halv åtte kvart på åtte. Da setter jeg på en maskin med klær, og bretter det som er på vaskerommet. Rydder litt på badet, før jeg tar kjøkkenet, vasker kjøkkenbenk mv, rydder leker fra stuen osv. Er jeg heldig er hele prosessen ferrdig litt før ni. Ofte må jeg sveipe over gulvet. Luksus behandling neste, en dusj, ettr dusj er vaskemaskin ferdig, henge opp og legge i tørketrommel. Så sofasliting fra ti til halv elleve. Stuper til køys, småen våkner mellom halv tolv og halv ett og fortsetter med å våkne tre ganger til før det er morgen rundt halv seks, litt redusert arbeidstid og vi står opp etter litt dupping ca halv åtte.... Joda, trening er prioritering, de tre timene jeg har etter jobb med min datter skal hun ikke tilbringe i barneparkeringen på treningssenteret. Og luksus liv med søvn hadde kanskje hjulpet på. Men ikke generaliser når man har ALL hjelp i verden og ræven til gubben full i penger! Er så leiiiii av at vi kvinner alltid skal få høre hva vi MÅ gjøre bedre. Kvinne er kvinne verst! Hvorfor gjør ikke mannen din en dritt hjemme????
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #33 Skrevet 10. januar 2013 Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Situps er ikke helt bra for ryggen min, siden jeg ikke har sterke nok magemuskler for å ta de liggende på gulvet...Tar jeg spensthopp kommer jeg til å slå meg i taket... Så skal jeg ha effektiv trening med apparater, så ja da må jeg ordne barnevakt for å kan gå... Treningsutstyr som tåler vekten min har jeg ikke råd til heller Ikke har jeg plass i stuen til trimsykkel eller tredemølle heller Jeg som har trent friidrett i flere år må bare si at man skal varme opp før man tar spensthopp og situps. Tar man spensthopp uten varme muskler kan man lett skade seg. Anonym poster: 09c6a231f980225606cdfbb6eacdc494
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #34 Skrevet 10. januar 2013 Samtidig som det er frarådet å slanke seg når man ammer. Og når man spiser mager mat og trener 2 timer om dagen, så gjør man hva?? Akkurat... Anonym poster: 09c6a231f980225606cdfbb6eacdc494 For et normalt menneske, som allerede spiser sunt og trener hver dag så er ikke det å slanke seg nei. Hva slags liv lever dere egentlig??? Trening skal være en normal del av livet, ikke noe man gjør for å slanke seg. Hva slags holdninger er det å gi barna sine? Jeg har invitert marthe og hennes feinschmecker til å leve vårt liv et par uker. Vårt hjem, våre 8-4 jobber, våre 3 barnehage- og skole barn, våre aktiviteter........ Skulle gjerne sett hvor mye trening og fancy middager de greier å presse inn mellom jobb, henting/levering, middagslagting, klesvask, oppussing osv.... Ser for meg mannen hennes ligge på rullebrettet under bilen og reparert eksosanlegget mitt (fordi vi vil spare de verkstedpengene), mens Marthe-mor lager mat samtidig som hun henger opp klesvasken, hjelper snuppa med lekser og kjører eldstemann på trening...... Og når eldstemann er i seng kl 21, kan Marte begynne å lage handlesliste, reise til butikken en mil unna mens mannen hennes ta en runde med støvsugeren, pakker barnehagesekker og smører matpakke til neste dag. Når klokka nærmer seg 23:00 så skal vi se hvem av de som tar første runde på tredemølla:) Anonym poster: 37085b2412cdf5fbc6045c92cd87ed74 Høres mest ut som dårlig planlegging og ineffektivitet... (hvorfor kan du ikke ta litt knebøy mens du ser på eldstemann trener forresten, noe han tydeligvis gjør 7 dager i uka?) Skulle gjerne ha trent mer, men da må jeg leie inn barnevakt. Jeg vil heller ha mer tid til jentungen enn å trene mer Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Jeg gir slike holdninger til barna, at så lenge de er i bevegelse og spiser sunt, så kan de gjør det de er interessert i. Ikke alle er interessert i trening, og alle må ikke trene. Anonym poster: 09c6a231f980225606cdfbb6eacdc494
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #35 Skrevet 10. januar 2013 Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Situps er ikke helt bra for ryggen min, siden jeg ikke har sterke nok magemuskler for å ta de liggende på gulvet...Tar jeg spensthopp kommer jeg til å slå meg i taket... Så skal jeg ha effektiv trening med apparater, så ja da må jeg ordne barnevakt for å kan gå... Treningsutstyr som tåler vekten min har jeg ikke råd til heller Ikke har jeg plass i stuen til trimsykkel eller tredemølle heller Sitsups og spensthopp var eksempler (og sitsups er en veldig dårlig øvelse, så det var et veldig dårlig eksempel), men du kan gjøre mye annet hjemme uten noe utstyr. Planke, sideplanke, knebøy, glutebridges, bulgarsk utfall, push ups, kobra... Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094
Tauriel Skrevet 10. januar 2013 #36 Skrevet 10. januar 2013 Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Situps er ikke helt bra for ryggen min, siden jeg ikke har sterke nok magemuskler for å ta de liggende på gulvet...Tar jeg spensthopp kommer jeg til å slå meg i taket... Så skal jeg ha effektiv trening med apparater, så ja da må jeg ordne barnevakt for å kan gå... Treningsutstyr som tåler vekten min har jeg ikke råd til heller Ikke har jeg plass i stuen til trimsykkel eller tredemølle heller Sitsups og spensthopp var eksempler (og sitsups er en veldig dårlig øvelse, så det var et veldig dårlig eksempel), men du kan gjøre mye annet hjemme uten noe utstyr. Planke, sideplanke, knebøy, glutebridges, bulgarsk utfall, push ups, kobra... Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Å når skulle jeg kunne ha et sikt opplegg? ikke før jobb, dagen min starter kl 5 siden jeg begynner kl 7. Etter jobb har jeg husarbeid som alle andre også må jeg se etter jentungen. Jeg er alene med henne så alt ansvar faller på meg. etter kl 6 på kvelden når hun tar kveld er jeg rett og slett for trøtt og får slappet av en time og tatt kveld. Prøver jeg og trene på gulvet, så vil jeg ende med å ha jentungen hoppende oppå meg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #37 Skrevet 10. januar 2013 Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Situps er ikke helt bra for ryggen min, siden jeg ikke har sterke nok magemuskler for å ta de liggende på gulvet...Tar jeg spensthopp kommer jeg til å slå meg i taket... Så skal jeg ha effektiv trening med apparater, så ja da må jeg ordne barnevakt for å kan gå... Treningsutstyr som tåler vekten min har jeg ikke råd til heller Ikke har jeg plass i stuen til trimsykkel eller tredemølle heller Sitsups og spensthopp var eksempler (og sitsups er en veldig dårlig øvelse, så det var et veldig dårlig eksempel), men du kan gjøre mye annet hjemme uten noe utstyr. Planke, sideplanke, knebøy, glutebridges, bulgarsk utfall, push ups, kobra... Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Å når skulle jeg kunne ha et sikt opplegg? ikke før jobb, dagen min starter kl 5 siden jeg begynner kl 7. Etter jobb har jeg husarbeid som alle andre også må jeg se etter jentungen. Jeg er alene med henne så alt ansvar faller på meg. etter kl 6 på kvelden når hun tar kveld er jeg rett og slett for trøtt og får slappet av en time og tatt kveld. Prøver jeg og trene på gulvet, så vil jeg ende med å ha jentungen hoppende oppå meg. Da er nok du i en veldig spesiell situasjon. Hvis du har et uvanlig aktivt barn (siden hun hopper på deg om du prøver å trene litt?) og legger deg klokken 7 hver kveld, inkludert helger, skjønner jeg jo at det er vanskelig å få trent. Av nysgjerrighet, hva slags husarbeid er det dere gjør dere som gjør husarbeid hver dag? Her gjøres det husarbeid bare en gang i uka, og det er hverken rotete eller skittent her. Med mindre dere regner matlaging som husarbeid? At man ikke VIL prioritere å trene er jo helt greit, jeg bare synes det er veldig merkelig at så mange her inne rett og slett ikke har mulighet til å ta en halvtime tre ganger i uka. Hadde jeg ikke engang hatt 1,5 av ukas 168 timer til egentid hadde jeg nok fort kappet pulsårene og ult mot månen altså. De fleste jeg kjenner har heldigvis ikke så krevende barn at det er så ille. Noen av dem velger å bruke egentiden på å kope foran TV'en i stedet for å trene, og det er selvsagt helt opp til dem, men kjenner faktisk ingen som har et så fælt liv at de ikke har 1,5 time for seg selv på en uke. Du har min fulle medfølelse. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094
Tauriel Skrevet 10. januar 2013 #38 Skrevet 10. januar 2013 Må du virkelig ha barnevakt for å ta ti sits ups og ti spensthopp på stuegulvet altså? Da må du ha en virkelig fæl unge, hvis den krever at du holder tak i den hvert minutt av dagen. Ingen har sagt noe om at du må ut og løpe eller på treningsstudio. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Situps er ikke helt bra for ryggen min, siden jeg ikke har sterke nok magemuskler for å ta de liggende på gulvet...Tar jeg spensthopp kommer jeg til å slå meg i taket... Så skal jeg ha effektiv trening med apparater, så ja da må jeg ordne barnevakt for å kan gå... Treningsutstyr som tåler vekten min har jeg ikke råd til heller Ikke har jeg plass i stuen til trimsykkel eller tredemølle heller Sitsups og spensthopp var eksempler (og sitsups er en veldig dårlig øvelse, så det var et veldig dårlig eksempel), men du kan gjøre mye annet hjemme uten noe utstyr. Planke, sideplanke, knebøy, glutebridges, bulgarsk utfall, push ups, kobra... Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Å når skulle jeg kunne ha et sikt opplegg? ikke før jobb, dagen min starter kl 5 siden jeg begynner kl 7. Etter jobb har jeg husarbeid som alle andre også må jeg se etter jentungen. Jeg er alene med henne så alt ansvar faller på meg. etter kl 6 på kvelden når hun tar kveld er jeg rett og slett for trøtt og får slappet av en time og tatt kveld. Prøver jeg og trene på gulvet, så vil jeg ende med å ha jentungen hoppende oppå meg. Da er nok du i en veldig spesiell situasjon. Hvis du har et uvanlig aktivt barn (siden hun hopper på deg om du prøver å trene litt?) og legger deg klokken 7 hver kveld, inkludert helger, skjønner jeg jo at det er vanskelig å få trent. Av nysgjerrighet, hva slags husarbeid er det dere gjør dere som gjør husarbeid hver dag? Her gjøres det husarbeid bare en gang i uka, og det er hverken rotete eller skittent her. Med mindre dere regner matlaging som husarbeid? At man ikke VIL prioritere å trene er jo helt greit, jeg bare synes det er veldig merkelig at så mange her inne rett og slett ikke har mulighet til å ta en halvtime tre ganger i uka. Hadde jeg ikke engang hatt 1,5 av ukas 168 timer til egentid hadde jeg nok fort kappet pulsårene og ult mot månen altså. De fleste jeg kjenner har heldigvis ikke så krevende barn at det er så ille. Noen av dem velger å bruke egentiden på å kope foran TV'en i stedet for å trene, og det er selvsagt helt opp til dem, men kjenner faktisk ingen som har et så fælt liv at de ikke har 1,5 time for seg selv på en uke. Du har min fulle medfølelse. Anonym poster: aae964cc88e25f0d9a0bb957d390b094 Jeg er ikke hjemme før rundt kl 12 hvis jeg ikke handler. Så siden jeg ikke har bil, så må man jo regne gå tid og eventuelt ekstra buss kjøring. Middagen må jeg lage fra bunnen av pga mat allergier Vips der for en time til av dagen gitt. Så har man oppvask i tillegg, jeg har ikke oppvaskmaskin, så den må jeg ta for hånden. Å nå er det vel kanskje litt tid for å ta seg av jentungen? Og hun tar kveld når kl er 18.00, da er det kveldsmat, stell og legging, ojj der for vist minst en halvtime til ja. Å når kl er 8 så har jeg tatt kveld. Helgene går på å rydde og andre mer uteaktiviteter som jeg ikke får mulighet til i hverdagen, i tillegg til at jeg utnytter helgene til å sove ut litt. Man trenger vel søvn ikke sant? Så hva om jeg velger og sitte litt på nett på kvelden når jentungen er rolig? Å seriøst, starter jeg med trening på gulvet kommer hun til å henge fast i meg og klatre som gal. Hun er ikke vill av seg, men "mamma på gulvet og jeg kan angripe", er jo toppers for henne... Men så er det full rulle her fra kl 6 til ca kl 12 (noen ganger lengre), så ser ikke at jeg har noen plass å skvise inn trening uten at det går utover søvnen min, har trossalt andre ting og fylle dagene med. Husarbeid som må gjøres opp til flere ganger i uken er bla støvsuging, vask av kjøkkenet, renhold på badet, RYDDING, klesvask og sikkert mer jeg kunne ha nevnt. Det er ikke akkurat lett og skal gjøre til tider når du har en unge som også vil ha oppmerksomhet. (å nei, det er ikke skinnende rent her, det har jeg ikke tid til hvis jeg ikke vil slite meg helt ut....)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #39 Skrevet 10. januar 2013 Hmmm, her er det full rulle fra 6-17 når man jobber, og til dels til ungen legger seg kl 19. Litt aktivitet får man da vitterlig tid til hvis man vil, likevel. Men vil man ikke, så greit nok. Men da kan du ikke komme og klage over at du er ute av form eller feit. Det er et valg du selv har tatt, i tilfelle. Anonym poster: cb7b3e84ae123faf68b6f6c38cfc78e9
Gjest yrild Skrevet 10. januar 2013 #40 Skrevet 10. januar 2013 Hadde vel ikke blitt noen debatt hvis en helt vanlig småbarnsmor med tidsklemme (kanskje helst en alenemor uten særlig nettverk) hadde sagt at "jenter, vi må ikke glemme oss selv oppe i hele mammatiden. Ta vare på kroppene deress, ta dere tid til å trene." Alle vet jo at det er bra å trene :-) Men at en freelancemusiker (som jeg også har jobbet som så jeg vet hva det er) som kan flexe tiden som hun vil, i tillegg delvis lever av å se bra ut (som da nødvendigvis MÅ holde kroppen i form) og har rik mann, Au pair, personlig trener etc etc, åpner munnen sin og mener noe om andre vanlige menneskers "muligheter" blir jo faktisk kun provoserende og særs lite medsøsterlig.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #41 Skrevet 10. januar 2013 Interessant at folk tydeligvis har tid til og skrive flere tuseninnlegg på både dinbaby, men har absolutt ikke tid til å trene. Dette handler om prioritering. Anonym poster: 513b40cec574c7edd8c8dc0396449df6
Vogndilla Skrevet 10. januar 2013 #42 Skrevet 10. januar 2013 Vet jeg er lat jeg, kunne lett ha trent litt her hjemme istedenfor å sitte på ipad'n slik som nå. Men gidder ikke! Og vet jeg burde skjerpe meg, og skal det -snart. Må bare motivere meg nok først, for jeg hater nemlig å trene -jeg HATER det!!!!! Det jeg derimot ikke trenger er pengesterke evig fjortisberter a.k.a Marthe Krogh til å fortelle meg det. Kjente jeg ble kvalm av å lese den artikkelen i Mamma, nesten så jeg vurderer å avbryte abonnementet mitt... Og nei, jeg er ikke misunnelig, er for lat til å være misunnelig på noen egentlig.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #43 Skrevet 10. januar 2013 Er enig i at de fleste bør trene mer, som regel er det latskap som gjør at folk ikke gidder. Anonym poster: c65df9eff19850f774c1aa4ff782d607 Jeg syns folk burde lese mer jeg. Lære. Med de mulighetene vi har her til lands så burde mødre spesielt klare å ta utdanning ved siden av jobb. Landet trenger flere lærde. Folk burde også jobbe mer som frivillig innen vedledighet, bruke et par usle kvelder i til å jobbe for folk som mangler mat, rent vann og utdanning. Det er noe vi alle kan ta oss tid til hvis vi har et snev V solidaritet i oss. Hvis det blir for vanskelig, kan man melde seg som frivillig for Røde Kors for å hjelpe de som ikke har det så greit. Besøke gamle og ensomme mennesket. Eller hva med å melde seg som leksehjelper for vanskeligstilte barn? På den måten kan vi bruke fritiden vår på noe som virkelig betyr noe for andre!!! Det er bare latskap og egoisme som gjør at folk ikke gidder å bidra såpass til sine medmennesker. Anonym poster: bf272430812612af41bc7ceec86a44da
Tauriel Skrevet 10. januar 2013 #44 Skrevet 10. januar 2013 Hmmm, her er det full rulle fra 6-17 når man jobber, og til dels til ungen legger seg kl 19. Litt aktivitet får man da vitterlig tid til hvis man vil, likevel. Men vil man ikke, så greit nok. Men da kan du ikke komme og klage over at du er ute av form eller feit. Det er et valg du selv har tatt, i tilfelle. Anonym poster: cb7b3e84ae123faf68b6f6c38cfc78e9 Jeg er i nesten full aktivitet konstant fra kl 6 og ofte lenger enn til 12... Så vil si jeg er i mye aktivitet. Jeg nedprioriterer trening for jeg har andre ting og ta meg til, og jeg er sliten etter en lang dag. Jeg står opp kl 5 for å rekke og komme meg på jobb. Jeg har ikke mer energi igjen for ei treningsøkt på kvelden for å tilfredsstille andre. Er fornøyd med utseendet mitt og har ikke klagd over det heller...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #45 Skrevet 10. januar 2013 Dere som er så provoserte; har dere lest artikkelen? Anonym poster: 79266b348cfe08bb8bdbf8ea1e1a8334
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #46 Skrevet 10. januar 2013 Bare synd det kom fra henne, for da ble det "litt" feil. Vi må faktisk ta oss sammen og trene mer! Anonym poster: 35b1a426da8e87ac974d362817d6edd9 Vi må strengt tatt ingenting Hadde glemt hele Marte Krogh før jeg så henne i media. Neste gang synes jeg mamma bladet kan intervjue Anna Anka sånn at vi blir fortalt hvor mye vi bør trene for å se bra ut og gi mennene våre flere "avsugningar" Anonym poster: 7c5ee50a2335cd070bad02dfc784fe30
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #48 Skrevet 10. januar 2013 Kan ikke noen fortelle meg akkurat hva som er så forferdelig provoserende med disse setningene? Jeg finner ikke noe mer om andres forhold til trening i artikkelen. Jeg tror faktisk at eneste grunn til at hun provoserer er at hun er rik og vakker, og at klanen her inne er litt misunnelig. Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn. – Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen. Anonym poster: 79266b348cfe08bb8bdbf8ea1e1a8334
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 10. januar 2013 #49 Skrevet 10. januar 2013 Hvorfor må jeg trene mer? Jeg har ikke lyst til å trene mer.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #50 Skrevet 10. januar 2013 Kan ikke noen fortelle meg akkurat hva som er så forferdelig provoserende med disse setningene? Jeg finner ikke noe mer om andres forhold til trening i artikkelen. Jeg tror faktisk at eneste grunn til at hun provoserer er at hun er rik og vakker, og at klanen her inne er litt misunnelig. Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn. – Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen. Anonym poster: 79266b348cfe08bb8bdbf8ea1e1a8334 Fordi ikke alle kan, eller trenger å ta seg sammen. jeg foretrekker å lese og utvikle intellekt fremfor å være fjong i kroppen og dum i toppen. Og nei, jeg er ikke overvektig eller usunn. Anonym poster: 09c6a231f980225606cdfbb6eacdc494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå